Heel herkenbaar. Ben nu al bang voor de volgende zwangerschap. Jij hebt zelfs al een x de "veilige" weken gehaald dus dan is de angst nog vele malen groter. Je hebt dus al behoorlijk wat onderzoeken gehad. De eerste x weet je dus de oorzaak en nu gewoon pech. Pppff. Heftig hoor. De nekplooi was behoorlijk verdikt zeg. Ik heb nooit geweten dat er zoveel vrouwen miskramen krijgen. Om mij heen maakt niemand het mee daarom voel ik me ook eenzaam omdat m'n vriendinnen allemaal gewoon goed zwanger worden en het gevoel van verlies niet kennen. Ben zo blij dat ik hier met meiden kan praten die het gevoel wel kennen. Al ben ik natuurlijk niet blij dat zoveel meiden deze ellende door moeten maken. Keek laatst tv. Ons gezin met 19 kinderen. Die vrouw poept er ieder jaar 1 uit en nooit miskramen gehad. Bizar gewoon. Hoop dat het stolsel maandag ook weg is en je weer vooruit kan. Balen dat je nu even moet wachten. Maar je gezondheid gaat even voor. Succes vrijdag. Wanneer krijg je de uitslag van de ct scan? Wel fijn om te weten dat jullie wat betreft de zwangerschappen geen afwijkingen hebben. Hier is het gedichtje. Is kort maar ik vind hem erg mooi De droom is over. Mijn zwangerschap is voorbij Je bent niet langer een deel van mij Zo gelukkig als ik was toen ik wist dat ik je droeg, Zo verdrietig ben ik nu want jij ging veel te vroeg. Slaap lekker Liefs jen
dat is idd een mooi gedicht, dat doet veel met je gevoel he? dit is het gedicht wat ik in een lijstje heb gedaan met afbeeldingen van lucht en vogels en de datum.. An angel in the book of life Wrote down a baby's birth Then whispered as she closed the book "Too beautiful for earth" ik heb veel gehad aan het boek wanneer je een prille zwangerschap verliest.. dat maakte zoveel in me los! ik schrijf vanavond ff meer, onze uk wil aandacht! xx
Wauw dat gezicht van jou is ook super mooi. Goed idee zeg om het in een lijstje te doen met de datum enz. Die gedichtjes doen echt veel met je idd. Heb he ook met bepaalde muziek en dan niet enz zozeer de teksten maar de melodie. Een nr waar ik om van word is heaven van do. En van people help de people van birdy. En natuurlijk bij Adèle. Ik ga straks op internet eens kijken naar dat boek. Ik spreek je later Lekker even aandacht aan je ukkie besteden. Ik ga de hond (mijn harige baby) even aandacht geven.
wat een mooie gedichtjes zeg! ik had het met een nummer wat ik op youtube gehoord had.. Precious Child by Karen Taylor Good with Lyrics - YouTube Ik had laatst wat afbeeldingen van kleine babyengeltjes gezien die heel mooi waren..ongeveer een weekje later was ik op zoek naar een barok stoeltje voor bij mijn kaptafel en toen had ik er 1 gevonden die ik helemaal geweldig mooi vond en wat denk je..ze verkocht ook kussentjes met kant en pareltjes met daarop verschillende afbeeldingen en 1 daarvan was het babyengeltje die ik had bewaard omdat ik die zo mooi vond. vond het niet meer toevallig op de een of andere manier dus heb de stoel plus het kussentje gekocht.
Wauw mooi nummer idd. De donderdagen en vrijdagen blijven moeilijk. Op donderdag gehoord dat het hartje niet meer klopt en op vrijdag was ik altijd weer een week verder. Morgen zou ik 11 weken zijn . Nu hopelijk snel weer een eisprong en weer verder gaan. Dat is idd geen toeval meer. Kan me voorstellen dat je ze gekocht hebt. Soms moeten bepaalde dingen zo zijn. Heb je het al in huis? Hoe gaat het verder met je? Liefs
Kippevel bij dat nummer.... de tekst en melodie ai ai Ja die weken blijf je door tellen... ik zou gisteren en 32 weken en melodie10 weken zijn.. bah Nou mn laatste contrast drinken en dan om 11 uur scan... X
Hee dames, Heb even alle berichtjes terug gelezen. Paar dg niet op het forum geweest. Ontzettende hoofdpijn en duizelig... 't Schiet nog niet echt op en heb vorige wk di.dag curretage al gehad. Jullie ook nog zoveel last?? Heb ook nog steeds bloedverlies en pijn bij plassen en ontlasting ( de druk wat dan op je buik komt..) Jeetje zeg, heb er tranen om gelaten, wat een mooie gedichtjes! Ik heb nu een een klein boekje, daar plak ik de echo's en kaarten in en schrijf alles op, hopelijk kan ik dan alles beter een plekje geven. Mijn zwangerschapstesten geven nog een heeeel licht streepje aan. Wij zijn wel van plan straks weer verder te gaan. Hoorde dat je wat meer vruchtbaar schijnt te zijn na een MA/MK..? Dus dit laten we niet schieten! Alhoewel we het niet direct op 'de momenten' willen gaan plannen. Gewoon spontaan. Volgens mij denken we er allemaal hetzelfde over...anders was ik nu zover geweest, of anders had ik al een dikkere buik gehad. Dat blijft lastig, ik zou ook al 13,5 wk zijn nu... 't blijft erg lastig en moeilijk! @mamenzo: succes en sterkte met de ct. moet je daarna 1 week wachten op uitslag? @jennifer: jij hebt ook een hond, merk je nog verschil in gedrag? mijn hond ( beagle) lag elke ochtend met hoofd op mijn buik... nu een week na curretage doet ze dat niet meer en vertoond weer haar normale gedrag. @mamajess: gaaf, wat leuk dat je dat kussentje er ook bij hebt! Dat doet zeker wat met je gevoel. Zo wil ik graag een bedelarmband kopen met een klein hartje of een ander bedeltje eraan. Ik weet zelf dat het ergens voor staat. En, hoe gaan jullie dit in een evt. volgende zwangerschap allemaal doen?? En nu? Ik wordt nu al gestressd als ik denk aan het feit dat ik weer zwanger ben en dan die 13/14 weken maar eens doorkomen... Werk zelf in huisartsenpraktijk, gisteravond was mn baas(huisarts) nog even op de koffie. Hij adviseerde toch als ik ergens mijn rust in wil vinden die eesrte weken om naar een ontspanningsfysio te gaan of naar yoga ( als je je daarin kunt vinden) .. dat laatste zal ik nog moeten uitvinden en ontdekken, maar wil het wel proberen! X
hier sinds 2 dagen steeds lichtroze verlies en wat druk op de buik en rug af en toe..meestal krijg ik dit allemaal een aantal dagen voor een eisprong dus wie weet. heb net toch maar een setje ovulatietesten gekocht dan weet ik straks hopelijk zeker wanneer je weer een eisprong hebt. zit nu ongeveer een dag of 16 na de miskraam dus kan best komen vanaf nu toch? gister had ik ineens een slechte dag zeg..had een lange dag op het werk daarna nog het een en ander gedaan zoals normaal, kleine meid opgehaald enzo en toen ik thuiskwam had ik even een break momentje ofzo. alles draait nu weer normaal zeg maar en juist toen voelde ik me even heel leeg :S @mamenzo: sterkte met de scan! wanneer krijg je dan de uitslag? @jennifer: ja heb ze al in huis en ben er heel blij mee..voor mij is dat kussentje een soort herinnering aan zeg maar. en de stoel staat helemaal mooi bij me tafeltje @bien86: pff jij was ook al zover..echt oneerlijk! nou hier durf ik eigenlijk nog niet eens aan een volgende zwangerschap te denken ook al wil ik het graag. vooral deze keer heeft er zo ingehakt (vooral de weken in onzekerheid en stress situatie) en de napijn.. ik stort me nu echt even op het afvallen en sporten en hopelijk verdwijnt het verdriet en spanning op de achtergrond en ondertussen kijken wat me cyclus doet en dan de volgende maand toch er wel weer voor gaan denk ik. ik was na me vm ook de 2de maand erop weer zwanger alleen dat resulteerde ook weer in deze mk helaas
ik heb dat ook hoor.. ben zo onzeker in een diepe put terecht gekomen! mijn gynecoloog zegt dat het 1 op de 3 vrouwen voorkomt miskramen.. nou ik ken niemand uit mn kringetje, en dat kringentje is toch behoorlijk groot! ik word moe van al die opmerkingen die mensen om me heen geven. de opmerking: drie maal is scheepsrecht, ja wat kan ik daar mee! kom ik gisteren voor het eerst na de miskraam bij me ouders thuis zegt mijn moeder de hele tijd tegen mn ukkie... tante sabine(schoonzus) krijgt een.... waarop mn hummel zegt beebie! ach zegt mn moeder, hij zegt dat zooo leuk... dus ze laat het hem nog vijf keer herhalen! ander beste vriendinnetje zegt na de eerste miskraam: mag ik de foto zien.. waarop ik zeg ach ja! loop ik de trap op hoor ik haar zeggen JA dat vind ik interessant...aaaaaaah! en zo nog tientallen voorbeelden. ik zeg gisteren nog tegen mn vriend, wanneer het weer raak zou zijn wil ik een echo apparaat thuis! ik word er nu al gek van! mijn wens voor twee kids is te groot, omdat ik zelf enigst kind ben en dat altijd als saai heb ervaren! denk zeker dat het nodig is om iets te doen om te ontspannen.. terwijl ik ook denk dat ik de eerste 14 weken op bed blijf zodat er niks kan gebeuren! ook geen deur open doe voor vrienden die me appeltaart komen brengen want misschien zit er teveel kaneel in! jeeh ik sla door! mijn gyn zei: maak je niet gek want je kan echt niet verkeerd bewegen, vallen eten enzo. als het goed zit zit het goed.. en gaat dat niet verkeerd door tillen, verkeerd eten, glijbanen enzovoort... mijn scan uitslag krijg ik woensdag.. ik kreeg iets in mn aders gespoten en werd helemaal warm van binnen, vreemd gevoel! eerst maandag naar de gyn om te kijken of ik "leeg"ben!! deze maand ga ik er nog niet voor, eerst maar ns alles afwachten! hopen dat maart en april vruchtbaar zijn (ook voor jullie) xxx
wel vaag ja, hier lees je heel veel miskramen of ook meerdere maar ook in mijn omgeving niet. en ja die opmerkingen..zucht. het is zoooo makkelijk van alles erover te zeggen maar als je het hebt meegemaakt weet je pas echt hoe en wat. er zijn nu ook aardig wat mensen om mij heen net bevallen of weer zwanger. ik ontdekte dat ik net zwanger was en me schoonzusje ook alleen is het ondertussen bij mij 2x misgegaan en bij haar gaat alles goed. we hebben niet echt een hele goede band, kan er goed op de koffie gaan maar meer ook niet. maar net na me miskraam krijg ik dan echofoto's onder me neus geschoven enzo en ben dan soms best jaloers en dat haat ik want dat wil ik helemaal niet zijn :S @mamenzo: lijkt me ook wel een raar gevoel als je dan helemaal warm word hihi. goed dat je nog een echo krijgt.. ik ga maandag bellen dat ik een echo wil want ik heb soms best nog wat stekende pijn en nu licht bloedverlies maar nog wel positieve testen..geval van ik snap me lijf niet meer!
Hier insgelijks... liep een maand voor op schoonzus en nu inmiddels twee maal fout! kreeg ook drie dagen later een echo onder mn neus... frustrerend hè! ik zeg ook al de hele zwangerschap van haar stop nou met roken! nee rookt als een ketter door en alles gaat gewoon goed (28 weken en een tweeling) aaaaahhhh t is niet dat ik het mensen niet gun, absoluut niet maar ik waarom gaat het hier steeds mis terwijl ik me aan alle regels houd
Balen zeg dat je nog nie lekker bent. Hoop dat je gauw opknapt. En anders gewoon een keer bellen naar de ha of vk om te vragen. Mijn zw testen zijn ook nog licht positief helaas. Haha. Dat van extra vruchtbaar zijn zit ook in mijn achterhoofd. Ik heb idd ook een hond. Ik merkte idd dat ze anders was. Idd me haar hoofd op m'n buik liggen. Doet ze nu niet meer. Wel bij me liggen maar niet meer op m'n buik. Wat voor hondje heb jij? Ooh zie dat je bij een ha werkt. Wel handig. Kan je hem niet vragen over de duizeligheid enzo. Lief dat hij koffie kwam drinken. Fijn iemand die je begrijpt. Ik zie ook op tegen de zwangerschap de volgende x. De dag dat volgens de echo het kindje is overleden 8+1 is de dag dat we sex hebben gehad. Nu denkt mijn vriend dat het daardoor komt. Dat geloof ik niet maar Gaulles bedenken. Wat heb ik verkeerd gedaan. Volgens de gyn is het chromosomaal en kan je daar niks aan doen. Liefs
Ik hoorde dat gemiddeld tussen de 15 en 20 dagen na een mk of curettage een eisprong komt dus dat kan goed kloppen. Ben ook weer begonnen met ovulatietesten. Ben erg benieuwd wanneer het weer zover is. Heb je al getest? Hoop dat je e weer beter voelt na gisteren. Ik heb steeds op donderdagavond en vrijdag klote dagen. Denk dat dat zo blijft voorlopig. Zei vandaag tegen m'n moeder. Vandaag zou ik 11 weken zijn. M'n moeder heeft het dus ook. Ze denkt er op vraag ook aan. Was haar eerste kleinkind en ze heeft verder ook geen kinderen dus we zijn heel close. Ppffff.
Nou 1 op de 3 dat zal best maar ook niet om mij heen. Niemand maakt he mee. Wat balen zeg van je moeder. Denk da ze het niet door heeft hoe kwetsend het kan zijn voor jou. Haha. Een echoapparaat. Wil ik ook wel thuis hebben. Nou ik weet wel dat als er teveel tussen zit tussen de echo's ik hier bij een vrouwtje een echo laat maken. Kost 25 euro tot de 20 weken. Dus ik zal vaste klant worden. Hoop dat je uitslag woensdag goed is. Ik duim voor je. De warmte komt door de contrastvloeistof. Daar wordt je heel raar warm van idd. Hoop ook dat je maandag schoon bent. Duim duim duim. Liefs
Ik snap niet dat mensen geen rekening houden. Een echo is zo confronterend als je net een mk hebt gehad. Zou dat zelf nooit doen. Dat je jaloers bent is heel normaal hoor. Heb ik ook. De een na de ander zet op fb dat ze zwanger is of bevallen of weer een echofoto. Dan denk ik ook waar zei wel en ik niet. Al 2 x ellende. Gun het ze natuurlijk van harte maar toch doet het pijn. Hopelijk zijn we snel weer zwanger en mogen wij ook genieten
Oneerlijk he. Zat vd week vier handen op 1 buik te kijken. Meid die kettingrookster is en in het begin vd zwangerschap zoop. Alles goed. Niks aan de hand. En bij 16 and pregnant. Meid die drugs gebruikte dronk rookte. Alles goed. Dan denk je wel. Waaaaaarom gaat het bij hun wel goed.
Phoe ben al vanaf gistermiddag niet fit... Aan de dunne van die contrast vloeistof en ik vind mezelf veel bloeden Mijn temp zakte deze ochtend een hele graden! Zware dag bah bah Fijn weekend meiden...x
hou op schei uit pfff... schoonzusje rookt ook gewoon door en die vriendin van haar die ook ineens 20 weken zwanger bleek te zijn toen (inmiddels een gezonde dochter gekregen binnen 3 uurtjes) heeft ook lekker drugs gebruikt en medicijnen en roken en ook dat is allemaal goed gegaan, blijf dat onvoorstelbaar vinden! @mamenzo: balen dat je je zo voelt sterkte!
@mamenzo. Balen dat je zo beroerd bent. Hopelijk voel je je morgen beter. Alles tegelijk is niet fijn. Beterschap en slaap lekker voor straks. @mamajess. Erg he. Het is zo oneerlijk verdeeld. Zo frustrerend. Pfffff. Hoe voel jij je? Ik nog op zoek naar een ei. ovulatietest is bijna wit en temp geeft ook nog geen naderend ei aan. Ben erg benieuwd hoe lang het gaat duren. Heb normaal een cyclus van ongeveer 26 dagen. En een ei op dag 12. Heb de eerste dag van het vloeien als dag 1 aangehouden. Dus ben al een stuk verder dan dag 12. Vandaag heerlijk sushi gegeten. Ben ik gek op maar mocht het natuurlijk niet eten dus nu maar weer even van genoten. Fijne avond
sushi heb ik echt nog nooit gegeten hihi.. wel fijn dat je ovutesten weer wit zijn, hier 2 dagen geleden nog positief en nu wacht ik op dat de nieuwe testen binnenkomen. aankomende vrijdag weer hcg prikken, ben erg benieuwd want ik snap me lijf niet meer. heb nog steeds rozeverlies de hele dag maar vele malen minder dan een ongi en ook geen krampen dus tel het niet als een ongesteldheid. soms word ik dan weer bang dat niet alles weg is omdat ik ook af en toe nog wat pijntjes voel en dat ik alsnog gecurreteerd moet worden ofzo ik haaaaaaaaaaat echt alles van de afgelopen weken en dat ik me nog steeds zo rot voel en ik alsnog niet echt weet waar ik aan toe ben bah! sorry moest er even uit haha. verder gaat het opzich wel goed. probeer genoeg afleiding te hebben en de focus nu minder op het zwanger worden te laten zijn. ben al vanaf vanochtend vroeg druk aan de schoonmaak en ben nog lang niet klaar haha. ligt er bij jullie ook weer zoveel sneeuw? pfffff ben er echt wel klaar mee hoor!