Wat nu, na operatie buitenbaarmoederlijke zwangerschap.. Slechte eileider..

Discussion in 'Miskraam' started by Jane1981, Feb 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jane1981

Jane1981 VIP lid

Sep 21, 2008
    7,451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Gistermiddag half 4, afspraak gyn voor echo.
    Helaas bevestiging buitenbaarmoederlijke zwangerschap, 18:45 lag ik al op de operatietafel.
    Rechter eileider is verwijderd was rond de 7 wkn zwanger.

Rond 21:45 gyn aan bed met de mededeling dat de eileider eruit is.
    Ook werd er nog heel bot bij verteld dat de linker eileider er ook niet gezond uit ziet.
    En ik moest naar de fertiliteitsarts.

Vanochtend andere gyn gezien die ons vertelde dat we het wel mogen proberen na mijn 1e menstruatie maar dat de kans blijft op een nieuwe buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Over 6 wkn naar de fertiliteitsarts voor verdere procedure.

Mijn wereld is ingestort, kleintje kwijt, eileider kwijt, slechte eileider over.

Wie heeft dit ook meegemaakt en heeft toch nog een wonder gekregen en hoe lang duurt het voordat het hcg weg is?

2. Allereerst heel veel sterkte met het verwerken van je buitenbaarmoederlijke zwangerschap. En dan ook nog eens dit nieuws en vooral op deze mabier verteld. Wat een botte boeren heb je er toch tussen zitten...:(:x
    Over 6 welen dus een afspraak bij de fert.arts. Ik ga ervan uit dat je dan meer te horen krijgt. Maar als je niet zo lang kan wachten, zou ik als ik jou was een afspraak maken met een gyn die je kan uitleggen hoe t er nu precies uitziet voor je!
    Sterkte!

3. Jane1981

Jane1981 VIP lid

Sep 21, 2008
    7,451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    We gaan maandag bellen, ik ben geen afwachter, manlief ook niet we willen verder.
    Ondertussen huilen we en hopen we dat mijn eileider zijn werk zal gaan doen.

4. Tijgertje13282

Aug 8, 2011
    72
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    In mijn fijne huisje
    Hoi Jane,

Wat verschikkelijk voor jullie zeg! Ik las je verhaal en wilde eigenlijk niet verder "forummen"zonder een berichtje voor je achter te laten..
    Al heb ik geen ervaring met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en verwijderde eileider, wel heb ik ook een miskraam gehad met 6 weken (december 2011).
    Wel zijn wij na 1 gezonde zoon (zonder MMM) uiteindelijk terechtgekomen in die MMM. Daar bleek na diverse onderzoeken dat ik 1 ondoorgankelijke eileider heb.
    Maar meis, ook voor jullie zijn er mogelijkheden genoeg, al weet ik heel goed dat je daar NU NIETS aan hebt.....

Sterkte met verwerken van het verlies van Noah!

5. Super! Dat zou ik dus ook doen!

Overigens heb ik waarschijnlijk ook maar 1 eileider en al 4x zwanger geweest...
    Ben heel benieuwd naar maandag!

6. Jane1981

Jane1981 VIP lid

Sep 21, 2008
    7,451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Met 1 gezonde eileider zouden de zorgen een stuk minder zijn.
    Helaas is die van mij niet gezond.
    Maar we hebben in principe groen licht gekregen, neem aan dat de gyn dat niet zou zeggen als t risico op een nieuwe buitenbaarmoederlijke zwangerschap groot zou zijn?

7. Ik zou t niet zeker weten. Maar als ze de kansen te groot zouden vinden, zouden ze zeker geen groen licht hebben gegeven lijkt me!

8. Jane1981

Jane1981 VIP lid

Sep 21, 2008
    7,451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Net nog gebeld met zhuis ivm kramp, ze hebben mijn eileider "door genomen" staat in mijn dossier, vraag me nu helemaal af wat ze gedaan hebben aangezien ze gister zeiden dat ie verwijderd is?
    Eierstok zit er iig nog.
    Zou dit dan een besparende operatie zijn of hebben ze het stukje er tussen uit gehaald en de uiteinde zo gelaten?

Heel vreemd verhaal en verdrietig dat ik niet weet wat ze nou precies gedaan hebben.

9. girl13

girl13 Actief lid

Jan 12, 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte Jane.
    En hoe moeilijk het ook is.... laat de moed niet zakken meis.
    Tegen mij werd verteld door een grote Myoom (voor de "UITGANG" dat ik zeer moeilijk zwanger zou kunnen raken en het uberhaupt al wonderbaarlijk was dat ik zwanger was geworden.)
    Maar toch een week erna had ik een mooie positieve test in handen.
    Dus geloof in jezelf en koppie omhoog!!!
    En als je even wil klagen, boos zijn of wat dan ook, dan ben je op dit forum op de goede plek!
    Ik denk dat ik namens iedereen spreek dat we allemaal met je meeleven.

10. chimpie

chimpie Actief lid

Feb 5, 2012
    455
    0
    0
    Geestelijk gehandicapten zorg
    Hoi Jane en partner

Allereerst héél veel sterkte samen met dit afschuwelijke nieuws en verlies! Er komt in één keer een hele hoop op jullie af waardoor je alle info niet kan bevatten, het is heel moeilijk, maar probeer het één voor één af te werken en vraag naar iemand in het ZH/kliniek waar jullie een goed gevoel bij hebben. Meid het is nog heel vroeg om te zeggen, maar er zijn nog mogelijkheden dus geef de moed samen aub niet op, probeer alles eerst samen een plekje te geven en maak niet te overhaastige beslissingen/conclusies. het is allemaal niet niks.
    Heel veel sterkte en warmte toegewenst.
    Dikke X

11. Jane1981

Jane1981 VIP lid

Sep 21, 2008
    7,451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    We geven zeker niet op, we willen zsm weer proberen zwanger te worden.

12. girl13

girl13 Actief lid

Jan 12, 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel goed van jullie dat jullie die instelling hebben meis.
    ik heb er alle vertrouwen in dat jullie toch snel het mogen gaan meemaken.

x

13. noel82

noel82 Bekend lid

Nov 18, 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Goedemorgen,

Ik heb bijna hetzelfde gehad. Eerst buitenbaarmoederlijke zwangerschap was al geklapt en spoed ok en ook eileider verwijderd. Andere zag er niet top uit, maar kregen toch groen licht net als jullie omdat er eenkans is dat het goed gaat. Je blijft toch streng onder controle. Maar half jaar later was ik weer zw en ja hoor wijhadden pech want weer buitenbaarmoederlijke zwangerschap en andere eileider afgegeven. Wij waren er best ff kapot van, vooral ik had het er moeilijk mee, soort van schaamte en teleurstelling tegenover je man. Maar we hebben jaar rust genomen en toen mmm in gegaan.

Ivf ging verder goed, eerste tp niks, naar mijn idee kwam dit door hun en fouten maar dat zul je nooit weten. Toen cryo tp en zw maar bleek lege vruchtzak te zijn en dus mk na 9 wk. Toen daarna weer cry tp en daar heb ik een prachtige dochter uit !! En zoals je nu ziet ben ik weer zw. Er waren uit die ivf poging nog 2 cryos over die hebben we terug gekregen en gelijk zwanger.

Je heb veel pech gehad en zeker kan ik me voorstellen dat je super onzeker bent met die andere eileider, maar je baarmoeder mankeer niks dus zwanger worden zou geenprobleem moeten zijn, je heb alleen transport problemen ernaar toen eigenlijk. Klinkt heel stom, maar zo heb ik het elren zien. Dan maar met een beetje hulp zwanger worden, maar als je er in zit is het pittig maar zodra je dat bundeltje in je armen heb is alles achter de rug en is het het 100x waard geweest.

Goed dat je je gyn heb gebeld, je moet je niet makkelijk laten afschepen hoor.

14. Jane1981

Jane1981 VIP lid

Sep 21, 2008
    7,451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    We laten ons ook niet afschepen.
    We zijn er zeker van dat we het willen proberen zsm.
    Alleen nergens kunnen we terug vinden waarom we 1 menstruatie moeten wachten, vanwege lichamelijke dingen of niet?

15. december

december Fanatiek lid

Apr 9, 2011
    2,724
    0
    0
    Lieve jane en janeman!

Heel erg veel sterkte, wat een verdrietig nieuws. Dikke knuffel!

16. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    Tegen mij zei de gyn 1 maand afwachten zodat je precies weet wanneer je menstruatie was en wanneer je dus zwanger bent geraakt. Puur om de duur te bepalen.. Maar weet niet of dat ik jouw geval anders is.

Meis wat een verhaal.. Hele dikke knuffel, je komt heel sterk over.

17. noel82

noel82 Bekend lid

Nov 18, 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ja ik moest dat idd ok, gewoon ok om alle hormonen weg te hebben dat je cyclus weer normaal is en je baarmoeder goed schoon. Zo is t mij tenminste verteld.

18. Jane1981

Jane1981 VIP lid

Sep 21, 2008
    7,451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Mijn bm is schoon, vruchtje zat in eileider.
    Als t alleen maar is om de eventuele zwangerschapsduur vast te stellen willen we er gewoon voor gaan.

19. noel82

noel82 Bekend lid

Nov 18, 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ja vruchtje is eruit maar je baarmoeder maakt toch ook baarmoederslijmvlies aan. Dit moet toch ook allemaal schoon. Dit is bij normale menstruatie ook. Ik denk ook niet dat je eerder een eisprong krijgt. Je lichaam denk wss nog dat het zwanger is nu.

20. Jane1981

Jane1981 VIP lid

Sep 21, 2008
    7,451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ik ben gelukkig al heel veel slijm aan t verliezen maar we wachten af.
    Kan ik wel de dag van de operatie aanhouden als 1e dag nieuwe cyclus?

Share This Page