En waar ik ook moe van wordt is dat ze in t ziekenhuis voor je gaan denken. Dat ze zeggen dat de zwangerschapswens er pas is vanaf de miskraam. Pardon??? En dat de mmm emotioneel ontzettend zwaar is. Alsof ik dat niet weet en niets liever zou willen dan hulp.
Ik vind het ook heel erg raar dat ze je zwangerschapswens na je miskraam rekenen, dat klopt toch niet. Welk ziekenhuis ga je heen? Misschien eens en andere proberen of heb je dat al gedaan??
Ik vind dat ze eigenlijk rekening moeten houden met de tijd die het heeft geduurd voordat je een miskraam kreeg. Ik bedoel, stel je voor dat ik nu zwanger raak en het misgaat, dan zouden we weer opnieuw moeten beginnen met tellen. Ik heb behoorlijk verhoogde kans op miskramen. Voordat het dan eindelijk eens goed mag gaan, ben ik misschien jaren verder (en zit ik weer in risicogroep als gevolg van mn leeftijd). Ik zit in het Radboud. Volgens mij is dit wel redelijk standaard. Maar als ze ons per juli niet willen helpen, gaan we inderdaad wel een second opinion vragen.
Ja idd marjolein jij bent ook al zo lang bezig en dan die miskramen er ook nog eens bij. Dat zelfde geldt voor Wuppie en ook voor vele anderen. En ik maar zeuren omdat het niet gelijk lukt Ik ga voor je duimen dat je niet ongo wordt. Hihi Linnie, Het witte jassen syndroom. Ik denk dat je niet de enige bent Zoals ik een poosje geleden schreef verstijfd mijn lichaam ook zodra ik een zh binnenstap, ook al is er niks aan de hand. Mooi gemiddelde die bloeddruk, niks om ons zorgen over te maken dus! Wuppie, ik hoop ook op een mooie zondag! Ik geloof dat het zonnetje wel gaat schijnen maar dat de temp. niet echt mee gaat werken. Wanneer mag je nou komen voor dat onderzoek? En moet je nu eerst afwachten tot je weer ongi wordt of kan je gelijk aan de klus? En dan nog een vraagje Weet niet of dat bij jou stond maar wat betekend mmm? (snap dat het iets met een mk te maken heeft, maar ben toch blond )
Gister bij vk geweest en het hartje horen kloppen, maar hij was flink aan het draaien dus heb het maar even kunnen horen. Bloeddruk was weer laag 110/50. De bm zit nu net boven mijn navel en voel de beeb echt heel goed. Is echt een heel verschil als de placenta voor of achter zit. Vandaag is het kraambureau langs geweest. Ze wisten van Lanotje en daardoor krijg ik nu 10uur extra als ik dat wil. Linnie we hebben al een naam voor het broertje van Lanotje. Vond het wel heel moeilijk, want de naam Delano heb ik al heel mijn leven. Het is namelijk de 2e naam van mijn broertje en ik zei altijd als ik later een zoontje mag krijgen gaat hij Delano heten! Fijn dat je chef zo met je meeleeft en het begrijpt. Wat goed van je bloeddruk! Zo weet je dat het echt door het ziekenhuis komt. Krijg je nog vaker een 24uurs meting? Hoe gaat het met je vriendin? Gizje nog 2 weken? Wat gaat die tijd toch snel Wat lief dat je man ook zo bezig is met de zwangerschap! Sanja hoop echt dat het de hormonen zijn van een zwangerschap en niet van ongi, ik duim heel hard voor je! Wuppie ik vind je echt heel sterk en positief overkomen! Volgens mij wordt het wel aardig dit weekend. Goed joh skeeleren en fietsen! Nog 2 dagen en dan is het LENTE! Marjolein echt balen dat ze je nog niet willen helpen Hoop dat je in juli of eerder geholpen wordt. Vandaag huisje gedaan zodat we morgen de vloer kunnen schrobben. We hebben een siergrindvloer maar niet dicht dus morgen een paar emmers sop erover en schrobben maar, daarna met een waterstofzuiger
Hallo allemaal, Ik lees zo her en der even mij in dit topic ( als ik zo vrij mag zijn) 2,5e week geleden ben ik bevallen van Christian, ik was 18 weken zwanger, hij was heel ziek, overal vocht. De oorzaak is nog onduidelijk. Mijn vriend en ik hopen op niets erfelijks omdat we door de liefde voor Chris meer dan ooit weten graag ouders te worden. Is dit herkenbaar voor jullie? Snel na zoiets traumatisch toch gebrand te zijn op een nieuwe zwangerschap? Of is dit een fase wat weer wegebt? Veel groetjes en succes met de zwangerschappen of wens zwanger te raken..
O jeetje Peet, gecondoleerd... Wat erg dat je dit mee hebt moeten maken.. Knap van je dat je je vraag hier stelt... Mijn ervaring is dat dit verlangen geen fase is, maar blijvend... Jullie zoontje heeft jullie ouders gemaakt en dat zullen jullie altijd blijven! Geef jezelf de tijd om dit verlies te verwerken, want er zullen nog vele fases volgen in dit proces... Maar volg je hart... Sterkte... Morgen reageer ik ook op jullie meiden. Nu ff tukken .
Even snel meiden, 't is zo mooi weer we gaan lekker naar hoek van holland! Helaas kwamen de dikke letters met niet zwanger vanmorgen op het scherm :x Had het wel verwacht maar baal toch als een stekker! Peet, ga je vanavond antwoorden. Gecondoleerd
sanja: balen zeg, maar je nod was toch ook pas woensdag. Er is dus nog een kleine kans, de clearblue testen schijnen toch ook minder gevoelig te zijn dan die van 2v5 van kruidvat. Ik blijf duimen voor je peet: Wat vreselijk dat jullie dit ook moeten mee maken. Gecondoleerd met het verlies van jullie zoontje. Zoals patatje al zegt, het is idd geen fase maar blijvend. Wij wisten ook direct na de geboorte van onze dochter* dat we opnieuw ervoor wilde gaan. denice: Fijn dat alles goed was bij de VK met de kleine. Je bloeddruk is wat minder natuurlijk. En lekker dat je eventueel meer kraamzorg krijgt. En is de vloer weer schoon ? Hier moeten we de vloer ook eigenlijk opnieuw in de olie zetten, tis alleen zo'n gedoe Binnenkort eens doen, meubels kunnen gelukkig naar buiten met zulk weer. marjolein: Beetje raar dat het ziekenhuis rekent vanaf de mk. Zou er ook zwaar gefrustreerd door raken. En idd voor een second opinion gaan mochten ze in juli nog moeilijk doen. linnie: Hier nemen de kwaaltjes juist toe deze week. Heb gister voor het eerst naar een emmer moeten rennen (2 keer voor en na het ontbijt ) Vandaag gelukkig nog niet Dat van dat dromen herken ik ook echt, heb de meest rare dromen De 12 weken echo heb ik de 31ste. De eerste dag dat ik niet meer naar werk hoef Hoef ik geen smoesjes te verzinnen waarom ik later ben of vroeg weg moet. Vind het elke keer weer spannend hoor, ben zo bang dat we alle ellende voor een 2e keer mee moeten maken. Hopelijk is alles goed en ben ik na de 16wk echo wat geruster. Lekker rustig weekend hier. Beetje poetsen zo en dan lekker naar buiten ofzo. Heerlijk zonnetje.
Na peet durf ik ook hier een bericht achter te laten... Ik ben 3 maart bevallen van ons zoontje Loek (22wk), na de 20 weken echo bleek onze zoon diverse afwijken te hebben, wat de zwangerschap een vreselijke wending gaf. Wij hebben besloten de zwangerschap af te breken, voordat moeder natuur dit zou doen. Ik ben een beetje huiverig met topics schrijven en reageren, maar lees vanaf dat dit speelt wel dit topic, al is het maar om de verhalen van logenoten te lezen. Heel het vlinderforum heb ik al doorgelezen. Ik denk ook niet dat ik hier actief zal mee schrijven, maar lees het topic wel. Op dit moment gaat het naar omstandigheden goed met mij, de bevalling was heel zwaar en heeft voor lichamelijke klachten gezorgd waar ik nu nog mee kamp. Daarnaast is het emotioneel heftig wat stapje bij stapje wel beter gaat. Maar ook ik kamp met het zelfde als Peet, de wens is er nog en voelt groter dan ooit, en bespreek dit alleen met mijn man.
Effe snel een reactie op iedereen, want het is zulk mooi weer! De lente is begonnen!! Marjolein een second opinion lijkt me heel goed! Sanja he meid jammer weer! Zou je ei heel laat zijn geweest dit keer? Denice kan me voorstellen dat het moeilijk voor je was om een naam te bedenken. Wij hebben dat ook. We willen het kindje wel vernoemen naar haar. Dus als het een jongen is haar jongens naam en als het een meisje is, haar naam als tweede naam. Ja heel fijn die bloeddruk is geruststellend. Met mijn vriendin gaat het goed, die moet woensdag voor de eerste echo. Peet, ach meid wat erg ook weer! Het gevoel van direct weer zwanger worden is heel herkenbaar. De dag dat ik bevallen was wilde ik direct weer zwanger zijn. Het gaat denk ik niet over, want je bent mama en papa geworden alleen kan je het niet zijn. Dat vind/vond ik heel moeilijk. Nu ik weer zwanger ben merk ik direct dat het gevoel van leegte een stuk minder is. Het is een lichtpuntje. Een vervangbaby bestaat niet en kan niet. Maar jullie reactie is heel natuurlijk en logisch. Sterkte!! Gizje ow meid een emmer! hahaha nou lekker is dat! Een goed teken dus. Merk wel dat ik meer pijn heb aan de onderkant van mijn buik, het is duidelijk aan het groeien. Lekker joh bijna klaar met werken, geniet er maar lekker van! Gewoon positief bekijken dan komt het allemaal goed! Ja kan me voorstellen dat het spannend is en blijft. Ook ik heb dat hoor, terwijl ik in de fase helemaal niets engs heb meegemaakt. Ja dat bloedverlies van vorige keer en nu afentoe wat roze slijm dat verontrust me heel erg afentoe. Maar ja kans op miskraam na zien van een kloppend hartje neemt af en verder heb ik geen krampen en meer bloedverlies dus moet vertrouwen hebben. Soms is dat best moeilijk. Ik moet een dag na jou voor de 12 weken echo. Erg spannend dus. Doe jij de Combinatietest? Ik denk dat ik hem ook ga doen dit keer. Zo ook ik ga genieten van het weer, effe op de fiets naar mijn ouders en lekker daar eten. Hopelijk krijg ik het weg, want mijn eetlust is echt verschrikkelijk. Genietse meiden van het zonnetje.
Lieve Peet, wat verschrikkelijk dat ook jullie jullie kindje hebben verloren. Ik wens jullie allereerst heel veel kracht en sterkte toe! Wat je schrijft, dat je eigenlijk alleen maar nog liever en zo snel mogelijk weer zwanger wilt worden en een levend kindje in je armen wilt sluiten is heel herkenbaar. Je hebt even mogen voelen, mogen ervaren hoe het is om mama te zijn. Je zit vol gevoelens, vol liefde te geven, vol emoties, maar met lege armen. Geen kindje om je liefde aan te geven en te verzorgen. Dus lieve meid, ik herken je gevoelens helemaal. Wij hebben ongeveer twee maanden gewacht. Die twee maanden zijn we echt alleen maar bezig geweest met ons meisje en alles eromheen. Neem de tijd zoals jij denkt dat goed voelt. Ik hoop dat jullie snel een mooie zwangerschap mogen ervaren en vooral snel een gezond en levend kindje in jullie armen mogen sluiten!
Wat een heelijke weekend was dit Peet, wat jij voelt vind ook ik heel herkenbaar. Het liefst had ik direct weer zwanger geworden. Nu we een paar maanden verder zijn besef ik dat het wel goed is geweest om even te wachten (al duurt het wachten me nu te lang!) Ons mannetje heeft een plekje in ons leven gekregen al is dat helaas niet bij ons. Linnie, ik heb geen idee wanneer mijn ei nou geweest is een echte knaltest heb ik niet gehad. Heeft het eten gesmaakt Haha frenzy, als er een schaap over de dam is.... Gecondoleerd, helaas ook voor jou. En zo kort geleden ook. Ik deed ook nooit aan reageren hoor. zocht af en toe iets op over opvoedingsdingetjes voor mn dochter maar pas na het overlijden van mijn zoon had ik ook sterk de behoefte aan lotgenoten en ervaringen van anderen. Ik had ook in een paar dagen tijd de hele vlindertuin doorgespit Nu ben ik zo blij met dit forum. Net wat je zecht, je bespreekt het alleen in je directe omgeving en bij ons is het zo dat zelfs onze vrienden er geen bal van snappen. Als je ergens meezit lekker schrijven joh...of anders gewoon lekker lezen Gizje, ik merk dat ik de moed al een beetje heb opgegeven maar idd 3 dagen voor nod testen is misschien te vroeg. Balen zeg dat je zo misselijk bent. Hoop dat je lekker hebt genoten van het zonnetje Marjolein, Hoe staat het bij jou? jij had toch morgen je nod? Kom maar op met die lente ik ben er klaar voor...Hopelijk brengt ze mij (en jullie natuurlijk ook) iets moois om de leegte die de herfst en de winter achterlieten een beetje weg te poetsen!
Sanja, ik heb donderdag een testje gedaan, die was negatief. Bij een korte cyclus had ik woensdag mn nod, bij een lange cyclus vrijdag. Ik ben nog niet ongesteld... Ik had vrijdag testen besteld in de hoop dat ze er zaterdag zouden zijn. Had zaterdag dus ook niks gekocht. Maar ze zaten niet bij de post Dus ja, nu is het wachten... Adem in...Adem uit...
Hihi marjolein, Ik heb nu ook geen testje meer in huis. mijn auto rijdt morgen denk ik heel toevallig even langs het kruidvat om de 2v5 te halen ik ken ze zelf niet maar zo te lezen zijn ze goed. Jammer dat het bij jou ook nog geen succes is....wachten (diepe)zucht...ben ik heel slecht in!
Sanja, dit is me echt nog nooit overkomen. Heb altijd wel testen in huis, maar deze keer dus niet. Ook omdat ik het echt niet verwacht had deze ronde doordat mn man begin dit jaar zo'n hoge koorts heeft gehad. EN nu ben ik dus overtijd... Ik twijfel of ik morgen naar de kv ga of de post even afwacht.... Ga morgen trouwens ook naar mn ha. Ik wil dat hij weet van mn homocysteine en hopelijk kan hij een en ander voor me uitzoeken.
Haha!! Hoe lang zou ik dan op de uitslag moeten wachten?? (Kv is sneller denk ik) Zullen we morgen gewoon allebei een knaller komen showen hier!!
Goed plan...heb geen idee hoe dat zit met die bloedtesten, loop jij maar gewoon op de terugweg even langs de kruidvat! want op maandag weet je het met de post tegenwoordig ook niet
Frenzy; ook jij gecondoleerd... Jeetje zeg, wat gebeurd dit te vaak... Goed dat je steun zoekt in de topics! Ik hoop dat je ook de steun vind die je zoekt... Je kan ook altijd personen PB'en als je liever wat anoniemer schrijft. Maar alleen meelezen is natuurlijk ook prima, daar is internet voor . Je kan voor de verwerking gerust een tijd uit trekken hoor... Fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met je! Ik zal proberen te beschrijven hoe mijn tijd na het overlijden is geweest. In december 2009 is onze dochter overleden, 5 weken na haar geboorte met 29 weken. Ik heb er bijna heel 2010 voor nodig gehad om weer te functioneren zoals ik voor de bevalling deed. Ik was niet super emotioneel ofzo, maar veel moe en totaal niet stress bestendig... In oktober (10 maanden na overlijden) ging ik weer volledig (32 uur) aan het werk en pas sinds ongeveer januari dit jaar is mijn lichaam weer op orde aan het komen (had nog veel last van m'n onderrug, hoofdpijn, geen cyclus meer en over gewicht als gevolg van de stress). Sinds 6 maanden na de geboorte aan het proberen zwanger te raken, nu 10 maanden later nog geen succes. Maar ook niet gek gezien mijn lichaam eigenlijk niet in staat was. Nu ben ik eigenlijk wel blij dat m'n lichaam de tijd genomen heeft op orde te komen. Overigens ging het met mij ook "goed" ondanks het verlies, maar nu gaat het "echt" goed. Kortom neem de tijd! Jij en je man gaan voor alles wat andere ook van je willen of vragen. Fijn dat jullie samen jullie wens bespreken, volg je hart hierin. Sterkte... Linnie; gelukkig is je bloeddruk niet zorgelijk... Witte jassen syndroom... Ja, dat snap ik wel da wat je allemaal hebt meegemaakt . Wat mooi van die ballon . Ik wil de opleiding Sociaal Pedagogisch Hulpverlener (SPH) gaan doen, past goed bij de functie die ik nu heb, kan er alleen een stapje "hoger" mee in de toekomst . Marjolijn; wat is dat voor een logica van de gyn . Gewoon aan blijven dringen hoor... 17 maanden moet echt als een eeuwigheid voelen... Ik vind 10 maanden ook al lang lijken... Wuppie; kan allemaal zo lang duren he... En als het een dan van het ander af moet hangen kom je soms gewoon niet vooruit . Ah ships, volgens mij had je nog wat geschreven, kan niet terug naar de vorige blz. . Oh ja, die zwangerschapstesten... Heb het er ook mee gehad na al die zinloze testen van vorig jaar. Hou nu m'n temp bij op FF en die zegt dat ik op dag 8 m'n ei al hebt gehad , zit nu op dag 14. Ben benieuwd of ik mijn nieuwsgierigheid nog 2 weken kan bedwingen . Heb de testen in ieder geval niet in huis . Sanja; he getsie had zo gehoopt op een posi test voor je vandaag... Mischien is het te vroeg omdat je ei deze maand vertraging opgelopen heeft . Jij vroeg trouwens toch wat MMM is? Weet niet of je daar al antwoord op gekregen hebt, maar het betekend "Medische Malle Molen". Denice; wat fijn dat je het hartje gehoord hebt . En wat heerlijk dat je 'm zo goed voelt en dat ie zo bewegelijk is! Ook fijn dat je extra kraamhulp mag krijgen! Gaan jullie dat ook doen of gewoon de standaard uren? Gelukt met de vloer gister? Wuppie; ah gos, misselijk... Das niet leuk , maar idd wel een goed teken zoals Linnie zegt . 12 weken echo is al weer snel zeg . Kan me goed voorstellen dat je een beetje bang bent... Nog 2 weekjes werken en dat zit dat hoofdstuk er ook weer op voor je . All; genoten van het weer? Het was een mooi lente weekend . M'n abonnement op dit topic was gewoon weg , ik vond het ookal ze stil . Maar tis weer opgelost, ben weer abonnee van ons . Nou, gister voor het eerst hard gelopen, althans de technieken geleerd . Meteen maar hardloop schoenen aangeschaft om blessures te voorkomen de komen de weken... De volgende cm is er ook weer af aan het gaan , woensdag weer naar de diëtist, ben benieuwd hoe het is met die kilo's... Volgens FF m'n ei afgelopen maandag gehad... Joepie! Heb weer een ei (als FF klopt...). Ben benieuwd of ik ongi ga worden over 2 weken... Voel nog niks en ga ook niet testen in die tijd. Ik hou me maar gewoon bezig met het afvallen . Fijne avond! XXX