wanneer weer zwanger na doodgeboorte

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Spanish, 11 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spanish

    Spanish Niet meer actief

    dag lieve meiden.

    Zoals jullie onderin kunnen zien, ben ik op 24 februari bevallen van ons prachtige dochtertje Lieke* .

    Helaas is ons kindje overleden in de buik.

    We zijn inmiddels 3 maanden verder, en we mogen weer zwanger worden.
    Ik heb gelijk na de bevalling een regelmatige cyclus van 28 dagen.
    (raar net alsof er nooit wat aan de hand is geweest :()

    Ik mag volgens mijn banner over 3 dagen testen.
    Ik was vorig jaar zo dol blij dat we een positieve test hadden, omdat we anderhalf jaar waren bezig geweest.
    Ik scheen een infectie in mijn baarmoederwand te hebben, door het plaatsen van het spiraaltje.

    Nu alles gewoon goed is ( uitstrijkje tijdens de bevalling = gemaakt) Gaan we ons afvragen hoe lang het nu duurt.
    Ons verlangen naar nog een kindje is dankzij Lieke zo warm aangewakkerd, wij hebben zoveel liefde die we haar wouden geven, en nu niet kunnen geven alleen in onze gedachten.

    Ik ben doodnerveus om een test te doen, omdat ik bang ben, dat het weer negatief is, en dat ik bang ben dat ik er te negatief over ga denken van "het lukt toch niet". Omdat we zoveel ellende hebben gehad de afgelopen maanden en nog steeds. Dus mijn gedachten zijn dan gelijk negatief.

    wat moet ik nou!??
     
  2. Peet012367

    Peet012367 Bekend lid

    20 feb 2011
    579
    0
    0
    Och wat moeilijk tinkerbel.....ik weet niet zo goed wat je moet.... Ik zou willen zeggen; diep ademhalen en stap voor stap doorgaan en doen wat je moet doen. Maar dan lijkt t net alsof ik bedoel; leef verder, terwijl ik heel goed begrijp hoe afschuwelijk dit allemaal is!
    Veel sterkte.... En ik hoop dat je nu of anders snel zwanger bent en deze zeer voorspoedig verloopt!
     
  3. Florien1979

    21 mei 2011
    10
    0
    0
    Hi. Ik ben afgelopen februari na 23 weken zwangerschap bevallen van onze zoon. Hij is na de geboorte overleden. Ik wil ook niets liever dan weer zwanger worden.
    Het is allemaal zo dubbel.... Ik krijg ons mannetje er niet mee terug, maar ik wil zo graag een kindje om voor te zorgen.
    Dinsdag heb ik nog een baarmoederonderzoek in het ziekenhuis (GIS-echo). Hopelijk komt daar niets uit. Dan kunnen we daarna weer gaan proberen!
     
  4. Peet012367

    Peet012367 Bekend lid

    20 feb 2011
    579
    0
    0
    Hoi Florien,

    Hoe ging de echo?
     
  5. Florien1979

    21 mei 2011
    10
    0
    0
    De echo was goed. Ze konden geen afwijkingen aan mijn baarmoeder vinden gelukkig.
    Nu over 2 weken nog een telefonische afspraak met de arts, maar dat zal geen nieuwe info geven.
    Dus ben best wel opgelucht...

    De arts had eigenlijk gezegd dat we een half jaar moesten wachten met opnieuw zwanger worden. Maar ik voel me goed, en er is niets geks gevonden. Dus ik denk dat we het langzaamaan gewoon weer gaan proberen.
     
  6. belly

    belly Actief lid

    3 dec 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

    Lees hier zo af en toe even mee. Ik heb nog weleens contact gehad met Peet, hoe is het nu met je?

    Ik ben zelf ook in Maart bevallen van een zoontje met bijna 23 weken. Weet nog niet of we verder gaan maar dat komt denk ik omdat het nog maar zo kort geleden is gebeurd. Zou veel te bang te zijn dat we dit nog een keer moeten doorstaan, terwijl hier geen aanleiding voor is.

    groetjes
     
  7. Spanish

    Spanish Niet meer actief

    Nou meiden..

    Zoals jullie kunnen zien aan mijn banner.. ben ik maar 2x ongesteld geweest..en ben nu weer in verwachting van ons 3e kindje!

    onze droom komt hoop ik nog uit.. en Lieke* wordt ook een grote zus net als haar grote zus Amy. Ik had dit nooit durven dromen, was er zo van overtuigd dat het nog wel even ging duren.

    liefs (K)
     
  8. Peet012367

    Peet012367 Bekend lid

    20 feb 2011
    579
    0
    0
    Jeetje tinkerbel, dat is geweldig! En.... Goed nieuws is fijn te horen! Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt! Van harte!,
     
  9. Peet012367

    Peet012367 Bekend lid

    20 feb 2011
    579
    0
    0
    Hoi belly,

    Met mij gaat het wisselend, ik kan niet zeggen voorspoedig, maar ik heb echt wel goede dagen en lach iedere dag wel. Daarentegen huil ik ook nog iedere dag. Ik vind t best heftig om dit allemaal te verwerken.
    Hoe ervaar jij dit? Lukt het jou een beetje om op de een of andere manier de draad op te pakken?
    Ik ben redelijk snel weer gaan werken, maar daar heb ik toch spijt van. Ik ben niet gemotiveerd en redelijk opstandig. Dit onderdruk uiteraard anders loopt t uit de klauwen. Maar echt normaal is het niet.
    Verder wel 'bezig' om weer zwanger te raken. Ik hoop dat het me gegeven wordt.
    Veel groetjes peet en ben benieuwd hoe het met je gaat!
     
  10. Peet012367

    Peet012367 Bekend lid

    20 feb 2011
    579
    0
    0
    En Florien! Goed te horen! Vast een opluchting!
     
  11. belly

    belly Actief lid

    3 dec 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Tinkerbell, gefeliciteerd!! Spannend hoor!

    @Peet, Ja ik had hier en daar al wat gelezen over meiden die te snel aan de slag waren gegaan. Daarom doe ik het bewust nog rustig aan. De gynaecoloog vertelde mij ook dat je de klap na een maand of 3 nog krijgt. Moet wel zeggen dat het redelijk gaat hier. Maar ik ben ook nog niet aan het werk. Ben er wel geweest.

    Wij doen nog een erfelijkheidsonderzoek (dit bleek na obductie niet noodzakelijk) om het toch nog even goed bekeken te hebben.
    Wat fijn dat jullie bezig zijn om zwanger te worden. Hopelijk gaat dat allemaal voorspoedig. Ik heb zelf nog geen menstruatie gehad dus ben benieuwd wanneer dat weer allemaal op gang gaat komen. Eerst deze stappen maar en dan zien we wel weer verder.
    Doe jij het verder ook nog rustig aan! Luister naar jezelf!

    Hoelang duurde het bij jullie voordat je je cyclus weer terug had?
     
  12. Florien, dat is goed nieuws!! Kan me voorstellen dat t weer begint te kriebelen.. Ik denk dat je dat zelf t beste kan inschatten.

    Belly voor jou geldt ook, ik denk dat je vanzelf merkt wanneer je er klaar voor bent en t weer aandurft..

    Tinkerbel gefeliciteerd!! Ik hoop op een goede zwangerschap en een gezond kindje!!
     
  13. Tinkerbel was je van je eerste 2 kindjes ook zo snel zwanger?
     
  14. proudmamof2

    proudmamof2 Niet meer actief

    @ Lobi. (heet nu anders ivm sneupers die alles lezen wat ik doe heb daarom een nieuw profiel aangemaakt)


    Ik was met Amy door de anticonceptie pil heen.. en met Lieke zijn we anderhalf jaar bezig geweest.. toen hebben we onderzoeken in het ziekenhuis gehad, en bleek ik een infectie aan me baarmoederwand te hebben. Na die medicijnen, was ik 3 maanden later in verwachting van Lieke* .

    Vanochtend voor het eerst misselijk geweest.. voor mij iets nieuws, want met beide zwangerschappen nooit ergens last van gehad.

    liefs xxx
     
  15. Peet012367

    Peet012367 Bekend lid

    20 feb 2011
    579
    0
    0
    Hej Belly,
    Bij mij duurde het eerst 6 weken voordat het bloeden stopte, ben nog een aantal keren in het ziekenhuis geweest om baarmoeder te bekijken, er leek wat te zitten. Na een hevige bloeding stopte het bloeden en keurig 29 dagen later was ik ongesteld. Dus bij elkaar ruim 2,5 maand. Tenminste ik hoop dat alles nu op orde is, ik verwacht over een ruime week weer ongesteld te worden. Maar alles lijkt iig nu wel normaal.
    Loopt het bij jou nog niet? Vervelend die hormoonhuishouding. Ik was dat gekloot met m'n lichaam ook zo spuugzat. Alsof t allemaal nog niet zwaar genoeg is...
     
  16. Peet012367

    Peet012367 Bekend lid

    20 feb 2011
    579
    0
    0
    Belly,

    Hoe snel Kwam bij jullie de uitslag van de obductie? Wij moeten nog steeds een afrondend gesprek krijgen. Er is wel contact hierover, in de tweede week van juni moet dat ongeveer plaatsvinden. Verder alle uitslagen terug. Is het genen onderzoek bij jullie ook gericht op noonan? Bij ons is er uiteindelijk niets uitgekomen ( noonan niet bevestigd zeggen ze dan, lekker vaag maar dat is dan zeker vaktaal..)
    Nog steeds weten ze niks over de oorzaak van het vele vocht dat Chris vasthield.
    Wat kwam er bij jullie uit de obductie?
     
  17. belly

    belly Actief lid

    3 dec 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Peet,

    Bij mij loopt mijn menstruatie nog niet. Heb hiervoor nooit problemen gehad ermee. Ik ga ervanuit dat het allemaal nog wel komt...
    Wat hebben ze bij je in het ziekenhuis gedaan zodat het weer op gang kwam?

    De obductie-uitslagen hebben we al binnen en het is een hartafwijking wat alleen met het hart te maken had. Er zijn verder geen bijzonderheden gevonden. Uiterlijke kenmerken en ander onderzoek waren "normaal". We zijn nu alleen nog genetisch bezig. De gynaecoloog vond hier geen aanleiding voor, maar wil het zelf graag weten.

    Maar wat duurt het lang dan bij jullie als jullie de uitslagen nog niet hebben, vervelend.

    groetjes
     
  18. Peet, wat is noonan?

    proudmamof2, wat ben je ontzettend gezegend dat je nu dan alweer zo snel zwanger mag zijn!!
     
  19. Frenzy

    Frenzy Fanatiek lid

    21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ tinkerbel en proudmam (jullie zijn toch hetzelfde?) Gefeliciteerd.....

    Schaam me meiden, durf het bijna niet te zeggen tegen over jullie omdat jullie het ook zo graag willen en sommige al zo lang er op wachten.... Heb vanmorgen positief gestest!!!!!!!! Ben helemaal van de wereld nu......

    @ Peet wij hebben vorige week vrijdag een afspraak gehad met de klinisch geneticus en we hebben de uitslag gehad van de obductie; pure pech, geen chromsoom afwijkingen of erfelijk. Ik vond dat wij al land moesten wachten op deze uitslag, maar jullie laten ze ook best lang wachten!

    Owh en meiden nu ik weet dat ik weer 'pril' zwanger ben (want geloof het pas als ik het brusje van Loek op de echo heb gezien) hoop ik zo hard dat het voor jullie snel gaat komen! Echt!
     
  20. Frenzy helemaal super meis!!! Ik hoop dat het helemaal goed mag gaan!!!
     

Deel Deze Pagina