Hoi, Ja die kleintjes, leuke leeftijd . Ik werk zelf in de kinderopvang, heb dus dagelijks te maken met die kleine wijsneusjes . Ze blijven je verrassen . Jammer Wuppie... Hoop dat je zondag alsnog positief test . Ik moet zeggen dat de een na de ander om zwanger wordt om me heen . Zielig voor je hondje . Fijn dat je weer beter slaapt Denice! En ik zou ook nog lekker even niks zeggen tegen je baas . Lekker aan je zelf denken . Linnie, heerlijk Sushi! Hopenlijk kan je er de komende 9 maanden zonder . Sanja; fijn dat je je beter voelt! Geniet lekker van je stampotjes . Gizje; laat 't maar snel zondag zijn! Succes met je patchwork . Tot morgen!
Wuppie owjee hopelijk gaat het snel beter met je hondje arm beestje! Zit ze de hele tijd het wondje schoon te likken of niet? Kan me goed voorstellen dat je het idee hebt dat een langere cyclus beter voor je is. Aangezien je nog niet ongi bent en je, je ei op dag 20 had zou dit dus beteken dat je een cyclus hebt van 34 dagen. Dat is een hele mooie cyclus, dus laten we het hopen. Sanja heeft je man lekker veel opegschept? Fijn dat je, je weer wat beter voelt. Nu snel en goed aan de klus, succes! Denice ow wat leuk dat je de beeb begint te voelen en wat goed dat je het zo lang verborgen kan houden. DAt scheelt enorm, ik hoop ook dat ik dat kan. Jeetje wat leuk een verhoging van het salaris, goed teken joh! Gewoon in dat gesprek na de verhoging kenbaar maken dan maar. Ben echt benieuwd naar de reacties. Was trouwens vanmiddag nog bij je in de buurt, ik ging wandelen op de posbank! Was heerlijk en op een gegeven moment ging het sneeuwen, hier heeft het niet gesneeuwd. Mijn vader heeft daar een kaarsje gebrand voor zijn kleindochter mooi he. BEdankt voor je felicitatie, we zijn ook erg blij met zijn baan. nu de rest en we zijn helemaal blij! Gizje hopelijk heb je snel wat gevonden wat bij je past! Vandaag voor de zekerheid een testje gedaan nog en was een heel licht streepje, hetzelfde als wat ik in het begin had eigenlijk. Wat knap dat je kan wachten zeg. Hoofdpijn en andere symptomen klinken goed, ik hoop het zo. We kunnen hier wel weer een positieve test gebruiken! Ga zondag heel de tijd het forum in de gaten houden. Patatje Sushi was heerlijk, ik hoop ook dat het nu 9 maanden niet meer mag! Zucht nu wachten op mijn testdag. Als mijn ei ind. afgelopen maandag was ga ik 7 febr. testen. Zal de lijst even aanpassen.
Hoi meiden, Ik heb even een snelle vraag!! Want als we het over mutsen hebben dan ben ik er ook een hoor! Nou hier komt het... Gister mannetje netjes bordje leeg en goed geklust (wat ik overigens een hele prestatie vind om dat onder "grote druk" te doen..) Maar!! nou heb ik vandaag last van steekjes links in mijn buik en het welbekende slijm, moeten we dan vanavond voor de zekerheid weer aan de stamppot of gewoon morgen weer?? Pfff ben er zo mee bezig dat het sowieso niks wordt maar goed niet geschoten is altijd mis! Kom vanavond nog even terug en dan lees ik even verder bij, Eetse voor straks. Vanavond bonen op het menu, is dat ook goed???Hihi
@Sanja: Als je denkt je ei te hebben , zou ik niet wachten tot morgen hoor,maar vanavond nog ene keer klussen. Vind het ook soms moeilijk hoor als het moet Maar volgens mij zijn we er allemaal enorm mee bezig Vandaag het gesprek afgerond met manager en supervisor. KWam erop neer dat ik nu 4 dagen mag gaan werken al is m'n manager geen voorstander. Heb gelijk gezegd dat het nu niet meer hoeft. Heb tot eind april nog 24 vakantie dagen Ze zijn wel akkoord dat mocht ik snel wat anders vinden, ik de weken gewoon op kan nemen zodat ik snel weg kan Anders heel april vrij.
Sanja klussen meid!! Ik had deze ronde namelijk op zaterdag vb slijm, zondag positieve test, zondag ook. Dus gewoon even 3 dagen achter elkaar en dan ben je er weer even vanaf. Steekjes in je buik is goed teken. Zet hem op! Bonen zullen vast ook heel goed voor jou en je man zijn. Hahahaha grappig dat je na het stampotje direct ben gaan klussen. Gizje goed vooruitzicht heel de maand april vrij. Heerlijk joh. Fijn dat je zoveel vrije dagen hebt. Polly al een beetje uit je dip?
Sanja zou voor de zekerheid vanavond door gaan, veel plezier Gizje leuk zeg patchwork! Zo 24 dagen lekker hoor. Ik kreeg van de week een overzicht van mijn vakantiedagen/overuren incl 2011: 508 uur. Die krijg ik nooit meer op Heb je al een test in huis voor zondag? Knap dat je niet eerder test, ik kon niet meer wachten en heb een dag eerder getest. Patatje ik denk nu zeker aan mezelf. De dames hier zeiden tegen mij het is nu Denice tijd en dat geld voor ons allemaal Linnie ja zo dacht ik ook, eerst de afspraken zwart op wit en dan o ja ik moet jullie nog wat vertellen Lekker he op de posbank, dan was je zeker in de buurt want ik werk in Velp. Ik ga altijd naar de Rozendaalse hei(morgen vroeg weer), want daar is een losloopgebied voor honden. De rest komt zeker goed daar heb ik alle vertrouwen in! Wuppie hoe is het met je hondje? Hoop dat het goed gaat. Vandaag bij de vk geweest. Mijn bloeduitslagen waren binnen en waar ik al bang voor was mijn ijzer is weer te laag 6,8. Dus weer pilletjes gekregen. Verder was alles goed. We hebben het gehad over de 20wk echo en ik krijg helaas geen GUO, omdat wat Lanotje heeft gehad niet op een echo gezien kan worden helaas. Mijn bloeddruk is 120/50 een klein beetje laag, maar dat heb ik altijd en beter iets te laag dan iets te hoog. De baarmoeder zat al halverwege naar de navel en natuurlijk hartje geluisterd altijd fijn om te horen. Over 3 weken weer naar de gyn.
Denice, lekker hoor als je een paar centjes meer binnen kan slepen. Mooi dat alles in orde was bij de vk. Wel balen van het ijzer en de bloeddruk maar als het iets herkenbaars is, is er wel mee te leven toch? Superspannend hoor die 20 weken echo. Ik ben zo benieuwd of Lanotje een broertje of zusje krijgt en wat je gevoel er dan bij is! Gizje, heerlijk hoor lekker vrij. hopen dat je daarna ergens aan de slag kan en anders heerlijk paar dagen Rome meepakken toch. Lekker voorjaarszonnetje misschien al...beginnend buikje ook Linnie, wat lief van je vader. Is de posbank een natuurgebied? Ik ken dat helemaal niet. Was jij nu al weer helemaal aan het werk? nee toch? Patatje, leuk werk ook op een kdv, al maak je daar wel lange dagen toch? Ik kan me voorstellen dat je af en toe in een deuk ligt om sommige uitspraken van die kinders. Wel confronterend ook, zoveel kinderen en vaak buiken en baynieuws denk ik? Nou meiden, dan neem ik maar het zekere voor het onzekere vanavond en morgen. Dit zou betekenen dat ik dan weer rond de 30 zit. Ik weet zeker dat ik ook het geduld niet heb om lang te wachten met testen hoor. Kijken jullie ook Wie is de mol?
Oh meiden, ik hou jullie amper bij Een zieke peuter hier, die niet wil slapen en aan mama plakt ( en z'n snot steeds aan me afveegt, waarohohom?! ) dus kom bijna nergens meer an toe. Hoop dat hij snel opknapt, want hij is wel heel zielig met z'n rode neusje. Denice, wat een lage bloeddruk joh! Je voelt je vast heel flauw of niet? En jammer van de GUO idd, als ze even beter kijken zou dat je misschien gerust stellen? Hopelijk gaat je ijzer snel weer omhoog. Ik had dat ook tijdens mijn zwangerschappen en was er zo flauw van. Sanja, ik zag dat de andere meiden al antwoord gegeven hadden, maar wilde nog even zeggen dat je je niet druk hoeft te maken dat het niet lukt omdat je je druk maakt. Zo, wat een zin Ik was na onze dochters overlijden ook heel erg bezig met zwanger worden, was gewoon obsessief... en ik was weer in 1 keer zwanger. Dus sta jezelf toe er veel mee bezig te zijn, want wat kun je anders? Het beheerst toch heel je leven? Bij mij wel in elk geval, alles liep samen met de rouw en het verdriet en de wens om weer een kindje te mogen krijgen. Ik stuur alvast wat vruchtbare vibes jullie kant op, alle beetjes helpen Gizje, ik hoop dat je snel iets anders vind maar ook even wat vrije dagen kunt opnemen. Vind het heel rot voor je dat je zo naar behandeld bent, dat verdien je niet... Je gaat vast iets beters vinden, waar je wel de waardering krijgt die je verdient! Linnie, heb je een licht zw.test streepje of ovu.test streepje? Ik hoop op de eerste! Ik kan niet helemaal terug lezen, want peuter klikt het scherm steeds dicht en wil nu eindelijk eens reageren op jullie Patatje, wat leuk werken in de kinderopvang! Ook wel pittig zeker? Ik vind 1 kind al een fulltime baan Ik heb vandaag weer het LUMC gebeld, maar kon geen afspraak maken. Degene die er over ging was er dinsdag pas weer en zij zou mij al eerder terug bellen en heeft dit niet gedaan. Dus dinsdag maar weer bellen en hopen dat ik een beetje snel terecht kan. Ik wil een preconceptieconsult laten doen, een risicoanalyse zeg maar voor een volgende zwangerschap. Ik wil me dit keer echt heel goed voorbereiden om e.e.a. uit te sluiten of proberen te voorkomen. Niet alleen een neurale buisdefect, maar ook gezondheidsproblemen die ik had. Oh huilende peuter, ga er weer gauw vandoor!
Denice ow dat is even een tegenvaller dat je geen GUO krijgt, wat zijn ze streng. Ach ja zal vast door onze bezorgdheid komen dat we die perse willen. 20 weken is eigenlijk ook al heel erg uitgebreid. Hopelijk is alles goed, maar daar gaan we gewoon vanuit. Ik kan alleen maar jaloers zijn op zo'n bloeddruk ik denk Sanja vast ook. Wat je zegt beter te laag dan te hoog. Die bloedwaarde is waardeloos, maar gelukkig met pilletjes omhoog te krikken. Al met al goed nieuws dus. Is de kans bij jullie tweede kindje groter dan bij andere dat hij/zij hetzelfde mee gaat maken als delano? Nee toch? Velp grappig dat je daar werkt, daar hebben wij in sept. onze trouwringen gekocht. We zijn in aug. 08 getrouwd (klein en goedkoop) en wilde dus geen ringen, nu onze dochter was overleden wilde we alsnog trouwringen. Deze hebben we na haar overlijden uitgezocht, met drie diamantjes. Voor ieder van ons gezin 1 diamantje. Dit was in het centrum(pje) van Velp. We komen graag in de omgeving. Sanja en alles goed gegaan . Netjes hoor 30 dagen, wij kunnen zo'n beetje tegelijkertijd testen dan. nou ja zit 5 dagen tussen. Ik weet ook niet of ik het lang vol kan houden om niet te testen. Heb nog ovutesten over, daar kan je ook op zien of het hormoon aanwezig is, maar ga het niet doen. We zien het wel, anders maak je jezelf zo gek. Zijn we erg goed in. Ik kijk zeker naar de mol ik denk dat het Art is, wie denk jij? Posbank is ind. een natuurgebied heel erg mooi ook! Werk nog niet volledig, zit nog steeds op 6 uur in de week. Vanaf as. week weer iets meer. Gelukkig maar want ben er wel aan toe om meer te werken. Vlinder84 een positieve ovutest, geen zw test. Ach god je kindje ziek, hopelijk is hij snel opgeknapt! Wat mooi dat, dat kan zo'n onderzoek. Zou zeggen ga ervoor, zal je vast gerust stellen. Ga maar eens ramen lappen en bed verschonen vandaag!
Nou zeg dat wel Linnie, die bloeddruk zou ik ook wel willen. Die van mij is nu gemiddeld 140/85 met mn thuismeter gemeten. Veel te hoog dus. Mn ouders willen dat ik naar de ha ga en weer medicijnen ga slikken. Ikzelf wil eigenlijk afwachten tot ik weer naar de gyn moet. Kijk het dus nog even aan ! En ja als je niks te deon hebt kun je hier ook even komen lappen. Die zon is heerlijk maar door mijn ramen kan je ook niet meer kijken Ja ik heb ook Art op mijn lijstje staan, al was Patrick gister ook wel verdacht! Hihi vlinder, jou stukje geeft moed. Ik was beide keren eigenlijk zonder gericht klussen heel snel zwanger. Bij mn dochter na het stoppen van de pil nog twee keer ongi en bij ons ventje in 1 keer. Ik verwacht dus echt een beetje dat het nu al raak is. Moet mezelf een beetje behoeden voor een teleurstelling want die kans is er natuurlijk ook! Zielig ook voor je zoon. mijn dochter heeft het ook gehad hoor en ons daarna dus aangestoken. Ik hoop dat jijzelf de dans ontspringt want ik hoor, ruik en proef nog steeds niks.
Hoi, hoi, Moet weer ff bijlezen hoor, hoop dat ik niks over 't hoofd zie . @Denice; vervelend van je ijzer en je bloeddruk . Dan voel je je nu vast slapjes enzo... Of valt dat mee? Wat is een GUO? Wanner heb je de 20 weken echo? @Vlinder & Sanja; tis erg leuk werk in de kinderopvang . Onzettend vaak en veel baby en zwanger nieuws, maar daar heb ik gelukkig geen moeite mee. Ben vooral blij, dat ik het eigenlijk altijd goed zie gaan . In de afgelopen 10 jaar dat ik dit werk doe heb ik maar 2 keer een vervelende situatie mee gemaakt en ik heb 2 kinderen mee gemaakt die extreem prematuur geboren zijn. Maar dus wel 4x te veel... . @Linnie; hier kunnen de ramen ook wel een lapje gebruiken . Mooie gedachte achter jullie ringen . Vanmiddag naar de gyn geweest! Baarmoeder en eierstokken zagen er goed uit . Er staat zelfs een ei op springen . Fijne middag! Liefs een opgelucht patatje
Sanja balen zeg zo'n bloeddruk, ik zou ind. ook wachten op de gyn denk ik. Ik moet weer een 24-uurs meting als ik 2 mnd. zwanger ben. Dus hopelijk snel. Bloeddruk was de laatste keer gelukkig weer netjes. Pfff is toch altijd weer een flinke klus die ramen. Achter hebben we een grote schuifpui dus dat zie je dubbel zo goed met de zon. Gordijnen dicht is ook zo ongezellig. Mijn man en ik merken echt dat het beter gaat met ons. We doen weer de dagelijkse klussen in huis, tuin en de rest en dat is een goed teken. Het voelt weer als vanouds met een ons beschermengeltje aan ons zij natuurlijk. Laatste keer ramenlappen was bijv. ook in Juli, vlak voor bevalling. Het is niet mijn hobby dus ik laat het lekker aan jou over. Patatje, dat wordt klussen!!!!!!!!!!!!!!!! of niet? Echt bijzonder dat ze dat kunnen zien he? Dat zo'n ei op klappen staat. Lijkt me een lekker gevoel om te weten dat je ei weer komt, is toch niet fijn als je ongi ineens zo lang uitblijft, wat had de gyn daar op te zeggen? Kan me voorstellen dat je opgelucht bent, wat eet je vanavond stampot?
Nu op dit moment voel ik me beter Linnie, denk dat ik ook vreselijk veel behoefte aan zonlicht heb! Vandaag fietsend naar mijn werk gegaan, behoorlijk stukkie naar Rotterdam, maar heel fijn die zon in mijn gezicht. Gister en vanmorgen voelde ik mij nog heel slecht, het is niet alleen het gemis om Robin, maar ook dat ik me niet meer mijzelf voel. Ik word nergens meer blij van en zie overal tegenop. Zo ben ik helemaal niet, ben een mega optimist, maar het lukt nu gewoon even niet. Zit er aan te denken om EMDR te gaan doen. Sanja, ik ben onwijs benieuwd of je op de juiste momenten geklust heb en ons binnenkort goed nieuws kan geven! Ik ben begonnen met het in kaart brengen van mijn cyclus, gewoon voor de leuk. Heb ovu testen en doe er nu iedere dag 1 om te zien hoe het loopt en dan volgende maand weer. Kijken of er een patroon in zit. Denice ik heb standaard ook zo'n lage bloeddruk en tijdens mijn zwangerschap was ie rond de 105/60 en de bovendruk soms nog wel lager. Lastig ee! Dat is fijn nieuws patatje, die bevestiging doet goed denk ik! Nu lekker weekend, hopen dat ik het gevoel van nu weet vast te houden!
Oh Polly, ik snap zo hoe je je voelt... Ik heb net nog even terug gespiekt wanneer Robin overleden is, maar dat is ook nog zo kortgeleden... Geloof me of niet, het komt echt wel goed met je. Maar het heeft tijd nodig. Ik voelde me pas weer mezelf na ongeveer 10 maanden. En dat was nog knap zij de huisarts! Al vond ik dat ook maar lang duren . Wel goed dat je je dagelijkse bezigheden oppakt, van het weer geniet en je bezig houd met je cyclus. Klinkt mij als allemaal stappen in de goeie richting . Fijn dat je je op dit moment beter voelt! Wat is EMDR? En Linnie, dat wordt idd "klussen" . Ben benieuwd of we dat ei goed kunnen benutten . Ik besefte me ineens dat mocht het lukken, ik ons kindje al gezien heb . En wat fijn dat jullie je weer als vanouds voelen! Geniet ervan! En zo te lezen doen jullie dat ook . X
Ben soms wel moe, maar niet flauw ofzo. Ik heb een chronish ijzer te kort ook als ik niet zwanger ben, mijn ijzer is nog nooit hoger geweest als 7,5 en dat is de onder grens. Indische mensen hebben daar vaker last van. Sanja ik weet niet beter en ben altijd heel aktief. Ik heb zelf het gevoel dat het weer een jongetje wordt. Die 20wk echo vindt ik wel spannend om te zien of alles goed is. En met 18wk heb ik weer een afspraak bij de gyn en misschien ook wel weer een echo. En je kan het geslacht al zien vanaf 16wk dus wie weet. Vanavond nog aan de klus, hou die benen in de lucht he! Vlinder ik ben gelukkig niet flauw, wel af en toe moe. Ik baal er zelf wel van dat ik geen GUO krijg. Maar ik loop bij een gyn en elke keer als ik een afspraak heb wordt er ook een echo gemaakt. Wat goed dat ze zo'n onderzoek gaan doen. Bij ons was ik ook alle 3 de zwangerschappen in 1x raak. Bij deze zwangerschap zelfs maar 2x geklust, te laat begonnen en ei kwam eerder. Beterschap met je zoontje. Linnie ik werk in het oude postkantoor van Velp, aan de rand van het centrum. Mooie omgeving daar he. Vandaag lekker weer met de honden 1,5uur op de hei gelopen. Wat Lanotje heeft gehad gebeurd bijna nooit en de kans is niet groter bij een volgend kindje. Gaaf zeg die ringen! Patatje moet nog een afspraak maken voor de 20wk echo, dit kan vanaf 16wk en zit nu op 14wk. Maar met 18wk weer afspraak bij gyn en denk(hoop) ook wel een echo. Spannend een ei op knappen, dat wordt flink klussen deze week en benen in de lucht! Ik ben echt blij voor je en snap dat je opgelucht bent. Want zo'n lang cyclus is niet fijn. Polly fijn dat je je weer wat beter voelt Ik heb dat ook dat ik zonlicht mis en ben blij dat het alweer wat eerder en langer licht wordt. Doe lekker rustig aan en geniet van het zonnetje dit weekend! Wuppie hoe gaat het met je en je hondje?
Denice 7.5 is toch niet zo laag? Ik had 8.4 voor de bevalling en dat was uitstekend, na de bevalling en het vele bloedverlies had ik een waarde van 4.1. Onder de 4 is extreem laag en krijg je bloed toegediend. Omdat ik 4.1 had met een bloeddruk van 85/48 hebben ze besloten om toch plasma met ijzer te geven. Toen knapte ik wel weer flink op.. Of is 7.5 de ondergrens als je zwanger bent?
Polly dit zijn "normale" HB waarden: De normale Hb-waarde ligt voor mannen tussen de 8,5 en 11,0 mmol/l en voor vrouwen tussen de 7,5 en 10 mmol/l. Als uw Hb onder dit niveau komt, is het te laag en wordt er vaak gesproken over bloedarmoede.
Bizar Denice, wist er nooit wat van en sinds het drama van Robin dacht ik dat het een schaal tot 10 was ofzo, vandaar dat ik dacht van huh?. Nou dan was die 4.1 van mij geen succes .
@Denice: Wat balen dat je geen GUO krijgt, gelukkig zien ze ook veel op de 20 wk echo. Gelukkig zijn HB waarde goed met pilletje op te krikken Hier is het ook een een poos enorm laag geweest, zat in november ook op 4,8. Heb toen ook pilletjes gehad. Kwam door dat blijven vloeien natuurlijk bij mij. @Sanja:Al spierpijn in je benen ? Het wordt hier even geen Rome denk ik. Eerst even een nieuwe baan zoeken. Kan beter even wat zuiniger aan doen. Misschien even met de auto weg een paar dagen. Is ook wel lekker gelukkig @vlinder: Wat goed dat je een preconceptie gesprek aanvraagd. Wij hebben alleen wat dingen met de KG besproken. We letten nu nog wat meer op met eten, enzo en de pilletjes echt dagelijk. Maar meer konden ze niet aanraden. @linnie: Wat mooi idee van jullie trouwringen hier mogen de ramen ook wel weer eens gelapt worden. Vooral de binnenkant zag ik net. 1 van de katten heeft nogal de neiging om als stokstaartje voor het raam te zitten als wij aankomen lopen Zitten overal pootjes op het raam als het zonnetje erop staat. @patatje: Een GUO is een hele uitgebreide echo waar ze extra opletten op afwijkingen. Dus nog uitgebreider dan de 20 wk echo. Veel klusplezier @polly: Ik heb in november ook ovu testen gedaan om te kijken of er al weer een ritme in zat (ik vloeide toen nog door een stukje placenta wat nog in m'n baarmoeder zat, kwamen ze pas na 3 mnd achter) in m'n cyclus. Had toen zo'n idee wanneer ik ongesteld werd en ben gewoon een maand lang elke dag gaan testen. En ja hoor het werkte weer Nu vind ik het ook wel handig, omdat mijn cyclus nogal raar is. De ene keer heb ik 14 dagen voor mm'n ei, dan weer 21. En ook de fase na m'n ei scheelt veel van 11-15 dagen. Dus ideale uitvinding ben ik inmiddels achter Tis weekend! Vanavond uit eten met m'n schoonvader en morgen een verjaardag. Verder poetsen en vacatures zoeken denk ik