Borstvoeding geven in een pashokje, moet kunnen of niet?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ummi92, 20 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ummi92

Ummi92 Niet meer actief

Graag meningen:)

2. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Nee, vind ik eigenlijk niet kunnen. Waarom in een pashokje? die zijn toch om kleding in te passen??

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

nee want ik moet dan wachten op jou....en het duurt al zo lang altijd....

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Waarom niet?

Maar zelf zou ik die moeite niet doen. Ik voed daar waar mijn kindje trek heeft. Of beter ik zou voeden daar waar ... want S drinkt ab-so-luut niet bij mij in het openbaar: dan is er veel te veel leuks te zien.

5. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ik zou het niet doen denk ik. Je houdt toch een tijdje zo'n hokje bezet en het lijkt me ook niet zo rustig/ontspannen voor jezelf en de baby.

6. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Haha in een pashokje, hoe kom je daar zo bij? Ik vind dat je overal en altijd borstvoeding mag en moet kunnen geven. Al ben ik het met de dames hiervoor eens dat een pashokje misschien niet echt een handige keuze is.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik vind het triets dat vrouwen die voeden zich moeten verstoppen. eigenlijk zou ik elke stad/winkelcentrum een speciale voedplek/cafe moeten komen waar je ongestoord je kind eten kunt geven. het is toch van het zotte dat dit in een pashokje zou moeten. nee ik vind het niet kunnen. passen dat moet je doen in z'n hokje en het is niet echt goed voor de winkel als hokjes vol zitten met voedende moeders en daardoor klanten niet kunnen passen. ik vind het zielig hoe de buiten wereld vaak negatief kijkt tegen het geven van de borst terwijl het puur natuur is en je niet eens wat van de borst ziet als je voed. mijn kinderen kregen overal de borst. ben een keer de v&d uitgezet :$ ben der dan ook nooit meer geweest. of ik op de wc wilde voeden. nou sorry hoor maar dat is echt smerig. je eet zelf ook niet je boterham op de plee. had zelfs netjes een doekje over gezicht en schouder gelegt zodat het zicht voor de baby minimaal was en ze ongestoort konden eten

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Op dinsdagochtend als het rustig is, prima. Even in overleg met de medewerkers..
    Maar op een drukkere dag, dan niet. Die hokjes zijn toch bedoeld voor het passen. Dan liever een plekjes achteraf zoeken in een restaurant.

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als je idd een hokje bezet houdt en er staat een rij te wachten, is het een ander verhaal ;) ...

En een borstvoedingscafe is nergens voor nodig. Ik heb altijd gevoed in lunchrooms. Niets mis mee hoor. Zolang je niet gaat zitten kijken, zoeken, staren oid, is er ook niets te zien ;)

10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik zie niet in waarom niet? Maar lijkt me niet echt comfortabel toch?

11. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hmmm eigenlijk ben ik het hier mee eens!

12. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ja als je daar zelf goed bij voelt. Ik heb altijd overal gevoed, ik ging achteraf zitten en had een doek bij mij. Maar ik moet wel zeggen ik dacht er wel altijd bij na waar ik ging voeden. Vaak zijn biologische cafés/restaurants totaal niet moeilijk of iets van een Turkse of Marokkaanse eetgelegenheid

13. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    uhhh nee. daar zijn lunchrooms e.d. voor, of neem afgekolfde melk mee. maar een pashokje vind ik wel ver gaan. dan zou ik dus niet meer kunnen passen bij wijze van (':

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Pashokjes zijn om kleding in te passen.
    Zou ik niet doen. Ben voor borstvoeding en vind dat dit overal moet kunnen, maar niet op elke manier.
    Mensen die open en bloot hun borst tevoorschijn toveren in een restaurant/cafe heb ik ook weer geen respect voor.
    Het is geven en nemen en voor andere mensen kan het wel aanstootgevend zijn.
    Maar een beetje discreet, met een doek of zo, zou je je niet hoeven te verstoppen in een pashokje.

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

In principe zou het moeten mogen. Ik zou het zelf wel even vragen, mocht ik in een pashokje willen voeden, en als het erg druk zou zijn, zou ik het ook niet doen, (maar dan zou je sowieso moeten gaan staan wachten om te kunnen voeden, wat niet erg handig is).
    Maar het lijkt mij erg oncomfortabel om daar te gaan zitten voeden, en onnodig: er zijn zat plekken in de stad waar je veel comfortabeler kunt zitten en gerust discreet kunt zitten voeden.
    Ik heb zelf als het zo uitkwam dat altijd zo gedaan en dat ging prima. Eerste keren moet je even over wat schroom heen, omdat je toch wat bang bent dat mensen gaan zitten kijken of iets kunnen zien ofzo, maar beiden bleken niet waar en dus was voeden op openbare plekken voor mij al vrij snel geen enkel probleem :)

16. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Nee niet in een pashokje. Dat jouw kind honger heeft betekend niet dat ik nog langer hoef te wachten om iets te passen.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar als het rustig zou zijn, zou het van jou dus wel mogen? :)

18. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Op zich geen probleem.. maar ik zou het niet leuk vinden als ik op jou moest wachten als ik iets wil passen.. en ik zou me ook ongemakkelijk voelen als ik mijn kind zit te voeden en buiten staan een heleboel mensen te wachten..
    Ik zou eerder dan even ergens in een lunchroom gaan zitten.. wat ik wel is doe hier in het centrum.. dan koop ik voor mijn andere zoon een ijsje van 75 ct. bij de mac en dan ga ik daar zitten kunnen ze ook niet zeuren dat ik geen consumptie heb:D

19. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Dit!

20. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

ik heb mijn middelste zoon wel eens bv in de winkel gegeven hoor,ging op een bankje zitten,ik had het niet open en bloot en deed er een doek voor zodat anderen geen hinder ervAn hadden.

en vooral in het park in de speeltuin voedde ik hem vaak,maar ik heb dan ook totaal geen schaamte,mijn kind moest toch eten?
    en ik had er maling aan wat anderen ervan vonden.

Deel Deze Pagina