Drinkt ze wel genoeg?

Discussion in 'Flesvoeding' started by nienkuh, Oct 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nienkuh

nienkuh Actief lid

Jun 17, 2010
    106
    0
    0
    Barneveld
    Hoi meiden,

Even een vraagje, want ik maak me een beetje zorgen.

Mijn meisje is bijna 2 weken oud en het gaat prima met haar. Maak me alleen een beetje zorgen of ze wel genoeg drinkt.

Ze krijgt nu elke 3 uur voeding, om 9, 12, 15, 18, 21 en 24. De nacht slaapt ze al door tot ongeveer half 6. Per fles mag ze 90cc, maar ze laat (volgens mij) best wel veel staan. Standaard laat ze 20cc per fles over, maar soms ook veel meer. De fles van 21 uur heeft ze net zelfs 55cc laten staan.

Ze plast verder wel goed, dus vocht komt ze volgens mij niet tekort, maar is dit niet te weinig voeding? Ze zou per dag 630cc mogen drinken, maar ze laat per dag zéker 150cc (en dus ook wel eesns meer) staan.

groetjes Nienke

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een baby is net een mens... (hihi) het ene moment hebben ze meer trek dan het andere. Volgens mij gaat het allemaal prima met je kindje maar genoeg volle plasluiers zijn een goede maatstaf. Is je baby verder tevreden? Kijk ook eens of elke fles wel 90 moet zijn.. je hoeft niet elke fles even veel te geven. Je kunt ook sommige flessen iets groter maken en andere kleiner (bijvoorbeeld 's nachts of 's avonds laat)

3. nienkuh

nienkuh Actief lid

Jun 17, 2010
    106
    0
    0
    Barneveld
    Ja gelukkig heeft ze verder volle plasluiers en is ze héél tevreden. Dus weet ik eigenlijk ook wel dat het goed gaat, maar ja, je wordt toch een beetje onzeker he...

Bedankt voor je reactie!

4. milse

milse Actief lid

Feb 28, 2009
    461
    0
    0
    Je kunt haar ook tussendoor even laten wegen bij het cb.. als ze gegroeid is weet je zeker dat het goed gaat!

Share This Page