wanneer weer zwanger worden

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door sanja, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polly76

Polly76 Actief lid

8 dec 2010
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Linnie - ik hoop dat je een oog dicht doet vannacht ;). Dikke knuf en ik hoop veel kijkplezier morgen.
    @Sanja - wat fijn dat je nichtje naar huis mocht! Enne wat zal je in spanning zitten, ben benieuwd of je het uithoudt tot zondag :).
    @patatje - you go girl weer een cm! Helemaal goed!
    @Gizje - blij om te horen dat de sfeer op je werk redelijk is! Maakt het toch minder vervelend om heen te gaan.

Hier alles rustig, weinig te melden! Slaap lekker vannacht meiden!

2. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hee digitantes,

Ben erg opgelucht het hartje klopt!!!! PFfff wat een ochtend zeg. Ben erg blij en ik geloof dat het kwartje is gevallen ik ben gewoon in verwachting. Zo gek om te zien, het is echt een hummeltje. De zwangerschapsduur klopte ook, staat op 9w3d. Ow wat voel je, je dan rijk zeg. Moest echt even huilen hoor. De gyn was ook erg blij voor ons. Mijn moeder zei'' het leek wel of hij zelf de vader was zo blij was hij''. Nu over 2 weken terugkomen voor de 12 weken echo en hij vroeg of ik een combitest wilde. Heb ik bij mijn dochter ook niet gedaan, maar ik weet het nog even niet. Het is duidelijk dat het bloedverlies van de doorbloedde bmm komt, want had nu ook na de inwendige echo last van licht bloedverlies. Ben erg opgelucht,ga het denk ik vanavond aan mijn schoonouders vertellen. Bloeddruk was weer torenhoog maar heb direct een kwartier 5 metingen gehad in een rustige kamer, die uitslagen waren wel goed. Nou ik ga even slapen ben zo moe van het niet slapen vannacht.
    Dikke knuffel en bedankt voor jullie steun!

3. Linnie!! Wauw!!! Helemaal super!!! wat een opluchting, JE BENT ZWANGER!!!! "Geniet" ervan!! Dit kindje heeft een hele grote beschermengel!!!

4. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een heerlijk nieuws Linnie. En grappig dat de gyn zo meeleefde. Je was vast niet in het emc? ;)

Jammer van die bloeddruk. 't is rot he, dat we die niet zelf onder controle kunnen houden? Hoe hoeg was die op zn max. Ik heb dat ook hoor bij mij schiet hij soms echt door als ik geemotioneerd ben of me heel erg druk maak. 160/90 haal ik dan makkelijk.

5. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sanaj. Ja het is echt lekker, besef is ook eindelijk daar.

Schrik niet maar op zijn hoogst was mijn bloeddruk vandaag 150/101, de assistente schrok zich een hoedje. Daarna werd hij steeds lager. Mijn laagste en tevens laagste was 123/83 dus erg netjes. Ja is echt irri die bloeddruk, dus bij jou ook als je emotioneel bent, dat heb je ind. echt niet in de hand.
    Het was ind. niet in het EMC, ik ga weer naar het IJsseland. Ik ben er erg over te spreken. Maar ja krijg ook bijna een vip behandeling daar van de gyn. Hij is ook zo geschrokken toen. Hij vroeg ook mijn toestemming, mijn dochter is namelijk een Cases geworden. Over een maand komen er een aantal Gyn bij elkaar en dan gaan ze mijn situatie bespreken. Ze willen kijken of ze het voortaan kunnen voorkomen, zien of anders aan moeten pakken. Ik zei nou graag, als ik daar andere vrouwen mee kan helpen. Dus ja dat zegt alweer genoeg over de uitzonderlijke situatie die ik heb meegemaakt. Gelukkig maar.

Marjolein, zo zie ik het ook ind. Was ook wel grappig terwijl ik bloednerveus zit te wachten in de wachtkamer ging de lamp boven mijn hoofd knipperen. Net ofdat ze wou zeggen, ''mam ben er hoor''. Was je weekendje lekker?

Owja en mijn man had zojuist ook even een tranen ontlading. echt fijn en lief dat hij zo meeleeft.

6. Linnie bijzonder hoor!! Wij hadden bij de 20 weken echo van mijn tweede dochtetje dezelfde gyn die de second opinion deed bij Luna*. Maar wat nog bijzonderder was. De vrouw van de 20 weken echo van t echocentrum was er ook bij. Ze keek af en toe mee in t ziekenhuis om up to date te blijven zeg maar. Toen we klaar waren zei ze met tranen in haar ogen dat ze zó ontzettend blij was dat t nu wel goed was allemaal. Ik had toen ook heel sterk het gevoel dat Luna* bij ons was!

En fijn dat je man ook zo meeleeft. Misschien laten ze het niet altijd zien, maar het heeft op hen natuurlijk ook een behoorlijke impact allemaal!

7. Polly76

Polly76 Actief lid

8 dec 2010
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linnie ik ben heel erg blij voor je, super nieuws zeg!!! Ik heb zelf ook hele goede ervaringen met het IJsselland, blij om te horen dat meerdere dit hebben. Gelukkig dat je bloeddruk wat zakte toen je tot rust kwam.

Vandaag belde mijn moeder om te vertellen dat ze een knobbeltje in haar borst hebben gevonden. Vanaf volgende week gaat ze de molen in. Het lijkt gewoon niet op te houden, elke keer als ik durf te zeggen dat ik mij goed voel gebeurd er iets. Eerst oma die overlijd en nu mijn moeder met een knobbeltje in haar borst. Ik ga volgende week met haar mee naar de onderzoeken. Gaan allemaal van die spookgedachten door mijn hoofd als: 'als ze nog maar wel oma wordt' :(.

8. Polly, jeetje zeg wat schrikken... Maar weten ze nog niet of het misschien iets anders kan zijn? Dat hoor je wel vaker he, dat het iets goedaardigs is. Ik hoop het voor jullie!! Maar kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent..:(

9. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    He bah Polly, wat een rotnieuw zeg. Bij jullie gaat het ook maar door en door. Ik hoop dat er binnenkort weer eens goed nieuws is in huize Polly!

Linnie, ik schrik niet van die bloeddruk hoor!! maar 't is wel hoog... vooral die onderdruk. Gelukkig zakte het weer. Goed in de gaten blijven houden en net als ik veel proberen te lopen en fietsen.

10. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Linnie super dat je het hartje hebt zien kloppen!!! Snap helemaal dat jullie opgelucht zijn. En nu genieten he van de zwangerschap! Ind oppassen met zonnen goed insmeren.

Polly zo dat is schrikken. Hoop dat het niks ernstig is.

Pataje knap hoor nog een cm! Hou vol!

Morgen naar de vk hartje luisteren:)

11. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Sanja; zo vertederend he, die kleintjes met een beebje :). Fijn dat je het fijn vind om straks lekker te tutten met je kleine nichtje :).
    Ow, en zo spannend... Hoop dat je zondag al positief test ;). En ja, 10 maanden, daar zitten wij nu op... Ik moet zeggen dat je er wel mee leert leven hoor. Heb me suf getest de eerste maanden en was dan echt teleurgesteld als ik weeeeer een negatieve test had. Inmiddels weet ik ook dat m'n BM gezond is en wat ik kan doen (afvallen...). Maar ja, m'n eerste NOD na een normale cyclus komt er ook weer aan over 2 weken... Dan zal ik ook wel weer allerlei zwangerschaps kwalen voelen ;). Hoop dat jou al die negatieve testen bespaard worden hoor! Gewoon zondag een posi test ;).

Polly; jeetje wat zuur zeg van je moeder... Hoop echt dat het mee valt!

Linnie; oh wat fijn dat je het hartje hebt zien kloppen! Kan me voorstellen dat het nu extra bijzonder is en dat je man z'n tranen ook niet kon bedwingen... Zuur van je bloeddruk... Heb je daar ook last van of merk je dat alleen omdat je aan de bloeddruk meter zit? Heb er geen ervaring mee...
    Bijzonder van die lamp trouwens ;). En wat goed dat jouw situatie een casus is geworden in het ziekenhuis!

Denice; joepie! Morgen weer hartje luisteren! Geniet er van :).

Marjolijn; 3 kg, goed hoor! Maar niet de bedoeling om af te vallen? Hoe heb je dat dan gedaan ;)?

Nou meiden, hier geen bijzonderheden ;). O, ja wel! Heb me vandaag geregistreerd voor een opleiding... Nu nog toestemming van m'n werkgever en dan vanaf september weer aan de studie :D.

Truste alvast!

XXX

12. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    linnie: Wat mooi dat je een hartje hebt zien kloppen :D Vind het ook zo leuk dat we maar 6 dagen schelen. Lopen gelijk op :p
    Heb je ook zo'n last van je hormonen? Ik ben al dagen aan het janken thuis ;) De angst van de zwangerschap zelf, geen baan in het vooruitzicht en de ellende in de wereld (vooral Japan). Zelfs het goede nieuws van jou wat ik net las, zit ik weer te janken, haha.
    Manlief zat gister al, ja stond ook al in m'n boekje (heeft zo'n boekje van zwangerschap voor aankomende papa's), dus ben niet gek aan het worden :p

polly: Je wat een slecht nieuws van je moeder. Ze gaan nog onderzoeken of het kwaadaardig is of weten jullie dat al? Sterkte iig aankomende tijd. Een hele dikke knuffel.

Denice: En weer een mooie hartslag gehoord vandaag?

patatje: Je hebt er zin in met een opleiding, succes. Heb zelf ook deeltijd gestudeerd naast fulltime werken. Vond het erg zwaar maar heb m'n diploma gelukkig wel(met heel veel pushen van m'n man, want ik zag niet meer zitten op het eind, haha)

sanja: Moeilijk he niet testen. Ik ga heel erg voor je duimen:)

Heel stom eigenlijk, maar ik ben bij de VK en de Gyn niet gecontroleerd op m'n bloeddruk besef ik me nu. En de thuis meter werkt ook niet meer. Nou ja, moet toch over 2 weken voor de 12wk echo, ze waren wel meer vergeten kwamen ze achter ;)

Nog 1 dagje werken en dan weekend :D Kan ik over 2 weken niet meer zeggen :p

13. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Gizje; ja hoor... Wat zijn ze dan allemaal vergeten bij de VK :(. Bijna 12 weken al weer... Wat gaat dat snel :).
    Mooi dat je je diploma hebt :). Wat voor opleiding heb jij gedaan?
    De collega's die de opleiding doen zeggen dat het reuze meevalt met de zwaarte, maar dat we wel goed moeten plannen ;). Mocht ik een deze maanden zwanger raken, dan schuif ik de opleiding door naar het volgende schooljaar omdat ik dan halfverwege zou moeten bevallen. Maar ga daar nu maar geen rekening meehouden aangezien ik al 10 maanden bezig ben :(. Dan maar "verder" gaan ipv blijven wachten ;).
    Zit het er voor jou over 2 weken al weer op bij je baan? En nog geen reactie op je brieven? Je krijgt dan wel een uitkering toch? Mischien stiemkem wel even lekker om rustig zwanger te zijn ;) of liever werken?

XXX

14. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Denice, alles ok bij de vk?

Patatje, 10 maanden is idd al weer veel te lang. Al duurdt het volgens de gyn pas lang als het langer als een jaar duurt. Goed plan hoor die opleiding. Ik vind het knap van je hoor je hebt een goede insteek!

Lachen joh Gizje, dat manlief zo meeleeft. Die mannen hebben het af en toe maar zwaar te verduren met ons vrouwen :)
    Geniet lekker van je weekend.

Heb sinds vandaag toch het gevoel dat de ongi er aan komt. Het rommelt in mn buik en had een emo bui (heb ik altijd een paar dagen voor mijn ongi) Pff dat wachten, vreselijk!!

15. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Bedankt allemaal voor de lieve woorden.

Linnie wat goed dat het hartje klopte en wat lief om te horen hoe ze met je meeleven in het ziekenhuis. Ook goed om te horen dat er word gesproken over wat er eerder is gebeurd en dat ze er wat aan gaan doen.Lief dat je man zo meeleeft,voor hem is het natuurlijk ook heel wat.

Patatje wat goed dat je aan een opleiding begint. Ook ik stel niks meer uit voor een evt zwangerschap hier alweer 8 maanden geleden. Ik haal geen testten meer in huis voordat ik dik overtijd ben zal nu over de 40 dagen zijn moet dus even geduld hebben.

Sanja hoop dat het de goede hormonstertjes zijn die je nu emo maken en dat je zondag een positieve dag heb.
    Gelukkig is je nichtje thuis en kunnen ze genieten.

Polly knuffel hoop dat het iets onschuldigs is.

Denice hoe was het vandaag?

Marjolein Heb in je profiel gekeken maar zie geen album. Jullie hebben al een heleboel uitgezocht in dat topic waarom er dingen mis gaan. Hoop dat ik een beetje serieus genomen ga worden in het ziekenhuis.

Gizje wat ga jij ook al weer hard haha wat leuk dat je man zich inleest weet hij tenminste wanneer hij uit de buurt moet blijven.

Hoop datwe dit weekend weer zo mooi wordt als afgelopen weekend en dan is het ook officieel lente oh heerlijk. Heb afgelopen weekend veel gefietst met dochter en gister voor het eerst in dertien jaar weer geskeelerd was leuk en ga het zeker blijven doen.

hu zit nu help mijn man is klusser te kijken en die man zei niet wat er was waarom hij niet door is gegaan en ze vallen hem een beetje aan.Op dat moment denk ik gewoon het is iets met een kind/zwangerschap en hij praat daarna met jhon en het komt eruit misgelopen zwangerschap....... Heel vreemd hebben we een gave gekregen ofzo....

16. Sanje en Patatje, wij zijn nu 17 rondes bezig en zelfs dat is niet lang genoeg voor de gyn. Helemaal gek word ik er soms van.. We moeten tellen vanaf de zwangerschapswens zegt ze. Dat wil zeggen na de miskraam minimaal een jaar en zelfs dan weten we t nog niet zeker. Als ik deze ronde ongesteld word (morgen testen!!!) ga ik weer een afspraak maken. We willen eigenlijk vanaf juli hulp (mei is een jaar na de miskraam). Ik hoop zo dat ze eindelijk eens een beetje mee willen werken en denken.

Wuppie zijn wij al vriendjes? Anders kun je niet in mn album kijken!

17. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Marjolein herkenbaar ik ging jna een jaar na de dokter en hij stuurde me weg omdat ik tussendoor een mk had gehad. Er is bij mij ook geen pijl op te trekken de ene keer word ik gelijk naar mk weer zwanger de andere keer duurde het 8 maanden. net zoals nu na de bevalling na 7 rondes. De 2 keer dat ik stopte met de pil was het na 4 en 5 maanden.
    Maar er is bij jou toch wel het een en ander gecontroleerd,wat zeggen ze daarvan dan.

Zal even vriendjes worden mijn b12 was trouwens 313.

18. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Polly ach nee toch! Komt er nou nooit rust bij jullie! Ik ga voor je duimen meid, hopelijk is het niet kwaadaardig. Heb vertrouwen hoe moeilijk dit ook is. Sterkte!

Sanja balen dat je het idee hebt dat je ongi er aan komt, laten we hopen dat het niet zo is! Afgelopen maandag heb ik een 24-uurs meting gehad en gisteren kreeg ik de uitslag. Nou die was echt super mooi. Was rond de 117/75 dus echt heel erg netjes. Het is dus duidelijk dat het ziekenhuis mij heel veel spanning geeft.

Denice hoe was het bij de VK? Mooi hartje gehoord?? Heb je al een naam voor jullie tweede zoon? Wel heerlijk dat jij dadelijk nog heel de zomer met jullie kleintje hebt. Echt lekker zeg. Het genieten is bij mij nu ook begonnen. Heb het gisteren huilend aan mijn chef verteld, ze was super blij voor me. Ik vond het zo moeilijk omdat ze zo goed voor me zijn. MAar ze vind het heel erg leuk en helemaal niet erg. Ze had het wel verwacht. Mijn team vertel ik het over 2 weken na de 12 weken echo.

Patatje wat leuk weer een opleiding wat ga je precies doen?? Die lamp was echt heel erg ''toevallig''. Heb in het ziekenhuis een ballon in vorm van een beertje voor onze dochter gekocht. Omdat ze grote zus gaat worden. Deze staat nu bij haar grafje. Mijn man ging gisteren even alleen kijken en toen ging dat hele beertje schudden. OOk hij zag dit als ''toeval''. Een hoge bloeddruk hoef je niet te voelen, dat is het gevaarlijke. Het wordt een sluiper genoemd omdat heel veel mensen het niet weten. Inmiddels heb ik wat mooiere uitslagen van de dokter gehad en weet ik dat het bij mij het Witte jassen syndroom is. Gelukkig!

Gizje ja echt heel leuk dat we maar zo kort schelen. Ben benieuwd. De hormonen schommelen enorm. Vorig weekend had ik er erg veel last van en ik merk dat ik heftig droom en raar. Merk wel dat de vermoeidheid en misselijkheid afnemen heb jij dat ook?? Is best wel belangrijk hoor je bloeddruk dus zeker even naar vragen de volgende keer. Wanneer heb jij de 12weken echo? Ik 01 04 2011 en het is geen grap. Leuk zo'n boekje voor je man en dat hij die leest is nog leuker. Gelukkig gaat alles bij jou volgens het boekje :cool:.

Wuppie ja het is al bijna lente, eindelijk!!! Ja die gave is duidelijk ontwikkeld bizar is dat he. Zou weleens willen weten wat de wetenschap hierover te zeggen heeft. Leuk skeeleren is het weer ook helemaal naar, heerlijk! Fijn dat je zo aan het genieten bent!

Marjolein ik kan me heel goed voorstellen dat je het zat bent na 17 rondes. Vooral als je het zo graag wilt. Ik hoop dat je eerder terecht mag en kan. Wel raar hoor dat je niet eerder geholpen wordt.

19. Wuppie vreemd is dat he. Ik had eigenlijk hoop dat t nu ook snel zou gaan. De eerste miskraam was ik ronde 1 zwanger. Van Luna* ronde 3. Van mn dochtertje ronde 2. De tweede miskraam ronde 6. En dus dus alweer in ronde 11. Word er soms wel moe van hoor...

Het feit dat ik al een levend dochtertje hebt lijkt zich soms wel tegen me te keren. In de zin van dat ze zien dat t blijkbaar wel kan en ze dus niet zo snel zullen helpen. Als ik deze ronde ongesteld word, ga ik maandag bellen voor een afspraak. We willen graag per juli hulp. Hoop zo dat ze nu wel willen meedenken en voelen en eindelijk eens actie gaan ondernemen... Weet wel dat als ik weer een miskraam krijg, ik ze dit niet ga vertellen!!

Deel Deze Pagina