Helaas is het mis...de puzzelstukje vallen in elkaar!

Discussie in 'Miskraam' gestart door MvM1984, 8 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Op 22okt een positieve test, 2-3 dagen voor NOD. Wij blij, het was direct bij onze 1e poging raak. Symptomen waren minimaal maar ook bij ons zoontje had ik dat in het begin niet veel. Toch kwam al na 6 weken ongeveer een onbestemd gevoel, waar ik ook met mijn moeder over belde. Ik was toen op de 1 of andere manier bang dat het niet goed zat. De 1e echo gepland op 19nov, ik zou dan ongeveer 7,6 weken zijn.
    De echo was goed, althans, het hartje klopte en alles zat op de goede plek. Het vruchtje was alleen niet zo groot als het zou moeten zijn, het had de grootte van 6,3 weken. Ik werd dus 9! dagen terug gezet, dit terwijl ik een regelmatige cyclus had (al2,5 jr zonder pil) en ik al 2 dagen voor nod pos testte. De echoscopiste was echter positief dus tja... dan ga je er maar vanuit. Maar ik merkte dat mijn symptomen niet erger werden, ik was hooguit iets moe...en het onbestemde en bezorgde gevoel bleef. Uiteindelijk verloor ik vorige week donderdag iets bloed (ik zou dan volgens mijn eigen berekening 9,5 wkn zijn) en kon direct terecht bij de vk. Daar was er op de uitwendige echo al niet veel te zien, wat de alarm bellen deden rinkelen. Want met 9,5 wkn moet daarop toch wat zichtbaar worden... Toch weer inwendig en toen bleek idd dat het hartje ermee gestopt was en het vruchtje hooguit 7 wkn gehaald had, was 1,1 cm. De grond zakt onder je voeten vandaan...wat ontzettend klote! Gelukkig een hele lieve vk en was mijn man ook mee... Er nog even over gepraat en ook direct de mogelijkheden besproken. Vk gaf ook aan dat het onwaarschijnlijk was dat het er nu nog snel zelf uit zou komen, maar ik kon het afwachten. Eigenlijk hebben we samen snel de beslissing genomen om voor curretage te gaan...Klinkt heel hard, maar dan ben ik er van af... Het is nu vooral zo'n raar gevoel dat er een dood vruchtje in mijn buik zit.
    Ik heb donderdag een afspraak staan voor de curretage en hoop dat mijn regelmatige cyclus snel terug is. Weet ook dat het anders kan lopen, dat moet ik mij ook voor ogen houden...
    Vreemd wel, want ondanks dat het er nu nog zit, zijn de enige symptomen die ik had al erg afgenomen. Ik heb ook zw testen gekocht, zodat ik kan zien of het HCG afneemt. Ik merk al wel dat ik er een beetje rust bij vindt... ik weet nu dat het donderdag gebeurd...
    Een heel verhaal... puur om even van me af te schrijven.

2. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Wat verdrietig. Succes donderdag.

3. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Afschrijven en erover praten is altijd goed, meer kan je ook niet doen .
    Klinkt niet raar hoor dat je wilt dat het zo snel mogelijk gedaan is, die reactie en gevoel is niet meerdan normaal ( veel vrouwen op dit forum herkennen dat gevoel inclusief ik ).
    Heel veel sterkte voor de aankomende tijd 💋

4. Ongeduldig26

Ongeduldig26 Fanatiek lid

7 jul 2015
    1.522
    1
    38
  5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik herken je gevoel van ik weet dat t niet goed is dus ik wil er zsm vanaf. Heb ook iedere keer gekozen voor curretage..

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Sterkte komende tijd

7. roodwit

roodwit Niet meer actief

HIer in september hetzelfde meegemaakt helaas, het is heel logisch hoor dat je het zsm uit je lichaam wilt hebben. Ik ben meteen de dag erna gecurreteerd en het viel mij opzich heel erg mee. Ik wens je heel veel sterkte voor donderdag en de komende tijd!

8. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Bedankt allemaal! Ik merk dat ik er niet tegen op zie, maar wel dat ik er nu wel echt klaar mee ben...

9. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Wat verdrietig. Sterkte.

10. Aquavis

Aquavis Actief lid

23 okt 2012
    224
    0
    16
    Heel veel sterkte,
    Ik doe helaas met je mee. Ik wil nu ook zsm een curretage. Heb het vorige keer met pillen geprobeerd maar het werkte allemaal niet voldoende en moest toen alsnog gecurreteerd worden. Het heeft al met al 5 weken geduurd. De curretage zelf viel me vorige keer alles mee.
    Heel veel sterkte meid!

11. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Sterkte!

12. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Sterkte meissie! Wij hebben dit ook 2x gehad.
    Ook 1x nadat t groeide en leefde. Heftig allemaal.
    Doen waar jij je goed bij voelt, wel de risico's even bekijken, curretage zitten helaas risico's aan dn daarom hebben wij voor cytotec gekozen.
    Xxx

13. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Vandaag de curretage gehad en het valt me alleszins mee. Nu vooral moe van de narcose maar verder voelt het nu als gewone menstruatie... Psychisch was het goed dat er een weekje tussen zat, we hebben het er veel over gehad en vandaag voelde echt als een afsluiting. Hopelijk snel lichamelijk herstel en dan rossig verder...

14. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Fijn dat het je meegevallen is. Doe rustig aan en sterkte.

Deel Deze Pagina