wanneer weer zwanger worden

Discussion in 'Vlinder clubs' started by sanja, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    1,817
    10
    38
    ben ik weer;)

Moest even afstand nemen afgelopen weken omdat ik me anders helemaal gek ging maken in die afgrijselijke wachtweek.
    Had toch verteld dat mijn langste cyclus 33 was tot nu toe.,..

Dag 34 heb ik negatief getest.............. en vandaag dag 39 stonden er 2 streepjes op me test :$. whaaaaaaa rond dezelfde datum als vorig jaar.

Vlinder je ziet er is hoop hoop dat je snel wat weet.

Patatje balen dat je geen ei heb gehad hoop dat door een beetje gewichtsverlies je lichaam snel weer meewerkt.

POlly ik leef met je mee aankomende week zal een kaarsje aansteken.

Oh verders weet ik niet meer zo goed wat er is geschreven neem hetook niet zo goed op en Sophie zit me te pesten kom morgen weer even terug.

2. denice

denice Actief lid

Jul 13, 2010
    423
    0
    16
    WUPPIE ECHT SUPER VOOR JULLIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    GEFELICITEERD MEID!!!!!!!!!!!
    Ben zo blij voor je geniet ervan!

3. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    Wuppie: gefeliciteerd!!! :D

Wat een geweldig nieuws!

vlinder: Het kan nog inderdaad, ik duim voor je :)

Zal straks nog even bijlezen en schrijven, ben verschrikkelijk moe de laatste paar dagen (slaap klokje rond)

4. sanja

sanja Actief lid

Oct 8, 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh wuppie, Wat een goed nieuws. Wat zal deze week lang geduurd hebben....GEFELICITEERD..... dikke kus

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh Wuppie, wat geweldig!! Gefeliciteerd meid! En idd, je geeft me hoop :) Vanochtend weer nega getest, maar ook niet ongesteld en heb echt zwangerschapskwaaltjes, dus blijf hopen (al verlies ik die regelmatig en zit ik weer helemaal in een dip, het komt en gaat).

6. Linnie82

Linnie82 Actief lid

Oct 14, 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    wuppie!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vanaf de smart phone van harte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! joepieeeeeeeeee. bizar joh zelfde als vorig jaar,geen toeval!!! het was weer tijd voor goed nieuws. nu hebben we nog meer hoop voor vlinder.

reageer later nog op de rest vanaf de tel is t niet zo handig.
    ik ben erg blij!!!!!

7. Linnie82

Linnie82 Actief lid

Oct 14, 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een nieuws, echt heel erg leuk.

Sanja lekker zeg nieuwe meubels, worden ze snel geleverd?
    Geniet nog maar effe lekker van je wijntje, voor je het weet kan het niet meer. Als ik je schoonzus was zou ik het echt eerder willen halen, maar ja dat ben ik. Je moet niet teveel drinken he voor je die ovutest doet of doe je dat ook niet? Met teveel vocht drinken verdun je de concentratie. Ik wist dit ook pas later.

Denice ja die momenten van missen blijven en zullen denk ik nooit ophouden. DAt schuldgevoel blijft zo door je hoofd spoken, vooral als je ind. het nieuws weer ziet. Toen ik Evi voor het eerst zag had ze zo'n thermo pak aan om haar koel te houden, zag er echt vreemd uit. Zo wil je,je kind niet zien. Ook ik zit hier weer met tranen. Het is ook allemaal niet niks wat we hebben meegemaakt. Ik hoop dat de komst van het brusje het net even iets makkelijker maakt. Ik hoop dat het helpt om het lege gevoel kwijt te raken, maar eerlijk gezegd weet ik het ook niet en laat ik het maar op me af komen. Lekker dat je het naar je zin hebt gehad. Morgen weer werken? Bijna de echo he? Spannend. Ik moet volgende week, ook ik vind het spannend.

Vlinder ach meid dat wachten is zo irritant en moeilijk. Vooral omdat je van die mooie tekens hebt gehad en je de symptomen hebt. Hopelijk test je net als wuppie over een paar dagen alsnog positief, je weet het niet. Zelf lees ik bewust niet teveel op dit forum, dit om mezelf te beschermen, op andere topics merk je toch dat mensen anders in een zwangerschap staan. Vooral als ze nooit iets hebben meegemaakt. Ik hou het meestal alleen bij dit topic. Ik was laatst ook weer de mama aan het lezen. Nou ook daar merk ik dat het gewoon allemaal niet voor mij geldt, voor ons is het toch allemaal anders. Ik wilde bijna zelf mijn blad opzetten voor vrouwen die na een vlindertje weer zwanger zijn. Maar gelukkig is dit niet een grote doelgroep.

Gisterenavond was mijn zus jarig. Mijn goeie vriendin met haar zoontje van 4 maanden kwam ook. Er kwam ook nog een vriendin van mijn zus, die is 4 weken geleden bevallen. Op een gegeven moment gingen zij het hebben over hun bevalling en baby's. Ze vertelde elkaar hoe heftig hun bevalling was en dat ze zo bang waren bla bla bla. Heel eerlijk gezegd werd ik heel erg boos en jaloers. Ik wilde eigenlijk schreeuwen dat ze eens na moesten denken.Al jullie verhalen en die van mezelf spookten door mij hoofd. Dat ze het over heftige bevallingen hebben waar ik bij zit vind ik echt belachelijk ze moesten eens weten zeg. Hun hebben allebei een kerngezond kindje, wat maakt zo'n bevalling dan nog uit.Daarnaast praat ik graag over mijn bevalling maar mij wordt niet gevraagd. S'avonds in bed zat ik dus weer flink te huilen. Vond het zo oneerlijk dat vrouwen zeuren om hun bevalling terwijl ze een gezond kindje hebben dat ook nog leeft. Zo zie je maar mensen snappen er echt niets van. Mijn zus zei dat ik er in het vervolg gewoon wat van moet zeggen. Maar ik denk dat ik hier ''gewoon'' maar aan moet wennen. Je kan toch niet aan mensen vragen om het niet meer over hun bevalling te hebben. Ach het is soms allemaal zo oneerlijk en pijnlijk. Daarna nam ik het kleintje van 4 mnd in mijn armen. Ik wist dat iedereen naar me zou kijken en natuurlijk het een en ander zou denken. Ik wist dat ik het ventje niet in mijn armen kon nemen zonder dat mensen hier verdrietig of iets dergelijks van werden. Ik denk doe het gewoon ik wil toch door. Ik gaf hem zijn fles en toen zei mij moeder heel hard, ''goed je hand eronder houden anders krijgt hij lucht binnen''. Dat deed pijn ik wist dat iedereen keek, iedereen keek naar die moeder zonder kind en nu keken ze ook nog eens naar een moeder die niet eens een fles kan geven aan een kind. Jeetje joh die gedachten en gevoelens had ik echt niet verwacht. Misschien slaan ze ook nergens op maar goed ik voel ze wel.
    zo sorry hoor meiden maar ik moest even mijn ei kwijt. Hopelijk was dit weer even een dip en kan ik er nu weer even een tijdje tegenaan. Slaap lekker allemaal en Wuppie ga maar lekker dromen.

8. Patatje

Patatje Bekend lid

Jan 1, 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Hoi meiden!

Wuppie; GEFELICITEERD!!! Geniet er van!

Linnie; dat soort situaties herken ik helemaal... Lijkt wel of er zich steeds vaker "pijnlijke" situaties voordoen. Het zal wel weer een stuk verwerking zijn ;). Opmerkingen over prematuurmama's die overbezorgd zijn bijvoorbeeld. Kan maar al te goed begrijpen waar die overbezorgdheid vandaan komt na weken IC (werk in de kinderopvang, heb er dus wel eens mee te maken)... Moet ook nog steeds op kraambezoek bij een kennis die een voorbeeld bevalling gehad heeft en zelf zegt dat ie hels was :$. Daar zie ik dan tegen op :(.
    Schuldgevoel ook herkenbaar... Volgens mij ga ik bij m'n volgende zwangerschap, bevalling en net geboren baby ook hele "kritische" moeder zijn in het ziekenhuis ;).
    Laat dit weer een moment geweest zijn waar je sterker uit komt dan dat je al was, die oerkracht komt dan goed van pas ;).

Denice; wat goed dat jullie het zo fijn hebben gehad! Heerlijk zo veel wandelen! En wat lekker met een bubbelbad en sauna :D. Ja, vakantie is ook echt zo'n moment om extra aan jullie kleine jongen te denken... Erg herkenbaar ook...
    Wat de gyn betreft geen streefgewicht gezegt... Morgen maar is even bellen, weet nu niet waar ik aan toe ben :(.

Sanja; jeetje die kleine laat lang op zich wachten ;).
    Oh, wat lekker pannekoeken! Daar kan je me voor wakker maken :). En nieuwe meubels, erg leuk ook! Wanneer komen ze?

Vlinder; dat wachten is irritant he... In de hoeveelste ronde zit je? Hoop dat je van de week een positief testje hebt!
    Ja, dat abortusforum... Gaat af en toe echt nergens over :(. Ik zag je reactie en die was zeer duidelijk en kwam goed over ;). Knap hoor dat je zo duidelijk je gedachten en gevoelens over kan brengen!

Gizje; tuk maar lekker door hoor, wij lopen niet weg ;).

Vanochtend m'n buikomvang gemeten (beter meten dan wegen zei de dietist) en nu al 3cm kwijt! Ben nu toch ook wel benieuwd wat ik weeg ;). Hoop dat het afvallen snel gaat en dat er ook snel genoeg af is zodat er een ei kan gaan springen... Over 3,5 maand gaat m'n nichtje trouwen, als ik er dan niet zwanger heen kan dan lekker slank :D.
    Heerlijk morgen en de rest van de week niet werken :D. Een andere nicht komt gezellig logeren morgen, dus dat wordt weer dolle pret!

All; Fijne avond!

XXX

9. Polly76

Polly76 Actief lid

Dec 8, 2010
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wuppie super joh!! Van harte gefeliciteerd!!!!! JEEJ:)

10. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    1,817
    10
    38
    Allemaal bedankt voor de felicitaties.

Denice klinkt als een heerlijke week weg herken het wel als je weg bent je meer denkt hij had hier nu ook bij moeten zijn. Hoop dat je uitgerust de tweede helft in mag. 50km lopen gaat dat nog een beetje? Ik liep liever hard oke joggen dan dat ik moest wandelen deed zeer in me bekken.

Linnie ik ken dat soort opmerkingen ook en ben het met je eens dat ze best even aan je mogen denken en het geklaag achter wegen houden. Als bij mij zoiets gebeurd laat ik het wel merken op wat voor manier ook ik er ook nog zit.
    Stoer dat je de baby de fles heb gegeven en het ook zelf wilde het blijven toch mooie wezentjes merkte ik gister op kraam bezoek ook blijft mooi. Denk niet dat de mensen gedacht hebben ze kan het niet want ik snap de opmerking trouwens ook niet :(. en ja ze zullen wel vertederend en verdrietig hebben gekeken maar tegelijk ook allemaal jou een gezonde baby toegewenst.

Patatje jeeh 3 centimeter Hoop echt dat de eitjes gauw weer durven te springen heb je hier al eerder last van gehad?
    Ben benieuwd wat de gyn zegt hoe hoog is je bmi nu dan?

Vlinder ik hoop dat jij ook van de week alsnog positief mag testten.
    Heb ook meegelezen in het abortus topic en vind inderdaad dat jij dingen zo goed kunt verwoorden en dit was niet de eerste keer dat ik een stukje van je las. Ik kook vaak als ik dit soort dingen lees helemaal degene die meeschreef beginent met een W. maar krijg het er niet uit op papier.

Polly denk aan je deze week het gaf bij mij echt een opluchting toen het voorbij was. Alsof we weer een hoofdstuk verder konden.

Gizje weltrusten kan ook wel veel meer slapen merk ik ben zo moe maar dat zal ook wel door de spanning komen.

Sanja nog geen tante? Leuk nieuwe meubels moet je er lang op wachten? Oh pannekoeken heerlijk en dan vooral het meel dat we in een kerstpakket hadden van een bepaalde molen,hoop dat ik zoiets nog kan vinden.
    Zat vrijdag nog aan me laatste steak gegeten dus daar moet ik even op teren.

Schuld gevoel hebben we allemaal en ik denk dat een beetje ook niet erg is maar probeer er aan te denken dat we allemaal alles hebben gedaan om onze kindjes te redden.

11. Lieve meiden, ik lees al een tijdje met jullie mee. ik zou het fijn vinden om hier mee te komen kletsen. Ik zal mezelf even kort voorstellen (voor zover dat kan in het kort dan)

In 2007 wilden mijn man en ik voor een kindje gaan. de eerste ronde was het gelijk raak, helemaal super natuurlijk!! Maar helaas eindigde dat in een miskraam. De derde ronde erna mochten wij weer het geluk ervaren van een positieve test. Alles leek goed te gaan, al bleef ik het gevoel houden dat er iets niet goed zat. Tijdens de 20 weken echo bleek dat ons meisje een open schedeltje had, oftewel anencephalie. Op 15 januari 2008 ben ik van haar bevallen. Gelukkig mochten wij snel daarna weer zwanger worden en gelukkig is die zwangerschap helemaal goed mogen gaan. Wel met de nodige complicaties, weinig vruchtwater, laatste weken in het ziekenhuis gelegen. Maar ons meisje is eind december 2008 geboren middels een keizersnede. Tijdens de keizersnede kwamen ze erachter dat ik een halve baarmoeder heb, maar 1 eierstok en 1 eileider en maar 1 nier. Dat was wel ontzettend schrikken natuurlijk. We mochten een jaar niet zwanger worden. Na een jaar zijn we er meteen weer voor gegaan. na 6 maanden was het gelukt. Helaas weer een miskraam. Ik heb prius onderzoeken gehad in het ziekenhuis en daar heb ik onlangs de uitslagen van binnen gekregen. Er kwam onder andere uit dat mijn hart te snel pompt. Dit kan miskramen veroorzaken. Om die reden ben ik nu druk aan het sporten., Verder bleek dat ik een stofwisselingsziekte heb. Daar slik ik nu vitamines voor. Door deze ziekte heb ik verhoogde kans op hart- en vaatziektes en trombose bij mezelf. Maar ook verhoogde kans op miskramen, complicaties tijdens een zwangerschap en helaas wordt het ook in verband gebracht met anencephalie. dus die domme pech die ik steeds hoorde was dus toch niet zo'n domme pech, maar kwam door mijn lichaam. Pfff daar heb ik me wel even heel schuldig om gevoeld. Maar goed, ik heb er alles aan gedaan wat ik kon, dus ik weet feitelijk wel dat ik mezelf niks mag verwijten.

Nu zitten we dus alweer in ronde 17 voor een broertje of zusje en helaas is het nog niet gelukt. Ik probeer er wat afstand van te nemen, van het hele zwanger worden gebeuren, maar het lijkt me wel fijn om te kletsen met meiden die een zelfde soort achtergrond hebben.

Dus dit was mijn verhaal., in het kort;)

12. denice

denice Actief lid

Jul 13, 2010
    423
    0
    16
    Marjolein welkom hier. Jij hebt ook veel mee gemaakt zeg. En dat ze met de keizersnee dat allemaal pas zagen:$ Hoop voor je dat je snel een brusje mag krijgen. Klets maar lekker mee, het heeft mij echt geholpen. De dames hier helpen elkaar door moeilijke dagen.

Wuppie ben echt super blij voor je. We hadden een rondje gelopen van 17km en toen we terug kwamen had Ivo last van zijn rug, knie enz. wie is er nu zwanger;) Ik had echt nergens last van gelukkig. De eerste 3mnd had ik wel heel erg last van mijn onderrug als ik veel gedaan had dat is gelukkig voorbij.

Sanja leuk nieuwe meubels al last van nesteldrang:p Donderdag zit ik op 20 weken en dan vrijdag de echo echt super spannend. En is er al een eitje in aantocht? En al tante?

Linnie ze hadden zeker een beetje rekening met jouw mogen houden. Ik vind het ook fijn om over Lanotje te praten(zoals jullie wel kunnen lezen:)) en merk dat mensen in mijn omgeving het ontwijken ofzo. Misschien ook even met je moeder erover praten hoe het bij jouw voelde, want denk dat niemand dacht dat je geen fles kan geven hoor. En ze moesten eens weten wat er in je buikje groeit;) Yep vanaf vandaag weer werken, maar merk dat het me wel goed doet. En vrijdag de 20 weken echo, vind het ook heel spannend weer.

Patatje en hoe ging het gesprek met de gyn, heb je al meer duidelijkheid? En wat ga je super met het afvallen echt knap hoor! Ik zou zeggen ga zo door dan springen de eitjes echt wel weer!

Vlinder je vroeg volgens mij nog over de vit k. Ja dat wordt landelijk door gevoerd, maar de fabrikanten moeten eerst met een nieuw flesje komen. Dit advies loopt al sinds juni 2010, maar de fabrikanten hebben het nog steeds niet aangepast.

Gizje jij donderdag echo toch?

13. Vlinder84

Ha lieve Mar, ook welkom hier meis. Voor de andere meiden, Marjolein en ik kennen elkaar al, onze dochters zijn rond dezelfde periode geboren, hadden een soortgelijke aandoening :( en we waren ook tegelijk weer zwanger van onze bengels :) Het zou mooi zijn als we straks weer samen een bengel mochten krijgen!

Ik ben even te moe om alles te lezen en bij te houden, heb steeds meer moeite de dagen door te komen en zoonlief is de afgelopen twee nachten om kwart over 4 wakker geworden en vond dit een mooie tijd om op te staan. Dat vind mama dus NIET! :( En ben behoorlijk van slag dat ik me zo zwanger voel maar niet posi test. Ik ben nu 3 dagen overtijd en ben zo misselijk en moe en bleeehhhh. En denk dan dat het vast niet goed zit ofzo, want anders zou ik anders nega testen? :( Nou ja, ik ben dus een beetje depri en ga maar even in bad liggen zwelgen, daar ben ik goed in ;) Oh ja en ik ga niet meer testen! Als ik vrijdag nog niet ongesteld ben, ga ik de laatste test doen. Als ik dan nog geen posi resultaat heb, ga ik maandagochtend naar de ha. Concrete plannen om me maar even aan vast te kunnen houden. Zo. Trusten!

14. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    1,817
    10
    38
    Hoi lieverds het is alweer mis hier weet even niet zo goed wat ik hier van moet denken:x

15. Denice dank je voor t welkom! Heb jij vrijdag de 20 weken echo? Wat ontzettend spannend zeg... Waaraan is jullie kindje overleden? Ik wens je alvast heel veel sterkte!! Ik duim dat alles goed mag zijn!!

Wat is dat precies van t vitamine k?

Vlinder fijn je hier ook te spreken meis. We hebben toen zoveel steun aan elkaar gehad... Wat vreemd 3 dagen overtijd en geen t positieve test:( Misschien wil je dit niet horen, maar zou t kunnen zijn dat je t mss psychisch tegenhoudt? Ik hoop van niet natuurlijk en dat vrikdag je test mag knallen!!!

Wuppie ik had gelezen dat je zwanger was..en nu dus een miskraam...? Wat ontzettend rot voor je:(

16. Polly76

Polly76 Actief lid

Dec 8, 2010
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marjolein welkom!
    Wuppie wat is er aan de hand?

17. sanja

sanja Actief lid

Oct 8, 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wuppie, lieverd is het mis? Wat is er? De koude rillingen lopen over mijn lijf van je berichtje.

Hallo Marjolein!

Kom in mn pauze nog even verder kletsen!

18. Vlinder84

Wuppie, wat is er?? Ben je aan het bloeden ofzo?? :$:(

Marjolein, het kan maar ik denk het eigenlijk niet. Ik heb wel vaker stress en ben daar nooit overtijd van geraakt. Als ik echt even terug ga naar mijn lijf, dan denk ik dat mijn ei wel bevrucht is maar dat het mis is gegaan bij de innesteling. Ik weet heel zeker dat mijn ei zondag de 20e is geweest en ik word standaard 12 dagen na mijn ei ongesteld. Dit is dag 16... :( Ik baal hier zo van, als het dan toch niet zo mag zijn, laat het bloeden dan beginnen zodat we de volgende maand verder kunnen gaan...

19. Patatje

Patatje Bekend lid

Jan 1, 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Wuppie; wat is er aan de hand :(. Ik maak me zorgen om je...

Marjolijn; Welkom hier! Jij hebt ook al veel meegemaakt zeg... En jeetje ronde 17 al weer... ik zelf vind het erg fijn om met deze meiden te kletsen :D.

Denice; je bent een bikkel ;). Volgens mij heb je echt een topconditie! Nog geen gesprek met de gyn gehad, moet straks terug bellen.

Vlinder; wat leuk dat je Marjolijn al kent :). Wat zuur dat je lichaam zo vervelend doet... Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt door een positieve test of een ongi.

Hier gister ongi geworden op dag 26! Ben zo blij als een klein kind :D. Heb het gevoel dat m'n lijf weer op orde komt en dat niet snoepen gaat me ook te goed af! Heb me van 't weekend opgegeven voor een hardloop groep, dus ga voor het eerst in m'n leven hardlopen ;). Wie had dat gedacht :p. O ja, m'n BMI is iets van 29.

Doei, doei!

XXX

20. Vlinder, dat zou natuurlijk ook nog kunnen... Ik hoop het niet voor je meis. Ik hoop dat je dan alsnog een mooie test mag krijgen snel en dat het vruchtje gewoon wat vertraging heeft opgelopen op weg naar je baarmoeder!!

Patatje, jij dus ook druk aan het sporten? Ik ook en ik moet zeggen ik vind het super lekker! Ook psychisch even helemaal je hoofd leeg maken. Bevalt goed! Ik was ook begonnen met joggen, maar ik kreeg helaas last van mn knie. Ben nu aan het cardiofitnessen en spinnen. Ben benieuwd hoe het joggen jou bevalt!

Share This Page