wanneer weer zwanger worden

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door sanja, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nog een kleine gedachten speciaal voor Wuppie

Als ik een grimmige hoge berg zie
    Realiseer ik me dat daarachter
    Best een liefelijk dal zou kunnen liggen!

2. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Nou wederom een k****dag. Oma heeft niet lang meer. Ze wordt volgende week opgenomen. En ik denk dat het dan snel voorbij is. heel fijn ook met de feestdagen voor de deur. Wij vieren eigenlijk altijd 1ste kerstdag met zijn familie. Ben benieuwd hoe dit allemaal gaat. Heb het er wel moeilijk mee.

Ik moet ook elke keer superlang wachten in een zkh. Echt waardeloos. Maar ja wat moet dat moet!

Linnie, de meeste vrouwen hebben last van misselijkheid in het begin van de zwangerschap......:D Haha ik richt de pijlen maar weer even...
    Fijn dat alles ok was bij de gyn.
    Veel plezier morgen. Ik ben benieuwd naar je verhaal. Toch een hele ervaring al heb ik er ook niet zoveel mee. vind ik het toch elke keer maar vaag!

Denice die zitting komt ook al dichtbij. Maar zoals vaker geschreven is dat dan ook weer iets wat afgesloten wordt. Wat de uitslag dan ook is. Ik hoop dta het jullie voldoening geeft. Ik zou dat geloof ik heel zwaar vinden zo'n zitting. Heb ook eigenlijk geen idee hoe dat in zn werk gaat. Zie wel eens wat op tv maar das toch anders.
    Best rot lijkt me als je weet dat er over je schouder mee wordt gelezen. :p:p:p voor de meelezers....

Fijne avond

3. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    @Sanja: Wat een rot nieuws zeg :(. Hopelijk hebben jullie nog de tijd om goed afscheid te kunnen nemen van oma en kunnen ze het oma zo dragelijk mogelijk maken zolang ze nog leeft. Sterkte

@linnie: Ben ook benieuwd naar hoe het gaat/geweest is vandaag bij Derk.
    En wat fijn dat je groen licht hebt gekregen van je gyn :D Misselijk rond de eisprong komt niet niet echt bekend voor, maar iedereen lichaam werkt anders toch?

@denice: Wat goed dat de vk goed contact heeft met de gyn. Zou het zelf ook prettiger vinden om naar de vk te gaan. Het maakt het even wat minder medisch. Krijg je gelijk een echo dinsdag?
    Hopelijk is dat bij een nieuwe zwangerschap hier ook mogelijk.

Hier ook 2 enorme k*t dagen achter de rug. Ik ben woensdag avond geestelijk helemaal ingestort. Het is een combi van alles, maar ik kon dus echt niet stoppen met huilen. Ik voel me nu wel weer wat beter, ben alleen enorm moe door alle emoties. Vandaag ook maar even langs personeelszaken gegaan. Ze gaan een gesprek met m'n manager en mij inplannen, want er hangt naar mijn gevoel ene enorme spanning tussen ons.

Vandaag kwam een collega waar ik het erg goed mee kwam vinden vertellen dat ze zwanger is. Ze vond het erg moeilijk om te zeggen. Maar ik ben blij voor d'r, ik had ook weken zo'n vermoeden dus die was goed ;)

Gelukkig is het weer weekend!! Lekker even relaxen.

4. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Linnie bedankt voor je berichtje begin weer richting het mooie dal te lopen.
    Ben benieuwd hoe het gister was.

Sanja wat een rot nieuws dit hakt er natuurlijk weer goed in:( Mijn oma is een paar jaar geleden ook vlak voor kerst overleden, het werd een vreemde kerst maar je dacht wel meer na over de dingen die echt belangrijk zijn. Knuffel

Denice te eerste voor je achterban:p:p:p. Hoop in ieder geval dat het rust geeft als de zitting voorbij is en dat er anders word omgegaan met nieuwe mama's die denken dat er wat met hun kindje is.

Gizje oei aardige dip achter de rug dus je komt op mij wel heel sterk over dat je het durft aan te pakken om er weer uit te komen knuffel en applaus voor jou.

Hier gaat het eigenlijk wel goed de grimmige hoge berg was dit keer niet zo heel hoog door de ongi en ik voel me best goed. Ben weer met Sonja bakker begonnen en ben daardoor fitte. alleen hardlopen met deze sneeuw gaat niet echt lukken.
    Meisje huilt ze wil niet slapen ga maar even kijken. Fijne avond allemaal.

5. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Zo eindelijk even tijd en puf om wat te schrijven. Ben de laatste dagen ook een beetje misselijk vooral 's middags en 's avonds.

Linnie ik heb al bijna 3 jaar goed contact met mijn vk. Bij mijn mk heeft ze mij heel veel gebeld, omdat wij op vakantie gingen en zij zich heel erg zorgen maakte en ons zelfs aanrade om niet te gaan. Bij Lanotje ook hele goede begeleiding gehad en zij heeft me daarna regelmatig gebeld hoe het ging met ons en wat de uitslagen waren.
    Ik heb met haar besproken dat ik ook bij haar onder controle wil, omdat zij als er wat is sneller zijn.
    Wat fijn dat de gyn ook groen licht geeft! Misselijk rond eisprong ken ik niet, misshien komt het wel omdat we nu zo zitten op te letten op ons lichaam. Bij lanotje wist ik pas dat ik zwanger was met 8wk en nu weet ik het al en voel dus van alles.
    Laat die zielige meelezers maar gewoon meelezen hoor:p:p:p
    En hoe was het bij Derek?

Sanja heel veel sterkte met oma!
    Je mag zelf beslissen waar en bij wie je op controle gaat. Ik heb gekozen voor allebei. Ik wil namelijk wel dat de vk weet hoe mijn zwangerschap is verlopen, omdat zij na de bevalling de controles thuis doet.

Gizje dinsdag krijg ik geen echo. Op 16-12 krijg ik de eerste echo met 8wk. Ik heb geen zin in inwendige echo's dus heb ze zo laat mogelijk gepland de vk wou wel eerder.
    Tuurlijk is het mogelijk! Het gaat zoals jij dat wil!
    Zo je hebt een paar zware dagen achter de rug. Gelukkig gaat het weer wat beter.
    Goed van je dat je naar pz bent gegaan voor een oplossing!

Wuppie echt fijn om te lezen dat het goed met je gaat!
    Dat is ook ons doel dat ze beter luisteren naar ouders en verder kijken dus geen tunnel visie.

Iedereen een fijne Sinterklaas!

6. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sanja sterkte!! Valt niet mee he zo alles dicht op elkaar. De feestdagen zouden al anders zijn en nu al helemaal. Hopenlijk kunnen jullie veel steun aan elkaar kunnen hebben.
    De misselijkheid blijft aanhouden. Van de zwangerschap lijkt me sterk zo snel. Denk dat het een combi is van ontzwangeren en een cyclus die weer op gang is gekomen. Stel mijn lijf best wel even op de som. Maar goed er zijn meer vrouwen die dit hebben of hebben gehad. Groen licht is niet voor niets, is ind. erg fijn.

Gizje echt niet leuk he zo'n terugval. Gelukkig lucht het altijd enorm op. Ik merk bij iedere huilbui dat je weer een stukje dichterbij verwerken komt. Goed van je dat gesprek met pz knap dat je het hebt aangegeven. Denk dat je wel assertiever bent geworden met een ervaring zoals wij. Gelukkig valt het mee als mensen zeggen dat ze zwanger zijn. Ik moet ook iedere keer weer even stilstaan bij wat ik voel als ik dit soort dingen mee maak. NEgen van de tien keer valt het mee. Fijn dat jij dit ook zo ervaart.

Wuppie fijn dat het mooie dal in je zicht ligt. Nu hardlopen zit er ind. niet in. Ik doe nu al een paar dagen wii fit plus oefeningen. Je moet toch wat.

Denice he gatver vervelend die misselijkheid, scheelt dat je weet waar het voor is. Dan is het ineens niet zo heel erg meer.
    Mooi dat je zo goed contact hebt met je VK dat scheelt enorm. Als je het dan kan combineren is dat helemaal ideaal. Ik zou ook proberen zo lang mogelijk te wachten voor een echo. Maar kan me voorstellen dat het spannend is.

Bij Derek was het best interessant. Het is precies hetzelfde als op TV. Het is alleen wel jammer dat het zo groot is opgezet. Daarnaast zat ik me constant te irriteren aan de mensen dat ze niet zo snel reageerde. Hierdoor kwamen er maar weinig mensen aan de beurt. Dus wel leuk om in het ''echt'' mee te maken maar voortaan kijk ik het gewoon wel op Tv. daar worden slome mensen eruit geknipt. Ik ben er niet uitgepikt. Maar sowieso ga ik ieder kwartaal naar een medium en hier moet ik in Febr. weer naar toe.
    Verder zit volgens mijn cyclus berekening mijn klusweek erop. MAar ja ik heb er vrij weinig van gemerkt dus klus gewoon lekker door. Nu is het dus wachten zoals deze hele maand.
    Iedereen fijne avond en veel plezier op deze 5 december avond.

7. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou oma moet vandaag weer terug naar het zkh. Ze gaan kijken hoe ze het zo dragelijk mogelijk voor haar kunnen maken. We waren er van het weekend en dan is het eigenlijk net of er niets aan de hand is. Mn dochter heeft de hele tijd bij haar op schoot gezeten terwijl ze normaal helemaal niet kroelerig is "toeval"
    Trok het afgelopen vrijdag helemaal niet meer. De toestanden rondom oma, sinterklaasstres op mn werk. Pff heb een pakkie peuken gekocht. Echt zo stom, maar moest letterlerlijk even stoom afblazen.(januari maar weer stoppen) Als klap op de vuurpijl is zaterdagavond ook nog eens een goede vriend van ons helemaal in elkaar geslagen door jochies van 14 omdat hij zei dat ze op moesten houden met sneeuwballen tegen de ruit gooien. Echt bizar!

linnie, afwachten of het klussen resultaat heeft gehad. Goed voor jezelf blijven zorgen en dan komt het met jou lijf wel goed!

denice, met 8 weken echo is toch vroeg zat. Hoef je je ook geen zorgen te maken als ze het net niet goed kunnen zien. ik kreeg beide keren pas met 11 weken de eerste echo. Nu zal ik hem ook wel eerder krijgen. de gyn heeft gezecht dat mocht ik zwanger zijn voor onze volgende geplande afspraak in febr. Hij mij wil zien als ik 3 weken overtijd ben.

Gyzje, ben je een beetje bijgekomen van het weekend? Ik denk wel dat het tijd is dat er wat gaat gebeuren bij jou op het werk hoor. En dan ook nog zo ver van huis (45km was jij toch?) Straks ga je er echt aan onderdoor en dat moeten we natuurlijk niet hebben!!!Vind wel dat je het goed doet hoor. pz zijn er om dingentjes op te lossen. Hopelijk geeft het het egwenste resultaat.

Wuppie fijn dat het beter gaat. Is je dochter verwend door de sint?
    Vervelend he als ze niet willen slapen. Hebben we hier ook regelmatig last van. Gelukkig gaat het nu al weer een poosje goed. Nog lekker in de sneeuw gespeeld. Mijn meisje vond er geen klap aan! Heeft van achter het raam gekeken hoe papa een sneeuwpop aan het bouwen was maar zelf naar buiten ho maar.

Woensdag krijg ik de uitslag de zenuwen beginnen langzaam te komen. Hoop zo dat het meevalt en dat de risico's niet nog groter zijn dan normaal....

8. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    @linnie: jammer dat je er niet uitgepikt bent bij Derk.
    En ik ga voor je duimen dat je over 2 weken een positieve test in handen hebt;) Hier mogen we deze week aan de klus, aangezien m'n cyclus soms een week scheelt maken we er een lange klusweek van :p Denk dat ik pas na de kerst kan testen.

@denice: Het klinkt alsof je lekker zwanger bent. En zoals als linnie al zei: het is voor een goed doel ;)

@wuppie: Gelukkig voel je je weer wat beter. En hardlopen kan ook weer denk ik. Hier ligt iig niet echt sneeuw meer na al die regen:)

@sanja: Ik ga echt voor je duimen dat je een goede uitslag krijgt woensdag. Het zou zo'n opluchting zijn voor jullie. Dan weet je zeker dat je lichaam er ook weer klaar voor is.
    Ik denk dat we allemaal af en toe wel terug vallen in onze slechte gewoontes. Je wilt toch teruggrijpen naar iets waar je van houd als je je niet goed voelt. Hopelijk lukt het je om per 1/1 weer te stoppen.
    En wat een verhaal over die vriend van jullie. De maatschappij is wel echt verziekt zeg. We hadden toevallig van het weekend hier een discussie over dat soort dingen. Je duft gewoon bijna niets meer te zeggen op straat. Echt jammer.

Van het weekend lekker weinig gedaan. Moest echt even bijtanken.
    Morgen hebben we een afspraak met de KG van het erasmus. Ben benieuwd, het zal wel over de toekomst gaan :)
    Op werk ga ik gewoon lekker m'n eigen gang, dat werkt het best. Qua afstand is m'n werk niet zo erg hoor. Als er geen file staat ben ik er binnen een half uur. Hiervoor werkte ik in Scheveningen en was ik 2 uur per enkele reis kwijt. Het is echt alleen dat gez**k. Het werk zelf is ook nog leuk genoeg gelukkig.

9. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sanja echt bijzonder hoe sterk oudere mensen kunnen zijn! Soms zie je ind. echt niet aan ze of ze pijn hebben. Dat is echt omdat ze zo oud en wijs zijn. Je oma heeft ws ook al zoveel mee gemaakt.
    Ach je dochter is ook gevoelig dan he, geniet maar even goed van het kroelen, dat kan je goed gebruiken. De maatschappij wordt ind. steeds erger, geloof echt dat we teveel op elkaars lip wonen en leven. Maar dat is zeker geen excuus! Ach ja Sanja lekekr genieten van de sigaretten zo lang het kan, als je dadelijk weer zwanger bent ben je net als Denice gewoon weer gestopt. Ik ga goed voor me lijf zorgen. Spannend voor jullie zeg aanstaande woensdag. Hopelijk hoor je niet al teveel gekke dingen. Mocht je nou na deze uitslag misschien al aan de klus? Of moest je echt nog even wachten? Het nieuwe jaar zal voor jullie ook een stuk positiever zijn, daar ga ik vanuit.
    Ik had zojuist last van wat heeel licht bloedverlies. Kan een ovulatie bloeding zijn. Komt wel meer voor bij vrouwen die eerder zwanger zijn geweest.

Gizje nou gizje succes meid, zet hem op!!! Echt bizar hoe snel het gaat bij jou heerlijk toch. We schelen dan echt niet heel veel. Ja als je nu ind in je klusweek zit dan kan je net na of rond de kerst testen. Wat zou dat een prachtig kado zijn! Ik blijf ook om de dag klussen nu. Wie weet heb ik wel een late eisprong. Alhoewel ik nu wel echt eisprong klachten heb. maar ja je weet het nooit! Is dat het Erasmus in R´dam? Fijn en lekker he om met je toekomst bezig te zijn. Dat helpt zo enorm, hopelijk loop je daar morgen zingend weg. Weet zeker dat je kleine meid met je mee zingt.

Ga zo nog even naar de begraafplaats, ik heb een hele grote lantaarn waar ik ieder seizoen weer andere spulletjes in doe. Nu heb ik deze gevuld met nepsneeuw en wat leuke gezellig kerstpoppetjes. Ook heb ik er allemaal lampjes in gedaan. Is zo'n magisch gezicht al die lampjes sávonds op de begraafplaats. Gelukkig hebben de andere kindjes ook van die mooie lampjes. Is echt een mooi plekje.
    Fijne avond!

Denice nog lekker misselijk?
    Wuppie je kan nu ind. al weer hardlopen toch? Alhoewel er bij ons nog wel veel natte smurrie ligt.

10. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Linnie jammer dat je bij Derek niet eruit bent gepikt.
    Ik ben gelukkig niet kots misselijk. Heb vandaag 6 uurtjes gewerkt en ben helemaal kapot hoop echt dat het na die 3mnd beter gaat.
    De laatste dagen moet ik ook heel veel aan Lanotje denken, hoe zou hij er nu uitzien en wat zou hij allemaal kunnen pfff het is niet eerlijk.
    Wat mooi zo'n lantaarn! En leuk dat meer mensen dat doen.

Sanja wat mooi van je dochter dat ze lekker bij oma wil zijn. Hoop voor jullie dat ze het zo comfortabel mogelijk maken.
    Jongetjes van 14:$ je kan tegenwoordig echt niks meer zeggen.
    Ik snap als geen ander dat je snakte naar een peuk. Ik zou zeggen geniet er nog maar lekker van, want voor je het weet moet je weer stoppen. (ben alweer bijna 3wk gestopt)
    Spannend woensdag ik hoop voor jullie dat het goed nieuws wordt en jullie groen licht krijgen.

Gizje goed dat je een afspraak hebt over de toekomst. Lijkt me een gerust stellend gevoel.
    En succes deze week:p

En Wuppie heb je al gelopen?

11. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Sanja je krijgt echt alles tegelijk nu wel mooi dat je dochter net nu bij oma op schoot wilde daar leven mensen van die leeftijd nu voor voor de kleine dingen en dan zijn ze ook zo gelukkig.Knuffel.

Oh wat erg 14 jaar durf ook niks meer te zeggen op straat voor je het weet...... oei peukies gekocht begrijp het heel goed maar ik heb nu dus wel weer moeite om er af te komen 4 vandaag gaat al beter.
    Ik duim voor goed nieuws woensdag.

Hardlopen ga het morgen maar weer eens proberen er ligt hier nu nog teveel ijs en blubber.

Linnie wat mooi zo'n lantaarn zie het al helemaal voor me al het licht wat bij de kindjes vandaan komt.
    Jij heb een gezellige week achter de rug met veel spierpijn van je benen in de lucht houden lees ik:D duim voor positief nieuws.

Gizje Wij lopen echt gelijk deze ronde. Hoop ook voor jou goed niews morgen .

Denice hoop dat je energie weer een beetje terugkomt. Kan me voorstellen dat je veel denkt aan hoe lanotje nu zou zijn geweest helemaal met de feestdagen en met deze zwangerschap. knuffel
    Hoe vinden jou honden de sneeuw worden ze ook helemaal gek? HIer wel ze willen alleen nog maar rennen en spelen en thuis gauw weer bij de kachel.

Sinterklaas en de sneeuw was hier echt superleuk. Hier een meisje die wel aardig tegen de kou kan en als het te erg werd deed ze gewoon haar muts naar beneden. Ze is heel erg verwend door sinterklaas.
    Het niet slapen word ik de laatste tijd wel een beetje gek van dus deze week even rustig aan veel thuis en uitrusten.

12. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    @linnie: Wat een mooi idee van die lantaarn. Het moet wel echt een heel mooi bijzonder plekje zijn nu met al die lampjes :)

@denice: Ik denk dat het best een moeilijke maar mooie tijd voor je is. Door de hormonen zal je wel extra aan lanotje moet denken. Ik geloof wel dat het helpt om je verdriet lekker te uiten. Huilbuien werken hier iig wel.

@wuppie: lopen inderdaad gelijk deze periode. Nu maar hopen dat we allebij ook een test nodig gaan hebben deze maand ;)

Vanochtend kwamen we positief het gesprek uit. Was niet zo'n heel lang gesprek, maar ze vertelde waar we recht op hadden, het percentage met kans op herhaling etc. We hebben bij een volgende zwangerschap recht op een vwp en guo. Had dat ook al verwacht.
    We mogen ook zelf gaan kiezen waar dat gedaan wordt, erasmus in r'dam of amphia in breda. Zou het wel prettig vinden als dezelfde gyn de echo kan doen de volgende zwangerschap. Zodra het zover is laten we ons wel verder informeren :p

Nu even koken en dan lekker een avondje op de bank Glee kijken :D

13. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Denice vervelend joh die vermoeidheid, had ik bij onze dochter ook zo'n last van. Die misselijkheid viel toen ook wel mee. Bij mij was het na drie maanden wel een stuk minder! DAt je Delano nu zo erg mist is toch niet zo gek. Je hebt nu ook bijna de rechtzaak afgesloten en je zit midden in je zwangerschap. Dit maakt je toch ook verdrietiger. 6 maanden is ook echt zo'n leeftijd! Ik vind het ook zo oneerlijk! Vooral als je om je heen kijkt dat er zoveel mensen met kindjes rond lopen. Waarom kunnen wij dat dan niet hebben? Vooral als die mensen ook nog niet eens de waarde in zien. Nee het is zeker niet makkelijk. Wat Gizje zegt huilen helpt wel. Maar nu de feestdagen er aan komen en iedereen om je heen zo happy is sta je des te meer stil bij je eigen verdriet. Wij zijn toch niet meer happy, ondanks dat je nu zwanger bent, heb je toch nog een hoop verdriet! Oneerlijk :x
    Hoe waren je eerste weken van je zwangerschap van Delano?

Wuppie hahahaha nu weet ik gelijk weer waar de spierpijn vandaan komt, was het helemaal vergeten :D. Ik durf niet te hopen op positief nieuws maar het zou wel heel erg fijn zijn. Heb ik toch een leuk kerst kado voor mijn ouders! Zou ook precies in dezelfde periode zijn als haar/zijn zus. Laten we het hopen.

Gizje Fijn zeg dat het zo'n positief gesprek was, zal zeker een opluchting zijn. Nu dus goed aan de klus! Hoe groot is de kans op herhaling? Wat is een VWP en Guo? Is dat de Gyn in Sofia of in Breda? Hebben jullie er vertrouwen in? Ik merk zelf dat er natuurlijk wel angsten zijn maar op zich heb ik er wel een goed gevoel over. Anders zou je nooit meer zwanger durven zijn denk ik.

Sanja hoe is het met Oma?
    Heel veel sterkte morgen zal vast wel weer spannend zijn. Zal duimen op goed nieuws en kleine kansen net als ieder ander.
    Misschien dat je even langs het stilte centrum kan daarna? In het schriftje heb ik ook nog wat voor onze dochter geschreven en een kaarsje gebrand. Nou ik hoor het morgen graag en ik denk aan jullie!

Hier rare kleine krampjes in mijn buik en gisteren dus een klein spoortje bloedverlies. 8) snap er niet zoveel van. Het liefst zou ik precies willen weten wat er nu allemaal van binnen afspeelt. Maar ja we hebben geduld. Mocht het deze ronde niet raak zijn dan is het jammer maar dan gaan we op naar de volgende ronde. Pfff die wachtbank ik echt killing en ik begin net!

14. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gizje, fijn dat het een goed gesprek was. Misschien had je wel dezelfde gyn als die ons begeleid. Oei een vruchtwaterpunctie (=vwp, linnie) Daar begon onze nachtmerrie... Maar zo heeft ieder van ons haar eigen angsten. Wat een guo is weet ik ook niet? Moeilijk om een keuze ta maken. Is Breda voor jou dichterbij? Ik heb wel een goed gevoel bij het Sophia. Ik hoop dat ik morgen eenzelfde uitslag krijg als jij!

Linnie, Ik wist niks van een stiltecentrum. Ik heb morgen een telefonische afspraak, maar in febr. (of als ik eerder zwanger ben) moet ik er weer heen. Misschien loop ik dan eens binnen.
    Ook ik krijg een heel warm gevoel en beeld bij de lichtjes op het plekje voor de kindjes. Misschien hebben onze kindjes wel veel lol met elkaar.
    Of we aan de klus gaan hangt af van de uitslag. eigenlijk tot 6 maanden wachten. Maar bij positief nieuws wil ik wel een poging wagen he!

Ach Denice, ik snap dat je het moeilijk hebt. Ik denk dat dat voor ieder van ons geldt. We hadden ons de kerstdagen allemaal anders voor gesteld. Maar jij hebt jullie ventje in levende lijven toch een poosje bij je gehad. Waarschijnlijk ook "bergen" foto's van de kraamweek?
    Die vermoeidheid kan je er nu natuurlijk niet bijhebben. Maar ook dat gaat zoals je weet over. Probeer ook te genieten he.

Wuppie, heb nog steeds hetzelfde pakje, rook dus niet veel. 1 of 2 per dag. Heb het gewoon even nodig. Morgen maar weer verder kijken. Hier komt het er ook nog niet van om te lopen of te fietsen. Het is een grote bobbelige ijsbaan. Lekker uitrusten en af en toe een middagdutje meepikken. Hoeveel dagen werk jij?

15. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    @linnie: vwp is inderdaad een vruchtwater punctie (ga ik niet laten doen, vorige keer gedaan na de slechte echo om bevestiging te krijgen)

Even een stukje gekopieerd van een site over echo's. Ik laat dit denk ik in Breda doen als het zover is. Dat is iets dichterbij, en een heel prettige gynaecologie afdeling.

Structureel echoscopisch onderzoek en (SEO) en geavanceerd echo-onderzoek.(GUO)
    Het echo onderzoek, tussen de 18e en 21e week van de zwangerschap, heeft als doel om te beoordelen of de organen van jullie kind goed zijn aangelegd. Wanneer je tijdens je zwangerschap niet wilt weten of jullie kindje een afwijking heeft, doe je er verstandig aan dit onderzoek niet te laten verrichten.

SEO, de 20-weken echo
    Iedere zwangere heeft de mogelijkheid om dit onderzoek te laten verrichten. Niet alle afwijkingen wordt herkend tijdens de SEO. Ook als het onderzoek een goede uitslag heeft opgeleverd, bestaat er nog een kans dat het kind toch een ernstige afwijking heeft. Verder komt voor dat er afwijkende beelden worden gezien die geen direct medische consequenties hebben, mogelijk dat deze vanzelf verdwijnen. Dit kan veel onrust teweeg brengen.

Duur van onderzoek
    Dit onderzoek duurt ongeveer 30-45 minuten en wordt uitwendig gemaakt.

GUO

Dit onderzoek wordt uitgevoerd wanneer er een afwijking tijdens de SEO wordt gezien of wanneer in jullie familie bepaalde aandoeningen voorkomen. Dit onderzoek wordt uitgevoerd in speciale, derdelijns centra. zie verder: www.prenatalescreening.nl

16. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Gizje ik mag die echo ook laten maken met 12 en 20 weken gai k sowieso terug naar het amc om dit te laten doen. Ze hebben me ook aangeraden om een nekplooimeting te doen omdat die vaak ook bij een hartafwijking verdikt is. Punctie twijfel ik nog over.
    Mooi dat jullie nu ook voor het echie mogen:D.

Sanja ook voor jou hoop ik morgen op poitief nieuws.
    Ik werk 4 dagen ben op vrijdag vrij.
    oh netjes maar 2 ik ben ook weer aan het minderen, hopelijk stoppen en zit nu op 4 per dag.
    Klopt het dat het vanmorgen op de radio was van je vriend?

Linnie ojee de zenuwen van het wachtbankje zijn echt killing nog even geduld hopelijk is het gauw kerst.

Jee net naar de sportschool geweest toch maar goed dat ik het nog niet heb opgezegd. Moest echt bewegen was helemaal wiebelig vanmiddag.

Fijne avond allemaal

17. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wuppie, het is idd op de radio geweest. Bizar verhaal he?
    Goed man sportschool. Ik ben ook lid maar zit nog in mn zwangerschapssstop. Ga opzeggen denk ik zie er zo tegenop!

18. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Sanja inderdaad een heel bizar verhaal en dat met 14 jaar. Vraag me dan ook af wat voor ouders die kinderen hebben.

Zag er ook tegenop want was ook even niet geweest vind het eigenlijk ook heel zaai maar heb het gewoon nodig even lekker bewegen. Ga liever lekker buiten rennen.Voelt als je geweest ben wel heel erg goed.

19. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sanja hoe was de uitslag???? Hopelijk een beetje positief meid, denk aan jullie!
    Stilte centrum stelt niet zo heel veel voor hoor, alleen als je kindje er ligt kan ik me goed voorstellen dat het prettig is. Je kan er een kaarsje branden en iets in het schrift schrijven. Maar het is mooi dat het er is. Misschien heb je er wat aan in febr, of eerder natuurlijk. Sophia is zeker een goed ziekenhuis dus zou echt blij zijn als je daar onder behandeling mag.

Gizje bedankt voor je goeie uitleg! Jeetje wist helemaal niet dat er zoveel verschillende echo's mogelijk waren. Wel mooi om te weten dat dit allemaal kan. Hopelijk hebben we het niet al teveel nodig. Maar wat moet dat moet.
    Zo zie je hoe deskundig een gyn is en hoe weinig een verloskundige qua controle eigenlijk voorstelt. Misschien niet aardig van me om te zeggen maar ja ik heb niet zo'n hoge pet op van verloskundige in NL.

Wuppie goed van je joh die beweging, zo'n zwangerschap pakt je lichaam echt nadelig aan. Conditie gaat echt snel achteruit dan he.
    Ja ik ben zo benieuwd kan echt niet wachten, denk soms dat ik eerder wil testen. Maar ja dat heeft toch geen zin. Ik wacht nog steeds af! Laat het ind. maar snel kerst worden. Misschien dat ik een deze dagen wat lichamelijke seintjes mag krijgen of niet. Als het niet zover is jammer dan, dan gaan we op naar het nieuwe jaar.
    Gaat het klussen goed?

Ik heb net lekker lui indisch besteld ben benieuwd of het lekker is! Ik hou van pittig dus dat zit dan wel goed. Denice jij bent toch half indisch? Kook je zelf ook indisch en zo ja heb je tips?

20. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou, nog geen uitslag hier. Zou na 13.30 gebeld worden. Maar is niet gebeurd. Toen ik om 16.15 zelf maar belde kon de telefoniste de gyn niet te pakken krijgen?? en kon mij verder niet helpen. Heel de middag in de stres gezeten en nog geen steek verder, echt balen. ben zo boos!

Deel Deze Pagina