we gingen vrijdag uit eten en ik wilde als voorgerecht carpaccio nemen, maar volgens mij is dat rauw vlees?! Mag ik dat nu eten of niet, de serveerster raadde het trouwens af. Wie weet het zeker?
Mijn VK zei altijd dat je best rauwe vis mag (zelfs een gewoon harinkje bij een kraam). Toch zijn de meningen hierover verdeeld geloof ik.
Las wel op de site van Tiny Tokyo (die sushi-keten) dat ze het zelf ook afraden. Dus zal die tonijn in een restaurant ook maar laten staan Maar neem aan dat verse vis uit de viskraam of vishandel wel gewoon kan je.
Ik ben ook GEK op carpaccio ! Maar HELAAAAAAAAAAS... Je mag 't niet meer eten! En ik was bij de japanner had onwijs trek in sushi, dus ik vragen of je dat mag eten, toen zeiden ze neeeeee, jij ruilen met iemand voorgerecht ! Haha! Dus helaaaaas, ook rauwe vis mag niet, behalve een verse haring! (niet voorverpakt) -xxx-
Volgens mijn verloskundige en echoscopiste mag je het wel eten omdat het onbewerkt is en dus minder kwetsbaar dan bv filet american enz. Ik eet wel carpaccio, alleen niet zo vaak.