onze zoon was met 24+1 net 300 gram veel te mini dus! Vlinder, ik ga vanavond eens even je verhaal lezen. Ik ben op mn werk en krijg al snel natte oogjes van dit soort teksten Wuppie, heel veel plezier in Londen. Heerlijk als je dit weer hebt is het helemaal een gelukje! Hopelijk ben je optijd voor je ei terug. Je hebt toch wel een voorraadje aangelegd gister avond??!!
Zo twee pagina's verder alweer... Ga proberen op alles te reageren. Denice wat een prachtventje, ind net een klein oerang oetangkje, wat een schatje en zo'n grote bos met haar. Fijn dat je al die foto's hebt. Vind dat je het nu van de daken af mag schreeuwen! Patatje jeetje wat een heftig verhaal ook weer! Wat hebben jullie tussen hoop en vrees in gezeten zeg. Dat was vast erg moeilijk. Mijn dochter is ook in het sophia overleden, ga jij in Juni ook naar de herdenkingsdag? Rot dat het ziekenhuis iedere keer vol zat, ze hebben echt te weinig afdelingen in NL. Onze dochter lag ook op de afd. Neonatologie je zag dus ind ook de te jong geboren kindjes liggen. Had zo met die ouders te doen. Onze dochter lag daar helemaal groot en volgroeid, maar goed dat zegt dus echt niets. Snap heel goed dat je EMDR hebt gehad. Die geluidjes van die monitoren alleen al. Spannend bijna testen!!! nog maar 4 dagen voel je al wat? Vlinder ga je verhaal later even lezen. Wuppie ja bijna klustijd!! Gewoon iedere dag die ovutesten gebruiken totdat je, je ei gevonden hebt. Als je hem gevonden hebt goed extra klussen. NA je ongi om de dag klussen standaard. Althans dit alles heeft bij mij geholpen was een tip van Denice, dus geef het graag door aan jou! Zo afentoe ben ik misselijk of duizelig, verder wat meer steken in mijn liezen, vooral op de plek waar mijn dochter heeft gelegen. Ze lag namelijk altijd aan 1 kant. Ja het is een eer voor het brusje om de kleertjes te dragen van zijn/haar zus. Ik denk alleen echt dat ik een zoontje krijg. Heel veel plezier in Londen, niet teveel kopen he . Sanja ja he vond die onderdruk ook hoog. Heb een afspraak voor 24-uurs meting gemaakt bij de dokter dit gebeurd midden maart, dan ga ik ook naar de gyn, moet alleen nog effe afspraak maken. Ja die rot wachtbank is echt niet leuk! Daar wordt je zo onzeker en gek van. Hoe lang nog? Gizje hoest? Ga dadelijk uit eten met mijn vader en dan naar de Bios, ben al in geen 15 jaar meer naar de bios geweest. Mijn zus ging net op vakantie en een klein stemmetje zo heel opdringerig dat ik het moest zeggen. Dus heb het verteld, ze ging helemaal uit de dak en moest heel hard huilen. Ga het mijn vader ook nog maar vertellen en dan blijft mijn mond gesloten. We hebben een hecht gezin dus kan het niet maken om het mijn vader niet te vertellen terwijl mijn moeder en zus het wel weten. Owja ga het lijstje maar weer eens naar voren halen. Gizje vul je hem effe aan en de rest van de meiden ook?
27-01-2011 VK Denice 18-02-2011 GYN Denice 14-05-2011 Delano 1 jaar 21-06-2011 Delano dag van overlijden 28-07-2011 Uitgerekende datum/verjaardag Denice 32 05 02 2011 Positieve test 11 08 2011 Evi 1 jaar 13 08 2011 Evi dag van overlijden 18 08 2011 Evi begraven 23 09 2011 Linnie jarig 29 03 02 2011 NOD Gizje (ook ik weet het niet zeker) 29 08 2011 Maaike 1 jaar geleden geboren / overleden 30 12 2011 Gizje jarig 29 08 03 2011 oorspronkelijk uitrekendatum Robin 09 03 2011 klussen kan beginnen 12 08 2011 Polly jarig 35 (OMG) 24 10 2011 Robin was 1 jaar geweest + dag van overlijden 02 11 2011 Robin jaar terug gecremeerd 25 01 2011 nod (ongeveer) 20 04 2011 Sophie 3 18 07 2011 Ventje 1 jaar 12 10 2011 wuppie 30 . 15 02 2011 nod, denk ik 23 02 2011 afspraak bij gyn 28 08 2011 Onze Bink 1jaar 15 10 2011 dochterlief 3 20 11 2011 sanja 32 28 01 2011 afspraak bij gyn 16 10 2011 Patatje 29 19 11 2011 Dochter zou 2 jaar zijn 25 12 2011 Dochter dag van overlijden 29 12 2011 Dochter dag van crematie 12 05 2011 (ongeveer) rubbertjes de deur uit! 12 09 2011 dochter zou 4 jaar zijn geworden 14 09 2011 dochter al 4 jaar begraven 06 10 2011 zoon wordt 3 jaar
Heej Linnie begrijp heel goed dat je het aan je zus vertelt heb. Ik heb nu wel zo'n grote mond met dat ik het niemand wil vertellen tot dat met 14 wkn een cerclage is aangebracht, maar dat wordt heel moeilijk voor me. Heel veel plezier vanavond bij het eten en de bios! Gizje al volledig gevuld met besef ? Zo spannend meid. Met mij gaat het sinds vannacht weer wat minder. Ik ging gisteravond slapen, maar elke keer dat ik mijn ogen sloot zag ik die avond voor me. Ik voelde de druk op mijn onderbuik en de wanhoop die ik die avond voelde. Het ging allemaal zo acuut die nacht, ik had geen tijd om te voelen en zat vol adrenaline, ik was alleen maar aan het overleven. Het was net alsof alles terug kwam. Mijn partner heeft me net zolang vast gehouden tot dat ik in slaap viel. Vandaag op het werk heb ik het volghouden tot 1300 en toen ben ik naar huis gegaan. De tranen brandde continu in mijn ogen en het ging gewoon niet meer. Op de terugweg heb ik heel veel bloemen gekocht voor binnen en buiten en alles opgevrolijkt. Ben zo gek op bloemen.
Patatje wat hebben jullie veel mee gemaakt en wat heeft jullie meisje geknokt zeg! En wat super dat ze bv heeft gedronken! Wij koesteren ook die 5wk dat hij bij ons was. Ben ook wel benieuwd naar jullie dochtertje Ik blijf duimen hoor! Polly wat lief van je vriend/man dat hij je vast hield. Voor het slapen zijn de moeilijkste momenten he. Dan heb je geen afleiding meer en begint het te malen Goed van je dat je eerder naar huis bent gegaan. Het was prachtig weer vandaag! Vlinder ik had het ook zeker niet willen missen en ben ook echt trots op Lanotje! Zal zo het verhaal lezen. Welke draagdoek is in het begin fijn? Heb een tricot-slen gezien. Daarna gaan we denk ik voor een Beco. Wuppie Lanotje is met 38,2wk geboren met een gewicht van 2830gr en 49cm. Niet heel groot, maar ik ben ook niet groot en heel tenger. Helaas heeft de kraamzorg niet goed opgelet en is Lanotje te veel afgevallen 11% tot 2540gr Grappig om elkaar zo te zien he. Lekker genieten in Londen en heel veel plezier! Linnie veel plezier vanavond! Sanja ben nog aan het duimen! Gizje hoe gaat het met je? Nog steeds niet de baas kunnen spreken Denk dat ik maar een afspraak ga maken bij zijn secretaresse.
Vlinder; mooi verhaal! En heel herkenbaar, zo voel ik het al van begin af aan... Had het idee dat ze ons iets kwam vertellen, maar snel weer weg moest. Was van begin van m'n zwangerschap al "bang" dat er iets niet goed zou gaan ondanks dat ik verder geen klachten had. Net of ik het voelde ofzo . Wuppie; Shopze in Londen! En daarna veel plezier "met" je ei . Sanja; Leuk om bij jou nu ook een gezicht hebben, leuke dochtertje heb je ook . Linnie; Was het leuk in de bios? Welke film hebben je gezien? Ben benieuwd naar je vaders reactie . Wij hebben vorig jaar mei een herdenkingsdag gehad, voor aankomende juni geen uitnodiging gehad. Tijdens dat onze dochter op de NICU lag hebben we idd ook af en toe wel wat "grotere" babytjes gezien. Hoe kwam het dat jullie dochter naar de NICU moest? Polly; Idd lief dat je man je lekker vast gehouden heeft... Zuur he als je alles weer herbeleeft... Goed van je dat je jezelf lekker verwent hebt met bloemen! En dan heerlijk met het lekkere weer van vandaag erbij . Denice; Hm, je baas heeft het maar druk . Heb net wat foto's ge-upload van ons kleine "Poppie". Verder vandaag een betere dag gehad, goed geslapen en zelfs door een aantal belangrijke smsjes heen geslapen midden in de nacht . Vanacht is nl een goeie vriendin bevallen van een dochter, haar derde wonder en alles is lekker goed gegaan. 5 kwartier maar over gedaan in totaal . Wel wat lichte weeën gehad van te voren en vanochtend huppelde ze al weer rond en liep ze voor thee te zorgen . De kleine is echt een dotje! Daar gaan je eierstokken dan weer van rammelen . Truste alvast! XXX
27-01-2011 VK Denice 18-02-2011 GYN Denice 14-05-2011 Delano 1 jaar 21-06-2011 Delano dag van overlijden 28-07-2011 Uitgerekende datum/verjaardag Denice 32 05 02 2011 Positieve test 11 08 2011 Evi 1 jaar 13 08 2011 Evi dag van overlijden 18 08 2011 Evi begraven 23 09 2011 Linnie jarig 29 03 02 2011 NOD Gizje (ook ik weet het niet zeker) 29 08 2011 Maaike 1 jaar geleden geboren / overleden 30 12 2011 Gizje jarig 29 08 03 2011 oorspronkelijk uitrekendatum Robin 09 03 2011 klussen kan beginnen 12 08 2011 Polly jarig 35 (OMG) 24 10 2011 Robin was 1 jaar geweest + dag van overlijden 02 11 2011 Robin jaar terug gecremeerd 25 01 2011 nod (ongeveer) 20 04 2011 Sophie 3 18 07 2011 Ventje 1 jaar 12 10 2011 wuppie 30 . 15 02 2011 nod, denk ik 23 02 2011 afspraak bij gyn 28 08 2011 Onze Bink 1jaar 15 10 2011 dochterlief 3 20 11 2011 sanja 32 08 02 2011 bloed prikken 09 02 2011 telefonische afspraak met gyn 12 02 2011 NOD?? 16 10 2011 Patatje 29 19 11 2011 Dochter zou 2 jaar zijn 25 12 2011 Dochter dag van overlijden 29 12 2011 Dochter dag van crematie 12 05 2011 (ongeveer) rubbertjes de deur uit! 12 09 2011 dochter zou 4 jaar zijn geworden 14 09 2011 dochter al 4 jaar begraven 06 10 2011 zoon wordt 3 jaar
Polly ja is echt moeilijk ind om je mond te houden, vooral aan je familie pff. Maar hier hou ik het echt bij! Meid ik herken het zo, hoe je, je voelt! Door mijn EMDR therapie ben ik hier wel vanaf dus ik denk ook echt dat jij er wat aan hebt hoor. Ik had ook vooral s'nachts die beelden en dan een soort van paniekaanval, dat heb ik sinds die therapie niet meer. Zo afentoe denk ik nog weleens aan die beelden maar dan lang niet zo heftig dat er een soort film wordt afgespeeld. Sterkte meid! Denice ow wat heeft die baas van jou het druk hopelijk kan je het snel vertellen. Dan kan je het eindelijk van de daken schreeuwen. Patatje wat een enorm lief kindje zeg! En wat was ze al groot zeg, had echt een kleiner meisje verwacht maar ze is echt groot. En wat een bos met haar. Je had ook echt een meisjes buik he toen je zwanger was. Leuk stel zo met je man! Ow maar zo gemeen. Vooral die foto dat je borstvoeding geeft, er lijkt dan helemaal niets aan de hand. Mooi dat je dit heb mogen ervaren. Heb wel even moeten huilen hoor. Onze dochter lag op deze afd. omdat ze tijdens de bevalling eigenlijk was overleden. Ze hebben haar toen gereanimeerd en toen begon na 18 minuten haar hartje weer te kloppen. Door dit zuurstof te kort waren haar hersenen afgestorven. Op deze afdeling kreeg ze alle nodige zorg en werd ze onderzocht door de artsen. Zo kreeg ze een MRI scan en deden ze andere onderzoeken. Zo kreeg ze impulsen toegediend van licht, geluid en andere dingen om te kijken of er hersenactiviteit was. Dit was niet zo helaas. Mooie afdeling met hele fijne doktoren en verpleging. Heb je ook een schriftje gehad van de verpleegsters? Owja ben naar Sonny boy geweest mooie film hoor. Maar je hoeft er niets speciaal voor naar de bios kan je ook thuis kijken. Heb net een afspraak gemaakt bij de gyn moet er 16 maart naar toe ben erg benieuwd. Zal het lijstje weer even aanvullen
27-01-2011 VK Denice 18-02-2011 GYN Denice 14-05-2011 Delano 1 jaar 21-06-2011 Delano dag van overlijden 28-07-2011 Uitgerekende datum/verjaardag Denice 32 16 03 2011 Eerste afspraak Gyn 11 08 2011 Evi 1 jaar 13 08 2011 Evi dag van overlijden 18 08 2011 Evi begraven 23 09 2011 Linnie jarig 29 03 02 2011 NOD Gizje (ook ik weet het niet zeker) 29 08 2011 Maaike 1 jaar geleden geboren / overleden 30 12 2011 Gizje jarig 29 08 03 2011 oorspronkelijk uitrekendatum Robin 09 03 2011 klussen kan beginnen 12 08 2011 Polly jarig 35 (OMG) 24 10 2011 Robin was 1 jaar geweest + dag van overlijden 02 11 2011 Robin jaar terug gecremeerd 25 01 2011 nod (ongeveer) 20 04 2011 Sophie 3 18 07 2011 Ventje 1 jaar 12 10 2011 wuppie 30 . 15 02 2011 nod, denk ik 23 02 2011 afspraak bij gyn 28 08 2011 Onze Bink 1jaar 15 10 2011 dochterlief 3 20 11 2011 sanja 32 08 02 2011 bloed prikken 09 02 2011 telefonische afspraak met gyn 12 02 2011 NOD?? 16 10 2011 Patatje 29 19 11 2011 Dochter zou 2 jaar zijn 25 12 2011 Dochter dag van overlijden 29 12 2011 Dochter dag van crematie 12 05 2011 (ongeveer) rubbertjes de deur uit! 12 09 2011 dochter zou 4 jaar zijn geworden 14 09 2011 dochter al 4 jaar begraven 06 10 2011 zoon wordt 3 jaar
Linnie, zo,n 24 uurs meting is misschien ook wel iets voor mij. Hoe werkt dat? krijg je dan een band om ofzo? Ongi is er nog steeds niet. Vrijdag een testpoging wagen Pataje ik vind de foto aan de borst ook heel mooi. Werd er ook heel emo van. Al die mooie kindjes die zo welkom waren. Wacht jij tot zondag? Polly, gaat het weer een beetje beter? Die dipjes kunnen in het begin echt lang duren en staan regelmatig op het menu. De hele film van mijn rampzalige zwangerschap tot aan de bevalling speelt ook regelmatig door mijn hoofd. Op dat moment wist ik ook echt niet wat ik aan het doen was en deed wat mensen van me vroegen. Pas achteraf komt het besef. Ik denk dat dit een fase is van het proces waar je doormoet Wat ik nu merk is dat ik me echt langere periodes goed voel. Gizje, hoe is het? nou laat het even hierbij, had een vriendinnetje aan de lijn. Duurde even. Ga nu even bankhangen ben kappot, mn werkweek zit er weer op!
Hoi, hoi, Linnie; Jij hebt ook een mooie dochter zeg! Onbegrijpelijk he... Mooi plekje hebben jullie voor haar gemaakt... De kamer van onze dochter lijkt wel op de kamer van jullie dochter, met roze en wit . Sanja; Spannend testen vrijdag! Op de foto lijkt onze dochter idd groot ja . Ik weet wel dat familie en vrienden schrokken als ze haar in het "echt" zagen, omdat ze haar groter hadden verwacht. Op de borstvoedingsfoto was inmiddels wel al weer bijna 1600 gram. Die bv foto's vind ik persoonlijk ook het allermooist. Dat was zo bijzonder... Testen komt er niet meer van voor mij, vandaag ongi geworden. En het bericht gehad van de gyn dat m'n ei niet gesprongen is . Nu weer bloed prikken vrijdag en over 1,5 weerk inwendige echo... Hm, ik vind het maar vreemd... Verder ben ik wel gezond dus afwachten maar weer . Tis trouwens rustig op 't forum . XXX
Ik ben er weer hoor! He get ongi, balen joh. En idd vaag dat je eitje niet gesprongen is.... Misschien had hij of zij hoogtevrees Nee ff zonder gijn, hoe weten ze dit dan Bij mij brand de test in de la. heb echt al een paar dagen een rommelende buik, ga steeds naar de wc om te kijken maar nog steeds geen kleurtje op het papiertje te bekennen.
Haha! Hoogtevrees . Bloed was geprikt en getest op progesteron, daaraan konden ze zien dat ie hoogtevrees had. Of zou die nog aan 't twijfelen zijn . Spannend hoor Sanja, hoop dat jij de volgende zwangere bent .
Meiden het gaat weer wat beter hier, maar het blijft door mijn hoofd spoken. Die herbelevingen 's nachts zijn idd vreselijk Linnie, zo echt. Het voelen van die druk in mijn buik en de wanhoop daarbij, brrrrrrrrr. Ik heb ook het idee dat ik er door heen moet en dat het er bij hoort. Toch heb ik even bij een EMDR therapeut geinformeerd hoe lang de wachttijden zijn. Wie weet helpt het bij mijn verwerkingsproces. Wat bijzonder om de foto's te zien Patatje en Linnie, ik vond het heel ontroerend! Zo naar en heftig wat jullie is overkomen. Sanja spannend zeg, leef helemaal met je mee! Btw het sporten gaat goed, val niet vreselijk veel af, maar lijf wordt weer strakker en kleding zit weer lekkerder en ik ben niet continu meer met Robin bezig tijdens het sporten. Patatje ik wilde onze dochter Robin-Lee noemen, maar mijn partner vond dit niet leuk.
Ik ben er ook weer hoor. Ben de laatste dagen erg moe en verdrietig geweest en net ongesteld geworden dus vandaar Ik probeer ook iets minder bezig te zijn met het hele zwanger worden, omdat we er pas over een tijdje voor gaan. Dan word ik op dit forum elke keer zo met m'n neus op de feiten gedrukt. Ik wacht al zo lang Polly, die herbelevingen heb ik soms nog. Maar echt vele malen minder dan voor mijn EMDR. Dat heeft zo goed geholpen. En toch, het blijft soms in ene heel hard opspelen en dan mis ik haar zo. En als ik dan die mooie kindjes van patatje en Linnie ook zie, dan breekt mijn hart in duizend stukjes. Met dat deel van het leven worstel ik echt, zo oneerlijk vind ik het dat die mooie, lieve kindjes geen enkele kans hadden. Ons was verteld dat de meeste kindjes met dit soort afwijkingen eindigen in een miskraam en ik herken dat iemand (weet niet meer wie, warhoofd dat ik ben) zei dat haar lijf zo sterk was dat het he tkindje vasthield. Zo kun je het ook zien idd en dat vervulde me wel een beetje met trots. Maar wat heb ik me schuldig gevoeld en wat heb ik gevloekt dat het niet spontaan was geeindigd in een miskraam Niet dat en mk nu zo fijn is, maar dit vond ik zo erg, dat ze nog zolang moest leven en dit mee heeft moeten maken, op deze manier heeft moeten sterven. Daar had ik het meeste last van. Patatje, ik zie net al wat een mooi kindje je had. Wow wat een ontzettend schattig baby'tje en wat heerlijk dat je haar borstvoeding hebt kunnen geven! Dat moet echt magisch mooi geweest zijn. Wat rot dat je ongesteld bent geworden en geen ei hebt gehad Ik duim en hoop dat volgende maand jullie maand is! Sanja, waarom test je niet nuhu? Haha krijg er de zenuwen van! Ik testte al vanaf 7 dpo maar weet nog goed hoe dubbel dit was. Linnie, ik had je al terug gemaild over je mooie dochter. Wat een mooie site heb je voor haar gemaakt zeg. Ik werd er helemaal emotioneel van... Zo, ik ga even de bank op met vriendlief, fijne avond!
Ik begrijp je heel goed Vlinder, ook het stukje over het iets minder met zwangerschap bezig zijn. Mijn partner merkt aan me dat als ik op zp.nl ben geweest ik er vaak verdrietiger af kom. Hij vindt dat ik minder online moet zijn en eigenlijk heeft hij wel gelijk. Ik merk bij mijzelf dat ik het soms heftig vind. Aan de andere kant haal ik er ook veel steun uit en dat merkt hij ook! Het is gewoon dubbel.
Nou dames kom me deze ochtend echt niet meer beheersen, maar helaas geen streep :x Hoop dus nu dat ik te vroeg heb getest! Maar vrees toch dat het hele feest weer opnieuw begint. Ga wel de testen bestellen, had natuurlijk al het vermoeden dat ik te vroeg geklust had. Tot later vandaag dan ga ik ook nog even reageren
Sanja en al getest? Ik snap niet dat jij niet allang een 24 uurs meting heb gehad. Ik moest een paar maanden terug bij de huisarts zo'n kastje ophalen die gaat dan 24 uur ieder half uur af. Ook in de nacht, zo krijgt de dokter een goed beeld van je bloeddruk. Ook was bij mij altijd de bloeddruk heel hoog in het ziekenhuis,als ik 2 maanden zwanger zou zijn moest ik nog een keer zo'n meting. Ik zou je huisarts er even om vragen. Jij hebt ook een schattig dochtertje zeg, en ik had me jou heel anders voorgesteld. Volgens mij ben jij een hele lieve en leuk juf. Patatje jeetje meid balen zeg van je ongi nog irritanter dat je ei maar niet wil springen. Ik moest wel heel erg lachen hoor om het ei met hoogtevrees hahaha. Hopelijk kan je ei snel springen wel fijn dat de gyn je in de gaten houd. Het komt vast goed! Polly als het goed is de wachttijd niet zo lang vooral niet als het gaat om trauma therapie. Je woont toch in de buurt van R'dam. Als je wilt kan ik je de gegevens geven van mijn behandelaar die was echt fijn. Vlinder heel begrijpelijk meid dat je even afstand hebt gehouden. niet leuk dat je, je zo rot voelt. Dat lange wachten is niet eerlijk, nog even meid dan is het mei. Het is bijna lente en dan ben jij al weer bijna aan de beurt. Maar kan me goed voorstellen dat het niet leuk is om te moeten wachten. Dikke knuffel voor jou! Bedankt voor je e-mailtje. ben echt trots op mijn dochter. Gizje hoe is het?