Help!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mangotoetjes, 12 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mangotoetjes

Mangotoetjes Actief lid

27 jul 2016
    155
    26
    28
    Dames ik heb weer eens hulp nodig omdat ik het nu even niet meer begrijp.

Ik heb voor het eerst clomid 100mg geslikt en had op 27 december een follikel van 19 mm (cyclusdag 15, wat heel netjes is en de groei was 2mm per dag). De verwachting was dat hij binnen 2 dagen zou springen. Ik heb geen ovulatietesten kunnen doen, dus weet niet wanneer en of hij gesprongen is. Hoefde ook geen bloed te prikken en ook geen controle echo.

Heeft iemand 100mg clomid geslikt en hoe groot werd jullie ei uiteindelijk voordat hij sprong? Als hij 2 mm per dag is blijven doorgroeien dan zou hij toch wel moeten springen rond 21 mm? Pff... ik ben sowieso niet zwanger want een predictor early zou nu al positief moeten zijn en die was gisteren negatief. Maar mijn menstruatie is nergens te bekennen en dat baart mij zorgen.

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het is normaal dat follikels langer doorgroeien na hormoongebruik, voordat ze springen. Als ik geen Pregnyl kreeg om de eisprong op te wekken, dan sprong hij uit zichzelf pas bij ongeveer 24 mm.

Het kan dus heel goed zijn dat je eisprong later is geweest dan jezelf denkt. Hij kan best 23 of 25 mm zijn geweest of misschien nog wel groter. Het komt ook wel eens voor dat een follikel toch niet springt en dat er een cyste achterblijft. In dat geval zul je niet ongesteld worden en blijven je testen ook negatief. Het was handig geweest als ze 5-7 dagen na je vermeende eisprong je progesteronwaarde hadden gecheckt.

Ik zou het nog even aankijken. Je eisprong kan dus een paar dagen later zijn geweest, dan schuift je NOD over het algemeen ook op. En je luteale fase kan langer zijn. Dan laat je menstruatie ook langer op zich wachten. Succes!

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Met clomid wordt een ei vaak veel groter dan normaal (vaak wel zeker 25mm). En dus volgt je eisprong ook later.
    Stel dat je eisprong niet 2 dagen daarna was met 21 mm, maar pas 5 dagen daarna met een grootte van 26 mm.
    Je zou dan nu pas op 11 dpo zitten :).

Feit dat test negatief is en je nog niet bloed betekent dus dat je ei veel later is gesprongen dan op de verwachte 29 dec.
    Wel jammer dat je geen ovu testen hebt gebruikt, want dan had je geweten wanneer je ei nu was.

Hebben jullie in de eerste week van januari nog wel sex gehad? Zodat de kans op een zwangerschap nog steeds aanwezig is.

Mangotoetjes vindt dit leuk.
  4. Mangotoetjes

Mangotoetjes Actief lid

27 jul 2016
    155
    26
    28
    #4 Mangotoetjes, 13 jan 2020
    Laatst bewerkt: 13 jan 2020
    Ja wij hebben om de dag seks gehad. Mijn clearblue ovulatie test deed het opeens niet, heb ook geen ervaring met andere testen. Ik baal er ook echt van want anders had ik iets meer zekerheid. Pff..
    Zal ik dan gewoon tot max cyclusdag 35 wachten?

Edit: nee geen seks meer in eerste week jan, 30 dec voor het laatst en ik denk eind eerste week misschien weer?

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou idd even deze week afwachten.
    Mocht er dan het weekend nog niks zijn doorgebroken en is je test nega, dan ff de gyn bellen en vragen om een echo ;)

6. Mangotoetjes

Mangotoetjes Actief lid

27 jul 2016
    155
    26
    28
    Bedankt voor je advies. Ik wacht het inderdaad even af

7. Mangotoetjes

Mangotoetjes Actief lid

27 jul 2016
    155
    26
    28
    @RoGiJuLi : Ik had trouwens in 2016 ook clomid 50mg gehad. Daarmee op cd 21 ei van 17mm, dag later positieve ovulatietest en op cd 24 controle echo en zagen ze gebarsten follikel. 14 dagen later netjes positieve zwangerschapstest.
    Nu gebeurt er dus heel wat anders. Pff wat baal ik ervan dat mijn ovulatietest het niet deed!!!!
    Ik denk eigenlijk dat de ei niet gesprongen is en gewoon een dikke vette cyste is nu :mad:

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Waarom zou het ei niet gesprongen zijn na 29 dec?

9. Mangotoetjes

Mangotoetjes Actief lid

27 jul 2016
    155
    26
    28
    Tot welke dag zou hij dan max gesprongen zijn. Ik denk max 1 of 2 januari. Sorry voor al die vragen, ben gewoon onzeker door dit traject. Het helpt enorm om hier te brainstormen

Aline2020 vindt dit leuk.
  10. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Heb je clomid ivm pcos?
    Ovulatietesten gaven bij mij toen geen goede uitslag. Ook die van clear blue niet, dat weet ik omdat ik om de 2/3 dagen een echo heb gehad om de groei te meten. Toen hij ongeveer 19 mm was hoefde ik geen echo's meer en kregen we de opdracht om, om de dag seks te hebben. 8 dagen later moest ik bloed laten prikken om de hormoon waardes te bepalen. Daaruit bleek een eisprong en uit dat eitje is ook mijn dochter gegroeid:)

Ik zou nog even afwachten zoals hierboven gezegd en anders weer contact opnemen met gyn/fertiliteit verpleegkundige.
    O en als er een volgende ronde nodig is, wat ik niet hoop, dan zou ik wel vragen of je bloed mag laten prikken. Zo weet je het zeker!

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Dat is best moeilijk voorspellen.
    Stel dat ie sprong met 25 mm en sinds de 27e per dag 1 mm gegroeid is, dan was 9 dagen daarna je eisprong pas en dus op 5 januari.

Maarja hij kan dus ook eerder gesprongen zijn ;)

12. Mangotoetjes

Mangotoetjes Actief lid

27 jul 2016
    155
    26
    28
    Ja zal ik doen! Dankjewel.

13. Happywife

Happywife Actief lid

11 okt 2019
    203
    125
    43
    Ik zit nu inmiddels in de tweede ronde clomid 150mg. Ik heb de afgelopen 2 rondes steeds een positieve ovulatietest op cd 18. Mijn eitje wordt ongeveer 28mm voordat hij springt. Dus het kan goed zij dat je later een eisprong hebt dan verwacht..

14. Mangotoetjes

Mangotoetjes Actief lid

27 jul 2016
    155
    26
    28
    Hoe wordt bij jou een eisprong bevestigd en komt de positieve ovulatietest overeen met de echo? Op welke cd springt hij bij jou?
    Ik zit nu dus al op cd 32, op dag 15 was hij 19mm en daarna dus geen controles gehad. Het wachten is niet leuk! Vandaag ook negatieve zwangerschapstest.... pff

15. Happywife

Happywife Actief lid

11 okt 2019
    203
    125
    43
    Ik werd in de vorige ronde ongesteld op cd 35. Dit betekent dus dat ik mijn eisprong op dag 22 of 23 heb gehad. Aan de hand van mijn progestronwaarde kunnen ze ook zien of ik een goede eisprong heb gehad.

16. Mangotoetjes

Mangotoetjes Actief lid

27 jul 2016
    155
    26
    28
    Nog steeds geen tekenen van zwanger of menstruatie o_O:(:mad:
    Wel steeds menstruatiekrampen, maar dat heb ik al een paar dagen en beurs gevoel rechter onderbuik. Afscheiding is ook anders dan normaal, gekke beige roze kleur. Verder niks niks niks. CD 34 inmiddels.

17. Mangotoetjes

Mangotoetjes Actief lid

27 jul 2016
    155
    26
    28
    @RoGiJuLi : mag ik je weer wat vragen? Ben eindelijk ongesteld vandaag is cyclusdag 34 dus best netjes met clomid denk ik. Heb ik dan misschien op cd 20 mijn eisprong ongeveer gehad? Poeh ben opgelucht!

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Kan maar hoeft niet.
    Als je lf 12 dagen is, was je ei op cd 22.
    Was hij 10 dagen dan je ei op dag 24 ;).

Fijn dat je iig duidelijkheid hebt.

19. Mangotoetjes

Mangotoetjes Actief lid

27 jul 2016
    155
    26
    28
    Ik neem mijn woorden terug, is nog steeds geen helder rood bloed:rolleyes: is roze nog steeds. Ik wacht nog 2 dagen tot het loskomt.

Deel Deze Pagina