Beste dames, Ik heb bij een pretecho een aantal metingen gehad van de beeb. De mevrouw die de pretecho deed had ook verstand van medische echo's, dus deed ze een aantal metingen als extratje. Ze gaf me het formulier mee en gaf me als tip deze te laten zien aan mijn eigen verloskundige bij mijn volgende controle . wel gaf ze duidelijk aan dat dit een pretecho was en geen medische. Dus we hebben ons geconcentreerd op de mooie 3d beelden. Mijn verloskundige weigerde ook maar even te kijken naar het formulier en zei dat ze niks te maken had met pretecho's en was beledigd dat ik het ook maar meenam naar de praktijk. Binnen 5 minuten ( zoals gewoonlijk) stond ik weer buiten. Mijn vraag aan jullie is; willen je a.u.b. even kijken naar de metingen. Met name de BPD en femurlengte waren aan de lage kant. De rest was mooi gemiddeld. Maak me best zorgen hierom maar kan het met niemand delen. Baby was 26 weken en 2 dagen tijdens de echo. Heel erg bedankt alvast....
Hoi Ceros, jammer dat je vk alleen al evt voor jouw geruststelling even heeft gekeken. Maar inderdaad doen we er niets mee. Als we twijfelen over de groei sturen we je laagdrempelig door. Maar ik heb even gekeken; lag je kindje in stuit? Dat zou de dbp kunnen verklaren en het bovenbeentje is inderdaad wat kort, maar het lijkt niet te kort. En het bovenbeentje is, als het geen extreme afwijking is, ook de minst belangrijke meting. Dus ik zou me geen zorgen maken, zekerniet als de controles bij de vk steeds goed zijn en de 20 weken echo ook goed was. Groetjes Brigitte