Hallo, Ik zou graag willen weten wat het advies is bij een blaasontsteking. Ik heb dit namelijk met aan het begin koorts 38,6. Hiervoor antibiotica gekregen. Streptokok was geen veroorzaker, wel meerdere andere bacteriën. Nu was het advies van de huisarts rusten en niet werken. Ik vraag me nu alleen af wanneer ik weer zou kunnen beginnen? Ik vind het moeilijk waar ik goed aan doe.. In principe voel ik me wel beter en de kuur is bijna klaar. Ik doe redelijk zwaar lichamelijk werk. Alvast bedankt voor je antwoord!
En o ja, ik schommel op het moment nog steeds tussen verhoging en koorts. Is dit een reden om nogmaals contact op te nemen met de huisarts? Ik ga sowieso nog een keer urine inleveren..
Goedenavond, zolang je nog verhoging/koorts hebt zou ik zeker nog niet gaan werken. Daarnaast is het inderdaad zinvol om je urine nogmaals te laten checken of de blaasontsteking echt wel goed behandeld is. Mogelijk helpt deze antibiotics onvoldoende om de ontsteking te genezen, waardoor je nog steeds een hogere lichaamstemperatuur hebt. Succes en beterschap! Groetjes Monique