Wanneer weer verder gaan na Missed abortion??

Discussion in 'Miskraam' started by Jennifer2106, Feb 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bien86

bien86 Actief lid

Nov 8, 2012
    156
    15
    18
    hallo Allemaal,

Allereerst Sterkte!!
    Vorige week donderdag zou ik de 11,5 wk echo hebben. Hierop bleek dat er geen hartactie meer was vanaf 11wk.
    Ik was al bij gyn onder controle ivm medicatie voor bloeddruk en had al 3 echo's gehad en het hartje al 2x horen kloppen. De kleine was al flink gegroeid, maar helaas...
    We zouden het eerst afwachten maar emotioneel kon ik dat niet. Toen gestart met misoprostol om alles op te wekken, maar uiteraard zat het kleintje zo goed op zijn/haar plek dat het niet los liet. Afgelopen di.dag alsnog curretage gehad.
    Die weeen, pfff dat was heftig. Curretage is me meegevallen. Nu alleen nog veel buikpijn, dus rusten en volgende week maar weer beginnen op m'n werk.
    Onwerkelijk allemaal! Alles gaat maar door en ineens heb je zelf zo'n leeg gevoel.
    Over 6 weken moet ik voor co (inwendige echo) om te kijken of alles schoon is en of er alweer eitjes rijpen...
    Dus afwachten tot die tijd!

Ik wens jullie allen sterkte. ( ik moet zeggen, het is fijn om zo van je af te schrijven...)!

XXX

2. Jennifer2106

Jennifer2106 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    4,203
    1
    0
    Zuid Holland
    Bien. Wat verschrikkelijk klote zeg. Je was bijna op de "veilige" grens. En als je het hartje hebt zien kloppen dan ga je er toch vanuit dat het goed gaat. Mij werd door de gyn verteld dat als het hartje klopt er 5% kans is dat het nog mis gaat. Helaas behoren wij dus tot de kleine groep pechvogels.
    Balen dat je na de pillen alsnog gecuretteerd moest wordeN. Hb jij 1 of 2 x de pillen gehad? Bij mij hielpen ze pas na de tweede dosis. En idddie weeën zijn verschrikkelijk.
    Was het je eerste zwangerschap?
    Schrijf het lekker van je af. Doe ik ook en merk dat het wel helpt. Een beetje dan.

Sterkte met het verwerken meis.

Liefs jen

3. Jennifer2106

Nov 23, 2012
    4,203
    1
    0
    Zuid Holland
    Zie net dat we allebei op 7-2 het slechte nieuws te horen hebben gekregen. :(

4. bien86

bien86 Actief lid

Nov 8, 2012
    156
    15
    18
    Inderdaad 7-2 voor controle echo en dus ook het slechte nieuws. Was m'n eerstezwangerschap. Mijn gyn, zelfs 2gyns vertelden mij ook dat als je het hartje hebt horen kloppen het bij 98% goed gaat en dat we daar vanuit moesten gaan. Ook omdat het kleintje flink gegroeid was, maar helaas...
    Ik heb inderdaad 2 doseringen gehad en daarna inwendige echo. Daaruitbleek dat het kleintje zo goed vast zat dat het niet vanzelf zou gaan. Ik had ook nog geen druppel helder of oud rood bloed verloren rn in de baarmoeder ook nietsop gang gekomen. Vandaar de volgende dag curretage. Die gyn was zo lief, heeft me goed b er geleid, dat is erg fijn.
    Jennifer, blijkbaar horen wij daarhelaas bij. De evt. Volgende zwangerschap kan ik pad blij zijn als ik daadwerkelijk een hummeltje in mn handen heb.
    Heb op ok ook anti d injectie gekregrn, zal ik de volgende zwang er schap ook moeten omdat ik een negatieve bloedgroep heb.
    Ik heb gister, 4dg na curretage een zwangersch. Test gedaan van kv, deze was geel licht positief. Hopelijk is het gauw nega, zodat we werr wat kansen hebben.

Jij ook heel veel sterkte!
    Xxx

5. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

Jan 13, 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat lijkt me echt heel naar als je het hartje al hebt horen kloppen dan ga je er toch bijna vanuit dat het wel goed zal gaan..maar zo zie je maar :(

ik heb geen zwangerschapstesten meer in huis helaas..wel nog ovutesten en vanochtend was ie nog knalpositief en ik denk echt niet dat dat al mijn eisprong is. gezien ik vrijdag nog een hcg had van 137..denk niet dat ie ondertussen al op 0 zit. een zwangerschapstest is al positief vanaf een hcg van 25 en ovutest dus ook dus ik wacht nog wel even haha.
    ik weet ook niet hoe het zit met eisprong en hcg. of je bijvoorbeeld al wel een eisprong kunt krijgen terwijl je hcg nog 20 is ofzo.. heb wel even op google gezocht maar zag niet echt een concreet antwoord, de meningen waren daarover verdeeld.

6. Jennifer2106

Nov 23, 2012
    4,203
    1
    0
    Zuid Holland
    #26 Jennifer2106, Feb 17, 2013
    Last edited: Feb 17, 2013
    Door wat de gyn tegen ons zei dat de kans minimaal was dat het nog fout zou gaan kwam het dubbel zo hard aan toen het wel fout ging. Had jij vast ook. En idd een volgende zwangerschap zal ik denk ik continue in angst zitten. Gelukkig zit hier een echovrouwtje die echo's tot 20 weken voor 25 euro doet. Dus denk da ik daar regelmatig ff langs wip om gerustgesteld te worden.
    Jeetje zeg. Echt balen da je na 2 x cytotec nog gecuretteerd moest worden. Mijn bloed hebben ze ook getest maar ik ben A positief dus hoefde de prik niet. Fijn dat je zw test niet meer knal positief is. Hier helaas nog wel. En de ovutesten ook. Grrrr. Stomme hcg. :(
    Hoop dat je snel ook alle hcg kwijt bent en weer verder kan.

Sterkte en hopelijk snel positief nieuws

Xxx

7. Jennifer2106

Nov 23, 2012
    4,203
    1
    0
    Zuid Holland
    Dat het hartje klopte was voor mij zo een geruststelling omdat de arts ook zei dat ik me nu niet al te veel zorgen hoefde te maken. Nou dus wel.

Jij ook nog knal ovutesten. Ik ook. Irritant dat ze op hcg reageren. Duim voor je dat je snel op 0 zit.
    Ik heb ook op Google gezocht en de meningen verschillen idd. Worden we niet wijzer van. Helaas. Misschien dat ik de vraag ff aan de vk hier op het forum stel voor ons. Weten we metee hoe het zit.

Liefs jen

8. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

Jan 13, 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja het is zeker jammer dat ze ook op hcg reageren.. maar heb ook geen zin om nu zwangerschapstesten te gaan kopen.
    heb nu trouwens wel wat meer gevoelige onderbuik en leek erop dat met afvegen er toch lichtjes wat 'vuchtbaar?' slijm bijzat. ga denk ik maar de thermometer er weer bijpakken en vanaf morgenochtend weer temperaturen, gewoon als check. maar ja, de vorige keer was me temp nog 1,5 week van slag na de mk haha. maar goed ik ga nu de 2de week in na de mk dus kan zijn dat het nu weer snel normaal is..

9. Jennifer2106

Nov 23, 2012
    4,203
    1
    0
    Zuid Holland
    Wat zou dat fijn zijn als je nu alweer een ei krijgt. Ik duim voor je. En tempen is altijd handig. Ik ben er ook mee begonnen toen ik echt m'n mk had. Heb dat als dag 1 aangehouden.
    Spannend meis. Hou je me op de hoogte?

10. Mamenzo

Mamenzo Fanatiek lid

May 31, 2010
    1,108
    0
    0
    bezig bij'tje zijn
    zuid holland
    Hè meiden,
    Ik kan me ook bij jullie aansluiten. Lig op dit moment met krampen op bed van de cytotec. 1 febr het hartje gezien en met 8.5 gestopt. Daar gaan we weer.. heb afgelopen november hetzelfde meegemaakt maar dan met 13.5 weken...
    Een vrouw wil het liefst meteen weer zwanger zijn maar wat maakt me dit alles toch onzeker .....gelukkig heb ik uit 2011 een kerngezonde boy!!
    X

11. Jennifer2106

Nov 23, 2012
    4,203
    1
    0
    Zuid Holland
    Het meis

Wat ontzettend klote dat je het ook voor een tweede x mee moet maken. We horen helaas bij een kleine groep die al kloppende hartjes hadden en waar het alsnog fout gaat.
    Sterkte met weer het verwerken van een verlies. En natuurlijk met de pijn die is nl echt niet fijn.
    Als je van je af wil schrijven ga je gang. Elkaar een beetje steunen is fijn omdat we precies weten wat de ander meemaakt.
    Met 13,5 week. Dat moet helemaal een schrik zijn. Dan denk je toch in de "veilige" zone te zitten.
    Gelukkig weet je dat het ook goed kan gaan. Hoop dat het de volgende x wel goed gaat. 3x scheepsrecht toch.

Hou je taai meis en nogmaals heel veel sterkte

Liefs jen

12. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

Jan 13, 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ mamenzo: jeetje sterkte meis! alletwee de keren al zo ver en dan nog dit..:(

hebben jullie trouwens nog last van pijntjes af en toe? ik ben gister weer begonnen met werken en ook een half uurtje 'gesport' maar eind van de avond had ik toch wel erg last van me onderrug en last van me onderbuik aan 1 kant.. heb dat met de hele vroege miskraam niet ervaren. maar deze keer veel meer pijn gehad en napijn en nog wat sneller moe enzo :S

13. Jennifer2106

Nov 23, 2012
    4,203
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik heb met vlagen ook pijn in m'n buik (rechts) en onderrug. Denk dat het nog heel gevoelig is. Had gisteravond en vanochtend ook inden een beetje bruin slijm bij het afvegen. Was ook ff weg. Gelukkig zijn m'n ovulatietesten niet meer knal positief en de zw testen worden ook eindelijk lichter.

Gaan jullie trouwens meteen weer door of wachten jullie even? Wij hebben besloten om meteen weer te proberen. Het duurt al lang genoeg.

Sterkte meiden.

14. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

Jan 13, 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh ok jij hebt dat dus ook..niet dat ik daar blij mee ben ofzo haha. maar soms twijfel ik om te bellen vanwege die pijntjes maar laat het nog maar even. kan niet wachten tot me eerstvolgende eisprong, zal wel mega pijnlijk zijn dan pfff.

kreeg net de uitslag van de schildklier en die was goed dus daar ben ik wel blij om.
    ik ben nu hard aan de slag om nog wat kilootjes kwijt te raken voor een volgende zwangerschap en dan heb ik voor mezelf alle risico's op miskramen beperkt. slaat misschien nergens op maar goed. deze ronde laten we even voor wat het is maar daarna wil ik er wel weer voor gaan hoor

vanochtend nog een ovutest gedaan maar nog steeds positief helaas..:( dus me hcg is nog te hoog..
    wat fijn dat ze bij jou nu lichter worden zeg!

15. Mamenzo

Mamenzo Fanatiek lid

May 31, 2010
    1,108
    0
    0
    bezig bij'tje zijn
    zuid holland
    Hè meiden,
    Ik denk dat ik het zojuist verloren ben...nog niet echt een menselijk lichaam zoals de vorige miskraam maar ik denk toch zeker dat het t is... vannacht flinke krampen vanaf drie met dikke stolsels. Ik denk dat mn gynaecoloog morgen wel meteen een echo maakt.
    Ik wil er wel weer voor gaan, moet even nog op wat uitslagen van mn internist afwachten en dan ga ik nog even 7 kilo afvallen... prille zwangerschappen hebben me toch wat aangezet! X

16. Jennifer2106

Nov 23, 2012
    4,203
    1
    0
    Zuid Holland
    Als je er te lang last van blijft houden zou ik gewoon bellen hoor. Hopelijk komt er snel een eisprong. En niet al te pijnlijk.

Fijn dat je schildklier goed is. En goed van je dat je ff wat extra kilo's kwijt raakt voor een nieuwe zwangerschap. Het zal wel niet de oorzaak zijn van de mk maar voor je eigen gevoel kan het geen kwaad. Je weet dan dat je er alles aan hebt gedaan

Balen dat je ovutest nog positief is. Die van mij was zaterdag ook nog knal positief en de cb gaf en smiley. Nu zijn de dipsticks lichter en de cb geeft geen smiley meer. Kan dus best ineens snel gaan. Eind vd week doe ik nog een zw test om te controleren.

Gek he dat je normaal hoopt op positieve ovutesten en zw testen. En nu juist andersom. Zo raar.

Hoop echt dat je cyclus snel weer op gang komt. Ik duim voor je.

17. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

Jan 13, 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    herken dat wel van die positieve testen ja haha, wel apart.

ik heb sinds vanochend heel licht roze verlies en pijnlijke onderrug.. dus of dit is het begin van een ongesteldheid (heb vaak onregelmatige cyclussen met niet altijd een eisprong) óf ik zit voor een eisprong want heb wel vaker rozeverlies aantal dagen voor eisprong. gezien ovulatietesten nog steeds knallen kan ik daar ook niks uithalen. wel was me temperatuur al gaan zakken dus niet meer zo hoog als tijdens de zwangerschap.
    vind het heel irri en frustrerend en ben gewoon blij als er 1 normale cyclus is geweest, dan weet je zeker dat je alles echt achter de rug hebt en kun je door met weer proberen enzo..

@ Jennifer: ga je door met ovulatietesten om te kijken of je eisprong eraan komt? bij jou zou dat nu wel kunnen nu ze niet meer knallen..

@mamenzo: hopelijk is het achter de rug en ben je helemaal 'schoon'..sterkte!
    wat voor testen heb je laten doen als ik vragen mag? ik heb me alleen op me schildklier laten testen verder nog niet

18. Jennifer2106

Nov 23, 2012
    4,203
    1
    0
    Zuid Holland
    He wat rot meis. Hoe was het bij de gyn? Heeft hij een echo gemaakt?
    Wanneer krijg je de uitslagen van de internist? Super goed dat je 7 kg af wil vallen. Jammer dat de prille zwangerschappen je daartoe hebben aangezet. Maar het gaat je lukken.

Sterkte en hoop dat je snel weer verder kan.

19. Jennifer2106

Nov 23, 2012
    4,203
    1
    0
    Zuid Holland
    He wat balen zeg. Vooral die onzekerheid. Da je niet weet waar je aan toe bent. Hoop dat je echt snel een normale cyclus hebt. Dan is die onzekerheid ook weer weg. Ik heb altijd liever duidelijkheid.

Ik ga zeker door me de ovulatietesten. Ze zijn niet meer knal en de cb digital geeft geen smiley meer dus als ze weer gaan knallen dan weet ik da het iig van mijn ei komt.

Ben trouwens wel heel bang om weer zwanger te worden. Als he nou weer fout gaat. Pppff. Maa mag toch hopen dat het niet drie x achter elkaar fout gaat. Heb jij die angst ook?

Ik duim da je snel duidelijkheid hebt en je ovulatietesten lichter worden.

Had trouwens op internet een onwijs mooi gedicht gevonden over een miskraam. Zal hem ff opzoeken en hier posten.

Liefs jen

20. Mamenzo

Mamenzo Fanatiek lid

May 31, 2010
    1,108
    0
    0
    bezig bij'tje zijn
    zuid holland
    Erg hè die angst...ik heb dat nu al, terwijl ik nog niet eens in de klus modus zit! Het maakt je zoooo onzeker. Ben trouwens erg benieuwd naar dat gedicht..

Ik was zo goed als schoon..ze zag een stolsel dus daar moet ik maandag nog even naar laten kijken. Mijn gyn zegt verder geen onderzoeken met me te willen doen. De eerste was een chromosoom afwijking en dit was gewoon dikke vette pech, terwijl het er goed uitzag. Op de echos geen verdikte nekplooi te zien, terwijl dat bij ons eerste frummelke wel zo was (10.8) het is zo bijzonder dat er zoveel gezonde mensen lopen uit zo.n ingewikkeld proces. Een op de drie vrouwen krijgt te maken met een miskraam. Stollingsonderzoek was overbodig omdat ik een gezonde knul heb.. en zoiets draag je al bij de geboorte mee..dna en chromosoom onderzoek hebben we al gehad en dat was prima... Dus zegt mijn gyn dat ik na de onderzoeken internist er gewoon voor moet gaan..nou heb ik vrijdag al een ct scan. Dus waarsch twee cyclusjes rustig aan en dan er tegenaan...xx

Share This Page