buitenbaarmoederlijke zwangerschap; hoe ging het bij jullie verder?

Discussie in 'Miskraam' gestart door nana33, 21 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hoi meiden,

Ik ben afgelopen dinsdag geopereerd, nadat mn linkereileider was gesprongen door een bbz. Mn HCG is na de operatie nog twee keer geprikt en deze lijkt tot nu toe redelijk goed te dalen (9300 vóór operatie, daarna: 5320, 2114). De gyn vermoed dat al het zwangerschapsweefsel weggehaald is tijdens de operatie, maar uiteraard weten ze dit niet zeker. Heeft iemand ervaring met hoe lang het duurde voor je ging menstrueren na een bbz operatie? Moet je HCG dan echt weer op 0 staan of gebeurde dit al eerder?

Ik heb ook erg veel bloed verloren en voel me nu flink ellendig (HB= 4.3). Weet iemand ook hoe lang het ongeveer duurt voor je HB weer wat hoger wordt en je je weer wat meer mens gaat voelen? Ik heb een staalinfuus gehad en slik nu 2x p.d staaltabletten, maar kan nog steeds alleen maar liggen en heb knallende koppijn.

2. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    hoi, wat vervelend zeg, ik heb ook een bbz meegemaakt in 2011 helaas, Linker eileider eruit gehaald, maar ik mocht de volg.dag naar huis, ik heb geen hoofdpijn of laag hb gehalte gehad,hcg was gelijk al flink gedaald, je blijft even bloedverlies/stolsels houden (is natuurlijk een wond van binnen) maar hierna ga je gewoon weer menstrueren, ik ben 3 maanden uit de roulatie geweest, hierna zachtjes aan weer opbouwen met werken en tillen.
    we hebben 6 maanden met condoom gevreeen en hierna 1x zonder condoom en gelijk zwanger!!! dus komt vast goed!
    sterkte!

ps hebben ze jou eileider er niet uitgehaald?

3. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    #3 ER14, 21 jun 2013
    Laatst bewerkt: 21 jun 2013
    Hey meis,

Hier ook nog een keer, ik vind het zo verdrietig en rot voor je!! Hoe voel je je nu? Heb je het idee dat je beseft wat er allemaal is gebeurt?

Ik werd op woensdag met spoed geopereerd en op vrijdag rond 18.00 uur kwam vervolgens ook de miskraam op gang. Ik heb dat toen als dag 1 gerekend en werd op 35e dag weer ongesteld. Mijn situatie was dus iets anders. Bij mij was een miskraam vastgesteld en ik was voor een consult in het ziekenhuis toen ze er bij de controle echo achterkwamen dat er (ook) sprake was van een bbz. Ik heb verder geen inwendige bloeding gehad en ik denk dat dat mijn herstelproces wel heeft geholpen. Hoe rot het ook is, geef jezelf vooral tijd. Laat je zo veel mogelijk verzorgen en geef toe aan wat je voelt..

Mijn lief is nog tijdenlang boos geweest dat de bbz niet eerder is opgemerkt ondanks dat ik zelf meerdere keren heb gebeld omdat ik steeds het gevoel had er iets niet klopte. Er zou meer aandacht voor moeten zijn of eerder naar gekeken moeten worden.

Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen meis!

4. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    ja idd, ik had overigs geen pijn of bloedverlies, ik had alleen pijn als ik over een hobbel fietste!
    Maar toch zei me gevoel dat de zwangerschap niet goed zat, hierdoor elke dag na het zh en bloedprikken waardoor ze er gelukkig snel bij waren! 6 wk.

5. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik heb wel pijn gehad en ik vloeide vanaf 5 weken steeds bruin bloed. De pijn zette ik weg als bandenpijn al heb ik 1 x op het punt gestaan om naar de eerste hulp te rijden. Had ik het maar gedaan! Dan hadden ze misschien mijn eileider nog kunnen redden.
    De bbz-zwangerschap is tot zeven weken gegroeid. Beide zijn rond die tijd gestopt.

6. oxbow

oxbow Niet meer actief

Heb geen ervaring ermee, maar heel veel sterkte en beterschap!!! Hopelijk kun je het snel een plekje geven.

7. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik doe nu elke dag een testje en zie wel dat de testjes lichter worden, maar het gaat niet zo snel. Morgen mag ik weer HCG prikken en dan krijg ik woensdag weer te horen hoe hoog het was (tijdens controle). Echt raar en stom dat je blij kunt zijn met lichter wordende testen. Maar ik hoop zo snel mogelijk weer ongesteld te worden. Dan kan ik dit voor mn gevoel afsluiten. Een bloeding van de miskraam zou ik in principe niet meer moeten krijgen, omdat deze al operatief is weggehaald (als ze al het weefsel tenminste hebben weggehaald, that is...). Helaas gaat het zwanger worden bij ons niet echt soepel, dus ik haal me maar geen illusies in mn hoofd dat ik zo weer zwanger ben. Het blijft zo'n verdrietig gevoel dat het eindelijk was gelukt en we nu weer terug bij af zijn. :(

8. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hoi Nana,

Het is een heftige periode. Bij mij heeft het ook heel lang geduurd voordat ik alle hcg kwijt was. En uiteindelijk is het ook nooit goed want toen de test dan uiteindelijk weer vertrouwd omo-wit was, kreeg echt een klap dat het toen definitief voorbij was.
    Hoe voel je je lichamelijk? Gaat het lopen al een beetje? En heb je veel steun aan je omgeving?
    Jij hebt dus al snel een controle. Ik heb destijds mijn controle naar voren geschoven omdat ik graag zo snel mogelijk wilde weten of wij nog op natuurlijke manier zwanger kunnen raken. Helaas bleek dat niet het geval.

Ik hoop dat je je elke dag iets beter gaat voelen en dat je snel duidelijk krijgt over het nu hoe verder.

Groeten
    Else

9. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hoi Else,

Dank je voor je berichtje. Ik voel me niet zo goed :(. Ik heb net maar even een nieuw topic geopend, omdat mn zw testen nu ineens weer heel duidelijk donkerder worden. En tot zondag leken ze juist zo mooi lichter te worden. Ik ben nu echt bang dat er nog wat zit. Bah! Morgen heb ik een afspraak, maar omdat de laatste x bloed prikken alweer een week geleden is denk ik niet dat mn gyn de stijging gaat zien. Die zal dus wel zeggen dat alles goed gaat. Ik ben zo bang dat ik aan die methotrexaat moet en dat dit alles nog máánden zal duren :(. Alsof het niet gewoon erg genoeg is dat je zwangerschap misgaat...

10. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    is jou eileider verwijderd of niet?? vaak kunnen ze dat wel beter doen want( een eileider waar ze in gezeten hebben) en die je nog behouden heb komen meer problemen naar voren, en meer kans op nog een keer een bbz, maar geloof niet dat je dit allemaal wil weten.....
    Maar t komt goed hoor en niet te veel op de testen kijken maar proberen verder te gaan

11. jv23

jv23 Actief lid

16 mei 2012
    415
    0
    16
    belgie
    hallo,

ik ben in december geopereerd en mijn linker eileider is ook verwijderd. het bloedverlies na de operatie viel goed mee ik denk dat ik nog een dag of 2 bloed heb verloren en dan niet meer... ik heb een eigen winkel en moet zeggen dat ik na een week weer in de winkel stond maar heffen heb ik toch een maandje niet gedaan. ik ben er redelijk snel van opgeknapt en tegen alle verwachtingen in na 3 maanden terug zwanger (nu al 20 weken) hierbij wil ik je zeggen dat je de moed niet mag laten zakken het is moeilijk om te verwerken, maar er komt een tijd dat alles goed gaat en je terug kan lachen. veel sterkte!

als je nog vragen heb mag je altijd pb sturen

12. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @medinail: ja, mn eileider is verwijderd. De gyn zei ook dat het wsl meer problemen zou geven als ze hem zouden laten zitten.

@jv23: dank je voor je lieve woorden. Ik blijft toch goed om te horen dat vrouwen snel na een bzz weer terug zwanger kunnen zijn, hoewel het voor ons in de mmm wel net even anders zal zijn vermoed ik. Lichamelijk gaat het nu wel weer redelijk met me, alleen nog moe door het bloedverlies. Het zal nog wel even duren voor we mentaal ook weer helemaal de oude zijn, maar hopelijk helpt de zomervakantie een handje mee.

13. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Bij mij werd ook rond 7 wkn de bbz vastgesteld.
    De operatie was op donderdag of vrijdag.
    De maandag erop kreeg ik veel pijn en verloor ik een groot stuk weefsel.
    Zo omschrijf ik het maar even, was de bekleding van de bm die dus evengoed opbouwd bij een bbz.
    Ik heb ruim 2 wkn positieve testen gehad.
    Mijn "cyclus" na de operatie kwam uit op 33 dagen ong en voorheen op 28 dagen.
    Dit geteld vanaf dag operatie.

Deel Deze Pagina