Ik ben bijna een maand geleden bevallen en ik heb de hele dag door buikpijn. Het is een lastig te beschrijven buikpijn.. Mijn buik doet vooral zeer op het moment dat ik ga zitten, het is een duwende/drukkende pijn die op het moment van gaan zitten wat naar boven "schiet" en die ook met lopen aanwezig is. Ook als ik sta en wat pers (bijvoorbeeld om een scheet te kunnen laten), doet mijn buik zeer. Ik vroeg 2.5 weken na de bevalling aan de verloskundige die bij de bevalling was of het normaal is dat ik nog buikpijn heb en ze zei dat dat wel kon en dat het ook kon doordat ze na de bevalling nog op mijn buik hebben lopen duwen (om bloedverlies te checken). Gister belde ik de vk waar ik bij liep (was niet bij de bevalling, ik werd op het laatste moment medisch) en die zei dat het niet iets is wat er nog bij hoort en dat ik beter de huisarts dinsdag kan bellen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad) en het herkennen?
Ik ben 6 maanden geleden bevallen en bleef ook last houden van buikpijn. Tijdens de kraamweek al extra gecontroleerd Door vk en kraamverzorgster ook, maar moest vooral maar paracetemol nemen in de kraamweek. Tot ze wegging, bij de HAP gecontroleerd weer naar huis gestuurd, dat het erbij hoorde ( organen moesten weer terug naat hun plek). Later toch weer de VK gebeld ongeveer 2 weken na de bevalling. Zo'n buikpijn met lopen, zitten liggen. Was echt niet leuk. Doorgestuurd naar het ziekenhuis en het bleek een baarmoederinfectie te zijn. Ik zou niet afwachten als ik jou was. Ik werd niet eens gezien door de gynaecoloog in het ziekenhuis,maar gelijk doorgestuurd om opgenomen te worden.. Helaas 1 week voor in het ziekenhuis gelegen. Als ik jou was zou ik niet wachten tot dinsdag, desnoods de HAP bellen en eisen dat je gezien wordt door een gynaecoloog..
Jeetje dat klinkt niet best! Wat voor buikpijn had jij? Ik begreep dat er met een infectie ook een sterke geur komt kijken? En deed het ook pijn als je aan de buik kwam? Want ik kan duwen op mijn buik wat ik wil maar dat doet geen pijn. Bij mij is de pijn ook niet heftig ofzo, meer wat vervelend.
je baarmoeder doet er 6 weken over om weer in te krimpen, dus ik zou het nog even daarop gooien als het niet overgaat zou ik het aankaarten of als het opeens veel erger word of je buikspieren zijn overbelast, dat kan ook natuurlijk
Dat was bij mij het verraderlijke, ik bloedde niet heel erg n stonk ook nog niet. Het was volgens het ziekenhuis beginnende infectie. Duwen op buik werd wel steeds pijnlijker maar meer linksonder. Vandaar dat ze ook dachten dat het een blaasontsteking zou zijn. Het was echt een buikpijn die ik niet kon beschrijven, maar ik kon niks ik liep echt gekrompen, dat was het fijnste. Ik kon zelfs de baby niet vasthouden. Soms kwam het met steken. Oh en met het controleren en de baarmoederstand voelde ze dat deze wel weer ietsje omhoog was, maar echt minimaal hoor. Vandaar dat ze ook twijfelden en dat het bij mij ook even duurde voor ze mij toch naar het ziekenhuis stuurde, meer omdat ze de pijn niet kon plaatsen bij iets dergelijks omdat ook mijn placenta heel mooi was uitgekomen.