wanneer weer zwanger worden

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door sanja, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hulsmanleonie

hulsmanleonie Nieuw lid

13 dec 2010
    3
    0
    0
    Pedagogisch medewerker op kinderdagverblijf
    IJmuiden
    Hallo meiden,

Dank jullie wel voor de lieve reacties!

Hoe gaat het met de waterpokken? Kom door me werk ook vaak in contact met waterpokken ( kinderdagverblijf) en de 1 heeft er meer last van dan de ander.
    Bij mijn eerste zwangerschap heeft het 7 maanden geduurd voordat ik zwanger was. Heb 12 jaar lang de pil geslikt en dat ik daarmee stopte veel kramp gehad. Voor me gevoel heeft het een tijd geduurd voordat de pil echt uit mijn lichaam was. Ik wil de komende maanden ook geen pil slikken.
    Heel irritant ja dat ik zo lang moet wachten maar wel logisch...omdat me baarmoeder nog niet volledig was uitgerekt hou ik een grotere wond/litteken over dan bij een voldragen zwangerschap. Bij een volgende zwangerschap zal er met 25 weken al druk op komen te staan. Dat is niet erg maar met weeen wel dan bestaat er een kleine kans dat het open scheurt, daarom denkt de gyn dat ik, bij een volgende zwangerschap(pen) ook een keizersnee zal krijgen. Ook hoorde ik van mijn nicht die op de kraamafdeling werkt dat als je eerder dan een jaar zwanger raakt er een kans bestaat dat de placenta zich in het litteken nestelt. Op dat moment niet erg maar na de bevalling moet dan je baarmoeder worden verwijderd en dat willen we natuurlijk helemaal niet! Helaas heb ik dus weinig keus!

Hoe was de echo? Begreep ik uit de verhalen hier dat dit je eerste echo is?

Ja wij vonden Esly vanaf het begin een mooie naam!
    Ik heb dus nog geen plan van aanpak voor je... Zelf heb ik nu 16 weken verlof en moet per 15 maart weer beginnen maar rustig aan beginnen lijkt me wel de beste optie.

Sanja jij mag vanaf januari weer zwanger raken? Een mooi vooruitzicht voor het nieuwe jaar!

Mijn vriend en ik zitten midden in een verhuizing maar hebben besloten dat we lekker op vakantie gaan rond de uitgerekende datum ( 15-03-2011).

Meiden, denk goed aan jezelf en neem voldoende rust!

Veel liefs Leonie

2. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    #222 denice, 17 dec 2010
    Laatst bewerkt: 17 dec 2010
    De echo was echt super! Helaas wel een vaginale echo bah. Maar we hebben het beebje goed kunnen zien alles zat er al op en aan. Het hartje hebben we ook heel goed kunnen zien. Volgens de echo was het beebje 8,2 wk dus al 2 dg groter, maar ze houden 28-7-2011 aan.
    Heb ook even gevraagd naar de lage rugpijn. De echoscopiste zegt dat mijn banden en bekken nog week zijn, omdat ik nog niet hersteld ben en dus rustig aan moet doen. Ga dit ook even met gyn en vk bespreken.

Linnie het ziekenhuis heeft al maatregelen genomen hebben ze gezegd. Ik vind het ook heel moeilijk om het straks weer te zeggen, ben nog aan het re-integreren en 4mnd later weer met zwverlof. Maar aan de andere kant heb ik ook zoiets van zoek het allemaal maar uit er zijn belangrijkere dingen.
    Dat is inderdaad een mooi kerstkado, maar blijft dat zo lang erop staan dan.
    Voor Ivo is het nu ook echt bevestigd en hij is weer super trots en bezorgd. Wat jij zegt dat voor mannen het niet tastbaar is, wij vrouwen voelen alles. De printer deed het niet dus foto's krijg ik later. Ik ga zo de gyn bellen voor een afspraak, want alles is goed!

Gizje jij dus ook op de wachtbank, spannend hoor! Ja zag het op het nieuws denk dat de hele dag door file staat, want de vakanties beginnen.
    Jij ook heel veel sterkte de 1e, volgens mij kun je dan ook testen dat zou wel heel mooi zijn.

Sanja heel veel sterkte morgen!

Leonie zag dat we tegelijk aan het typen waren. Zie dat er wat risico's zijn als je eerder zwanger raakt, dit moet je natuurlijk uitsluiten en helaas wachten.

3. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gizje jeetje jij zal tijd over hebben nu je niet meer iedere dag klust!! :D
    01 01 2011 wat een mooie datum eigenlijk zeg! Kan me voorstellen dat dit voor jou helemaal anders is. Na die datum hoop ik ook dat het voor jou een stukje beter gaat. Misschien wel met een positieve test in je handen. Het is ind. chaos hier in R'dam, ik woon dan wel niet in het centrum maar merk hier al dat het niet makkelijk vooruit komen is. Er ligt echt heeel veel sneeuw. Wij zijn lekker lopend de boodschappen gaan doen. Ben je al op je werk aan gekomen? Maar op de tijd de deur uit vanmiddag om thuis te komen, schijnt nog meer sneeuw te komen.

Leonie ik zou ind ook geen pil meer slikken als ik jou was. Daarnaast denk ik dat ik sowieso nooit meer aan de pil ga. Die rare hormonen in je lijf dat voelt gewoon niet goed. Als je al een keer zwanger bent geweest en je gaat niet aan de pil denk ik dat je dadelijk weer zo lekker makkelijk zwanger word. 7 maanden is namelijk nog niet lang voor de eerste keer. Wat jij verteld over het litteken in je baarmoeder icm de placenta dat heeft mijn gyn ind. ook verteld toen ik het over een keizersnee had met hem. Maar dat je in jou geval eerder last kan hebben van het litteken klinkt als een heel logisch verhaal. Ik zou dan ind ook gewoon netjes wachten het risico om je baarmoeder te moeten laten verwijderen willen we natuurlijk helemaal niet. Op vakantie rond de uitgerekende datum is een strak plan! Geniet toch maar lekker van je verlof ondanks het verdriet.

Denice gefeliciteerd meid!!!!!!!!!! ben erg opgelucht zeg. Pff is toch effe spannend zo'n eerste echo! Dat van je weken bekken en rug heb ik ind wel vaker gehoord. Mijn gyn zei ook al dat de kans op rugklachten groter is bij een tweede zwangerschap zo kort op de eerste. Maar ja als dat alles is toch. Wie weet mag je dan wel al eerder in de ziekenwet lekker thuis liggen op de bank ;) en genieten van je kindje. Nou ik hoop dat die klachten niet erger worden.
    Ach je man extra trots maar ook bezorgd, wat een lieve man heb je he. Ik vertelde het aan mijn man en die zei ''ja dat zou ik ook hebben is toch extra spannend''. Owwwwwww ben echt heel erg blij meid dat het goed zit. mooi he om te zien zo'n compleet mensje!
    Je hebt groot gelijk als je het hebt over je werk. Ik denk ook dat je prive veel belangrijker is dan je zakelijke stukje. Ik weet daarentegen dat iedereen het wel van me verwacht dus dat scheelt. Ik weet niet of dat het zo lang op de test blijft staan eigenlijk. Misschien dat ik er wel gewoon een foto van maak dat is ook wat frisser aan de eet tafel ;). Maar ik reken voor alsnog op mijn menstruatie.

Nou hier nog geen rode duivels dus ja tot nu toe dus goed. Ik durf eigenlijk niet te testen zondag, maar ga het toch maar doen.

Sanja sterkte!!

Weer een mooie gedachten gevonden :

Hoe mooi is de zon na een regenbui
    Hoe mooi is een lach na verdriet.

Fijn weekend!

4. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    @denice: Gefeliciteerd met jullie mooie eerste echo!! Dat maakt het inderdaad wat echter voor de mannen. Ik weet nog dat mijn man helemaal (positief) van slag was die eerste keer. Hij had bijna m'n auto in de prak gereden omdat hij zich niet meer kon concentreren, haha :p Lekker genieten nu ;)

@linnie: Gewoon testen hoor zondag, ik zal gedurende de dag dit topic in de gaten houden ;) Ik merk dat ik me deze keer juist moeilijk in kan houden met testen. Van de week heb ik ze al bij kv mee genomen, dan liggen ze er maar vast. Vorige keer had ik daar niet zoveel last van, maar ja de wens is nu eenmaal alleen groter geworden.

@leonie: Wel prettig dat je gewoon verlof hebt. Dan kan je rustig bijkomen van alles. Ik had er helaas geen recht op, dus ben gewoon ziek gemeld geweest. Deze week werk ik voor het eerst weer hele dagen.
    En dat van de pil kan ik me ook goed voorstellen hoor. Ik wil er ook voorlopig niet meer aan. Ik heb vanaf m'n 13e de pil geslikt (ivm heel hevige menstruatie) / nuva ring gebruikt tot vorig jaar november toen ik bijna 27 was. Het bevalt me prima zonder alle extra hormonen.

Ik heb nog een 2e poging gewaagd om nara werk te gaan, maar ben na 20km weer terug geglibberd. De snelweg hier was een grote ijsbaan. Toen ik net voor elf uur bij de afrit hier kwam zag ik ze eindelijk met van die schuifwagens de boel schoonmaken. Toen had ik echt geen zin meer om nog een keer te gaan. Gelukkig was er iemand al op werk die mijn werk kon overnemen. Anders had ik toch echt door moeten rijden ;)

5. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Denice, Fijn dat je een goed gevoel aan de zitting hebt overgehouden. En nog veel fijner dat het eerste hartje van de wanneer weer zwanger worden dames klopt! Je hebt gelijk hoor laat de boel maar lekker waaien hoor op je werk. lekker nemen waar je recht ophebt. Het is nu "Denicetijd" En dat moeten ze op je werk maar begrijpen! (cyclus 34 hoop nu een paar daagjes minder, des te eerder is het klustijd ;))

Linnie, ik denk (hoop) echt dat jij de volgende bent. Het zou idd een super kerstkado zijn. Het is voor onze familie ook niet makkelijk om te zien hoeveel verdriet we kunnen hebben.

Gizje, Ik vond het ook echt doodeng vanmorgen op de weg. maar ben wel op mn werk en weer heelhuids thuisgekomen. Ik had het vooral de afgelopen week erg moeilijk. Er waren toch weer meer mensen die aan me dachten. heel lief...maar ook heel confronterend. Ik was/ben ook ongi en dat speelt ook wel mee denk ik. De hele film lees nachtmerrie van de bevalling speelde weer door mn hoofd en hoefde eigenlijk alleen maar met mn ogen te knipperen en er kwamen tranen. Nu gaat het eigenlijk wel weer, ben blij dat de werkweek erop zit en dat het nu vakantie is. Lekker bijkomen en opmaken voor de grote klus! Voor jou naderd de datum ook. Wanneer kon jij nou testen. misschien lukt het jou dan wel om met de "datum" een positieve test op zak te hebben.

Leonie, Ik denk dat je niets anders kan doen dan het advies in acht nemen...Misschien een klein maandje smokkelen!! Ik moest 6 maanden wachten waarvan er nu 4 voorbij zijn en ik ga dus 1 maand eerder een poging wagen. Er van uitgaande dat het meestal niet de eerste keer raak is! Goed idee hoor om er lekker samen tussenuit te gaan. Hoe gaat je man om met het verdriet?

Wuppie hoe is het met de kleine (pokke...;)) meid? En met jou? Ook weer klusweek voor de boeg toch?

En deze is voor mn kleine mannetje

we wilden je zoveel liefde geven
    Het mocht helaas niet zo zijn
    jouw hartje klopt niet meer
    het onze nu met pijn

Meiden, bedankt voor de lieve steun, ik zou niet weten wat ik zonder jullie zou moeten...thanx he!

6. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Sanja te eerste voor jou ik denk aan jullie morgen heel veel sterkte en een dikke knuffel. Bij mij werkte het om die dag alles te mogen en alleen maar dingen doen die leuk zijn.
    Heel mooi gedichtje

Denice joepie een goed echo helemaal super en nu genieten. Fijn dat het ziekenhuis al maatregelen heeft genomen geeft ook aan dat er fouten zijn gemaakt.

Linnie spannend ik duim voor je zondag een mooie positieve test willen we zien. Fijn dt je afspraken kan maken met je werk om rustig aan te beginnen en net wat Denice zegt mocht je weer zwanger zijn dan is dat zo kan me niet voorstellen dat onxe werkgevers daar gek van op zullen kijken.

Gizje jij heb een aardig glibberig verkeers dagje achter de rug zo te horen gelukkig kon je nog omkeren. Succes met de spierpijn (van al die benen in de lucht):D.

Leonie tja klinkt logisch van zo'n vroege keizersnee zit helaas niks anders op dan wachten. Gelukkig heb je ook andere dingen omhanden zoals een nieuw huis en een vakantie in het verschiet. Voor jou word het gewoon een vruchtbaar voorjaar.
    MIjn dochter had de waterpokken en ze heeft maar iets van 20 a 30 plekken gehad en dan vooral op haar buik en rug. Ze heeft er nauwelijks last van gehad.

Druk dit weekend heb vandaag lekker gezwommen met me meisje die dan constant van de glijbaan wil. Was kapot. Morgen lekker een weekend weg zouden eigenlijk vanavond al gaan maar dat ging niet lukken met dit weer.

oeps nog wat vergeten nog 14 dagen:D

7. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gizje ik ga zondag dus morgen alweer wel testen. Maar ik weet bijna zeker dat mijn eisprong er een dag later was. Dit ivm een lichte bloeding en wat krampjes. Dus dan zou mijn ongi ook 1 dagje later moeten zijn namelijk maandag. Maar ja ga toch maar testen morgen. Ben wel zenuwachtig en geloof eigenlijk niet dat het raak is. Alhoewel ik soms weer denk dat het wel raak is. Ach ja we zullen zien. Jullie horen het morgen als eerste natuurlijk. Voorlopig heb ik nog geen bruinverlies of iet dergelijks dus het kan nog allemaal.
    Eigenlijk is niet testen hetzelfde als niet roken. Het is echt moeilijk om niet eerder te testen. Maar als je het eenmaal volhoudt dan lukt het wel. Hoor mij nou makkelijk praten zo vlak voor mijn test moment :D
    Wees maar blij dat je niet naar je werk kon gaan, terug stond het nog veel vaster dan heen. Vanavond schijnt het weer te gaan sneeuwen.

Sanja die steun is er omdat wij ook altijd zoveel steun aan jou hebben. Samen komen er we er wel. volgend jaar praten we over gebroken nachten en tepelkloven. Dan heb ik je steun ook weer nodig. Een dikke knuf voor jullie en jullie mannetje! Geloof wel dat het eerlijk verdeeld is boven 2 jongens en twee meisjes.
    Mooi gedichtje!

Wuppie01 Heerlijk joh een weekendje weg! Zal je goed doen, waar ben/ga je heen? Ik noemde de glijbaan vroeger als twee jarige pam pam. Waarschijnlijk omdat je met je billen stuitert op die harde plastic baan. Leuk dat je zo geniet van je kleine meid! Enne nu nog 13 dagen!!

Onze poes was stiekem de baby kamer in gesneakt. Lag ze heerlijk te slapen in de maxi cosi onder het roze dekentje. Zo schattig om te zien. Nu wil ze iedere keer weer die kamer in. Maar ja we houden de deur dicht zo blijven de spullen nog netjes. Wel fijn dat er tenminste weer wat leven is geweest in het kamertje. Ga het kamertje denk ik binnenkort weer in orde maken, vind het nu zo triest. Zo kocht ik laatst een roze waxine lichthouder met vlinders erop. Ik had deze in mijn hand en wist niet zo goed waar ik het neer moest zetten. Toen heb ik deze op het plankje boven de commode neergezet hier ga ik een foto van onze dochter naast zetten. Als haar broertje of zusje er is dan is onze oudste dochter er ook. Ik wil haar echt wel overal bij betrekken. Zo heb ik nu ook alle kerstkaarten ondertekend met haar naam erbij. Ze hoort er toch gewoon bij.
    Fijne avond!

8. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Linnie?????? Je laat ons wel lang in spanning hoor!

9. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Had ook al speciaal de laptop aangeslingerd...

10. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    vanaf mob linnie en en en we zijn niet nieuwsgierig hoor

11. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Ik zit ook in spanning!

12. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou meiden ga jullie niet langer in spanning houden. Maar test was negatief! Maar ook geen ongi te spotten, niet eens een voorbode.
    Of ik heb te vroeg getest, wat ik niet denk. Of ik moet morgen ongi worden wat ik wel denk. Dit omdat ik mijn ei ook een dag later had.
    Nou ik houd jullie wel bezig he zo op deze zondag. Mocht de ongi er woensdag nog niet zijn dan test ik nog een keer.

13. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh jammer zeg, dacht echt dat het raak zou zijn! Klein beetje hoop houden mag nog he.... en anders vrolijk verder klussen meid!

14. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Zeker jammer, maar er is nog hoop.

15. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hahaha moest trouwens wel lachen hoor om jullie berichten. Ik keek op dit topic en zag dat jullie allemaal hadden gereageerd. Zelfs je Laptop meegenomen hahaha. Ik was wat laat wakker, we waren gisteravond bij vrienden langs geweest. Dachten gaan een beetje op tijd weg voor de sneeuw. Toen stonden we er dus midden in. Was echt zo eng. We reden 20 over de snelweg en het was echt een glijbaan. De brienoord brug over was helemaal eng. Normaal duurt die rit 10 minuten hadden er nu een uur over gedaan. Dus daarom werd ik gaar wakker vandaag.
    Wie is nou de volgende met een test moment? Gizje jij toch of Wuppie?

16. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ach ja, ik heb toch niks beters te doen. Huisje is gedaan. Manlief en dochterlief doen een schoonheidsslaapje en met deze sneeuw hoef je ook niet naar buiten. Niet normaal eigenlijk he, kan me niet herinneren dat ik zoveel en zovaak sneeuw heb gezien. Vorig jaar was er volgens mij niet zoveel gevallen als nu?

Haha en Linnie voert de druk nog even op :D Denk dat Wuppie eerst weer aan de beurt is??

17. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    erg he zelfs met een weekend weg nog even kijken we houden nog hoop volgende week mag ik weer ahhhhh

18. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wuppie dat gaat spannend worden dan! Fijn weekend nog verder!

19. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    @linnie: wat jammer dat de test negatief is, maar er is nog een kansje dus ik blijf duimen voor je :)

Ik kan volgende week testen denk ik. Als ik een cyclus van 32 dagen aanhoud zou ik na de kerst kunnen testen. Maar ik weet het niet hoor. Heb al een paar dagen buikpijn. We zien het wel. M'n humeur staat wel op zwanger modus geloof ik, ben lekker sjaggo ;)

De weg was hier ook weer lekker glad. Ik had eigenlijk niet weg gewild, maar ik moest zingen dus moest wel.
    Morgen weer lekker aansluiten in de file denk ik.

20. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Linnie is de ongi er al? Is toch nog best even spannend!

Gizje, Zingen?? Als in een bandje, koor of nog anders? Ik ga duimen hoor meid heb het al eens gezegd maar het zou toch leuk zijn als jij met een positieve test richting de "datum" gaat. Dan is het iig iemand van ins gelukt!

Wuppie voor jou ook duimen natuurlijk...Derde ronde toch?? Hebben we daar niet "toevallig..." een spreekwoord voor ;) Leuk weekend gehad?

Denice, voel je je al wat beter? lekker met de honden de sneeuw in geweest?

Leonie, hoe gaat het met jou? Zo met die feestdagen voor de deur. Ook jij had het je zo anders voor gesteld.

Nog steeds een wit winter wonderland. Gelukkig heb ik vakantie dus hoef de weg niet op. Maar ben het eigenlijk ook wel een beetje zat hoor. Wil even lekker fietsen of lopen ofzo. Frisse neus halen dat doet me altijd goed. Ben zo duf van het binnen zitten.

Nog een paar dagen en dan is het kerst. Oma is er nog en heeft goede en slechte momenten. Ik ben benieuwd of ze de kerst nog de redt. Wij gaan kerstavond naar mn broer en mijn ouders zijn daar dan ook. 1ste waarschijnlijk toch met de familie van mijn vriend (hangt natuurlijk van oma af) en 2de hebben we lekker voor onszelf. Met o&n komt mn zwangere schoonzus met vriend naar ons en blijven we voor het eerst lekker rustig thuis. Wat zijn jullie plannen voor de (feest)dagen.

Nou meiden werkse voor wie er aan het werk is!

Deel Deze Pagina