De hcg waardes hebben vandaag alles bevestigd. Dinsdag was het 22 (is al erg laag voor 5 wkn zwanger) en gister was het 5... Het vloeien lijkt nu zo goed als helemaal te zijn gestopt. Heb nog wel buikpijn. Gister kreeg ik ook te horen dat de kat van mijn ouders (10 mndn oud) die 10 dgn bij ons heeft gelogeerd toen zij op vakantie waren gister is overleden...in laten slapen, was dood en dood ziek, niets meer aan te doen Een vriendin van mij kreeg gister de uitslag van het bevolkingsonderzoek op baarmoederhalskanker....uitslag was niet goed. Ze wordt nu doorgestuurd naar de gyneacoloog....ze is pas 30. Wat een k*t jaar is dit (sorry).... Lichamelijk gaat het nu wel wat beter met me, maar emotioneel voel ik me een wrak. Zoals ik me nu voel wil ik helemaal niet meer zwanger worden. Ben te bang dat dit weer gebeurd
Inge gelukkig gaat het lichamelijk beter met je. Soms komt alles tegelijk de wet van murphy ofzo noemen ze dat. Bij ons was dat ook zo eerst Delanotje toen kreeg mijn broertje een psychose en werd er schizofreni geconstateerd daarna kwam de man van mijn moeder zonder werk en mijn moeder kreeg ook te horen dat ze eruit moet. Hoeveel kan een mens hebben? Ik snap dat de schrik er goed in zit, want bij mij speelt dat ook mee en zeg ik als dit weer gebeurd kun je mij ook weg dragen! Maar de kans dat het goed gaat is veel groter.
welkom ingeG en denice @inge: Ik heb je verhaal gelezen. Kan me voorstellen dat je hoofd op het moment een beete overloopt. Toch kan een mens veel hebben ben ik achter gekomen. Het lijkt allemaal erg veel op het moment, maar er zal een tijd komen dat alles een plekje krijgt en je je weer goed zal voelen. @denice: Ik had je verhaal al eerder gelezen. Wat vreselijk wat jullie hebben moeten doorstaan. En dat er fouten zijn gemaakt zal het verwerken van jullie verlies niet makkelijk maken."Delano* zal altijd een plekje in jullie hart hebben. @Sanje: Bij mij leek het vloeien eerder ook zo goed als klaar te zijn, werd wit/gelig en slijmerig. Toen kreeg ik menstruatie pijn en werd ik dus naar mijn idee ongesteld. Ik had al een beetje op internet lopen zoeken, maar het kan wel 3 weken duren de eerste menstruatie. Met een verbandje red ik de dag wel maar met een inlegkruisje niet. Dus na het weekend de gynaecoloog eens bellen denk ik (hopelijk stopt het gewoon van het weekend) Zit er aan te denken om ovulatie testen te kopen. Stom eigenlijk, want ik weet zo ongeveer wat m'n cyclus normaal is. En de vorige keer hebben we die ook niet nodig gehad. Gewoon om de dag klussen en het was raak. Ik denk dat het komt omdat de wens nu nog groter is oid. Ik wil m'n ei niet missen volgende maand
Vandaag weer contact gehad met de verloskundige. Het vloeien lijkt echt over te zijn, maar ik heb nog wel pijn/krampen in m`n onderbuik (denk dat het echt mijn baarmoeder is)...hebben jullie hier ervaring mee? Is het normaal dat je krampen houdt als het vloeien over is? Aanstaande maandag om half 3 heb ik een echo op de poli gynaecologie in het ziekenhuis. Ik hoop maar dat alles weg is en ik niet ook nog van die pillen of een curretage nodig heb.... Ik weet dat de kans groter is dat het de volgende keer goed gaat..het is een kans van 1 op 100 dat dit nu nog een keer gebeurd (2 keer achter elkaar kans van 1 op 10)...maar ja, de kans is er... Ik ben nu helemaal klaar met zwanger zijn, zwanger worden en iedereen en alles om me heen wat zwanger is of net een kind heeft. Ik ben om de meest achterlijke dingen boos...ik had me verheugd op het verlof in de zomer...dat het het eerste fam.lid zou zijn dat in juni jarig is. Echt, heel stom dat ik kwaad ben om die dingen...dat die zijn afgenomen van me....herkennen jullie dit?
Hihi Gizje, snap dat je je ei niet wilt missen, maar de kans is groot dat het deze maand iets anders verloopt omdat je toch een vreemd soort menstruatie had toch? Of ga je nu eerst nog een menstruatie afwachten en er dan vol gas tegenaan?? Heb je trouwens nog contact met de ha gehad over het vloeien. Denk dat het bij mij nu wel weg is al kan het morgen weer anders zijn!!Dat klussen...Alleen daarom heeft mijn vriend al zoiets van laten we er maar snel weer voor gaan haha.. Nee even zonder gijn Ik vind dat nogal wat. Vanaf dat ik 17 weken zwanger was mochten wij niet meer omdat er gevaar was voor infectie door de gebroken vliezen. Nou en na de bevalling en de "vloei ellende" verloopt het ook nog niet zo soepel. Had geloof ik ook wel eens geschreven dat ik er zo emo van werd en dan te bedenken dat we er dan straks om de dag tegenaan moeten. Het is dat het voor een goed doel is want anders...!! Denice ik ken het hoor al die berekeningen afgaan om te kijken wanneer je vruchtbare dagen zijn. Heb het bij mn vorige zwangerschappen niet hoeven doen 't was al snel raak en had er toen ook geen haast mee. Nu heb ik wel zoiets van het moet gewoon gelijk raak zijn. Ik wil namelijk ook niet een al te groot leeftijdsverschil. Ik vind het al zo vervelend dat ik mnimaal 3 maanden moet wachten en dan is het nog maar de vraag wat er uit het onderzoek komt, voor het zelfde geld heb ik echt een mega kans op herhaling. En wat je schrijft dan kunnen ze me echt wegdragen. Als alles goed verloopt mag ik dus pas op zn vroegst in dec proberen! Inge, hoop dat je het allemaal nog een beetje trekt? Een miskraam is natuurlijk echt vervelend en heel begrijpelijk dat je je daar heel rot over voelt( +al het ander naars wat jij op dit moment meemaakt) maar het is ook iets wat "relatief" vaak gebeurd, zeker in een vroeg stadium. Ben je lang bezig geweest om zwanger te worden? Misschien is het handig om met bijvoorbeeld je ha ofzo over je problemen te praten.Wellicht lucht dat op en kun je hetw eer wat positiever inzien! Liefs Sanja
@Sanja Morgen ochtend ga ik de HA bellen, al heb ik het idee dat het opeens veel minder is. Ik heb nog steeds het idee dat dit gewoon mijn menstruatie is die al 3 weken duurt. Ik had namelijk het idee dat het vloeien zo goed als over was en toen kreeg ik 1 okt opeens echt hevige buikkrampen zoals ik die normaal ook altijd heb als ik geen pil/nuvaring gebruik. Op internet een beetje lopen zoeken en daar melden vrouwen dat het wel eens een paar weken kan duren. De bedoeling is om de volgende mentruatie af te wachten en dan er weer voor te gaan. Dus dat is ergens in november hopelijk. En anders zal het ook december worden als dat beter is voor een gezonde zwangerschap. Hopelijk is dus alles "normaal", en heb ik gewoon pech dat ik aan het uiterste van de gemiddelde zit. Voel me verder goed en mensen zeggen ook dat ik er goed uitzie (ondanks alles). Dus ik geloof niet dat er wat ernstig mis is. Ik kan me goed voostellen dat alles nog niet soepel verloopt met klussen. Hier is het ook nog niet optimaal door dat gevloei. Het gaat vast wel goedkomen met ons Sanja, al is het idd voor het goede doe l
oh meiden wat herkenbaar dat niet willen missen van een ei en zelfs willen gaan testten terwijl we dat nooit gedaan hebben. De wens is inderdaad wel heel goot nu. Op naar een zwanger 2011 (zoals op de eerste pagina van mijn nieuwe agenda stond een ooievaar met plunjezak en 2011 erin) Denice er word dus wel grondig gezocht naar wat het geweest kan zijn, hoop ook dat er wat uitkomt geeft een hoop rust naar mijn gevoel. Fijn dat je wel contact heb met je werk dat scheelt een hoop als je weer begint. Mijn bedrijfsarts was vol begrip en luisterde ook goed. Inge probeer even de positieve dingen te zien de dingen die je wel heb. Een mk is afschuwelijk,heb het 2 keer meegemaakt en vooral die eerste gaf zo'n klap al het naieve over zwanger zijn is er dan meteen vanaf. Komt goed meis knuffel.
Hey dames...lees van alles over eieren niet willen missen...tempen vind ik echt ideaal. Ik hou alles bij op fertilityfriend.com...tenminste...dat deed ik, tot ik zwanger was... Als we weer echt gaan proberen zwanger te worden ga ik dat weer doen...die ovu testjes zijn best prijzig en kan je niet echt nauwkeurig de dag mee vinden...tempen kost niets...en je weet precies de dag van je ovulatie. Ik hoop morgen maar dat de echo goed is...en dan met frisse moed en lettelijk een 'schone lei' verder...
Straks naar de huisarts, even uitgelegd wat er aan de hand is en moest toch even langs komen voor controle. Zal je zien dat het morgen over is
Jeetje Wuppie ook twee keer een mk. Was dat allebij voor sophie? Inge, hoop voor je dat alles weg is kun je idd weer vooruit kijken! Hoe werkt dat eigenlijk met tempen? moet je dat iedere dag doen en als het iets hoger is heb je je eisprong... toch?? Gizje, ben benieuwd wat de ha ervan vind. Goed ook dat je toch even gaat. Neemt iig je onzekerheid weg! Zucht.. vanmorgen hier een geboortekaartje op de mat. Was van een collega van mn vriend. Schoot gelijk vol, zo gek heb er gewoon geencontrole over. groetjes
Afgelopen vrijdag had de ka van Nijmegen weer gebeld om nog een paar uitslagen te geven, maar helaas ook dit gaf niet de oorzaak. Het er kunnen nu nog 2 mogelijkheden zijn, maar die zijn zo zeldzaam dat niemand in Nederland dat heeft. Vandaag gaat de ka in overleg met de gyn om te kijken of ik een medische indicatie krijg voor mijn volgende zwangerschap. Ik hoop het wel zodat ik en mijn vriend vaker op controle moeten. Sanja bij mij was het de eerste keer ook gelijk raak, maar helaas vmk, en bij Delano was het ook gelijk raak. Alleen op mijn nod had ik een beetje bloed verlies dacht dat ik niet zw was en gingen weer klussen. Het bleek innestelling bloeding te zijn en heb ik dus pas getest toen ik al 7 weken zwanger was. Ik wilde eigenlijk 6 mnd wachten na de geboorte van Delano, maar kan niet meer wachten. December is al over 6 weken! Gizje ben ook benieuwd wat de ha vind en anders misschien naar de gyn. Wuppie01 helaas weten ze de oorzaak niet en zullen ze er denk ik ook niet achter komen. Wanneer heb jij je ei dan, ik heb als het goed is 5-11 me ei. Inge hoop dat de echo goed is!
Sanja eentje vvor Sophie en eentje erna afgelopen Januari was daarna gelijk weer zwanger van ons ventje....... oh ja geboortekaartjes laten je weer even merken wat je had kunnen hebben slik. 2 huizen naast ons is 2 weken geleden een baby geboren. Denice wat erg dat ze er maar niet achter komen wat het nu is geweest. Snap heeeeeel goed dat je ook klaar ben met wachten en wil beginnen, hier is eitje al geweest 8). Gizje ben benieuwd of er wat uitkomt fijn dat je even mag komen. Ben je er in ieder geval vanaf.
Nou, vanochtend dus bij de HA geweest. Hij denkt dat m'n hormonen gewoon lekker van slag zijn. Ik denk zelf idd dat dat best mogelijk is. Dacht 1/10 weer een menstruatie te hebben (alleen die houd niet echt op) en denk eigenlijk dat de volgende nu alweer aan het doorzetten is gezien de buikkrampen vandaag en weer iets meer bloed Zou best kunnen, dan zou de eerste cyclus 24 dagen geweest zijn. Voorheen was het of 27 dagen of 34 dagen, maar het zou kunnen toch? Hij heeft pilletjes mee gegeven om het te reguleren alleen in de bijsluiter staat dat gebruik tijdens en voor een zwangerschap aangeboren afwijkingen kan veroorzaken . Op internet staan ook verschillende verhalen wanneer het gebruikt wordt, maar durf het nu echt niet te nemen. Straks gebeurt er weer iets en dan sla ik mezelf voor m'n kop dat ik die pillen gebruikt heb. De dokter weet trouwens dat we weer willen gaan proberen, dus vind het raar dat ik deze pilletje gekregen heb. Maar zoals ik zei zijn de meningen verdeeld op internet. Ik heb de ovulatie testen vandaag binnen gekregen, dus denk dat ik lekker ga testen de aankomende tijd. Dan merken we vanzelf of m'n cyclus weer op gang is. Ze kosten gelukkig niet zoveel (zwanger & kids) en dan is de onzekerheid ook weg. We moeten toch over 2 weken bij de gyn zijn voor de uitslag van de obductie. Kan ik altijd nog een echo krijgen of alles goed zit van binnen @ Sanja: Denk dat ik ook vol tranen zou schieten hoor als ik zo'n kaartje binnen kreeg. Vind het ook erg moeilijk dat m'n collega die normaal naast me zit op werk, gewoon lekker over z'n kleintje aan het praten is (is nu 2 weken oud). Het zal wel slijten. En hopelijk kunnen alle meiden in dit topic ook weer snel een klein wondertje verwachten @wuppie: Ik zal voor een bevrucht eitje duimen voor je @Denice: Het lijkt me echt vreselijk om te niet te weten wat het geweest is. Niet alleen om een verklaring te hebben voor zijn dood maar ook om geen onzekere toekomst te hebben. Hopelijk valt jullie volgende zwangerschap onder een medice indicatie. Het stelt je toch geruster als je beter in de gaten wordt gehouden denk ik.
Pfff...de echo was gelukkig goed. Alles is weg en er zijn geen afwijkingen gevonden...Kom ik daar binnen, zegt ze "het gaat nog niet helemaal zo als het moet hè?" Dus ik zeg dat het helemaal niet gaat zoals het moet. Had ze als info dat ik was bevallen en maar bleef bloeden! Lekkere binnenkomer als je net een MK hebt gehad. Daarna vroeg ze of m`n blaas leeg was, ik zei nee, want ik moest met volle blaas komen. O nee, ik doe de echo inwendig en dan moet de blaas leeg zijn....*@%(*#^@$& Ik was er alweer helemaal klaar mee. Dat tempen is heel makkelijk hoor: gewoon elke dag op dezelfde tijd, op dezelfde manier met dezelfde thermometer. Ik vul alles in op fertilityfriend.com en die berekend dan automatisch je eisprong. Je kan online een cursus volgen zodat je alle ins and outs leert. Ik vond het erg nuttig! De gynaecologiepoli waar ik vandaag was zit NAAST de kinderpoli. Dat snap ik dus echt niet! Zo confronteren. Ik heb nu echt moeite met elke dikke buik, elk jong kind wat ik zie. Ik snap dus maar al te goed dat je volschiet van een geboortekaartje op de deurmat. Ik woon in een nieuwbouwwijk en ik zie OVERAL dikke buiken, baby's, ooievaars in de tuin enz enz... Het lijkt me vreselijk om na een doodgeboorte of jong overleden kindje geen oorzaak te weten! Lijkt me moeilijk om het dan te accepteren. Ik moet zo naar een vergadering waar ik totaal geen zin in heb. Heb nog steeds last van m`n buik door die echo...was zeer onprettig en gevoelig
Hallo Allemaal, Ik sluit me graag bij jullie aan. Ons meisje is 11 08 2010 overleden tijdens de bevalling. We zijn er natuurlijk nog steeds kapot van. We zijn eigenlijk zo snel als het kon weer gaan '''klussen'' ik hoef aan jullie gelukkig/maar ook helaas niet uit te leggen hoe we ons voelen. Mijn menstruatie is nog niet op gang gekomen na de bevalling. Twee weken geleden heb ik wel twee dagen echt heeeeeel licht bloedverlies gehad. Gelukkig ga ik morgen naar de gyn en gaan we dit natuulijk bespreken. Ik wou dat ik nu alweer 6 maanden zwanger was maar ja.... Soms ben ik weleens bang dat het allemaal niet meer lukt. Maar ik heb nog niets te klagen aangezien we net weer begonnen zijn. Maar ik heb enorm veel bloed veloren tijdens de bevalling en ben nu erg bang dat er het een en ander niet goed zit. Kennen jullie deze angst? Fijn om hier lotgenoten tegen te komen. Een geboorte kaartje doet pijn, die van ons stonden ook klaar maar helaas werden het rouw kaarten. Ik ga ook maar eens beginnen met dat temperaturen, hopelijk vind ik zo snel een ei. Gizje ik hoop dat alles snel weer op gang is gekomen, ik zou persoonlijk dit medicijn niet aandurven maar ja als er verschillende verhalen op internet staan. Raar dat de dokter ze voorschrijft misschien bij een andere dokter navraag doen? Wuppie hopelijk over twee weken een positieve test zal voor je duimen.
Hoi linnie, gezellig dat je mee komt kletsen. Al is de reden daarvan natuurlijk ook weer heel droevig en ook nog maar zo kort geleden. Het wordt hier nog druk! Ik moet er zelfs bij nadenken.... Gizje, ik zou die pilletjes geloof ik ook niet nemen en nog eventjes afwachten. Inge, dat kon er ook nog wel bij dat ze dan de verkeerde info hebben. Wel fijn dat alles uit zich zelf weg is. Ik ga er nog maar eens een studie van maken, tempen, testen, tellen..... Wuppie, ik ga ook duimen hoor spannend. Denice, snap het hoor dat je niet langer wilt wachten. Ik denk ook steeds...als ik dan zwanger ben dan duurt het ook weer negen maanden. Maar idd het is ook zo december!
Gizje ik zou die pillen ook niet durven te nemen, anders bel je morgen de dok nog even terug al kan je natuurlijk ook de gyn even afwachten. Ik heb ook een tijd lang last gehad van me hormonen niet kwa vloeien maar wel kwa humeur en huid veranderingen. Inge fijn dat alles in ieder geval goed was. Linnie jammer genoeg ook welkom hier...... Nee je hoeft inderdaad niet te vertellen hoe je je voelt al mag het natuurlijk wel he als het helpt Ook hier wel eens bang dat het niet meer lukt of heel lang gaat duren,ook wel een beetje bang om als eerste uit dit topic mischien positief te testen. Was de laatste keer ook de eerste uit een topic na mk en nu ben ik de enige die niet zwanger is
Het is niet fijn dat ze de oorzaak niet weten, maar als ik een medische indicatie krijg dan neemt dat al heel wat onzekerheden weg. Wuppie ik duim ook voor je! Inge gelukkig is alles goed. Ik ken het maar al te goed die verkeerde info. Bij mij belde het uwv hoe het ging na mijn miskraam?! Dus het hele verhaal uitgelegd. Daarna zei hij ik zie dat u oproepkracht bent?! Nou toen kon ik het niet meer netjes en droog houden. Gizje wat ze al zeggen hier ik zou ook nog effe wachten met die pilletjes. Linnie welkom hier! Dat had ik ook eerst een keer heel licht bloed verlies en 4 weken later een echte ongi. Hoop dat bij de gyn alles goed is.
Ach Wuppie, ik geef je een KNUFFEL meid. Gewoon lekker positief testen en daarna slepen we je er ook doorheen hoor. Denk dat we allemaal dezelfde angsten voelen en onbezorgd van een zwangerschap genieten is er voor ons vrees ik, niet meer bij. Let maar op onze beebjes worden gewoon allemaal in 2011 geboren...Dit laatste schrijf ik ook vooral om mezelf een beetje moed in te praten !!
@linnie: welkom in het topic, we weten allemaal inderdaad hoe het voelt. Maar van je af schrijven mag altijd natuurlijk, dat doen we volgens mij allemaal en bij mij helpt het @wuppie: Ben het helemaal met Sanja eens. We slepen je er hoe dan ook doorheen Gister middag is het trouwens helemaal mis gegaan op werk. Uiteindelijk ben ik huilend weg gegaan, en eigenlijk de rest van de middag en avond zitten janken. Was zo slecht geregeld op werk, communicatie wat ik wel niet mag naar collega's, geen klusjes en geen werkplek. Dus ik voelde me zo niet welkom. Gelukkig heeft het geholpen en stond er vandaag een pc en een uitzoekklus voor me klaar . Gelukkig donderdag weer naar de arbo arts, dan gaan we een schema maken. Ik ga de pilletjes trouwens niet slikken. Weet zo ongeveer zeker dat ik sinds gister ongesteld (en niet zo'n beetje ook) ben en anders wacht ik de gyn. over 2 weken af. Hopelijk kunnen we dus serieus gaan klussen heel snel