Hoi meiden, Afgelopen dinsdagavond heb ik een miskraam gehad en twee vruchtjes verloren Erg verdrietig allemaal Nu willen we weer verder en vol goede moed de volgende ronde in. Maar hoe weet ik nu wanneer mijn eisprong ongeveer zal plaatsvinden? Het bloeden is begonnen op 23 januari en na 14 dagen kwamen de vruchtjes. Nu 4 dagen later is het bloeden bijna over. In totaal ben ik nu dus bijna 3 weken verder. Moet ik nu gaan tellen vanaf dinsdag? Of van die week daarvoor? Sorry voor mijn vragen Heb dit nog nooit eerder meegemaakt en vind het, ondanks de vroege termijn, toch wel heftig allemaal
Allereerst wat vervelend dat het mis is gegaan! Heel veel sterkte daarmee. Ik heb geen idee hoe je moet tellen, maar kan je wel vertellen hoe het bij mij is gegaan. Ik kreeg op vrijdag bloedverlies en krampen, op dinsdag is het vruchtje toen afgekomen (na inbrengen van tabletjes door de gynaecoloog) en 6 weken later was ik voor het eerst weer ongesteld. Dus na 4 weken had ik weer een eisprong (ongeveer). Hopelijk heb je er iets aan en wie weet krijg je meer reacties.
Ik heb ovulatietesten gedaan om dit in de gaten te houden. Ik had een MK met 6 weken. 2 weken later alweer eisprong en gelijk zwanger. Heb wel zeker een week gevloeid. Het is echt voor iedereen anders. Dat maakt het ook zo lastig Sterkte
Ik heb eigenlijk een soortgelijke vraag, alleen heb ik een curettage gehad vorige week vrijdag, 10 dagen geleden dus. Ik heb weinig gebloed, maar afgelopen donderdag tot gisteren veel bloed nog verloren. Nu is het over. Ik heb gisteren nog een ZS-test gedaan en deze was sterk positief. Hebben anderen desondanks toch een eisprong gehad?
He meiden, Wat ik zou adviseren is om de komende maand te temperaturen. Al is het alleen maar tot het moment dat je temperatuur stijgt en je weet dat je eisprong is geweest... Ik persoonlijk vind altijd heel veel rust in het feit dat ik mijn eisprong in de smiezen heb en daarom weet dat het lichaam het "gewoon weer doet" en alles werkt. Mijn cyclus is trouwens ondanks 4 miskramen slechts met 2 a 3 dagen verlengd dus het hoeft allemaal helemaal niet zo in de war te raken! Sterkte allebei! Liefs BB
ik heb ook een currettage gehad op 31jan en ik vraag mij ook af wanneer ik weer vruchtbaar ben. ik heb wel nog steeds een kleine druppel bruin verlies. morgen ochtend doe ik een zwaschaps test of hcg uit lichaam is. ik heb trouwens aan mijn baarmoeder gevoeld en die is echt dicht wat betekent dat?? en heb sinds vanmiddag lichte menstruatie krampjes en steekjes wat kan het zijn?? of is dit normaal
Bedankt voor jullie reacties meiden! Er is dus niet echt een 'standaard gemiddelde' voor merk ik wel. Vanaf vandaag is het (eindelijk) over gegaan in een wat meer bruine kleur en is het nog maar vrij weinig. Eindelijk... vond het best lang duren Met temperaturen heb ik geen ervaring en da's op zich een goed idee al wil ik het liefste geen eisprong missen deze maand maar daar, als het kan, meteen gebruik van maken! Zou de eisprong ook vroeger dan 2 weken na het verlies kunnen plaatsvinden? Want in theorie zouden we dan vanaf 2 weken na dinsdag kunnen klussen, dan missen we 'm niet. Maar is dat dan wel veilig, want stel dat de baarmoedermond nog open staat?
Tellen met 'standaard'aantallen, heeft geen enkele zin. Normaal al niet, maar na een miskraam zeker niet. Je ei kan er een week na het vloeien alweer zijn, maar ook al vroeger en ook (veel) later. Daar is helemaal niets over te zeggen en heeft alles te maken met hoe snel je lijf alles weer oppakt. Je kunt iig al wel weer een ei hebben als je nog positief test. Zolang je testen nog knallen, ga je echt geen eisprong hebben alweer, maar ik had na de tweede miskraam pas na 5 weken m'n eerste negatieve test, maar wel na 4 weken een eisprong. Testen waren toen uiteraard al wel aardig licht. Zodra je niet meer vloeit, mag je weer in bad, weer zwemmen en weer seks hebben. Als je zeker weten je ei niet wilt missen, zou je vanaf dan om de dag moeten klussen.
vandaag is het 2 weken geleden dat ik een currettage heb gehad. Vanmorgen heb ik dus een zwangerschapstest gedaan en die is nog licht positief kan ik dan dan wel vruchtbaar zijn of moet ik eerst een negatieve test hebben om weer vruchtbaar te kunnen zijn?
Nee, het HCG in je urine is nu waarschijnlijk wat hoger dan in je bloed, dus als je testen echt nog maar erg licht zijn, kan het goed zijn dat het HCG in je bloed alweer zo laag is dat je cyclus weer op gang komt. Ovutesten hebben nog geen zin zolang je positief test, omdat die ook reageren op HCG. Als je je ei dus wilt weten, kun je het beste tempen.
Ik had 11 februari een sterkte streep op de Zw.test. Vanochtend weer een test gedaan en de streep verscheen pas een minuut later en is gelukkig een heel stuk lichter, maar nog wel zichtbaar. Sinds gisteren flinke afscheiding en steken onderin mijn buik. Ik hoop dat het mijn eisprong is. Zou wel erg snel zijn, overmorgen is het twee weken geleden dat de curretage heeft plaatsgevonden, dus het ZOU kunnen, maar ja..
Inmiddels weer een test gedaan vandaag: helemaal wit! Morgen is het 2 weken geleden en sinds gisteren al last van kwaaltjes die erg op ovulatiepijn lijken. Dus we gaan er maar weer voor Iedereen bedankt voor de reacties!