Wanneer weer verder gaan na Missed abortion??

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jennifer2106, 13 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jennifer2106

Jennifer2106 Fanatiek lid

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Vandaag bij de gyn eindelijk te horen gekregen dat mijn baarmoeder schoon is na 2x cytotec. Afgelopen week donderdag bleek bij de echo 8+6 het hartje niet meer te kloppen. Twee weken daarvoor was alles nog goed en klopte het hartje goed. Volgens de gyn was de kans op een miskraam zoveel kleiner. Helaas hoor ik bij de kleine groep pechvogels. Het hartje is gestopt met ongeveer 8+1.
    Donderdag de eerste 4 tabletten gekregen. Maandag weer een echo en ik was nog niet schoon dus nog een x 4 tabletten. Vandaag gelukkig wel.

Volgens de gyn moet ik nu 1 menstruatie afwachten en mag ik daarna weer proberen zwanger te worden.
    Wat zijn jullie ervaringen en wat is jullie verteld? Ik heb eigenlijk geen zin om te wachten maar als het beter is doe ik dat natuurlijk wel.
    En hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie daadwerkelijk weer zwanger waren?

Hoor heel graag van jullie meiden.

Liefs jen

2. minimoon

minimoon Niet meer actief

He - wat vervelend zeg.
    Dat van een maand wachten zeggen veel gyns en vks. Is meestal omdat het helpt om dan termijn te bepalen, maar voor het lichaam schijnt het niet echt nodig te zijn. Ik zelf heb niet gewacht na de MA na 10 weken (echo bij 9w+6 gaf aan dat er geen hartactie was).

Bij mij kwam de miskraam spontaan op gang en met ong 3 dagen was het bloeden voorbij. Toen wel na 1,5 week opeens een bloeding gehad (na controle waarbij alles schoon was), maar volgens zkhuis was dat toch nog ergens een bloedklontje of zo.

Ik ben nu weer zwanger, zwanger geworden in de maand dat de vorige geboren had moeten worden. Dus 6 maanden tussen. Maar bij sommigen duurt het langer, bij sommigen gaat het veel sneller....Ik moet eerlijk zeggen ik vond het best zwaar die 6 maanden en met name die laatste maand, omdat ik alleen maar dacht 'nu had ik met verlof zullen zijn, nu had ik bijna een baby gehad etc'. veel steun gehad aan zwangerschapspagina daarbij!!

3. Jennifer2106

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Wat balen dat jij het ook mee hebt gemaakt. Ik vind het behoorlijk heftig. Gelukkig ben je weer zwanger maar kan het me voorstellen dat je steeds denkt van oh nu was ik uitgerekend nu zou ik verlof hebben. Ik heb ook nogsteeds dat ik denk. Oh morgen zou ik 10 weken zijn en dan zou ik een echo hebben. Lijkt me heel normaal.

Was jij toen je weer zwanger werd niet heel bang dat het weer zou gebeuren. Het lijkt me zo moeilijk als je weer een echo hebt. Die angst dat het hartje weer gestopt is. Gelukkig ben je nu al lekker op weg. Super fijn voor je.
    Het heeft dus best weer even geduurd. 6 mnd. Pppff. Was je voor de ma ook al lang bezig?

4. liz84

liz84 Actief lid

6 nov 2012
    296
    0
    0
    Je moet doen wat bij jezelf goed voelt! Het is vooral belangrijk dat je het goed verwerkt. dit gaat bij iedereen weer anders en duurt voor de ene een dag en voor de andere 3 maanden.
    8 weken zwanger is best ver! en als je het hartje al hebt horen kloppen is het best even heftig om te verwerken lijkt mij.

heb zelf 7 miskramen gehad en na een operatie aan een bbz zei de gyn tegen mij dat ik beter 3 maanden kon wachten. dit voor de verwerking. Want als je meteen weer zwanger word zonder je vorige miskraam verwerkt te hebben, is de kans op een postnatale depressie groter, aldus de gyn.
    Nu vond ik toen 3 maanden wel erg lang en had ik aan 1 maand pauze toen genoeg.
    Nu zit ik ook weer middenin een miskraam en heb ik ook wel weer behoefte aan een maand pauze.
    Als je het voor jezelf maar een plekje gegeven hebt!

sterkte en hopelijk blijft de volgende wel zitten!

5. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik heb een ma gehad in maart, een lege vruchtzak van 10 weken, dertien maart werd het ontdekt. Een week later was ik 'spontaan' schoon. en nu, nog geen jaar later, ben ik met zwangerschapsverlof en hoop ik snel een gezonde dochter te krijgen.

Bij mij ging het dus snel na de mk. Heb de eerste maand geen moeite gedaan. We hoefden niet te wachten en we hebben wel seks gehad, maar meer omdat we dat wilden dan om voor vervanging te zorgen. Mijn haast was gewoon weg merkte ik. Na mijn menstruatie wel weer gaan proberen, en dat was nog een gedoe met m'n veranderde cyclus. Voelde ik voorheen m'n eisprong, nu niet. En wel ineens pms waarbij ik dagenlang echt krom liep van de pijn. Maar goed, de eerste maand dat we het weer bewust probeerden was het nog niets, de maand erna was het al raak. Dat was qua timing natuurlijk prima. Lekker snel, maar ook niet te snel voor mijn gevoel. Maar geloven deden we het nog niet. Vertrouwen kwam pas na de goede uitslag van de vlokkentest en bij het voelen van de eerste bewegingen. Ik denk dat dat hoe dan ook blijft - of het nu lang duurt of korter.

6. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend om te horen dat je zwangerschap niet goed is gegaan.

Ik heb in juni 2012 een ma gehad met 9 weken, hartje was met 6,5 gestopt. Ik stond eigenlijk voor een zelfde dilemma als jij nu. Direct weer proberen of toch even wachten. Mijn verloskundige zei dat het wel direct weer kon. De gyn vertelde me dat er een klein litteken achter blijft in je baarmoeder op de plek waar de innesteling heeft plaatsgevonden. Deze plek is kwetsbaar, na een eerste cyclus wordt het slijm en alles vernieuwd. Hij vertelde me dat als een volgend kindje toevallig net op de zelfde plek innestelt je dan iets meer risico zou lopen.

Ik ben er zelf maar vanuit gegaan dat mijn lijf wel weet wat het doet en wanneer het er weer aan toe is. Ik werd ineens 3 weken na de ma ongesteld, daarna duurde het 5 weken en de cyclus daarna was ik weer zwanger, dat gaat gelukkig nu helemaal goed.

Ik denk dat je gewoon je gevoel moet volgen. Als je baarmoeder nog niet hersteld is of de HCG nog niet uit je lijf wordt je volgens mij ook niet zo snel zwanger. Maar ik kan me natuurlijk vergissen ;) Sterkte met verwerken.

7. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Hoi Jennifer,

Wat vervelend dat je een mk hebt moeten meemaken.
    Ik zelf heb afgelopen november een curettage gehad. Met 5 wk zwangerschap kreeg ik last van bruin bloedverlies, wat bleef aanhouden. Met 8 wk een echo gehad waaruit bleek dat het vruchtje niet verder dan 6+2 is geworden. Omdat mk niet vanzelf op gang kwam, gekozen voor curettage, welke ik op 21 november heb ondergaan.
    De gyn vertelde mij dat er medisch gezien niets op tegen was om er gelijk weer voor te gaan, maar dat ik wel in de gaten moest houden of ik er geestelijk ook weer klaar voor zou zijn.

We hebben besloten er gelijk weer voor te gaan. Ik deed wekelijks een zw test om te kijken of de hormonen van de mk uit mijn lijf waren. Dat heeft nog ruim 4 weken geduurd. Daarna kreeg ik gelijk een bloeding. 3 dagen bruin bloedverlies. Gyn gebeld of ik dit als menstruatie kon zien. Mij werd gezegd dat dit idd een menstruatie was; waarschijnlijk wel zonder ovulatie gehad te hebben, gezien het feit dat ik nog zo lang positief testte en de hoeveelheid vd bloeding.

21 januari heb ik weer positief getest en ik ben nu ruim 7 weken zwanger. Ik vind het super spannend, maar heb er deze keer een goed gevoel over.

Sterkte en ik hoop voor je dat het snel raak is.

8. Jennifer2106

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Jeetje meiden. Wat zijn er toch veel die door deze ellende heen moeten. Heb er nooit bij nagedacht dat zoveel meiden dit mee maken. Om me heen gebeurt het nooit. Vandaag ook nog een vriendin bevallen van haar dochter. Zo dubbel dat gevoel wat ik heb. Super blij voor haar en toch doet het ff pijn.

Ben blij om te lezen dat jullie toch redelijk snel weer zwanger waren. Hoop zo dat alles nu goed gaat bij jullie.

Jeetje liz84. Wat heftig 7 miskramen. Krijg er kippenvel van als ik het lees. Elke x weer dat verdriet. Weten ze hoe het komt?

Wij laten het deze maand gewoon gaan en vrijen wanneer we zin hebben. Als het raak is moet het gewoon zo zijn. Zo niet dan volgende maand weer ovutesten. Heb zelf het gevoel dat ik meteen door wil.

9. liz84

liz84 Actief lid

6 nov 2012
    296
    0
    0
    nou ja, die 7 miskramen klinkt heftiger dan het is hoor. het is verdeeld over 5 jaar en het waren allemaal vroege (4 a 5 weken) miskramen waar nog geen hartjes hebben geklopt.
    En ik heb een super dochter van 3 jr rondlopen waar ik erg van geniet. ze is het bewijs dat het kan ;)
    we zijn bezig met onderzoeken waardoor het komt. mogelijk immuniteitproblemen bij mij.

Ja wat een ellende he! miskramen komen best veel voor! als je erover praat, hebben veel vrouwen het wel eens gehad.

sterkte er maar mee allemaal! mijn ervaring is dat je er alleen maar sterker van wordt.

10. Jennifer2106

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Nou ik vind het toch best heftig ook al is het verdeeld over 5 jaar. Gelukkig weet je wel dat het kan want je hebt een gezonde kleine.

Hopelijk komen ze er bij jullie achter wat het is. Ik duim voor je dat het goed komt.

11. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

13 jan 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb net me 2de miskraam achter de rug..heel gedoe geweest omdat ze eerst dachten aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Uiteindelijk bleek dat niet zo en was het gewoon gestopt met groeien met 5,5 week maar wel tot 8 weken door moeten lopen en dat was wel zwaar. Ik wilde eerst ook echt een rustpauze enzo maar nu het allemaal achter de rug is besloten 1 menstruatie af te wachten en daarna weer ovutesten te gaan gebruiken enzo.
    Het maakt niet uit wat je beslist denk ik want je doet wat voor jezelf goed voelt, sterkte!

12. Marisca88

Marisca88 Lid

7 nov 2012
    71
    0
    0
    Werk, paard, vrienden, huishouden. Kom tijd te kor
    Zevenhuizen (zh)
    Hoi, ten eerste sterkte...
    Ik heb begin November een miskraam gehad. Ook tegen mij was gezegt dat het goed is om minimaal 1 maand te wachten. Ik vond het zelf fijn om minimaal 1x ongesteld te worden, zodat we met een schone lei konden beginnen. Moet wel zeggen, toen ik ongesteld was... poehh dat viel me zo zwaar, was enorm emotioneel.... We zitten nu in Februarie, en inmiddels weer zwanger. Ik was 2x ongesteld geworden na de miskraam. Hoop voor je dat je snel weer positief mag testen. Stertkte en succes. Xx

13. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Sterkte meid!

Hier een maand geleden in hetzelfde schuitje (bij 10,5 week kwamen we erachter dat het hartje al bij 9 weken was gestopt). Heb afgewacht en na 2 weken kwam de miskraam.
    Heb nog een tijdje gevloeid (aan het einde soms een dag niet en dan weer wel).
    Deze maand niet bewust bezig met zwanger worden. We zien wel. Denk dat mijn lichaam zelf wel aangeeft als het er klaar voor is.

Vk gaf inderdaad als advies 1 maand te wachten omdat het termijn dan makkelijker is en alle hormonen echt weg zijn.

14. minimoon

minimoon Niet meer actief

He Jennifer,
    Ik zelf merk dat ik het ook nu nog spannend vind - elke echo is eventjes slikken. Het voelen van de bewegingen is voor mij echt een break geweest. Daarvoor bleef ik toch twijfelen. Maar iedereen is ook daar anders in. Het is me van mezelf wel 'tegengevallen', ben nl normaal heel rationeel en hierbij .... Nou ja. Naast zwangerschapspagina ben ik ook erg blij met de vk zorg. Ben echt iedere keer met veel aandacht en zorg behandeld en op 1 na snapte ze allemaal dat het deze keet spannender is. Enne, ja al met al zijn we bijna 2 jaar bezig geweest..... Lang voor mijn gevoel, maar in vergelijking met sommigen natuurlijk niet erg lang.

Veel sterkte en doe vooral wat goed voelt voor jou.

15. Jennifer2106

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Heftig meis. Ook al een tweede x deze ellende. Kan me voorstellen dat er zo lang mee rond lopen moeilijk is.
    Hoop voor je dat het de volgende x goed gaat.
    Ik heb besloten gewoon er weer voor te gaan. Na m'n volgende menstruatie ga ik ook weer ovutesten gebruiken.

Wie weet krijgen wij een mooi kerstkindje.

Sterkte meis.

16. Jennifer2106

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Wat fijn dat je weer zwanger bent. Hopelijk een mooie plakbeeb deze x.
    Kan me goed indenken dat de eerste menstruatie emo was. Ik zie er ook erg tegenop.

Vandaag ook een zw test gedaan om te kijken of het hcg weg was. Nou mooi niet. Knal positieve test:(. Dat maakt het er ook niet makkelijker op. Vandaag toch al een klote dag. Zou vandaag om 10 uur mijn 10 weken echo hebben.

Hopelijk lukt het snel om ook weer zwanger te worden.

Geniet van je zwangerschap.

17. Jennifer2106

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik kan me die angst zo goed voorstellen. Gelukkig voel je je kleintje nu. Geeft toch een geruststellend gevoel.
    En 2 jaar is lang. Als je iets heel graag wilt is elke maand erbij lang.

Geniet van het mooie wondertje in je buik. :)

18. Jennifer2106

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Heftig meis. En 2 weken wachten. Wauw. Das lang. Hopelijk mag jij ook snel weer zwanger worden.

Ik vind het zwaarder dan ik had verwacht. Ben normaal niet zo een emo type maar heb af en toe echt nog momenten dat ik in huilen uit barst. Het overvalt me dan zo. Pppff.

Ik duim voor een snelle goede zwangerschap voor je.

19. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

13 jan 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb gister weer moeten prikken en de uitslag van het hcg was 137 en de week ervoor nog 1200 ( de week dáárvoor voor de mk 8000!) dus het daalt lekker. Eindelijk zijn de meeste kwaaltjes nu zo goed als weg. Nu ikzelf en me lijf weer beetje tot rust komen lijkt wel alsof nu juist de spanning eruit komt..ben ineens chaggo of heel emo uit het niets en vind het moeilijk om me zwangere schoonzusje te zien of te horen dat er weer iemand is bevallen..terwijl ik het iedereen gun hoor. Maar goed, dat zal ook wel weer minder worden naarmate er tijd overheen gaat. Vanaf maandag eindelijk weer aan het werk en nu lekker afleiding zoeken en leuke dingen doen.

@ Jennifer2106: heb jij nog een nacontrole of iets? moet je ook prikken tot hcg weer 0 is of dat niet?

Het lijkt wel alsof me lichaam alweer bezig is met een eisprong ofzo..krijg weer lichtjes aan buikpijn (ander soort buikpijn als bij mk) en snel hoofdpijn enzo..maar goed kan ook gewoon de hormonen zijn die weer terug naar 'normaal' gaan

20. Jennifer2106

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Wat fijn dat je hcg nu lekker zakt. Dan kan je tenminste weer vooruit. Ik krijg nu geen nacontrole meer. Ik was schoon woensdag volgens de echo en dat was goed.
    Ik had vandaag een zw test gedaan en ovulatietesten en allemaal positief. Denk dat de ovutesten op hcg reageren.
    Het gekke is wel dat ik pijn in m'n lies en onderrug heb net alsof ik een eisprong ga krijgen maar dat kan toch bijna niet. :(

Jij hebt dus ook het gevoel alsof je ei komt. Doe jij testen? Of tempen? Ben erg benieuwd meis.

Ik duim voor ons dat we snel mooie eitjes hebben en snel weer zwanger worden.

Liefs jen

Deel Deze Pagina