Auw! Plassen

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door MyBelle, 20 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyBelle

MyBelle Actief lid

26 apr 2010
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb sinds ik bevallen ben zon pijn bij het plassen, en dan niet het plassen opzich maar als ik net klaar ben komt er zo'n scherpe kramp of iets dergelijks....
    Ik heb geen blaasontsteking (die heb ik al gehad haha).
    Heeft iemand dit ook gehad?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee, ik had alleen pijn van mijn hechtingen maar dat was echt tijdens het plassen...Kan me wel iets bij je pijn voorstellen maar dat doet inderdaad denken aan blaasontsteking. Ben je al bij de huisarts geweest? Misschien iets bij je nieren ofzo, ik weet ook niet?

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Watvoor kramp? Ik heb weken vreselijke kramp gehad in mijn bekkenbodem, vooral rond de clitorus... Bedoel je dat?
    Dat is hier vanzelf over gegaan, met plassen tenminste, andere momenten heb ik er wel nog last van.

4. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    heb je een katheter gehad na je bevalling?!

Ik herken het namelijk wel, dacht zelf dat het misschien daar door is gekomen. Dat mijn plasbuis licht beschadigd was geraakt en door de urine steeds de boel weer irriteerde:(
    Ik heb direct na de bevalling een katheter gehad omdat ik al te lang niet meer geplast had.

5. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

11 feb 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Heb dit zelf inderdaad ook gehad ivm kathether. Is vooral bij het laatste beetje plas.... deed echt onwijs veel pijn.

Maar had dit zelf ca 2 weken na de bevalling en het duurde slechts enkele dagen.

Zie dat jij al ruim 7 weken geleden bevallen bent. Weet niet hoe lang je het al hebt?

6. MyBelle

MyBelle Actief lid

26 apr 2010
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Duchess, wat jij beschrijft herken ik heel goed.
    Ik heb tijdens de bevalling om het uur een kathetertje gehad waarbij de urine uit mijn blaas werd gehaald en de katheter daarna ook....toen moest ik na de bevalling naar de ok voor een placenta verwijdering en toen hebben ze een gewone katheter ingebracht.
    Ik heb het nogsteeds, het is een hele stekende kramp en ook aan het einde van het plassen.....Maar het is nu bijna 8 weken geleden, zou het dan niet eens over moeten zijn?

7. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

11 feb 2010
    350
    0
    0
    Velden
    MyBelle, als ik jou was zou ik even contact opnemen met de gyaecoloog... die zou je toch verder moeten kunnen helpen... dat weet je in ieder geval of het "gebruikelijk' is dat je er nog steeds zoveel last van hebt.....

8. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Ja ikke...en nog wel eens een keer...Maar het is wel minder geworden.

Maar moest soms wel eens gaan staan door de pijn...Maar ook altijd als ik eigenlijk klaar was

9. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    hmmm heb ook 2 keer een katheter gehad tijdens en na de bevalling...Zou dat het dus zijn, heb ook latenn checken op blaas ontsteking maar dat was het ook niet. Maar heb het nu nog wel eens...is er auwie

10. Jeluna

Jeluna Bekend lid

27 aug 2008
    571
    0
    0
    Ik lees ook even mee!

Ik heb ook een katheter gehad na de bevalling, en ook een raar gevoel met plassen, eerst was het pijn maar nu is het een soort van 'druk' rond de clitoris net als wat duchess omschrijft!

Is dit van je bekkembodemspieren? De druk komt niet echt bij de plasbuis vandaan.

11. Eveline123456

2 mei 2008
    97
    0
    0
    Hoi,

Die druk herken ik ook... (ook meerdere keren catheter gehad na de bevalling en drie dgn nog thuis mee gelopen)...wanneer ik mijn bekkenbodem aanspan is het weg.
    Ik heb ook een tijdje urine verloren bij bukken e.d. Nu is dat niet meer, maar soms als ik ga zitten of fietsen, lijkt het of er nog weleens een druppeltje mee komt...
    Bij huisarts steeds blaasontsteking geconstateerd (al drie keer)maar na de kweek bleek het toch geen blaasontsteking te zijn....ga vlgd wk maar weer langs de HA. Had het idee al dat deze klachten met de bevalling e.d. te maken hadden, maar na het lezen van jullie berichten weet ik het bijna zeker!!

12. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Die kramp bij clitoris heb ik ook en nog steeds.
    Maar in het begin wis ik niet hoe ik er mee om moest gaan.
    Nu span ik de boel flink aan en word het minder pijnlijk.

Heb geen catheter gehad (Thank god) ...

Deel Deze Pagina