wanneer weer zwanger worden

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door sanja, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polly76

Polly76 Actief lid

8 dec 2010
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden, even een berichtje van mij. Zit een beetje in een dipje, maar dwing mijzelf om toch wat te schrijven. Goed om al jullie verhalen te lezen, ben heel benieuwd of ik een aantal van jullie kan feliciteren over een paar weken :). Wat betreft hyves, was maar een ideetje hoor, hier kletsen vind ik ook prima.
    Een vriendin van me had een berichtje op facebook staan, het kwam er op neer dat ze haar baby in de buik begon te voelen. Op eens stond de tranen weer in mijn ogen.
    Ben vandaag weer braaf naar de sportschool geweest, maar de spirit is ver te zoeken. Werd er normaal altijd happy van, maar nu nie.
    Nou meiden een fijne avond en tot betere tijden!

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh Polly toch, die rot dipjes ook :( Al zijn het wel wat meer dan dipjes. Ik heb ze ook nog regelmatig. Wentel me dan echt even in zelfmedelijden en zeg nou zelf, als wij het niet mogen mag niemand het. Dus laat het maar over je heen komen, meer kun je toch niet doen *insert knuffelsmiley*

Sanja, oh ja die controles. Ik ben erg misselijk tijdens de zwangerschap maar met echo's was het extra erg. Dan kotste ik minstens 3 keer voor de ochtend om was, blegh.

Kunnen jullie je trouwens ook zo ergeren soms? Ik moet me soms zo inhouden wanneer ik lees dat mensen zo uitkijken naar de 20-weken echo omdat ze zo nieuwsgierig zijn naar het geslacht. Dan word ik echt even niet goed :( Maar ja, ik reageer maar niet want ik moet anderen ook hun naïviteit gunnen, nietwaar? Sorry, maar moest het even ergens kwijt en denk dat jullie het wel begrijpen.

3. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Oei wat word er veel geschreven kijken of ik ales nog weet en vooral bij wie het hoort.

Gizje ik vind het ook leuk om te dreutelen gun mezelf er alleen de tijd niet voor. Laatst een stoffen memobord gemaakt voor Sophie haar kamer erg leuk geworden. Gelukig is mijn mams heel handig met de naaimachine voor als ik weer wat bedenk.:D

Linnie oei heftig dopje maar heel begrijpelijk. Gelukkig had je mannetje het door. Over een tijdje hoor jij ook echt mama roepen knuffel
    De tuin mag hier ook wel een beurt hebben maar ik vind het geelste slecht weer. Vind het wel leuk om te tuinieren in het voorjaar zit ik daardoor bijna niet in de tuin ben alleen maar bezig.

Sanja hihi vanuit de klas even spieken wat voor klas geef je eigenlijk les? Moterrijden had ik bij jou ook niet verwacht grappig.

Denice oei jij bent flink bezig. Heeft de nesteldrang nu al toegeslagen?
    Ken het wel mannetje werd gek van mij. Klusweek zit er hier inderdaa weer op ,ik denk dat eitje vrijdag opeens kwam. Nu nog even duimen.

Patatje op een gegeven moment zijn de tranen ook gewoon op tenminste dat heb ik een beetje. Ik word dan vaak ook wat hard zeg net dingen dan net te snel.

Polly ook voor jou een knuffel dat soort berichten willen wij nu gewoon even niet lezen. Vervelend dat de sportschool niet het verwachtte resultaat heeft. Heb je niet nog een oude of nieuwe hobby waar je wat mee zou willen doen?

Vlinder lastig dat wachten snap heel goed dat nu nu wilt maar zo,n reis doe je anders voorlopig ook niet meer. Voor je het weet zijn die 5 maanden voorbij nog even geen zenuwen over zou ik nu zwanger zijn en oké als het maar goed gaat. Maar hier ben ik ook heel blij als er weer een kindje is want dan zijn we klaar geen gestres meer. Oh ja van die echo,s daar kan ik me ook zo aan ergeren.

Hier alles goed stoppen met roken kan ik me nog net niet toe zetten maar kwa eten is de knop om en gaat alles supergezond. Begin me al een stuk fitter te voelen.
    Het was hier van de week al weer een half jaar geleden en had echt verwacht wel weer zwanger te zijn hoop dat het volgende half jaar meer geluk brengt.

4. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wuppie, veel wordt er ineens geschreven he? Gizje is hier de motormuis. Mij niet gezien hoor op zo'n ding alhoewel het me wel leuk lijkt om eens een ritje te maken. ik geef les aan groep 7. Goed zo lekker zo door gaan met al het gezonds en dat roken komt wel joh. Kan ook niet alles tegelijk he!

5. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Wow, er is lekker veel geschreven :).
    Heerlijk om te lezen wat iedereen bezig houdt en dat jullie levens ook gewoon verder gaan ondanks het gemis dat we met ons meedragen.

En idd Vlinder best irritant dat sommigen (gezonde) kinderen krijgen zo vanzelf sprekend vinden... En aan de andere kant lijkt 't me ook
    heerlijk om lekker onbezorgd te zijn en alleen maar aan de leuke dingen te denken, al heb ik dat nooit gehad hoor :(.

Heb net lekker gesport, morgen weer een nieuwe werkdag en een dag dichterbij de gyn :).

Fijne avond!

Groetjes Patatje

6. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Sanja had ik toch nog wat door mekaar gehaald.
    Pittige klas lijkt me groep 7 worden de kids aardig bijdehand. Zo denk ik er nu ook over dat ik er aan denk is al een goed teken nog een setje streepje nodig;)

7. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje het is bijna niet meer bij te houden, zo snel er wordt geschreven. Zei het vandaag nog tegen mijn moeder dat ik zo blij ben dat ik niet de enige ben met dit verdriet. Jammer dat dit natuurlijk zo is, maar ik vind wel mijn troost bij andere vlinder moeders.

Gizje volgende kinderverjaardag zal het vast beter gaan. WAt goed dat je, je ei hebt gevonden. Dus dan een cyclus van 30 dagen toch? Ik verwacht mijn ei deze week wel. Aan mijn lijf te merken is er al iets van voorbereiding ovutesten zijn nog nega. Maar die wordt toch echt pas positief 1 of 2 dagen voor ei?

Sanja ach je hebt groot gelijk, je moet toch wat doen als de kinders hard werken. Jeetje groep 7 dat is pittig! Jammer dat die foto niet is gelukt met de kerst.

Polly een dikke knuffel, goed dat je nog wat hebt geschreven hier. Een traan is ook wel logisch bij zo'n bericht. Een traan helpt je ook met het uit je dip komen. Soms duren de dipjes wat langer dan anders. Kop op meid, gewoon maar even toe geven aan dit rot gevoel en dan dadelijk des te harder weer genieten van je goeie dagen. Jouw tijd komt! Dan mag je overal vertellen en vooral hier dat je, je kindje voelt bewegen. Hopelijk niet te heftig, heb weleens gehoord dat vrouwen een gebroken rib over hielden aan een trappende baby :).

Vlinder ja helaas zijn wij nu allemaal zo wijs hierin dat we ook teveel weten. Ik weet wat je bedoelt als deze mensen zo euforisch zijn over hun 20 weken echo. Ach ja laat ze maar, hopelijk is alles goed. Hun tijd van zorgen komt vast ook nog wel. (vervelende pubers ofzo) Mensen nemen toch niets van ons aan. Mijn arbo arts zei ook, sommige mensen willen er niet over praten omdat ze bang zijn dat ze het dan aantrekken. Net alsof het besmettelijk is.

Wuppie ik ken dat ja, vooral in het voorjaar hoor je hier mensen de tegels schoonspuiten, heggen knippen etc etc. Ook wij zijn dan druk bezig. Vind het heerlijk, ga er altijd helemaal in op. Verlang naar het voorjaar. Oe de wachtbank, zenuwslopend. Hopelijk is het deze ronde raak, ik heb er een goed gevoel bij. We blijven positief dan komt alles goed. Het wordt wel weer eens tijd voor een streepje. Zou leuk zijn als onze kindjes allemaal in het jaar 2011 geboren worden. Goed dat je die knop met eten hebt om gezet, het roken komt wel. Wat Sanja zegt neit alles tegelijkertijd.

8. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    @linnie: De ovu testen worden idd pas 1-2 dagen voor je ei positief. Hopelijk vind je je ei snel :)

@wuppie: dat roken zal ook snel over zijn als je een positieve test in handen hebt. Wat goed dat je gezond bent gaan eten. Hier ook hoor, al kan ik wat lekker op z'n tijd niet laten staan. Maar ben wel heel bewust gevarieerd aan het eten. En elke dag vitamine pillen en foliumzuur. Het enige is sporten, dat komt er echt niet van. We gaan wel regelmatiher wandelen hebben we afgesproken hier.

Volgende week een functioneringsgesprek op werk. Dan krijg ik ws ook te horen of ik een dagje minder kan werken en of m'n contract verlengt gaat worden. Ben benieuwd :)

9. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Gizje spannend een functioneringsgesprek, zal vast goed gaan. Dan zit je nu samen met Wuppie op de wachtbank ik zal voor jullie duimen. Hoe gaat het met de stofjes.

Sanja zo groep 7. Ben wel benieuwd hoe iedereen eruit ziet, jammer dat de kerstgroet niet gelukt is. Jij binnenkort ook aan de klus toch?

Polly goed van je dat je hier toch even wat schrijft, want denk dat het best kan helpen om hier je gevoel/verhaal te zetten. Hebben wij ook gedaan en helpen elkaar er dan doorheen. Knuffel voor jouw!

Vlinder Ik begrijp wat je bedoelt van die echo's. En ik zal je zeker straks helemaal gek vragen!

Wuppie ik ben al aan het duimen voor je! Ik ben altijd al een klus/poets miep geweest alleen nu een tikje erger:) We hebben het hele huis helemaal zelf gedaan, er stonden alleen nog 4 muren. En dat roken heeft nog een streepje nodig net als bij mij;)

Linnie ik kan het ook bijna niet meer bij houden. Ben soms een uur bezig om iets te typen. Ik ken het dat mensen er niet over willen praten. Vooral bij mij op het werk. Hoop dat deze je ei komt!

10. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Hoi, hoi,

Hoe is 't hier :).

@denice; hoe gaat het met jou? Je bent zwanger toch? Sorry hoor, moet ff m'n geheugen opfrissen ben op 2 forums aan 't schrijven :)

@polly; hoe voel je je nu? Gister een dipje :(, hoop dat je je vandaag wat fijner voelt...

@linnie; ik herken dat wat de troost betreft! Vind het ook erg fijn hier lekker mee te lezen en te schrijven ;).

@gizje; succes met je functioneringsgesprek!

@sanja; leuk! Werken met bijna pubers ;).

@wuppie; hoop ook dat het volgende half jaar een keer raak mag
    zijn, ik doe met je mee ;).

Groetjes Patatje

11. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Linnie wat een super mooi meisje oh alles zo klaar en zo perfect.
    Zoveel liefde straalt van de foto met jullie drieën en tegelijkertijd zoveel pijn. Je heb niks teveel gezegd over haar plekje en de mooie tekst erbij,snap dat je er graag naartoe gaat om weer even bij te komen.

Pataje we hebben ook een lijstje gemaakt met belangrijke data, om alles wat makkelijker te onthouden. Denk dat het 1of 2 pagina,'s terug staat kan je hem ook aanvullen. Tuurlijk doe je mee met het volgende half jaar zie het in de sterren.

Gizje spannend gesprek ik hoop dat je een dagje minder mag werken.

Denice nog een overeenkomst ook wij hebben een huis helemaal opgebouwd jaren 30 woning. We wonen nu allen in een nieuwbouwhuis en dat bevalt ons ook wel heel goed.

Een van de honden is ziek gisternacht kon die opeens bijna niet meer lopen op zijn achterpoten. Gaat nu heel voorzichtig maar hij is zo zielig. Heb al een hondje gehad met een hernia en dat lijkt het niet maar wat wel? Morgen naar de dierenarts.

12. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Patatje het gaat best goed met me. De kwaaltjes zijn zo goed als verdwenen. Zit nu op 13wk en volgende week weer naar de vk.

Wuppie zielig van je hondje, hoop dat het niks ernstig is. Je schrikt altijd toch met dat soort dingen, want het zijn gezinsleden. Doe hem maar lekker verwennen!

13. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Hi!

Hoe is het met jullie? Fijne dag gehad?
    Vandaag al weer 14 maanden geleden dat ons meisje geboren is... Wat gaat de tijd snel, maar lijkt het toch nog zo dichtbij...

@Wuppie; Zielig van je hond... Hoop dat het snel te verhelpen is!
    ik zal het lijstje aanvullen :).

@Denice; Fijn dat 't goed gaat met je! Nu op naar het volgende kwartaal
    :). Spannend volgende week VK!

@All; Fijne avond nog!

Liefs Patatje

14. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    27-01-2011 VK Denice
    18-02-2011 GYN Denice
    14-05-2011 Delano 1 jaar
    21-06-2011 Delano dag van overlijden
    28-07-2011 Uitgerekende datum/verjaardag Denice 32

03 02 2011 NOD Linnie (denk ik)
    11 08 2011 Evi 1 jaar
    13 08 2011 Evi dag van overlijden
    18 08 2011 Evi begraven
    23 09 2011 Linnie jarig 29

03 02 2011 NOD Gizje (ook ik weet het niet zeker)
    29 08 2011 Maaike 1 jaar geleden geboren / overleden
    30 12 2011 Gizje jarig 29

08 03 2011 oorspronkelijk uitrekendatum Robin
    09 03 2011 klussen kan beginnen
    12 08 2011 Polly jarig 35 (OMG)
    24 10 2011 Robin was 1 jaar geweest + dag van overlijden
    02 11 2011 Robin jaar terug gecremeerd

25 01 2011 nod (ongeveer)
    20 04 2011 Sophie 3
    18 07 2011 Ventje 1 jaar
    12 10 2011 wuppie 30 .

15 02 2011 nod, denk ik
    23 02 2011 afspraak bij gyn
    28 08 2011 Onze Bink 1jaar
    15 10 2011 dochterlief 3
    20 11 2011 sanja 32

28 01 2011 afspraak bij gyn
    16 10 2011 Patatje 29
    19 11 2011 Dochter zou 2 jaar zijn
    25 12 2011 Dochter dag van overlijden
    29 12 2011 Dochter dag van crematie

15. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

27-01-2011 VK Denice
    18-02-2011 GYN Denice
    14-05-2011 Delano 1 jaar
    21-06-2011 Delano dag van overlijden
    28-07-2011 Uitgerekende datum/verjaardag Denice 32

03 02 2011 NOD Linnie (denk ik)
    11 08 2011 Evi 1 jaar
    13 08 2011 Evi dag van overlijden
    18 08 2011 Evi begraven
    23 09 2011 Linnie jarig 29

03 02 2011 NOD Gizje (ook ik weet het niet zeker)
    29 08 2011 Maaike 1 jaar geleden geboren / overleden
    30 12 2011 Gizje jarig 29

08 03 2011 oorspronkelijk uitrekendatum Robin
    09 03 2011 klussen kan beginnen
    12 08 2011 Polly jarig 35 (OMG)
    24 10 2011 Robin was 1 jaar geweest + dag van overlijden
    02 11 2011 Robin jaar terug gecremeerd

25 01 2011 nod (ongeveer)
    20 04 2011 Sophie 3
    18 07 2011 Ventje 1 jaar
    12 10 2011 wuppie 30 .

15 02 2011 nod, denk ik
    23 02 2011 afspraak bij gyn
    28 08 2011 Onze Bink 1jaar
    15 10 2011 dochterlief 3
    20 11 2011 sanja 32

28 01 2011 afspraak bij gyn
    16 10 2011 Patatje 29
    19 11 2011 Dochter zou 2 jaar zijn
    25 12 2011 Dochter dag van overlijden
    29 12 2011 Dochter dag van crematie

12 05 2011 (ongeveer) rubbertjes de deur uit!
    12 09 2011 dochter zou 4 jaar zijn geworden
    14 09 2011 dochter al 4 jaar begraven
    06 10 2011 zoon wordt 3 jaar

*slik* wat een confronterende lijstjes zo :( Ik reageer morgen even op iedereen, hou het even niet meer bij zoveel er gekletst wordt ;)

16. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    He meiden!

Vlinder en patatje, leuk dat jullie het lijstje ook aangevuld hebben.

Wuppie een knuffel voor je hondje. Spannende dagen voor jou!

Denice, fijn dat de kwaaltjes weg zijn. 13 weken alweer. Wat gaat de tijd snel!

Hier een paar lastige dagen. Een kennisje is zwanger van de 2de 16 weken en ik hoorde dat dus via,via. Nu hebben we niet heel veel contact maar wel vaak genoeg om dit gewoon even persoonlijk te vertellen. Belde haar dus op om te feliciteren...een tikkie sarcastisch wel. en het exuus was dat ze niet goed wist of ze me daar mee lastig moest vallen. Ik word echt gek van dit soort situaties. snap wel dat het voor mensen om me heen ook moeilijk is maar op deze manier heb ik er aleen maar meer last van.

Mn schoonzus is ook met verlof. Ik had een cadeautje voor haar gekocht en toen ik het ging geven had ik het zo zwaar, had dit niet verwacht maar kon er ook niks tegen doen.

Linnie, hoe is het met je? Ben je de verjaardag al een beetje vergeten of heeft het een nasleep? Ik heb je foto nog op mn netvlies staan. Zoals ik al schreef hij heeft me diep geraakt.

Maar het goede nieuws is dat de klusweek bijna gaat beginnen, beter te vroeg dan te laat toch....?

17. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Zo de werk week zit er weer op! Moet zeggen dat het deze week echt heel goed ging. Zit nu op 6 uur per dag dus 24 uur per week. Gister stond het ziekenhuis op de voicemail dat ze het in de groep besproken hadden en dat er op korte termijn een afspraak wordt gemaakt met een kinderarts om het beleid af te spreken. Denk dat gaat over de periode na de bevalling ofzo, omdat het bij mij daarna fout is gegaan nou ik hoor het wel.

Patatje ja de tijd gaat inderdaad echt heel erg snel. Lanotje zou nou al 8 mnd zijn. En herinner het me als de dag van gister.

Sanja hoop dat het weer wat beter gaat, want jullie gaan aan de klus:p En zeker te vroeg dan te laat!

Linnie hoe gaat het met je?

18. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gizje hier nog geen positieve ovutest. Maar net als vorige maand een hele lichte bloeding. Lijkt er dus op dat mijn ei ind volgende week komt. Vorige maand had ik ook een week voor mijn ei een lichte bloeding ga zo eens googlen wat dat kan zijn. EEn lange cyclus is eigenlijk ook niet zo gek nu ik natuurlijk net bevallen ben. Vooral omdat gyn al had gezegd dat het heel wat was dat mijn ongi weer op gang was gekomen. Dus hopelijk op valentijnsdag positief zw test. Gizje spannend zeg je functioneringsgesprek wat denk je zelf zit het goed? Zal voor je duimen.

Wuppie ow jee hopelijk gaat het goed met je hond. Een hond is toch ook je kind, hoort gewoon bij de familie. Hoe gaat het nu? Hopelijk niet ergs.

Patatje 14 maanden geleden je meisje geboren die data blijven moeilijk he?

Sanja ow dat doet pijn ja, verwijgen doet nog pijner dan het er gewoon over hebben. Kon alles maar gewoon in 1 x weer gaan zoals altijd he. Die special treatment is echt niet fijn. Natuurlijk heb je het er moeilijk mee om je schoonzus het kadootje te brengen. Jij had dit ook zo graag mee willen maken. Vind het heel knap van je dat je uberhaupt bent gegaan, echt heel sterk van je. Die verjaardag heeft er in geslagen als een bom, heb er best een lange nasleep van gehad. Geloof dat het woensdag pas weer stabiel was. Aanstaande week zou mijn klusweek moeten zijn ind. laten we het hopen!

Denice goed nieuws dat het ziekenhuis er wat aan doet, en bizar dat ze jou hiervan op de hoogte stellen. De uitslag is toch ook bijna? Fijn dat het goed ging deze week, merk je ook dat de dalen wat minder groot zijn en lang? Met mij gaat het eigenlijk sinds woensdag ook weer goed. Op mijn werk voel ik mij eigenlijk het lekkerst en ben ik gewoon mezelf weer. Verder verlang ik erg naar een tweede zwangerschap. Maar ik moet dat proberen los te laten want ik wil het zo graag dat ik er alleen maar aan kan denken. A.s zaterdag zou ik eigenlijk naar een oud klasgenootje gaan op kraamvisite maar ik ga toch maar niet. Heb geen zin in nog een weekend huilen het is goed geweest zo. Vooral omdat ik verder niet met haar omga ofzo, dus waarom zou ik mezelf kwellen. Ik ga duimen voor mijn ei aanstaande week. Hopelijk is deze te zien op de ovutesten.

Vanavond de finale van TVOH, er komen vrienden bij ons langs dus ik ga maar eens boodschappen halen. Filet american, wijn en andere dingen die ik dadelijk niet meer mag!

Fijn weekend!

19. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Denice, Fijn dat het goed gaat met het werk. Binnenkort meedelen dat je zwanger bent toch? Ik ben benieuwd hoe je omgeving reageerd?

Linnie, Ik had al zo'n vermoeden dat het een "nasleepje" zou hebben. Fijn dat het nu weer Ok is. En idd als de kraamvisite niet perse hoeft gewoon lekker niet gaan.
    Ja het is met mijn schoonzus echt lastig. Haar moeder heeft het heel druk met de zorg voor oma, die het bijltje er maar niet bij neer wil gooien. (De artsen spraken toen over weken maar inmiddels zijn we al weer 2 maanden verder.) En Ik heb echt heel erg zin om tante te worden, maar ik zie er ook tegen op....

Vanavond ga ik naar de vrienden van amstel, geen finale van de voice dus voor mij!

20. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Nadat ik hier gepost had kwam de post binnen en daar zat de uitslag van de klachtencommissie bij. Ik lees normaal heel langzaam maar nu kon ik als een sneltrein lezen. Mijn hartslag sloeg op hol totdat ik bij de conclusie kwam:DE KLACHTENCOMMISSIE VERKLAART DE KLACHT GEGROND! Ik barste in huilen uit, had lang niet meer zo hard zitten janken. Aan de ene kant ben ik opgelucht, maar aan de andere kant ben ik boos en hebben wij dus prutsers gehad. Sorry dat ik het zo formuleer maar heb er even geen ander woord voor.

Sanja morgen komen de ouder van Ivo en daarna mag iedereen het weten. Veel plezier vanavond geniet ervan!

Linnie fijn dat het weer wat beter gaat! Dat telefoontje heeft volgens mij niks te maken met de uitspraak, maar onze nieuwe zwangerschap. Wel grappig dat je aan de uitslag dacht en het daarna op de deurmat viel. Wij gaan ook de finale kijken en natuurlijk stemmen op Ben.

Wuppie gaat het al wat beter met je hondje? Hoop dat het niks ernstig is!

Deel Deze Pagina