Liefste forumgenootjes, Ik ben 4 maanden geleden gestopt met de pil. Omdat ik echt een hele lastige cyclus heb, ben ik deze maand met 'alles' gestart: temperaturen, cervix voelen, cervixslijm voelen én ovu testen. Nu zou je toch denken dat ik daar wijs uit moet raken, maar nee :x - Mijn cyclus: steeds onvoorspelbaar, maar wel altijd lang (vorige was 41 dagen) - Vandaag is dag 27 van mijn huidige cyclus (en wordt/ is dus spannend) - Ovu testen sinds dag 15 gestart: steeds negatief (van kruidvat) - Cervix voelt momenteel hard en zit laag (nooit echt hoog geweest tot nu toe) - Cervixslijm voelt sinds gisteren veel waterachtiger, maar niet elastisch, het is ook duidelijk meer dan de eerste 3 weken van mijn cyclus (eerder lotion-achtig momenteel) - Temperatuur is sinds 3 dagen geleden 0,5 graden hoger dan ervoor Ik wil echt niet graag mijn ei missen, met zo'n lange cyclus is het echt wel héél lang wachten! pffff Volgens mijn temperatuur heb ik mijn ei gehad (heb nu toch al drie dagen een duidelijk hogeren temp), volgens de ovu testen nog niet, volgens de cervix zelf ook niet en volgens het slijm bijna... Weet er iemand raad?
Door gaan met testen Dat zou ik je iig aanraden! Het slijm was ik nooit mee bezig! Ik denk dat een ovutest je echt de betrouwbaarste manier geeft. Maar als je weer uit gaat van een cylcus van 41 dagen. Dan zou je een positieve test hebben rond dag 24-25. Aangezien je daar al over heen bent, denk ik dat je cyclus langer is. Maar nog mooi even door testen!
Bedankt voor je reactie exciting! Ik vind het wel verdacht dat men temp toch duidelijk naar boven is gegaan en dat op het moment nadat ik men ei had verwacht. Maar ik ga je advies zeker volgen en doorgaan met testen! Ik hoop in ieder geval dat er nog een ei komt!
Het lijkt mij dat je een ei hebt gehad nu je temperatuur al een paar dagen hoger is. Het kan zijn dat je m.b.v. van ovulatie testen net je piek hebt gemist.
Temp je welk elke dag op het juiste moment? Tempen was bij mij ook een blauwe maandag Dus kan daar ook niet echt over mee praten! En vergeten te zeggen in mijn vorige reactie, sorry! Het kan indd zo zijn dat je je ei gemist hebt. Maar verscheen er helemaal geen 2e streepje op de test? Hoe licht dan ook? Want als ze allemaal omo wit blijven, dan zou je zeggen dat je ei er nog aan komt.. Anders had je op 1 van de testen wel een licht 2e streepje moeten zien... Maar goed! Wie ben ik
Ik temp iedere ochtend voor het opstaan (tussen 7 en 8). De ovu testen doe ik steeds 's middags. Ik heb al twee weken iedere dag een héél licht streepje. Ik dacht dat het echt zo donker moest zijn als de controlestreep. Cervixslijm was wel redelijk duidelijk 'onvruchtbaar' drie dagen geleden, is nu al meer zoals het moet zijn rond de eisprong maar nog steeds niet echt elastisch. Normaal klussen we om de dag, maar omdat cervix voor mij 'zo duidelijk was' (en er geen duidelijk positieve ovu test was), hebben we net 3 dagjes over geslagen. (Ik dacht: even 'rusten' voor de belangrijke periode ) Het zal nu toch niet net... Bedankt in ieder geval voor jullie reacties!
Ja, hij is pas positief als ze even donker zijn, of juist nog donkerder dan de controle streep! Ik zou nog even door testen.. Ben benieuwd! Succes!