zwangerschapsverlof en brief uwv

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mukje, 1 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    hi ladies,
    heb nu een weekje verlof. Ik had hier ergens gelezen dat je een brief van het UWV krijgt als bevestiging dat je verlof is ingegaan. Maar ik heb dus nog niets gehad. Hoe zit dit nu? krijg je nu wel of geen brief thuisgestuurd van het UWV? of maak ik me weer druk om niets?

groetzels, Muk

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    In principe krijg je vanzelf een brief, maar als je bang bent dat er iets niet goed gaat, kun je altijd ff bellen met UWV, hoor. In mijn ervaring zijn het hartstikke aardige mensen, dus dan kun je gewoon even navragen wanneer je iets zou moeten horen.

3. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    maar na hoeveel dagen kregen jullie dan bericht van het UWV? dan wacht ik nog even af...

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Mijn tante kreeg de brief pas na 3 of 4 weken, gelijk met de eerste betaling zeg maar.. Maar idd, voor de zekerheid even bellen, zij kunnen je ook vertellen of alles goed is geregeld en wanneer je de brief kan verwachten.. Verschilt ook per persoon geloof ik...Hele leuke mensen werken daar, hang ook regelmatig aan de telefoon haha...

5. anira

anira Actief lid

23 nov 2008
    191
    0
    0
    ben je nog in dienst bij een werkgever? zoja dan hangt het er vanaf wanneer de werkgever je verlof heeft aangevraagd.
    ik kreeg pas halverwege de brief van uwv omdat mijn werkgever laat was met de aanvraag.
    o en zolang je in dienst bent bij een werkgever moet hij je gewoon door betalen tijdens je verlof

6. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ik heb de brief deze week gehad, dus de eerste week van mijn verlof.
    Je kan voor de zekerheid even de administratie van je werk bellen, als daar duidelijk is dat alle papieren naar uwv zijn gegaan, komt het echt wel goed hoor, want je baas betaalt jou gewoon je loon door, en het uwv betaalt weer aan je baas, dus je hoeft niet te 'wachten' op geld van uwv.

Deel Deze Pagina