Bekkeninstabiliteit na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Kattekit, 13 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Wie van jullie heeft ook na de bevalling nog last van bekkeninstabilitet gehad? Kleine man is bijna 5 maanden oud, maar mijn bekken heeft nog niet echt het plan om weer normaal te gaan functioneren. Fysio enzo heb ik al. Ik krijg nu een band om eea te ondersteunen. Maar ik vind het wel zwaar, zeker de combinatie baby, kleuter en toch proberen paar uurtjes te werken. In mijn hoofd wil ik wel, lichaam wil helaas niet mee.

Wanneer is het bij jullie over gegaan...en wat hielp goed?
    Het is niet meer zo erg als in het begin (kon niet meer lopen), maar nog wel vervelend.

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik heb geen instabiliteit geahd maar wel wat meer last.
    Ook goede bekkenfysio gezocht, verder rustig aan
    En op mij werk de eerste dag na verlof deels ziek gemeld....

De band heb ik nu, maar heb idee eerder meer last te hebben dan dat ie baat. Maar goed.

Goed schoeisel, stevig ondergoed helpt hier ook erg goed

3. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Hier helaas ook zo'n geluksvogel. Ik kon niks beginnen na de bevalling. Nu 2 maand verder en ben van de bekkenband verlost. Ik had daar in het begin veel baat bij naar bleek er later juist klachten van te krijgen (kon geen grote passen zetten net lopen en gaf te veel tegendruk waardoor spanning). Bij mij zijn de bekkenbodemspieren te gespannen. Ik heb altijd gedacht ze te kunnen ontspannen (zo voelde het voor mij) maar dit bleek niet zo te zijn. Ipv de kracht te trainen ben ik nu nog vooral bezig de ontspanning te trainen . Ik weet nu hoe het voelt wanneer hij ontspannen is door onderzoek.
    Een goede bekkenfysio is belangrijk en ga niet stiekem elke keer over je grenzen (lastig maar wel belangrijk).

4. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Ik kon 1,5 week na de bevalling helemaal niks meer. Heb mij dus ook echt ziek moeten melden na mijn verlof. Ben nu langzaam aan het opbouwen. Mijn lage rugklachten zijn nu ok. Maar als.ik teveel.doe lijkt het alsof ik nog zwanger ben (zo voelt het bij mijn bekken). Ik vind het lastig om inderdaad niet.over mijn grenzen heen te gaan met en kleuter en een baby. Ik ga liefst nog 2 a 3 keer liggen op een dag. Dat is wel lastig.
    Ik voel mij som zo'n aansteller...maar ja de klachten zijn er wel gewoon. .

5. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Na mijn eerste bevalling heeft het bijna een jaar geduurd voordat ik weer een beetje normaal kon functioneren. Maar het is nooit helemaal over gegaan. Als ik ongesteld ben heb ik er altijd weer meer last van.
    Na mijn tweede bevalling duurde het ongeveer een half jaar. En nu ben ik 3 weken geleden bevallen, dus het is afwachten hoe lang het nu duurt.
    Maar ik ben er dus nooit helemaal vanaf gekomen helaas.

6. wiella

wiella Actief lid

27 apr 2015
    199
    3
    18
    Na mijn eerste ben ik niet meer klachten vrij geweest. Na 10 maanden pas weer 100% aan het werk. Nu een goede fysio en uiteraard nog klachten. Ben benieuwd hoe het deze keer zal gaan....

Je grenzen bewaken was voor mij deze zwangerschap wel veel makkelijker waardoor ik hopelijk een sneller herstel zal ervaren.

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik heb ook pas bekkenklachten na de bevalling gekregen en bij mij is het nooit helemaal over gegaan (ondanks bekkenfysio). Bij mijn verergeren de klachten ook rondom eisprong en rondom de menstruatie.

Deel Deze Pagina