Ik heb een vraagje Ik heb op 16 mei sex gehad, ik heb een zwangerschap test gedaan en negatief. Kan je van die datum nog zwanger zijn of had je dan echt al een positieve test moeten hebben?
Nee, dan had je echt al wel een positieve test moeten hebben. Ik zou er dan ook niet vanuit gaan dat je zwanger bent door de sex op 16 mei.
wanneer heb je de test gedaan? Ben je, na die seks, alweer ongesteld geweest? Sommige vrouwen zijn al de laatste dagen van hun menstruatie vruchtbaar. Anderen testen pas nadat ze (opnieuw) ongesteld hadden moeten worden positief.
ik had 2 dagen na mijn menstruatie dat was dus 16 mei sex nu 1 maand geleden en ben niet ongesteld nog en gisteren getest dat was negatief
Weet je ook wanneer je eisprong was? Het lijkt me niet dat je van seks 2 dagen na de menstruatie zwanger bent. Dit kan echt pas op z’n vroegst een paar dagen voor de ovulatie. Waarschijnlijk is je menstruatie wat later deze maand.
Die seks is 4 weken voor de test geweest. Stel dat je vruchtbaar was die dag, dan was je bij de test al wel positief getest. Ik denk dat de kans dat je zwanger bent minder dan 0.1%is. Mogelijk is je menstruatie later, bijv door stress