Wanneer weer vruchtbaar na Bevalling

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by vonnie79, Nov 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vonnie79

vonnie79 Actief lid

Feb 11, 2009
    208
    0
    0
    Hallo

Ik heb een vraagje ik ben 1 nov jl bevallen van een jongen met 39w5d helaas is mijn ventje overleden!! Nu is mijn vraag wanneer ik weer vruchtbaar ben oftewel een eisprong hebt!! Ik vloei bijna niet meer.

ik hoop op andwoord

Groetjes Vonnie

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat verdrietig om te horen zeg.

meestal duurt het 6-8 weken voor je weer ongesteld wordt. Kan eerder. Of je voor die tijd een eisprong hebt is onzeker, meestal wel. Maar wanneer die precies is weet je helaas nooit. Probeer geduld te hebben, je lichaam moet weer even op de rit komen.

Mirjam

3. vonnie79

vonnie79 Actief lid

Feb 11, 2009
    208
    0
    0
    Hoi

Bedankt voor je andwoord!! Ik heb nog een vraagje, heeft een kijkoperatie invloed om sneller zwanger te worden, ik vraag die omdat ik een maand voor ik zwanger werd van Valentijn een kijkoperatie gehad hebt en de maand erop gelijk zwanger was dit was afgelopen Januari!! Ik heb wel daarvoor heel lang de prikpil gebruikt. Mijn man is verminderd vruchtbaar maar zijn van Valentijn wel spontaan zwanger geraakt. Ik wou eigenlijk weten of het wel mogelijk is om makkelijk zwanger te worden na een bevalling en geen gebrui8k van anticonceptie middelen.

En verhogt het de kans op een zwangerschap als we beide stoppen met roken??

Groetjes Vonnie

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    hoi

een kijkoperatie op zich verhoogt de kans op zwangerschap niet. Soms worden eileiders doorgespoten, dat verhoogt de kans wel.
    Je kansen om zwanger te worden nemen absoluut toe als je beiden stopt met roken. Je kunt zeker weer zwanger worden nu, ook al in de eerste ronde, maar de kans is wat kleiner omdat je geen idee hebt wanneer je eisprong is.
    Overigens verhoog je je vruchtbaarheid ook door alcohol te laten staan (beiden) en gezond te eten, te bewegen en voldoende slaap te nemen.

Mirjam

5. vonnie79

vonnie79 Actief lid

Feb 11, 2009
    208
    0
    0
    Hoi Mirjam,

Alcohol drinken doen we beide eigenlijk niet!! Mijn man is maat 2/5 procent vruchtbaar, maar heb er alles voor over om de kansen te verhogen!! Wij hebben daarom ook besloten om allebei te stoppen met roken om die kans te verhogen. Is het mogelijk om nu al met ovu testen te beginnen. Ik heb namelijk her en der gelezen dat je meestal met 4 tot 6 weken je eisprong alweer hebt?? Ik weet niet of dat natuurlijk zo is. En ik heb gelezen dat je multi fit zwanger worden moet slikken om de kansen te verhogen ik weet niet of dat natuurlijk waar is!!

Groetjes Vonnie

6. vonnie79

vonnie79 Actief lid

Feb 11, 2009
    208
    0
    0
    Ow ja ik heb wel eind november 2009 een Hsg gehad alleen die werkte niet want dat contras spoot er niet door vandaar in jan die kijkoperatie. Ik ga ervan uit dat dat niet van invloed is geweest die Hsg omdat het contras er niet door ging Klopt dat?

Grt Vonnie

7. vonnie79

vonnie79 Actief lid

Feb 11, 2009
    208
    0
    0
    ik was toch benieuwd of iemand me vraag nog kon beandwoorden

liefs Vonnie

8. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    hoi

stoppen met roken verhoogt inderdaad je kansen. Starten met foliumzuur is ook belangrijk, multi fit zwanger worden is prima.
    Je kunt ovulatietesten doen, maar houd er rekening mee dat je er dan misschien veel moet gebruiken, omdat je niet precies weet of je de eerste cyclus wel of niet ene eisprong hebt en al helemaal niet wanneer.
    Als het contrast er niet doorheen is gespoten heeft de HSG inderdaad geen invloed gehad.

Mirjam

Share This Page