wanneer weer zwanger worden

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door sanja, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patatje ben je vooral aan het sporten om je cyclus weer regelmatig te krijgen? En zijn jullie wel alweer aan het proberen om zwanger te worden? (sorry hoor voor mn vragen, maar ik moet iedereen nog een beetje leren kennen)

2. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Ja bloed en niet weinig heb het al 2keer eerder megemaakt maar dan later dacht er wel doorheen te lopen en ben gaan werken, maar eigenlijk gelijk weer weggegaan. Kom vanavond nog wel even langs.

3. Wuppie, wat bedoel je precies dat je het al twee keer eerder hebt gehad? Tijdens eerdere zwangerschappen? En is het toen misgegaan?
    En nu bloed je dus weer... Wat onzettend naar:(:(:(

4. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    zo hehe...even pauze,

Denice, spannend echo vrijdag ik ga duimen dat alles goed is!

Marjolein, leuk dat je mee komt kletsen. Ronde 17 alweer, jeetje meid. Over een kleine 2 weekjes testen. Wie weet is het deze keer raak!

Vlinder, het zit in de lucht, denk ik. DIe kleine van mij was van hetw eekend ook om 4 uur klaar wakker. We hadden haar tussen in gelegd. Ligt ze gewoon in de manenschijn te zingen...pfff kwart over 5 ben ik maar opgestaan. Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt. het liefst een streep maar anders maar de ongi kun je iig weer opnieuw beginnen.

Patatje, jouw lichaam gaat gewoon mee in die goede flow waar jij op dit moment in zit. Springen maar ei!!!

Wuppie, wat erg meid. Het kan natuurlijk ook nog een andere verklaring hebben.....Maar het gevoel zal genoeg zeggen. Jeetje meid ik leef echt met je mee en denk aan je een hele grote dikke digiknuf!

Nou meiden. ik vind mijn ei maar niet hoor. Zit nu op dag 20, heb nog 2 testen en dan zijn ze op, zag net voor het eerst wel een heel licht streepje dus misschien komt het eraan....
    Schoonzus is vandaag opgenomen voor het inleiden, ze hebben haar vliezen gebroken. Nu heeft de baby in het vruchtwater gepoept. Kan dit kwaad??? Wil het liefst de hele tijd bellen en smsen met haar maar ze wil met rust gelaten worden (begrijpelijk natuurlijk!) Maar ik vind het zooo spannend!!!!!

5. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Marjolijn; we zijn nu 10 maanden bezig met zwanger worden. Sinds de geboorte van onze dochter nog geen kilo kwijt :(. Ws een soort overlevingsmechanisme van m'n lichaam; door de stress van het overlijden van m'n poppie is m'n lichaam de overtollige kilo's vast gaan houden, ondanks pogingen tot niet ongezond eten en 3x per week sporten. Daardoor heb ik dus blijkbaar geen eisprong meer en is m'n cuclus een rommeltje. Heb nog nooit overgewicht gehad, dus het is ook iets onbekends voor m'n lichaam :$.
    Nu ik lichamelijk weer lekker in m'n vel zit gaan deze pogingen ws wel helpen. Heb wel de hulp van een dietist in mogen schakelen als steuntje in m'n rug. En ik moet zeggen dat ik nu binnen 2 weken al resultaat heb :). Morgen weer naar de dietist, ben benieuwd wat de kilo's gedaan hebben. Er is in ieder geval al 3 cm af ;).
    Verder ben ik wel onderzocht door de gyn en alles lijkt gezond van binnen. Dus echt die kilo's kwijt raken. Mocht dat m'n eisprong nog niet op gang helpen, kan ik evt. aan de medicatie. Maar ik ga voor de kilo's :D.
    Ja, en sporten is idd echt een soort therapie ;). Je krijgt er meer energie van al moet ik zeggen dat ik er niet altijd zin in heb... Maar ik weet waar ik het voor doe :). Ik doe ook aan RPM (zelfde als spinning toch?) heerlijk! Soms fiets ik zo hard dat ik er licht van in m'n hoofd wordt :p.
    Heb jij ook overgewicht? Of sport je echt omdat je het graag doet?
    Hoop dat het snel raak is bij je na al die tijd!

Sanja; spannend! Met ontlasting in vruchtwater zullen ze niet lang wachten de baby te halen. Is een teken dat hij/zij er al even klaar voor was er uit te kunnen volgens mij...
    Getsie, jij hebt ook al van die vervelende eieren :). Hoop dat je 'm snel vind!

Wuppie; wat betekent dat? Niet goed? Of bloedverlies dat altijd kan bij zwangerschap :(. Wat het ook is, sterkte er mee... Ik denk aan je! Dikke kus!

All; inmiddels naar de gyn gebeld en bevestiging gekregen van wat ik al dacht. Overgewicht is de oorzaak. Verder alles prima. Over 8 weken weer terug om te bekijken of we verdere plannen moeten gaan maken. Dus dat is een mooi streven om kilo's te lozen :).
    Vanmiddag lekker naar het strand, een stuk lopen met m'n kleine nichtje :).

XXX

6. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Marjolein leuk dat je hier ook mee komt schrijven, al is de reden natuurlijk wat minder. Heb je vaak voorbij zien komen in andere topics en ken je verhaal een beetje. Wist alleen niet dat er lichamelijk zoveel gekke dingen waren.

Ik begon met een mk in dec 2006 met 12 weken spontaan dacht echt dat ik dood ging.
    Daarna mijn dochter April 2008.

Juli 2009 gingen we er weer voor en januari kreeg ik een mk met 7 weken. gelijk daarna weer zwanger en dat was ons mannetje die in Juli 2010 is geboren.

En nu dit dus weer was vanmorgen gelijk duidelijk. krampen worden nu gelukkig alweer wat minder denk dat ik het meeste wel kwijt ben doet me lichaam gelukkig nog iets goed.. opruimen. :(

Sanja spannend vandaag met je schoonzus. Volgens mij moet ze dan een nacht in het ziekenhuis blijven als ze in het vruchtwater gepoept hebben ter controle.
    Wat gek dat je nog geen ei heb kunnen vinden, wat was je cyclus normaal weet je dat nog?

Patatje mooi dat je ongi er is.een bmi van 29 vind ik niet eens zo slecht, zal mijne weer eens uitrekenen. Pas op hoor hardlopen is verslavend:D.

Vlinder wat gek dat het maar niet komt weet het ook even niet.
    Gekke lijven.

Polly sterkte vandaag.

Denice haha mannetje had dus meer last van de wandeling dan jij. Vind het knap van je hoor nog zover lopen.

7. Sanja, ik hoop er maar niet te hard op. Begin dit jaar heeft mijn man een week lang 40 graden koorts gehad. Heb gehoord dat het dan 3 maanden kan duren voor alles weer in orde is. Dus ik hoop wel heel erg, maar probeer er niet teveel van te verwachten...:(

Ik hoop dat jij je ei snel vindt!! Rot is dat he! En van je schoonzus, als het kindje in het vruchtwater gepoept heeft, zullen ze het inderdaad zo snel mogelijk halen! Spannend zeg!! Hopelijk mag alles goed gaan! Is het hun eerste kindje?

Patatje wat rot zeg, dat je lichaam niet mee lijkt te werken. Gelukkig lees ik dat het nu eindelijk de goede kant op lijkt te gaan!! Eindelijk, wat duren die maanden dan lang he..! Hopelijk mag je nu ook snel resultaat hebben in de vorm van een mooie cyclus en nog liever van een snelle mooie (en vooral gezonde) zwangerschap! Ben benieuwd naar de dietist morgen!!
    Ik heb zelf geen overgewicht. Al woog ik voor mijn zwangerschappen meestal rond de 60 en zat ik nu steeds rond de 70 (ben 1.71 lang). Maar sinds ik sport (en minder snoep) zie ik voor het eerst weer 67 op de weegschaal staan! Dat is wel super! Ik ben eigenlijk begonnen met sporten voor mn hart, om de capaciteit te vergroten op advies van de gyn. En wat je zegt, ik heb ook nog nooit zo'n goede motivatie gehad om te blijven sporten! RPM ken ik niet?

Veel plezier vanmiddag met je nichtje! Tis heerlijk weer! (En ik zit op mn werk:x)

8. Wuppie Wat ontzettend naar dat jij ook al zoveel voor je kiezen hebt gehad. Het zwanger worden en blijven is echt een wonder, dat blijkt wel weer.. De miskramen, je lieve zoontje die niet bij je mocht blijven, ik vind het heel rot voor je.

9. Patatje weet jij trouwens of t kwaad kan om (fanatiek) te sporten als je (pril) zwanger bent? Of dat t kwaad kan bij een bevruchting of innesteling bijvoorbeeld? Sauna en hete baden etc mogen niet, dus mss dat sporten dan ook wel niet goed is? Of weet misschien iemand anders dit?

10. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik ben vanmiddag ongesteld geworden... :( Voelde het al aankomen, gisteravond opeens geen zere borsten meer en vannacht kramp dus kon niet veel goeds betekenen. Misselijkheid is ook weg, alleen nog dat weeïge gevoel en nog wel duizelig. Nou ja, we gaan vol goede moed verder met de volgende ronde. Ik heb de gyn nog even gebeld hoe dat zit met vliegen en ik mag gewoon vliegen als ik zwanger ben en ook als ik net bevallen ben! :) (we gaan in januari/februari 2012 naar zuid afrika naar de bruiloft van schoonzusje) Moet dan wel preventief spuiten tegen trombose, maar dat moest ik sowieso al. Dus we hopen op deze maand en anders moeten we pauze houden tot half juni. Als het (vanaf) dan lukt zou ik 33 weken zwanger zijn als we terug vliegen en dat ken net.

Wuppie, dikke knuffel meid, wat ********* allemaal! :(

Ik heb vanavond EHBO aan kinderen cursus (zat ik net op te wachten, ik krijg helemaal de kriebels van kinderen en ongelukken, heb het kippevel op m'n armen staan als ik erover lees of hoor brrrr maar toch is het belangrijk om te weten he en wil als GO aan de slag.) Ik lees vanavond of morgen weer bij, duik nu snel de boeken weer in!

11. Lieve vlinder wat ontzettend rot meis... Ik heb ook in het begin een x een ronde gehad waarin ik zeker wist dat ik zwanger was maar waar t al vroeg mis is gegaan. De test heeft t nooit aangegeven, maar ik wist t gewoon zeker. T zou zo mooi zijn geweest he, alle tekenen van je meisje en dan zwanger (blijven). Ik hoop voor je dat de volgende ronde veel geluk mag brengen!!

En wat goed zeg kinder ehbo. Ik ga dat wrs ook doen!!

12. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wuppie, kan het gewoon nog steeds niet geloven :x zoveel pech. Misschien is het een schrale troost dat er voorafgaand aan je vorige twee zwangerschappen ook een mk is geweest. Al zou het jou allemaal een worst wezen en is er niks wat je op dit moment kan troosten....Ik denk aan je...

Vlinder balen zeg, weer een maand wachten :x

Jullie vroegen mij ook nog naar de nieuwe meubels. We hebben een nieuwe kast en eetkamerstoelen. We moesten het gelijk meeneemen want het was een opheffingsuitverkoop. Het huisje is dus al gepimpt.

Ben nog steeds aan het tandenknarsen. Hoorde net van mn schoonmoeder dat ze pas op 4 cm zit en een ruggeprik (watje ;) nee hoor ieder zn ding :D) gehad heeft. Het wordt dus nog een lange nacht.

En dan heb ik ook nog even een klusvraagje :) Gister dus niet geklust, staat voor vandaag op het programma. Maar de test was dus nog niet knallend. Als dat nou morgen wel zo is, moet ik dan morgen weer of juist de dag erna of gewoon 3 dagen knallen...pff heb er nu al weer stress over en dan moet het wachten nog beginnen.

13. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh patatje, ik lees net je reactie bij david, wat is dat toch een wonderbaarlijk mannetje en wat moet dat voor jou een dubbel gevoel zijn?

14. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Wuppie wat jammer dat het niet zo mag zijn. Misschien is het wel een teken zoals voorgaande keren. Dikke knuffel voor jouw!

Marjolein Lanotje is na 5 weken overleden aan een hersenbloeding, maar er is geen oorzaak gevonden waarom hij een hersenbloeding heeft gehad. De vit k moet je geven als je borstvoeding geeft en zijn voor de stolling van je bloed. Bij Lanotje waren de waardes van vit k te laag en dus zijn stolling verstoord, maar ik heb het elke dag gegeven en ze kunnen geen oorzaak vinden waarom Lanotje de vit k niet heeft opgenomen. De overheid heeft nu de vit k verhoogd van 25 naar 150 dus 6x zoveel, om dit te proberen te voorkomen. Ja heb vrijdag de seo vind het ook heel spannend.

Vlinder balen dat je ongi bent geworden:( Op naar de volgende ronde hoop voor je dat dan raak is en anders heb je even pauze. Wel gaaf hoor Zuid Afrika, mijn nicht woont in Maleisie, heel misschien dat we volgend jaar gaan. Interesant die ehbo cursus.

Sanja zou de test morgen afwachten als die positief is wel morgen klussen en anders een dagje rust:p Spannend hoor je schoonzus! Bij onze schoonzus had Sophie ook in het vruchtwater gepoept en moesten ze even in het ziekenhuis blijven voor controle, maar alles was goed en ze waren snel weer thuis.

Patatje fijn dat je weer over 8 weken naar de gyn kan en misschien wel gelijk een echo wie weet;)

15. Denice ik kan me jouw verhaal weer herinneren. Ik had ook een reactie geplaatst in het topic van je zoontje. Wat verschrikkelijk... En je doet er alles aan om alles zo goed mogelijk te doen voor je kindje en dan mag het helaas toch niet zo zijn. Ik had bij Luna* ook trouw foliumzuur geslikt en desondanks mocht t niet goedgaan. Een vriendin van mij was twee weken korter zwanger en zij had nog nooit van foliumzuur gehoord. Zij heeft nu twee gezonde dochters rondlopen. Het is zo oneerlijk soms..

Hebben jullie obductie laten doen en is daar misschien nog iets uitgekomen? En wordt dit nieuwe kindje meer gecontroleerd misschien om te kijken of hij/zij k wel goed opneemt? Ik neem aan dat jij de k sowieso al in hoge dosis gaat geven straks??

Sanja hoe was de test??

16. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hehe!! Ik ben tante. Uiteindelijk is de baby gehaald met een keizersnee....

17. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Vanaf mijn werk.

Marjolein we hebben geen obductie laten doen. Kon het niet over mijn hart krijgen:( Als de beeb straks geboren is geven ze de vit met een spuitje zodat het gelijk in de bloedbaan zit. En daarna om de 2 weken controle voor de stollings waarde en vit k waarde. Totdat wij vinden dat er langer tussen de controle kan. En we mogen gelijk naar de poli komen als we denken dat er wat is dus niet eerst naar de huisartsenpost gelukkig. Ja wij gaan die hoge dosis geven, bij de geboorte wordt er dus 1mg vit k met een spuitje gegeven en na 8 dagen gaan we elke dag 150 vit k geven.

Sanja gefeliciteerd!

18. Sanja gefeliciteerd!! Gelukkig dat alles goed is gegaan!! Super!! Wat is het geworden?

Denice, ik snap het wel... Wij hebben het wel laten doen, puur voor de toekomst. Ik moet zeggen dat Luna* er heel mooi uitzag erna, ze hadden haar mooi gehecht. Fijn dat jullie, of iig jullie kindje, straks zo goed id gaten wordt gehouden en dat er voorzorgsmaatregelen getroffen gaan worden in de vorm van spuiten en controles. dat zal vast een stuk rust geven denk ik. En natuurlijk moet je ook niet vergeten dat dit kindje een hele grote beschermengel heeft straks! ik weet zeker dat jullie mannetje heel goed op zijn kleine broertje of zusje zal gaan passen!!!

19. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Wuppie; hoe is het nu met je? Rustig in je buik nu?
    Haha ja! De hardlopers om mee heen "waarschuwen" daar idd ook voor ;). Wat de BMI betreft zit ik niet in de categorie obesitas gelukkig... Gewoon overgewicht.

Marjolijn; het was heerlijk op strand! Het was zelfs gewoon warm :). Nichtje heeft ook erg genoten!
    RPM is 3 kwartier fietsen op muziek in groepsverband. Heerlijk!
    Volgens mij kan fanatiek sproten geen kwaad hoor, zolang je maar goed naar je lichaam luisterd. Zo'n powerplate mag niet als je zwanger bent. Sauna mag zelfs weer als je voorbij de eerste 3 maanden bent, mits je een ervaren sauna ganger bent natuurlijk en niet de hele hete sauna's.

Vlinder; hoe vond je de EHBO cursus? Leerzaam he? Ik vind het altijd wel weer fijn om te krijgen, krijg ieder jaar BHV en dan reanimatie ook gericht op kinderen. Het wordt nu bijna routine, maar hoop het nooit nodig te hebben :(.

Sanja; gefeliciteerd!

O, ik moet weg... Kom later terug!

XXX

20. Patatje dan is t inderdaad een beetje hetzelfde. Alleen is spinnen een uur. En gaan jullie ook staand fietsen? Dat vind ik zó zwaar!!:$

Ik vroeg het me af omdat je de eerste weken van je zwangerschap ook geen sauna mag. En van t spinnen en fitnessen krijg ik t ook wel behoorlijk warm..

Wat fijn dat t zo lekker was op t strand! Hoe oud is je nichtje?

Deel Deze Pagina