Wanneer weer werken na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Somita, 25 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.473
    838
    113
    Afgelopen vrijdag middag na 3 dagen van krampen en bloedverlies en weinig slaap ,heeft mijn miskraam doorgezet en ben ik vrijdagmiddag ons.kleintje verloren.
    Daarna achteraf veel bloed verloren en heel eigenwijs de verloskundige niet gebeld.
    Gisteren toch contact gehad met de verloskundige omdat ik me zo slap en licht in mijn hoofd voelde en mijn lijf aanvoelde alsof ik een bevalling achter de rug had.
    Advies om rustig aan te doen het weekend en mijn lijf echt even de rustte gunnen om op te knappen.

Maar vanmorgen heel eigenwijs de badkamer schoongemaakt, maar wat viel dat tegen.
    Stond te draaien op mijn benen en ook kreeg ik weer erg last van krampen in mijn buik.

Emotioneel ben ik nog niet eens met verwerken bezig, omdat mijn lichaam niet doet wat ik wil en dat valt.vies tegen.

Dinsdagavond moet ik weer werken en nu vraag ik me echt af wat is wijsheid.
    Verloskundige raadde het nog af,maar ik weet dat ze ook een aardig tekort aan personeel hebben en we veel zieken hebben.
    Werk in de zorg dus ze hebben ook gewoon de mensen.nodig,het is geen werk wat je kan laten liggen tot de volgende dag.

Wanneer zijn jullie weer aan het werk gegaan.
    Voel me zo'n aansteller om me nog langer ziek te melden.

2. Lampje007

Lampje007 Actief lid

15 jul 2020
    404
    316
    63
    Vrouw
    Eerst en vooral: enorm jammer van het verlies.. woorden zijn hier eigenlijk niet voor..

Ik wil zeker niet bruut overkomen, maar ik ben zelfstandige en heb gewoon doorgewerkt tijdens mijn mk. Echt niet leuk. Maarja, voor ons geen ziektedagen :rolleyes: En ik werk ook in de zorg.. Ik heb het wel wat rustiger gedaan wanneer dit mogelijk was op de werkvloer (dat scheelt dan ook wel als zn) en agenda verschoven..

Sterkte ❤️

3. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.473
    838
    113
    Je hebt al een heel.traject achter de rug zie ik.
    Hopelijk snel een brusje voor je dochter.

Als zelfstandige moet je inderdaad sneller door,alleen dat "geluk" heb ik dan dat ik.geen zelfstandige ben.
    Na mijn 1e miskraam had ik lichamelijk het wel gered, maar nu ben ik blij dat ik tijdens de mk toch echt niet hoefde te werken
    Heb de hele avond op de wc doorgebracht, omdat ik maar stolsels bleef verliezen iedere kwartier, half uur tot diep in de nacht.

4. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Ik had bleef dag van de miskraam altijd thuis en de dag van de curettage ook. Bij alle 4 vrijwel direct weer aan werk gegaan (1 of 2 dagen later). Ik zou dinsdag dus gewoon gaan werken.

Maaar.. als jij je niet goed voelt om te gaan werken moet je niet gaan. Ik heb er 1x spijt van gehad, dat was na de curettage, ik had veel bloed verloren en ijzertekort en had beter nog een dag of 2/3 kunnen uitrusten.

5. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    De maandag na de curretage ( ik werd gecurreteerd opmdonderdag ) dit was tevens ook met eerst volgende werkdag.

6. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Mijn miskraam begon op een zondag, maandag verloor ik de vrucht. Ik heb thuis gewerkt de rest van de week op last van mijn werkgever. Maar als het aan mij had gelegen was ik vanaf dinsdag alweer heen werken gegaan. Meeste bloedverlies had ik toen al gehad.

7. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Gun jezelf vooral even de rust om alles te verwerken, lichamelijk en mentaal. Als het nog niet goed voelt blijf gewoon een paar dagen thuis, is echt niet raar en je hoeft je ook niet ‘stoerder’ voor te doen oid. En als je je wel weer ok voelt ga je gewoon. Maar je baas heeft ook niks aan je als je niet goed hersteld en dan alsnog ziek wordt toch? Sterkte!

8. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Heel vervelend en sterkte!

mijn ervaring is per persoon afhankelijk. Ik had 2x late miskramen met 15wk bevallingen in ziekenhuis. Dag erna was ik alsof ik ook nooit zwanger was geweest en van ouds dus ik deed dag erna echt alles wat ik normaal deed

9. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het heel persoonlijk is, hoe je je op dat moment voelt en of je het mentaal aankan om te werken. Als je gaat huilen of je aandacht er niet bij kan houden, zijn dat indicatoren dat het wellicht nog wat te vroeg is.

Ik heb bij mijn MA’s denk ik steeds twee weken thuis gezeten vanaf het moment dat ik wist dat de baby niet meer leefde. Bij m’n vroegere miskramen ben ik meestal doorgegaan met werken of 1 dag niet gegaan. Ik liet het ervan af hangen of ik inschatte dat ik kon functioneren, zo ja dan ging ik.

heel veel sterkte!

10. Rosea

Rosea Actief lid

16 feb 2016
    287
    240
    43
    Vrouw
    Het is heel persoonlijk denk ik.. zelf heb ik echt de tijd genomen. Ik had dan wel een curretage en had veel bloed verloren dus misschien niet helemaal hetzelfde. Maar ik heb de week na curretage niet gewerkt. Daarna had ik toevallig 2 weken vakantie staan, dus in totaal 3 weken. Zonder die vakantie was ik wel weer gaan werken na die ene week denk ik.

Sterkte!

11. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.473
    838
    113
    Hier was het niet zo gek dat ik lichamelijk maar niet echt op wilde knappen en krampen bleef houden.
    Verloskundige gaf al aan dat het me niet makkelijk gemaakt werd .
    Bleef bloedverlies en krampen houden en het is nu duidelijk waarom.
    Vanmiddag 3 dagen na de.miskraam flinke brok weefsel verloren.
    Hopelijk is nu alles schoon.

Van mijn leidinggevende mag ik deze week niet komen en moet ik mijn rust pakken.
    Hoop volgende week weer aan het werk te gaan.

zonnetje2015 vindt dit leuk.
  12. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Goed van je leidinggevende! Je hebt een flinke zware miskraam achter de rug. Zag je verhaal net ook in je andere topic. Het is heel nobel van je dat je je collega’s in de zorg niet wilt laten zitten. Maar je kunt niet weggeven wat je niet hebt, heb ik ooit van een psycholoog geleerd. Energie die je niet hebt, kracht die je niet hebt.. laat staan dat je je nog hartstikke verdrietig voelt of gaat voelen. En je hebt ook nog 6 kindjes thuis die ook veel van je verwachten. Ik zou de energie voor zo ver je die hebt liever daaraan besteden.
    Werk is ‘maar’ werk. Als jij het niet kunt doen dan is er iemand anders die het doet. Voor jou zelf zorgen kan er maar 1, dat ben jij. Neem je tijd om te verwerken wat nodig is. Voor de een is dat een paar dagen, voor de ander een week en voor weer een ander weken of maanden.
    Ik ben zelf een kleine week thuis gebleven na mijn mk, op advies van de vk en mijn baas wilde me ook een week even niet zien. Was ik achteraf heel blij mee. Alle emoties waren wat gezakt toen. Lichamelijk heb ik me ook nog wel 2 weken niet mezelf gevoeld, erg moe en veel hoofdpijn.

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik had een curettage dus die dag was ik vrij, de volgende dag heb ik een halve dag thuis gewerkt en daarna weer naar kantoor gegaan.

14. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.473
    838
    113
    Ik vind het dapper hoor.

Ben nu een week thuis en hoop dat ik volgende week weer kan werken.
    Helaas wil het niet vlotten en blijf ik veel.bloedverlies houden en weefsel verliezen.
    Dus hopelijk kunnen we dan verdere stappen ondernemen mocht het nog niet schoon zijn.

15. River87

River87 Fanatiek lid

28 nov 2016
    1.325
    1.064
    113
    Sowieso ben je geen aansteller hoor
    Ik heb in aug een miskraam gehad verloor bloed en dag 3 het vruchtje geen kramp niks.
    We dachten s middags laten we even naar tuincentrum gaan toen werd ik heel licht in mn hoofd en dacht straks val ik flauw.. Dit gevoel hield erg lang aan dus ben ruim 1.5 week thuis gebleven ik werk in d kinderopvang dus dacht straks val ik om op mn werk en misschien zelfs wel met een kind in mn armen dus heb een week halve dagen gewerkt en daarna hele dagen dus na een maand was ik er pas weer en was dat gevoel weg.
    Maar tis heel eng hoor en was echt een beetje vertrouwen in mn lijf kwijt.

De eerste keer erna ongesteld was wel heel heftig kreeg ook helemaal last van mn darmen was natuurlijk ook aan het werk.. binnen een half uur 3x naar toilet mocht en kon gelukkig gaan de volgende avond dubbel gelopen van de pijn ik dacht nou dit is dan de pijn die ik niet had bij mn mk uiteindelijk pijnstillers en warme kruik erop dagen erna ging het gelukkig wel weer.
    Dus denk goed aan jezelf en wat niet gaat dat gaat niet , sterkte

16. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.012
    3.667
    113
    Super leidinggevende!

Neem je rijd.

Zelf werk ik ook in de zorg, op vrijdag een mk en op WO weer gaan werken, kan je 1 ding zeggen raad het niemand aan.
    Ten eerste wist niemand ervan af(had toem z'n redenen voor mijzelf) ten tweede k verloor die WO ook nog een mega stolsel. En liep ook elke avond nog met naweeën, achteraf logisch want dat stolsel moest er nog uit

Sterkte! En neem je rust.

17. JippieJeejOle

28 jun 2020
    96
    108
    33
    Vrouw
    Allereerst sterkte met het verlies.

Neem je tijd! Het is niet niks. Fysiek en mentaal niet. Ik heb afgelopen juli een miskraam gehad. Maandags slechte echo, Dinsdags de miskraam en ben 2 weken thuis geweest van werk. Heb die tijd ook echt wel even nodig gehad.

Neem echt je rust en nogmaals sterkte

Deel Deze Pagina