@Gizje denk dat ik jullie inderdaad errug hard nodig heb, fijn dat dit hier kan. Goed dat je die pilletjes niet gaat slikken en toch wel fijn dat je menstruatie is door gezet. Dan weet je tenminste net even iets meer. Gelukkig mag je alweer snel naar de Gyn. Jeetje wat vervelend zeg dat het zo rot gaat op je werk, jammer is dat toch. Hopelijk kun je snel je draai vinden en zij ook met jou @Wuppie gewoon lekker als eerste testen, we slepen je er wel doorheen. In ieder geval zullen we Eind 2011 allemaal blij typen over de ontwikkeling van onze kindjes let maar op!!! Ow ik wou dat het al zover was @Sanja ik kan dat ook heel goed hoor mezelf moed in praten ik doe gewoon met je mee. Al denk ik ind. ook dat het niet makkelijk zal worden een volgende zwangerschap. Gelukkig hebben we hier dan genoeg steun aan elkaar. @Denice fijn om te horen dat jij ook de eerste keer heeeeel licht bloedverlies heb gehad. Ik hoop dat ik over 2 weken meer duidelijkheid krijg. Jammer he die fouten van die massa organisaties, helaas doe je er helemaal niets aan. Hopelijk leert het UWV hiervan. @inge fijn dat de echo goed was, blijft toch spannend. Zwaar is dat he die vrolijke zwangeren vrouwen. Je moet maar zo denken er komt een dag dat ook jij een heeeeeeeeele grote ooievaar in de tuin mag zetten. De hele buurt versier je desnoods zodat iedereen het kan zien. Vandaag bij de Gyn geweest en moet over 5 weken terugkomen, als het dan nog niet duidelijk is of ik echt ongi of zwanger ben dan gaan we de medische molen in. Nu is er nog geen reden om ongerust te zijn. MAar het was wel moeilijk hoor om weer in het ziekenhuis te zijn. Moest best even huilen, het resulteerde ook direct in een hele hoge bloeddruk deze moet ik morgen weer laten opnemen voor de zekerheid. Er zijn ook bloedtesten afgenomen, voor de zekerheid heeft hij direct een zwangerschaptest mee laten nemen in het bloed, ik verwacht dat er niets uit komt maar ja wie weet wordt ik morgen wel POSITIEF verrast als de gyn belt. Afgelopen zaterdag had ik nog een negatieve test dus verwacht helemaal niets.
Hallo dames, Gizje lekker dat de menstruatie nu op gang is. kan je iig een serieuse poging gaan wagen toch?? Balen zeg gedoe op het werk. Begrijp dat jij dus nog niet je hele baan weer opgepakt heb. Ik ben vandaag weer begonnen. Werk woe, do en vrijdag. Ben dus ook benieuwd hore dat gaat verlopen. heb nu al zin in een middagdutje.Wat doe je voor werk als ik vragen mag? ben naar het werk van de andere meiden ook wel benieuwd eigenlijk? Linnie, heb jullie verhaal nog even terug gelezen. Moest er ook weer om huilen hoor. Zat vanmorgen in de auto en dacht Mmm..lees alleen nog maar de vervelende berichten. Dacht er ook nooit bij na hoor, had zoiets van een kindje krijgen dat doen we nog even. Maar helaas nu met beide benen op de grond en genoeg horrorverhalen gelezen om te weten dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is. Ken je/jullie natuurlijk helamaal niet maar zie het zo voor me. hoe de wereld dan compleet instort. Ik moet wel zeggen dat ik de zorg in het sophia wel heel goed vond. Ben je daar nu ook onder behandeling?
@Sanja: Ik moet nog beginnen met m'n werk opbouwen. Mag nu alleen "hand en span diensten" doen en komen/gaan wanneer ik wil. Deze week ga ik elke dag 3,5 uur. Morgen moet ik naar de arbo arts en dan gaan we mijn eigen werkzaamheden weer opbouwen. Helaas werk ik normaal fulltime en daar verstaat mijn manager zo ongeveer onder dat 40 uur p/w partime is :x Ik wil naar 4 dagen (zou 3 gaan werken na m'n verlof dus als ze weer moeilijk gaan doen verlengen ze m'n contract maar niet) Ik werk trouwens als cashmanager op een treasury afdeling. @linnie: En? Nog positief nieuws van de gynaecoloog ?
Vandaag ben ik voor het eerst op mn werk geweest, om even een rondje te doen. Het ging op zich wel. Ik ben administrateur voor 32 uur bij een reclamebureau. Gizje balen dat het niet zo ging op het werk. Hopelijk hebben ze ervan geleerd en gaat het beter! Linnie en nog nieuws van de gyn? Doe je het wel een beetje rustig aan, want die hoge bloeddruk is niet goed hoor! Sanja ik hoop ook voor iedereen hier dat het een zwanger 2011 wordt! Gister was echt een k*t dag, kon de hele dag wel janken. Vandaag gaat wel weer.
@Sanja heb je ook ervaring met het Sophia? ja het blijft echt bijzonder dat dit ons is overkomen, het is ind. echt een wonder om een kindje op de wereld te zetten. Ik ben nu nog onder controle in het ijsselland. A.s. vrijdag hebben we het nagesprek in het sophia. @Gizje als je manager zo gaat doen dan is het maar goed dat er een arbo arts tussen zit. ik heb de uitslag zojuist gehad. Bloed is goed geen gekke dingen gelukkig. Morgen naar de dokter om bloeddruk nog eens te meten vandaag had mijn dokter namelijk geen dienst. De zwangerschap test was zoals verwacht negatief. Maar vind ik niet zo heel erg, als mijn menstruatie maar weer lekker op gang komt. Ja zegt de Gyn vandaag aan de telefoon dat ik toch beter kan wachten om zwanger te worden omdat ik zo emotioneel was gisteren. Hij snapt natuurlijk wel dat ik emotioneel ben, maar gisteren zei hij nog dat hij dit niet voor mij kan bepalen en nu dit. Ik werd emotioneel omdat ik de laatste keer bij een hoge bloeddruk nog dolgelukking in verwachting was. Die geluiden en situatie brachten die herinneringen bij mij terug. Ik snap dat het niet goed is voor een kindje als je veel stress hebt en emo bent. Maar ja ik denk juist dat een volgende zwangerschap ook een hoop vreugde kan brengen, het zal vast wel zwaar worden. Maar dat is het over 10 jaar nog. Moest het even kwijt! @Denice ik zal rustig aan doen, maar denk echt dat het aan de situatie lag in het ziekenhuis. Hopelijk morgen bij de dokter een gewone bloeddruk. Gelukkig is verder alles wel goed. Spannend zeg zo'n eerste werkdag weer. Fijn dat het mee viel. Die mindere dagen zijn niet makkeljk, je denkt dan echt dat het niet meer goed komt en dat je nergens meer zin in hebt. Gelukkig heb je nu weer een goeie dag. Zo slepen we ons zelf voort.
@linnie. Ja ik heb daar mn vruchtwaterpunctie gehad en moest daarheen voor een tweede 20 weken echo en uiteindelijk ook daar gekomen met hellpsyndroom en pre eclampsie om te bevallen. Ik moet daar dus ook weer heen voor de nazorg en zal daar bij een nieuwe zwangerschap ook regelmatig op controle moeten. Ik heb ook een hoge bloeddruk had dat al tijdens de zwangerschap en heb het nu nog steeds. Heb daar ook medicijnen voor. Vervelend he! Dat iedereen maar vind dat we nog moeten wachten. Ergens snap ik het wel een hoge bloeddruk is natuurlijk helemaal niet goed. en de medicijnen die ik nu gebruik mogen niet eens als je zwanger bent. Denice, fijn dat het vandaag weer beter gaat. En lekker een beetje afleiding op het werk gehad.
Hallo allemaal.... Als ik jullie verhalen lees, dan voel ik me echt een aansteller. Dat van jullie is allemaal veel heftiger en erger! Ik heb m`n 2de werkdag erop zitten, ben helemaal gesloopt en op. Ga straks ff lekker douchen (en daarna helaas dus m`n haar fohnen) en dan weer lekker op tijd slapen. Morgen weer een dag...
Inge je bent ECHT GEEN aansteller. Iedereen verwerkt het anders! Voor mij helpt het best om met jullie contact te hebben. Zo kan ik lekker alles van me af schrijven.
@Sanja nou in het sophia zit je wel goed ja. De zorg daar is perfect, vooral als het om je kindje gaat. De zorg op de kraamafdeling vond ik persoonlijk iets minder. MAar ja onze situatie was natuurlijk ook alles behalve leuk. Ja dat mensen mij adviseren te wachten snap ik wel. Alleen als je in onze schoenen staat weet je pas echt wat je voelt. @Inge ieder zijn verdriet inderdaad. Als jij behoefte hebt om met ons mee te praten dan moet je dat gewoon lekker doen. @Denice ook ik vind het fijn om van me af te schrijven. Zijn er alweer mensen zwanger?
@inge: Tuurlijk ben je geen aansteller, gewoon lekker mee blijven schrijven hier hoor. Ben een beetje moedeloos de laatste 2 dagen. Donderdag bij de arbo arts geweest. Ga weer aan het werk voor 50% vanaf maandag. 2 weken later 75% na 2 weken weer 100%. Halverwege de maand eens een gesprek met m'n manager over partimen. Ben het opeens helemaal zat, vooral de sfeer en mentailteit. Ik heb het gewoon even helemaal gehad vandaag. Morgen lekker een dagje bang hangen met z'n 2tjes of juist samen even weg.
Gizje lekker de boel de boel laten en lekker doen waar jij zin in hebt! Ik zag aan je banner dat gister Maaike* 2 maanden zou zijn. Dat zijn meestal van die dagen dat het wat minder gaat. Hopelijk staan ze er een beetje open (parttime) voor op het werk. Ik heb het ook niet zo heel erg naar mijn zin op het werk en nu kan je het helemaal niet hebben. En denk je wat kan mij het schelen. Linnie mensen snappen inderdaad niet wat wij allemaal mee maken jullie gelukkig wel! En ik begrijp je helemaal dat je niet meer kunt wachten. Zat laatst een stuk te lezen op internet dat het beste is om 1,5 jaar te wachten na de geboorte van een kind?! Ik geloof dat Wuppie als eerst kan testen. Mijn nod is op 19-11. Morgen hebben een show met onze hond Nena. We hebben 2 American Staffordshire Terriers, Jessy van 6 en Nena van 4. Ben best een beetje zenuwachtig, want ze staat er iets te strak bij voor een show. Vorig jaar is ze daar 2e geworden van de 15!
Hoi meiden, Hier ook een paar rotdagen, vooral gister. Heb dus deze week weer gewerkt wat opzich goed ging. Moest een aantal keer met de kiezen opelkaar als collega's vroegen hoe het ging. Maar toen ik dus gister naar huis reed schoot ik toch vol, wilde het niet echt toelaten want ja zat toch in de auto he! Maar blijkbaar zaten de tranen toch heel hoog want toen we 's avonds de kleine meid op bed gingen leggen moest ik weer huilen en dit keer waren de tranen niet meer te stoppen. Vond het zo'n vervelende gedachten dat ik dan weer op het werk was waar niks verranderd is, dezelfde irritaties, zelfde roddels, zelfde sleur alsof ik niet was weggeweest. En dan de reactie van manlief "wat is er, wat heb je?" Pff ik had het er maar zwaar mee.. Dussss Gizje dat moedeloze herken ik wel hoor, loop ook een beetje met mn ziel onder mn arm. Ik zou lekker combineren Gizje. Eerst lekker even uitwaaien In het bos of op het starnd en dan lekker bankhangen. Wij hebben morgen een verjaardag...heb ik ook zo geen zin in, weer allemaal mensen met lieve goede bedoelingen. Linnie, over die kraamafdeling kan ik (helaas) niet oordelen. Heb het meerendeel van mijn tijd daar doorgebracht op de highcare. Ik hoop dat ze me tijdens mijn volgende zwangerschap goed gaan begeleiden en dat ik dan ook nog eens de kraamafdeling van de binnenkant mag bekijken!! Voor jullie allemaal een dikke knuffel
@Gizje vervelend he die dagen, hoop dat het snel weer lekker loopt op je werk, dit kun je er nu even niet bij hebben. Goed dat jullie morgen even samen kunnen gaan genieten @Denice Succes en zet hem op morgen. Spannend!! Als je vorig jaar tweede bent geworden dan zegt dat wel wat! @Sanja dat rot werk ook :x konden we maar gewoon lekker leven van ruilhandel ofzo. Maar helaas moet het nu eenmaal. Ik moet over 2 weken weer beginnen, ik heb een leuke baan met leuke collega's. Maar ook ik zal zo nu en dan wel even moeten huilen. Ik laat het meestal ook lopen in de auto of op de fiets. Heerlijk om het er even uit te gooien. Je moet het niet gaan tegenhouden hoor Sanja, gooi het er maar lekker uit, dat lucht op. Maar kan me voorstellen dat je niet in het bijzijn van je kindje wil huilen. Doe het dan lekker bij je man. We gaan er gewoon vanuit dat jij de kraamafdeling van het sophia mee gaat maken.
Denice, ik had jou berichtje helemaal niet zien staan. Maar die van mij is toch later geplaatst....Vreemd!! Hoop dat je hondjes het vandaag goed gaan doen ondanks dat ze een beetje strak staan....Heb echt geen idee wat ik hier onder moet verstaan??? Denk wel dat zoiets afleiding geeft even de zinnen verzetten. Succes!! Nee in het bijzijn van mn dochter huilen is idd niet grappig maar helaas gebeurt het weleens. Het is ook een paar keer gebeurt dat ze het over de baby in mama's buik had. En als ik dan vertelde dat die er niet meer was liepen de tranen weer over mn wangen.
Gister is Nena toch weer 2e geworden van de 6! Ondanks dat ze zo strak staat (we hebben haar zo afgetraind dat je alle spieren ziet) De honden zijn echt mijn redding geweest! Ik hoef maar 1 snik te laten en ze staan al kwispelend bij me. Ik heb me ook letterlijk en figuurlijk gestort op de honden. We hebben heel veel getraind en shows gelopen, waar ze goed scoorde! Sanja en Gizje hoop dat het weer wat beter gaat!
hmm het lijkt wel in de lucht te hangen dat wij allemaal k** dagen hebben. Hier was het donderdag werd wakker en ontdekte dat ik ongi was . Daarna begon me zusje te zeiken om iets onbenulligs en daar ging de bom, terwijl ik op me werk zat. Manager vroeg gelijk als er iets is mischien meer vrij met kerst moet je het zeggen hoor,gelukkig wel begrip hier. Uiteindelijk ben ik een rondje gaan lopen op de parkeerplaats om even bij te komen daarna ging het wel weer. Denice wat goed van je hond leuk ras ook wij hebben 3 jack hussels en snap precies wat je bedoelt dat ze je door de moeilijke tijden heen helpen. Gizje vind dat de arts ook wel een beetje hard van stapel loopt om het nu al te zeggen hoeveel wanneer je weer volledig moet werken. De sleur kwa werken ervaar ik hier ook heb echt zoiets van waarom. Inge Ik weet nog hoe ik me voelde de eerste keer dat ik een mk kreeg en dat hakte er goed in lijkt wel of ik het nu beter kan relativeren dan toen.jij heb verdriet en als je dat kwijt moet zit je hier goed.Hoop alleen niet dat je door onze verhalen banger word want relatief gebeuren dit soort dingen natuurlijk niet veel minder dan 1% kans wat wij hadden. Linnie heel erg dat ze je adviseren te wachten dat wil je natuurlijk niet horen ik hoop dat jullie volgend jaar ook de kraamafdeling op een leuke manier kunnen bezoeken. Sanja heeft je dochter het nog over baby in de buik? Hier een paar keer vlak erna niks gezegd (kon ik niet) en nu zegt ze het niet meer. Vraag me alleen af wat ze zegt als ze iemand ziet die zwanger is daar zie ik echt heeeel erg tegenop. Wij waren in het AMC en mag daar de volgende keer ook weer heen voor de echo's. Vraag me alleen af hoe ik alles moet regelen ben namelijk nog nooit bij de Gyn geweest heb ook geen nacontrole gehad alleen een babbel bij de echo afdeling. Zoals ik al eerder schreef ongi geworden dat betekent niet zwanger tijdens de uitgerekende datum en op naar de laatste poging voor dit jaar
@wuppie: Wat jammer, ik had je zo een positieve test gegund . Hopelijk heb je deze ronde meer geluk. Wat betreft de arbo arts. Ik ga het iig proberen, als het niet ging moest ik weer terug komen. Dus we zien het wel. Morgen begin ik weer met m'n eigen werk, ik ben er alleen helemaal uit dus dat zal wat worden. @Denice: Wat leuk he dat beesten dat zou aanvoelen. Ik denk ook dat het hier thuis heel anders zou zijn geweest als wij onze poesen niet zouden hebben. Het is een ras wat al enorm aanhankelijk is, maar nu helemaal. Ze geven zoveel liefde en het is ook prettig om iets te hebben waar je je liefde aan kwijt kan na zo'n verlies. Vandaag even naar de gynaecoloog gebeld. De uitslag van de obductie is binnen. Natuurlijk mag zo'n assistent verder niets zeggen dus wachten we volgende week dinsdag maar even af. Verder ben ik al een week bezig met ovulatie testen. Ik wil gewoon weten of er met al dat gevloei nog wel een eisprong is. Vraag me ook af of je eigenlijk wel zwanger kan worden als je ei wel krijgt, maar dus ook nog vloeit. Het lijkt me niet realistisch iig. We zien wel hoe het loopt.
@wuppie: Balen dat je ongi bent @Denice: ik herken je verhaal. Wij hebben 3 katten en die waren in de week dat ik helemaal van slag was ineens veel liever. Kwamen veel meer knuffelen enzo. Vooral 1 van de 3, een witte. Dat was ineens echt een kroelkont. Over het algemeen gaat het best redelijk met me. Ik had verwacht het psychisch zwaarder te vinden. Lichamelijk voel ik me nog wel een dweil. Vandaag stond ik in de lift van het zkh. (was op bezoek bij mn opa) en daar stopt de lift op de etage van de kraamafdeling. En er wordt een kersverse moeder met haar prachtbaby naar binnen gereden...*slik* Dan heb ik het toch wel ff zwaar....
Denice, Toch leuk een 2de plaats! Enne snik, snik hier geen lieve diertjes in huis... ja vissen in de vijver, maar daar ga je ook niet tegenaan staan lullen!! Wuppie jammer zeg ik had het jou ook gegund hoor! Het is voor jou nu idd een klotetijd met de uitgerekende datum voor de deur. Ik ben benieuwd hoe je die gaat ervaren, doen jullie nog iets speciaals of is het een gewone dag. Ook al zijn er leukere dingen om over te schrijven, ben ik hier toch benieuwd naar. Ik moet die dag namelijk gewoon werken. Ik zou natuurlijk kunnen zeggen dat ik er niet ben maar ik vraag me toch af hoe hier dan weer op gereageerd word. Mijn schoonzus is zwanger dus het gaat bij ons nogal vaak over babys in buiken... en dan heb ik ook nog de pech dat ik een behoorlijke buik heb in verhouding met de rest van mn lijf. Waarschijnlijk bedoeld ze gewoon dat ik ook zo'n buik heb....kreeg dus ook regelmatig te horen of ik zwanger was terwijl dat niet zo was! Denk niet dat ze het echt allemaal beseft heeft maar ook zij was behoorlijk van slag van de zomer. Vanaf 17 weken bezocht ik al regelmatig het ziekenhuis. Heb er verdeeld over 3 keer toch bij elkaar 2,5 week gelegen en moest vanaf 20 weken echt rust houden. Wij hebben haar zoveel mogelijk overal bij betrokken en alles proberen uit te leggen. maar ik heb geen idee wat ze er van opgepikt heeft. Gizje, Dat gedoe bij ons met dat vloeien. Het is bij mij nu echt wel gestopt maar ik vraag me dus ook af of ik tussentijds nu ongi ben geweest of niet. Heb nu al een paar dagen buikpijn maar geen bloed snap het niet en begin me nu zelfs af te vargen of ik zwanger ben. Wij hebben het dus een keer "zonder" gedaan. Dit was nog voordat we onze vervolgafspraak in het zh hadden. Ik weet wel dat die kans echt nul is maar toch. Het zou ook helemaal niet goed zijn want ik gebruik nog steeds medicijnen waar je niet zwanger mee mag zijn....allemaal zorgen dus!
@ Denice gefeliciteerd!! Is toch goed!! Ook mijn 3 katten waren de nacht dat we thuis kwamen helemaal van slag. Ze begonnen de rangen opnieuw te verdelen enz. duidelijk dat die beesten het een en ander voelen. Ik ben blij dat ik de gezelschap van die beestjes heb. Sanja misschien een cavia iets voor jullie? @ Wuppie volgende keer als je zwanger bent gewoon het algemene nr van het ziekenhuis bellen en vragen naar de afdeling Gyn dan zeggen dat je een afspraak wilt met de desbetreffende arts. Althans zo werkt het bij ons. Jammer dat je ongi bent geworden, maar op naar een nieuwe kans. Zie dit maar als de periode dat je, je aan het klaar maken bent voor je volgende kindje. Dat helpt bij me wel een beetje. Wie weet een leuk oud en nieuw kadootje. @Gizje Spannend zo'n uitslag weet je al meer? Zal vast wel even confronterend zijn. @Inge valt niet mee he die blije vrouwen met baby's. Meid er komt een dag..... focus je daar maar op. @ Sanja. Ook is de menstruatie bij mij nog niet op gang gekomen. Maar ik val nog binnen de norm volgens de gyn. Ik voel me ook al heel de tijd zwanger maar ja dat was ik tot kort geleden ook nog. Dus ja hoofdpijn, misselijk, duizelig, en krampjes. Het enige wat we kunnen doen is afwachten. Ik weet ook niet of ik al ongesteld ben geweest. Het komt vaker voor dat je eerst licht bloedverlies hebt en de maand erna een goeie menstruatie krijgt. Die zou voor mij volgende week dan zijn. Laten we hopen dat we snel weer op de hoogte zijn van onze cyclus. Die onzekerheid is zwaar ... vervelend. Ik hou nu een schriftje bij waar ik in schrijf, ik richt mijn gedachten en ontwikkelingen aan mijn kindje die komen gaat. Dit helpt mij om vooruit te denken. Maar ook kan dit kindje het nalezen op het moment dat hij/zij oud genoeg is en vragen heeft over alles wat er is gebeurd in deze zware periode. Het helpt me echt, ik zet een lekkere kop thee, zet een muziekje aan en stort mij op pen en papier. Het feit dat je, je richt aan je kindje geeft je een goed gevoel. Ook betrek ik onze dochter hier natuurlijk bij. Ik leg dingen uit en beschrijf mijn gevoel. Daarnaast geniet ik nu lekker dubbel en dwars van dingen die je dadelijk niet meer mag. Dus afentoe een wijntje (met mate natuurlijk) een lekker stuk biefstuk, filet american, gerookte zalm etc etc. Dit natuurlijk wel als ik zeker weet dat ik niet zwanger ben. Dus ja zo afentoe eens. Heerlijk!!! Zolang het nog kan zeg ik doen!! Dadelijk kan het niet meer!!