hoi, op 23 oktober had ik de eerste dag van mijn maandstonden. Normaalgezien moest ik dan de 5-6de november mijn ovulatie hebben. Nu had ik een ovulatietest gekocht en bleek dat ik op 3nov al mijn eisprong had. gelukkig hadden we de 3de zelf en de dagen ervoor geklust. Dit is nog maar de tweede maand dat mijn vriend en ik proberen zwanger te raken. maar toch had ik er nu een heel goed voorgevoel over. aangezien men zegt dat je je ovulatie altijd 14 dagen voor de volgende maandstonden hebt, had ik voorzien vandaag mijn maandstonden te hebben. Uit nieuwsgierigheid hebben we vandaag al een zwangerschapstest gedaan en die bleek weer negatief te zijn. Ik ben nu een goeie twee maanden met de pil gestopt. de eerste cyclus zonder pil duurde 29 dagen, maar nu heb ik mijn ovulatie wel een stukje vroeger gehad. Vanaf wanneer is het het veiligst om een nieuwe test te doen? Ik bedoel wanneer kan ik het meest zekerheid verwachten? vorige maand heb ik echt voor het beginnen van mijn maandstonden een aantal dagen de ongi klachten gehad, en voelde ik wel degelijk dat ik mijn maandstonden ging hebben. Nu heb ik wel heel af en toe wat krampen maar die voelen anders aan dan toen ik ongesteld moest worden. Ze zijn veel vager, en ik voel ze precies ook nog iets lager dan toen. Wij willen echt heel graag zwanger worden, en die negatieve test vanmorgen was weer een beetje ontgoochelend. Vanaf wanneer moet je je vragen beginnen stellen over je vruchtbaarheid? Hoe lang kan het duren na het stoppen met de pil (ongeveer 10 jaar nam ik al de pil) voor je zwanger raakt? Ik weet het ik ben momenteel een vragenkanon, sorry... groetjes, Lailo
Hoi Lailo, nadat je bent gestopt met de pil kun je de maanden erna een onregelmatige cyclus hebben. Dit kan wel een half jaar duren. Als je uitgaat van een cyclus van 29 dagen kun je testen na die dag. Als je met ovulatietesten werkt, kun je inderdaad de 14 dagen regel gebruiken om te zien wanneer je kunt testen. Als je nu nog niet ongesteld bent geworden kun je best weer een test doen. Als deze weer negatief is, probeer je weer gewoon je menstruatie af te wachten. Ben je het na een week nog niet, kun je weer een test doen. Het is dus een afwachten. Of je wordt ongesteld of je bent zwanger. Want dat kan in principe direct nadat je bent gestopt met de pil. Succes. Groetjes Brigitte