Hoort het ruggetje links te liggen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Daphne, Nov 16, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb gisteren bij de cursus Samen bevallen te horen gekregen dat een baby met het ruggetje links hoort te liggen. Bij de spildraai, zou de kleine namelijk met de klok mee draaien en niet tegen de klok in. Klopt dit? Die van mij ligt namelijk al tijden met zijn ruggetje rechts. Tenminste, als hij gaat bewegen, krijg ik rechts altijd een grote bobbel (ei-buik noem ik dat).

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    hoi Daphne,

het links of rechts liggen met de rug maakt helemaal niets uit voor de bevalling. De spildraai (draaien van het hoofdje als aanpassing op de vorm van je bekken) staat daar helemaal los van. Het klopt dat de meeste kindjes met de rug links liggen, maar rechts kan dus net zo goed. No worries! En die bobbel is waarschijnlijk zijn/haar bips, je kunt daar niet uit afleiden waar het ruggetje ligt, die kleintjes kunnen soms in onmogelijke hoeken liggen ;)

Groetjes Brigitte

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Dank je wel voor je antwoord! Ik zag me al helemaal in vreemde bochten wringen om de kleine toch geboren te laten worden. Niet echt handig, aangezien ik graag in bad wil bevallen.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Dat lijkt me inderdaad niet lekker! Maar dat hoeft dus echt niet. Gewoon alles over je heen laten komen en lekker bevallen.

Groetjes Brigitte

Share This Page