Hi 2 weken geleden had ik 2 positieve zwangerschapstesten. 1 kruidvat test (2 voor 5) en 1 met indicatie, deze gaf 1-2 weken aan. Ik was toen ongeveer 3 dagen over tijd. De maandag erop gelijk een afspraak gemaakt bij de verloskundige. Echter kreeg ik afgelopen zaterdag licht bloedverlies, alleen bij toiletbezoek en wisselend nieuw en oud bloed, geen stolsels of krampen gehad Dit bleef aanhouden en ik had er meteen een slecht gevoel bij dus gelijk na het weekend de verloskundige gebeld, deze gaf aan dat een echo niet veel zin zou hebben omdat ik dan pas 6 weken zwanger zou zijn. Ook zei ze dat dit heel normaal is in het begin en dat dit een gesprongen adertje kan zijn. Dus ik moest afwachten tot de eerste echo welke stond bij ruim 7 weken. Vanmorgen was het qua bloedverlies nog steeds hetzelfde en ook nog steeds geen krampen of stolsels gehad. Dus weer opnieuw de verloskundige gebeld dat het inmiddels al 6 dagen zo was en ik echt voelde dat het mis was. Na enig aandringen kon ik dan toch komen ookal zeiden ze waarschijnlijk weer niks te kunnen zien. Daar aangekomen heeft de verloskundige een inwendige echo gemaakt en was er dus ook helemaal niks te zien, zelfs geen vruchtzakje. Mijn baarmoeder was volledig schoon. Volgens haar heb ik dus inderdaad een miskraam gehad en is alles er al uit? Op zich vind ik dit wel raar aangezien ik zo goed als geen bloed verloren ben en zeker geen stolsels of zo. Nu moet ik dus over 2 weken een nieuwe zwangerschapstest doen en gelijk bellen mocht ik hevige pijn krijgen. Zou dit alles kunnen duiden op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Uiteraard maak ik me hier erge zorgen om. Alvast bedankt voor jullie reactie. Gr. Mar.
Hoi Mar626, ik kan me voorstellen dat je je onzeker voelt en je zorgen maakt! En twee weken afwachten is inderdaad lang.. Misschien zou je naar je ha kunnen gaan voor een bloedonderzoek om het hcg te bepalen en dit onderzoek 2 dagen later te herhalen, stijgt het hcg ben je nog zwanger, als het daalt heb je idd een miskraam gehad.. Veel sterkte in elk geval!
Hoi Mar626, hoe is het nu met je? Je verhaal komt mij erg bekend voor. Was bij mij helaas wel een bbz. Ik raad je inderdaad ook aan om bloed te laten prikken. Toen ik later bij mijn huisarts kwam was ze erg verbaasd dat dit niet was gebeurd... Maargoed, wist ik veel, was mijn eerste keer zwanger. Dus als je het niet vertrouwt, gewoon bellen. Ik hoop dat het goed afloopt!
Hoi Mar626, allereerst wil ik je even veel sterkte wensen. Moeilijke tijd en dan ook nog zoveel onzekerheid. Bij mijn bbz/ miskraam had ik echt heel heftige pijn. Ik kon bijna niet meer rechtop zitten van de pijn. Toen daarna bruin bloedverlies kwam en ik naar de huisartsenpost ging vermoedden ze al een bbz. Uiteindelijk is het bij mij in een spontane miskraam geworden met 7 weken. Ik vind het inderdaad vreemd dat ze geen bloed hebben geprikt. Aan de stijging (of daling) van hcg kan je veel opmaken. Sterkte in elk geval!
Mijn bbz is ook zo verlopen. De vk zei zelfs dat ik helemaal niet zwanger was geweest. Omdat ik er slecht gevoel bij had heb ik aangedrongen op bloedtest. Mijn hcg was op dat moment bijna 3000 en ik was dus wel degelijk zwanger. Ik moest gelijk in het zh blijven en ben geopereerd en mijn eileider is verwijderd. De eileider was al aan het scheuren en er liep al wat bloed de buikholte in. Ik had verder geen pijn. Ik zou dus in jouw geval geen 2 weken wachten maar een bloedtest vragen om je hcg te bepalen, dat is een kleine moeite en jij weet waar je aan toe bent.
Heb hetzelfde meegemaakt. Ik had positief getest en met 5 weken en 2 dagem begon ik te bloeden.. Ik had gebeld maar moest afwachten. 4-5 dagen was ik aan het bloeden maar zonder stolsels en buikpijn. De week erop met 6 weken en 2 dagen hebben ze een echo gemaakt en baarmoeder was helemaal leeg dus lichaam had zelf opgelost. Ze ging er niet vanuit maar als ik pijn zou hebben of bloed moestik gelijk bellen misschien omdat er kans is dan op bbz. Maar heb geen bloed en pijnmeer gehad dus was gewoon een vroege miskraam.. 2 dagen later testte ik weer negatief dus hcg was al weg.. Gisteren heb ik weer positief getest dus is spannend allemaal.