hoe meer praten over een vlinderkindje ?

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door lillyenco, 20 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Hey meiden,

na een lang medisch traject zijn mijn broer en schoonzus 2 kindjes verloren. 1 met bijna 5 maanden en 1 met 8 maanden zwangerschap.
    Nu weet ze van ons medische traject af omdat we wouden laten merken hun te willen steunen in dit alles, omdat ze nu weer bezig zijn.

Ik gaf aan dat de geboorte van mijn neefje ( van mijn zus) beetje dubbel was door het verdriet om hun kindje die een maand daarvoor overleden was.
    en ik krijg terug dat ze blij is dat ik toch nog over haar kindjes praat, en ze bang is dat ze vergeten worden.... hoe zou ik op een normale manier over haar vlinderkindjes kunnen praten door haar te laten merken dat we ze niet vergeten?

binnekort is van 1 van hun kindjes de geboorte/overlijdens dag. Wat kan ik doen om een lief gebaar te maken?

Ik vind het moeilijk omdat ik geen ongemakkelijke situatie wil creeeren..

2. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Hoi,
    ik zou een kaartje sturen en miss een klein cadeautje voor bij t grafje of urn iets liefs een knuffeltje of engeltje.
    En ik neem aan dat ze haar kindjes ook een naam heeft gegeven?
    Die zou ik ook zeker noemen in het kaartje dat vond ik erg fijn.
    sterkte!

3. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    ja heeft ze ook, en ik benoem ze ook vrij vaak, zeker als we het over het medische traject hebben.

Ze hebben geen grafje, het eerste kindje was te jong en het 2e kindje is gecremeerd.

4. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Ons kindje is ook gecremeerd, hij heeft zn eigen plekje op de schouw daar staan ook wat kleine dingetjes bij zoals een vogeltje en een engeltje.
    Wat vreselijk dat ze dit 2x moet overkomen hopelijk gaat hun wens voor een kindje op aarde snel in vervulling, ik weet hoe moeilijk t is om een onzichtbare moeder te zijn.

5. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    ja ik heb ook een sterretje, die is met 10 weken zwangerschap gegaan, dus hier ook een onzichtbare moeder..

Ik heb geen idee wat ze met het as gedaan hebben en wil er eigenlijk ook niet naar vragen...

6. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Ik zou idd een kaartje of iets van een cadeautje geven. En de kindjes blijven benoemen. Dat doet mij ook altijd goed als zijn naam word uitgesproken. En ik zou gewoon vragen hoor wat ze met de as hebben gedaan. Dat toont ook interesse.

Fijn dat je er zo over nadenkt. Misschien kun je zelfs vertellen dat je zoiets op een forum heb geschreven.

7. Ik denk dat t heel goed en fijn is ze te laten merken dat je aan hun kindjes denkt. Door er aandacht aan te geven op hun verjaardagen, maar idd ook door ze te blijven noemen. Je zal vast tegen ze gezegd hebben dat je hun kindjes nooit zal vergeten en dat ze voor altijd een plaatsje hebben veroverd in jouw hart.

Verschrikkelijk om zoiets 2 x mee te moeten maken. Ik wens hen en jou ook ontzetend geel sterkte voor de toekomst en vooral geel geluk en een gezond kindje!

8. Fleurtjes

Fleurtjes Bekend lid

30 jun 2010
    668
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed dat je hier over nadenkt. Dat je kenbaar maakt dat je de kindjes niet bent vergeten en dat je met ze mee leeft. Denk dat ze dat heel fijn vinden.

Een week na mijn mk op 11wkn (de 2de) kreeg ik te horen dat mijn schoonzus op dat moment 12wkn zwanger was. Ik was ontzettend blij voor ze en heb ze ook gefeliciteerd. Een half uur later stortte ik dan toch in en ben naar huis gegaan. Diezelfde avond heb ik gebeld en uitgelegt waarom ik zo verdrietig was.

Dit was eind feb en sindsdien hebben we helemaal niks meer van ze vernomen. :(

Zelf zeg ik altijd "Als je er niet over wilt praten moet je het gewoon zeggen maar .... ". Dan staat het iemand vrij om er nee op te zeggen en toon je toch interesse.

Deel Deze Pagina