wanneer weer zwanger worden

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door sanja, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    @polly: Je moet inderdaad gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Iedereen is anders, dat merk ik ook al hier thuis. Nu we 5 maanden na de geboorte van ons meisje zijn merk ik dat ik op hele andere momenten mijn verdriet heb dan mijn man.
    Hulp kan je altijd zoeken als dat wilt, zo denk ik hier ook. Zit over acupunctuur te denken en ben iets aan het zoeken waar ik me zou kunnen ontspannen.

Lekker doen wij waar jij je goed bij voelt, dat is het belangrijkste.

2. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    #482 Patatje, 30 jan 2011
    Laatst bewerkt: 30 jan 2011
    Ja, ik vind het nog steeds super Gizje :). Wordt helemaal blij van je ;).

@Polly; Goed van je dat je goed op jezelf gaat letten! Ik herken je fase zo... Die rouwverkingstest heb ik op een gegeven moment ook gedaan (ik vroeg me toen af of ik wel "normaal" was :)). Ben toen (dat is nu ruim een half jaar geleden) ook naar de HA geweest om te vragen of ik naar een psycholoog oid mocht, hij gaf me een aantal nummers en zei me dat het hem niet nodig leek. Ik besloot om het nog even aan te kijken en heb 't uiteindelijk niet gedaan of eigenlijk niet hoeven doen. Nu, 14 maanden na haar overlijden, voel ik me weer als vanouds, maar... slapen we nog steeds met d'r dekentje ;). Met andere woorden, gun jezelf de tijd... Hoe moeilijk het soms ook is :(.
    Ik vind het trouwens het knap van je dat je je gevoel hier opschrijft!

@Sanja; ow das zuur dat je nog steeds "vol" zit... Lekker op tijd tukken dus ;). Truste alvast!

@Denice; zo te lezen heb je een hele speciale band met je kleine jongen :). Zei je laatst trouwens nou dat je indisch bent? Dat ben ik ook (half)!

@Linnie; ben benieuwd of Lanotje gelijk krijgt ;), zou zo leuk zijn! Das
    een goed teken dat je meer wil gaan werken :). Lekker aant genieten van de Pfaffs ;).

X

3. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Linnie ik denk dat al onze kindjes elkaar ontmoet hebben. Wat een "toeval" weer die kaarten. Je kan het altijd proberen om wat meer te werken, maar ga niet te hard van stapel hoor! Wens je man succes bij zijn nieuwe baan!

Gizje lekker he scampi's! Ik heb dat ook heel vaak dat ik helemaal in de lach schiet en mijn vriend dan op kijkt.

Polly gewoon alles doen waar jij je goed bij voelt! En goed dat je veel met je mannetje erover praat.

Sanja grappig zo'n gevoel heb ik ook:) Hoop dat je je snel wwer beter voelt. Wanneer ga jij testen?

Deze week 28 uur werken. En het vertellen, want als het functioneringsgesprek weer wordt verplaatst vertel ik het gewoon. Kan namelijk bijna niet meer mijn buikje verbergen:p

4. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Patatje volgens mij ware wij tegelijk aan het typen(ik typ niet zo snel:)) Ik ben ook half indisch mijn vader komt van Java. We hebben al zoveel van die "toevallen" mee gemaakt dat het geen toeval meer is;) Zoals we hier al tegen elkaar zeggen toeval bestaat niet!

5. Polly76

Polly76 Actief lid

8 dec 2010
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de steunende woorden Gizje en patatje!
    Ik ga zo lekker trutten in bad en mijn sporttas pakken voor morgen. Deze week niet gesport, maar we gaan het nu weer oppakken. De kans dat ik tijdens een volgende zwangerschap actief kan bewegen is klein, dus moet er nu nog even wat kilotjes afkrijgen.

6. Polly76

Polly76 Actief lid

8 dec 2010
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Denice, hehe we posten lekker veel tegelijkertijd! Jij succes deze week met 28 uur werken en jij ook thx voor je woorden!

7. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    @Denice; das nog "toevalliger" ;), mijn opa en oma (ouders van m'n vader) komen ook uit Java! En m'n vader is geboren op Biliton. Ook m'n vriend is geboren op Java (Turen) :). Ben benieuwd of mijn meisje ook jouw Lanotje gevonden heeft ;). Succes met werken!

@Polly; heerlijk sporten! Al moet ik me er meestal wel naartoe "slepen" :). Morgen ben ik ook van de partij in de sportschool :D. Genietse in bad en sportse morgen!

8. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Even een snel berichtje van mij. Iedereen een hele fijne nacht met mooie dromen! Dat we maar veel mogen dromen over onze toekomstige en heden (vlinder) kindjes! Gizje wat zal jij lekker slapen.

Polly meid je bent echt niet gek aan het worden. Gewoon toegeven aan het rotgevoel, schrijf het op, huil de ogen uit je hoofd en er komen echt weer momenten en zelfs dagen, weken, maanden dat je, je weer lekker voelt.

9. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Sanja het roze wolkje is veel sterker dan mijn donderwolkje en helpt hem heel gauw weer weggaan. Ga zeker de testten bestellen kijken wat daar uit komt.

Linnie heel bijzonder die kaarten hoop dat je emo gevoel iets te betekenen heeft.

Gizje je kan onze lijst positief aanvullen. Vind het echt geweldig zo komt er gewoon elke maand een positest bij.

Polly ik merk dat het emo buien elke maand een beetje anders worden Ik zit nu in hele hoge goede buien en zak daarna weer terug en lijken de dalen weer heel diep, maar heb er nu wel vertrouwen in dat het daarna weer beter gaat.

Denice onze kindertjes hebben mekaar zeker gevonden en ons hier samen gebracht kan gewoon niet anders. Er zijn zoveel toevalligheden in dit topic. Net als de afkomst van jou en patatje zo apart.

Ik had trouwend een Hb gehalte van 5 tijdens me zwangerschap en kreeg er niks voor. Ga dit de volgende keer dus wel duidelijker navragen want het gaf me geen goed gevoel.

Ben hier weer uit me dalletje aan het klimmen en heb vanmiddag lekker vrij genomen om thuis is even goed wat op te ruimen.Rust in mijn hoofd loopt gelijk met hoe opgeruimd me huis is ;). Straks ook nog even sporten, hoop dat me rug het houdt.

Nog anderhalve week en dan ga ik met mijn mams en zusje shoppen in Londen, heb daar zo zin in.

10. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Wat leuk he weer al die toevaligheden!!

Gizje, heb je een beetje kunnen slapen vanacht? Weten jullie ouders het al? en wat was de reactie?

Wuppie, goed hoor dat je lekker een vrije middag hebt genomen. Was je meisje bij de opvang zodat je echt even lekker voor jezelf had? Fijn dat je uit je dalletje klimt. Volgens mij was het dalletje een stuk minder diep als vorige maand.

Polly, lekker gesport? Heerlijk he, zo even tijd voor jezelf in de badkamer? Knap je soms echt van op!

Denice, ik denk dat ik zo rond 12 of 13 ongi moet worden. Is er dan nog niks dan test ik op valantijnsdag!

Zo heb nu vergadering,

11. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    @wuppie: Fijn dat je je weer wat beter voelt. Ken het heel goed. Ik ga zo ook maar eens aan het poetsen, gister niet aan toe gekomen. Het helpt mij ook vaak m'n hoofd leeg te maken.

@sanja: We gaan het voorlopig aan niemand vertellen. Al zei m'n man net dat ik het maar iemand moet vertellen omdat ik dreig in een dip te zakken.

Vind het heel moeilijk dat ik zwanger moet gaan solliciteren. Als ik de ervaringen hier op het forum lees wordt ik echt depri. En ik ben bang dat als ik maanden thuis zit ik echt weer depressief ga worden. En daar heb ik geen zin in(2 x zware depressie gehad).

Misschien eens een cursus gaan zoeken om mezelf bezig te houden;)

12. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Gizje, ik heb ook eens zwanger gesolliciteerd en heb niks gezegd. Was toen net 2 dagen overtijd en had na onze ervaring helemaal de behoefte niet om dat meteen aan vreemden te gaan vertellen. Dus daar zou ik me niet schuldig om voelen hoor. Ze weten dat als ze een jonge vrouw aannemen, er kans is op een zwangerschap :) Op mijn werk reageerden ze later trouwens heel goed! En anders idd lekker een cursus doen oid, zodat je bezig blijft.

Polly, ik ben ook zo;n fan van badderen. Sterker nog, ik ga elke avond uitgebreid in bad :)Lig er gerust een uur in, da's echt even mijn momentje. Sporten zou ik ook moeten doen, maar heb overdag geen tijd en ben 's avonds niet vooruit te branden.

Sanja, wat een mooi moment om te gaan testen! Wij zouden ook op valentijnsdag gaan testen, maar testte 3 jaar geleden 2 dagen eerder al stiekem en dik positief! Ik hoop dat jij ook zo;n mooi cadeautje mag krijgen. Oktoberkindjes zijn zo leuk :)

Wuppie, wat leuk shoppen in Londen! En lekker je huis gepoetst? Ik heb net wat schimmel verwijderd uit onze slaapkamer, bij het raam zag ik allemaal plekken zitten :$ Helaas geen oude kleding aangetrokken en nu zit er een bleekvlek in mijn truitje :( Wel fijn dat het weg is nu, vond het zo vies en ongezond. Al vraag ik me af of we vanavond niet beter in de huiskamer kunnen slapen, met die chloorlucht die er nu hangt...

Linnie, wat mooi van die kaarten. Ik ben normaal best nuchter, maar sinds ik een vlinderkindje heb hoop ik zo dat er meer is... En dit soort dingen zijn geen toevalligheden meer he? :)

Patatje, ik krijg altijd zo'n honger van jou naam haha! En wat fijn dat je nog met haar dekentje slaapt. Ik denk dat als ik een dekentje had, ik er voor altijd mee zou slapen, heerlijk.

Denice, spannend dat je het gaat vertellen op je werk. Gaat je buikje nu harder dan bij Delanotje? Bij mijn tweede zwangerschap had ik met 10 weken al een beste toeter!

Mijn zoontje is vanmorgen voor het eerst naar de psz geweest. Hij moest even huilen bij het afscheid (en ik ook bijna) maar daarna ging het heel goed. Hij heeft heerlijk gespeeld en af en toe naar mij gevraagd maar toen konden ze hem goed troosten. Ik ben zo trots op m'n kleine, stoere, grote vent! :D

13. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gizje, even met zn tweetjes (en met je digivriendinnetjes en nog een aantal meelezers ;)) van jullie geheimpje genieten is toch ook prima. Al zou ik het echt niet langer als een dag voor mn ouders, broer en schoonfamilie verborgen kunnen houden hoor. Volgens mij houdt mijn moeder exact in de gaten wanneer ik ongi ben. Het zal me dus niks verbazen als ze binnenkort een balletje opgooit, zo van joh ik zie een puistje ben je ongesteld? Goed over je gevoelens praten/ schrijven hoor. Want jouw situatie en angsten zijn toch weer heel anders als die van Denice denk ik.
    Wat voor werk zoek je eigenlijk?

14. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh vlinder weer tegelijk!!

Waar kan ik tekenen voor weer een oktober kindje!! Bij ons mogen de kindje pas vanaf tweeenhalf naar de peuterspeelzaal. Wat worden ze groot dan he, rugzakkie op en naar schooltje zoals wij dat dan noemen. Enne mama even een momentje rust!

15. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Patatje wat is de wereld toch klein he! En hou die benen in de lucht;)

Linnie het begint een beetje op te vallen. Normaal droom ik niet zo veel over de zwangerschap(wel over Lanotje) en vannacht had ik een hele duidelijke droom dat ik een meisje zou krijgen. Lees ik net jouw berichtje:$

Wuppie dat is best een laag hb! Weet nog bij Lanotje dat ik 6,3 had en de vk daarvoor appart belde dat ze een recept had besteld bij de aphotheek die we gelijk konden ophalen. Gaaf Londen! Daar ben ik nog nooit geweest.

Sanja dat zou een heel speciaal Valentijnskado zijn spannend hoor!

Gizje snap dat je het moeilijk vind. Maar misschien via uitzendbureau een half jaartje ergens werken en wat je zelf zegt leuke cursus volgen. Komt vast goed meid knuffel!

Vlinder mijn buik gaat zeker harder dan bij Lanotje! Het gewicht gaat weer volgens het boekje begon op 52 en zit nu op 55. Balen van de slaapkamer. Slaap je wel met het raam open? Leuk dat je zoontje naar psz gaat, snap dat je trots op hem bent!

16. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leuk zeg nog meer toevalligheden.

Wuppie je mag echt trots zijn op jezelf. Vind dat je het zo goed doet. Je klinkt echt heel positief ondanks je dalletje. Leuk zeg Londen. Echt heel laag je HB gehalte, ind volgende keer goed in de gaten houden. met pilletjes voel je, je dan echt wel beter.

Sanja leuk joh testen op valentijnsdag, mooier kan niet! Ook ik kan het niet verborgen houden voor mijn moeder. Ook mijn moeder houd mijn cyclus bij. Ze leeft helemaal met me mee. Verder zou ik het ook niet vertellen. OOk pas bij 14 weken denk ik nu. Maar we zullen zien.

Gizje gewoon niets zeggen over je zwangerschap, je bent het pas verplicht te zeggen als je 20 weken ben ofzo geloof ik. Moet je ffe googlen. Tegenwoordig krijg je toch eerst een half jaar contract, nou ja meestal dan. Maar lijkt mij ook wel moeilijk hoor. Mijn moeder heeft trouwens een cursus gevolgt in de put uit de put heette die geloof ik. Zij heeft er wel baat bij gehad. Misschien wat voor jou, of ken je het al?

Vlinder mooi dat je kindje dit mee heeft gegeven. Die toevalligheden zijn echt bizar. Ach wat spannend zeg je ventje naar de Psz. Lijkt me wel moeilijk hoor om je kindje los te moeten laten. Ach het hoort erbij maar het is niet makkelijk, denk dat mijn man dit soort dingen moet doen. Zou me echt neit groot kunnen houden.
    heeft hij het leuk gehad verder?

Denice ik ben benieuwd naar je buikje, knap dat je het toch zo lang heb kunnen verbergen, heb je het al verteld op je werk?

17. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Haha Vlinder! Zelf hou ik niet eens echt van frietjes ;), maar af en toe eentje lekker met mayo :p. Tis m'n vriend z'n koosnaampje voor mij :). Spannend je zoontje voor het eerst naar de psz! Vaak hebben de moeders het er 't moeilijker mee dan de kinderen ;). Zij zijn meestal al weer heerlijk aan het spelen voor de ouders nog maar de straat uit zijn :D. Wat wordt ie groot dan he ;).

@wuppie; Londen! Gaaf! Fijn dat je uit je dalletje aan het klimmen bent :).

@Sanja; spannend valentijnsdag! Enne, zo'n moeder (en zusje ;)) heb ik ook .

@Linnie; lekker geslapen vanacht en leuk gedroomd? ;)

@Gizje; ik sluit me aan bij Linnie, eerste voor je zelf zorgen hoor. Je
    werk zorgt wel voor een oplossing tegen die tijd ;).

@Denice; wow, wat weeg je licht. Dat gewicht heb ik ook ooit gehad, 6 jaar geleden... Nu weeg ik wel 20 kilo meer :(. Leuk dat je buik zo groeit, ben eigenlijk ook wel benieuwd :). En ja, de wereld is klein... Leuk hoor! En ja, slaap al drie nachten op z'n kop ;). Maar volgems mij vandaag pas m'n eisprong gehad :(.

@Polly; lekker gesport vandaag? Ik heb gezondigd... Kon me er niet toe zetten vanavond :(.

@All; fijne avond!

Xxx

18. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo het is een keer rustig hier op het forum. Laat ik het even spelbreker zijn en de rust verstoren.

Patatje hahaha een paar dagen op je kop slapen, zal jij een hoofdpijn hebben. Heb je een ovu test gedaan voor de zekerheid of heb je, je ei gevoeld? jij kan als 1 van de weinige zeggen dat je, je ei hebt gezien. Grappig bijnaam heeft je vriend bedacht.

Denice ik vroeg me af hoe het met de rugpijn is?

Nou dat was het weer, ook wel eens relaxed zo. Ga nu trouwens 3 x 4 uur werken. Mocht het toch te snel gaan dan kan ik altijd minder. hahaha het voelt of dat ik tegen niemand praat.
    Slaap lekker!

19. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Hi Linnie,

Ik kom ook nog ff de rust verstoren ;). Had idd hoofdpijn de afgelopen dagen ;). Nee geen ovu test gebruikt, had wel een idee geweest eigenlijk... Na ja, maar hopen dat er een goed zaadje bij zat op het juiste moment :D. We zullen zien binnen nu en anderhalve week of m'n ongi komt...
    Klinkt goed 3x 4 uur! Zo ben ik ook gestart vorig jaar (nadat meteen volledig(=32uur) niet lukte...). Rustig opbouwen is echt een aanrader en jezelf toestaan een stap terug te doen wanneer dat nodig is :).
    Succes!

Slaap lekker!

Xxx

20. Polly76

Polly76 Actief lid

8 dec 2010
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    meiden ik heb een vreselijk drukke week, maar ga vanavond tijd vrijmaken om lekker te lezen en te reageren! Alles gaat goed hier, ben benieuwd naar jullie verhalen.

Deel Deze Pagina