Kruitvat gaat het druk krijgen morgen! Spannend meiden . Ik ga voor jullie duimen Sanja en Marjolein!
Sanja, misschien moet ik dat inderdaad maar doen ja. Maarja, dan kan het wel niet meer met ochtendurine.. Maar als ik al zwanger ben, zou ik nu ook met later plasje positief moeten testen. Ben benieuwd!! Patatje, het zijn geen 17 maanden, maar 17 rondes. Dus iets korter wel. Ik had mezelf voorgenomen morgen te gaan bellen. Als het testje negatief is, doe ik dat ook. Wij willen gewoon vanaf juli hulp, punt uit!! (al heb ik helaas wel al ervaren dat als ze je niet willen helpen je hoog en laag kan springen, ze zullen dan geen centimeter geven. heel frustrerend!) Ik kan trouwens je temp niet bekijken. Volgens mij moet je even een andere link in je handtekening zetten? Heb je trouwens geen last gehad van je knieen met hardlopen? Je bent echt goed bezig zeg!! Wuppie, heb jij nou al onderzoeken gevraagd en/of gehad?? Vlinder, hoe gaat het met jou meis? Hebben jullie al een knoop doorgehakt?
Ja, ik heb problemen met de link naar m'n kaartje . In het ongi topic kunnen ze er ook niet in... Weet jij welke link ik er dan in moet zetten?
Ik heb net zitten zoeken, maar ik weet het ook niet meer. anders moet je eens op zp bij temperaturen topic. Daar staat het vast ergens!
Dit topic gaat als een trein! Wat gebeurt hier veel. En spannend, wel niet testen, Negatief, maar misschien te vroeg getest.. Ik weet dat ik 4 testen deed omdat ik maar niet kon geloven dat het nu echt raak was! Ik sliep de hele nacht niet. Fijn dat mijn kinderwens herkenbaar is. Ik ben geloof ik nu een echte moeder en weet niet waar ik mijn moedergevoel op moet loslaten. Heb gelukkig nog twee katten, een hond en een paard . Wat wel ineens even insloeg als een bom is het feit dat een volgende zwangerschap een ander kindje betekent. Ik krijg er Christian niet mee terug. Sterker nog het zou wel eens een meisje kunnen worden. Ja, zeer gênante gedachtes inderdaad! Toch denk ik niet dat ik wacht met proberen, ik ben 37, ik heb geen zeeën van tijd meer om kinderen te krijgen. Ik hoop ook echt dat het me nog gegund is. Ik leef met jullie mee! Superbedankt voor de reacties en ik blijf meelezen en hopen voor jullie op een gezonde mooie zwangerschap.
Peet, dat je je kindje nooit terugkrijgt is inderdaad helemaal waar. En dat is maar goed ook, tenminste zo denk ik erover. Onze kindjes zijn onze kindjes en dat zullen ze altijd blijven, hoeveel en welke kindjes we daarna ook mogen krijgen... En heel herkenbaar ook, al die gevoelens en niet weten wat je ermee aan moet.. Kunnen jij en je man er samen wel goed over praten? Ik kan me voorstellen dat je gezien je leeftijd niet te lang meer wilt wachten. Was je van Christian snel zwanger? En krijgen jullie nog uitslagen wat betreft onderzoeken of zoiets dergelijks?
Thanx Marjolijn! Ik ga is even kijken in dat topic . Dat klinkt als een gezellige beestenboel bij je Peet . Hele herkenbare gedachten heb je hoor . Ik weet nog dat ik ook zulke gedachten had voordat ik op ZP terecht kwam en schaamde me er eigenlijk voor . Ik ben erg blij dat er tegenwoordig zoiets als internet bestaat . Ik snap heel goed dat je niet te lang wilt wachten voor een brusje voor Christian. Weet je al wanneer je mag/wil beginnen? Krijg je nog uitslagen en gesprekken met het ziekenhuis?
Hej, ik heb nog niet alle uitslagen terug. De genen zijn wel onderzocht o.a. Op noonan. Maar geen afwijkingen. Obductie is geweest, nog geen onderzoeksveslag. Uitslag vruchtwaterpunctie gedeeltelijk; geen infecties, stofwisseling wordt nog bekeken. Meest voorkomende chromosoomafwijkingen waren al getest bij de vlokkentest, maar ook geen afwijkingen. Volgende week afspraak ziekenhuis, controle, dus ik denk dat we dan meer horen. In de tussentijd zal ik maar weer even bellen. Vind het wel lang duren, vooral verslag obductie, dat is toch al geweest.... Dus dan denk ik; schiet eens op met je verslag... Mijn cyclus is in ieder geval nog niet op gang, ik bloed zelf nog steeds een heel klein beetje. Dus van proberen is nog even geen sprake. ( beetje plastisch dit, excuus). Ik heb begrepen dat je cyclus ook nog best in de war kan zijn. Ik eet maar veel vitamines en leef gezond, daar heb ik dan tenminste nog invloed op. Ik merk inderdaad ook net als 'patatje' dat ik wel echt snel moe ben en minder kan hebben. Van hysterie is geen sprake, maar ik heb wel echt een behoorlijke klap in m'n bek gehad om het zo maar eens te zeggen. Christian was meer dan welkom. In mijn beleving is het een vreselijk ondeugend ventje met een behoorlijk pittig karakter .. Zijn hartje blijf tegen alle verwachting en vreselijke vochtophopingen in zijn lichaam gewoon maar kloppen. Dan ben je volgens mij toch een knokker van een kind. Ik was na ongeveer drie kwart jaar zwanger, dus duurde ook wel aardig lang, vandaar ook een beetje mijn ongeduld. Hoe is het met jullie en het dubbele gevoel? En verwerken van verlies en het hopen op geluk? Sterkte met alles! En ik duim mee. Gelukkig wordt het lente. ( en dan zie ik zelfs domme schapen met twee gezonde baby's / lammetjes in het land...... Zucht, hoe moeilijk kan het dan zijn, ingewikkeld die natuur, ik vervloek dan het schaap, waar mijn vriend en ik dan samen ook wel weer heel hard om moeten lachen...)
Sanja wat jammer dat je nog geen positieve test hebt. Hoop voor je dat je te vroeg getest hebt. Zal voor je blijven duimen! Gizje ja de vloer is weer schoon! Ivo kan alleen niet meer op of neer, hij heeft heel erg last van zijn rug We doen dit altijd 4x per jaar, omdat ik met dweilen niet echt goed tussen de steentjes kan komen. Bij ons stond ook alles buiten. Peet en Frenzy nog gecondoleerd. Wat erg dat ook jullie een kindje hebben verloren en nog zo kort geleden En wat de ander meiden ook zeggen je bent mama geworden, maar ze mochten niet bij jullie zijn. Ik herken het gevoel de wens om een kindje te mogen krijgen is alleen maar groter geworden, omdat je weet hoe het voelt om mama te zijn en je hebt zoveel liefde om te geven maar kan het niet kwijt. Wij hadden afgesproken dat we 6mnd zouden wachten, maar na 5,5mnd zijn we er voor gegaan en ben nu 21wk zwanger. Ik zou zeggen volg je gevoel. Linnie moeilijk he, maar volgens mij zijn we eruit. En die naam heeft ook met al onze namen te maken. Wij zijn ook bij mijn moeder vandaag wezen eten. Marjolein spannend jij ook morgen testen. Zal ook voor jouw duimen! Patatje ja voel hem echt goed, wat een verschil is dat zeg placenta voor of achter. Zelfs Ivo heeft hem al gevoeld en zien bewegen, de vk vond het zeer vroeg. Yep vloer is weer lekker schoon! Zie wel hoe ik me voel dan en of we dezelfde kraamverzorgster krijgen. Want was zo blij met haar, heb nu nog contact met haar. Met Lanotje heb ik ook 8uur extra gekregen, omdat de borstvoeding moeilijk op gang kwam. Wuppie lekker gefietst of geskelerd? Vlinder weet je al wat je gaat doen?
Hoi meiden, ben ik ook weer eens! Ik probeer me even wat minder bezig te houden met zwanger worden en zw.pagina helpt daar niet zo aan mee, dus probeer hier ook wat meer weg te blijven Allereerst welkom aan Peet! Ik had je verhaal al gelezen en vind het heel triest dat jij je nu bij ons moet voegen. Ook ik herken veel van je gevoelens, dat zijn echt dingen waar je gaandeweg mee om leert te gaan en dat is echt heel moeilijk. Je zoontje klinkt idd als een echte knokker! Het is zo moeilijk om mama te zijn, maar geen kindje meer te hebben. Al die oergevoelens en geen kindje om ze lekker op los te laten. Ik hoop dat jullie er snel weer voor kunnen gaan en dat jullie dan een gezond kindje mogen krijgen. Mar, ik vind het echt idioot dat jullie zo lang moeten wachten op hulp. En wat is dat voor redenatie dat ze rekenen vanaf de miskraam? Daar snap ik echt niks van en vind dat echt onterecht Zeker ook gezien jullie voorgeschiedenis! Ik hoop dat jullie hun hulp niet hoeven en dat het deze maand raak is! Patatje, goh had helemaal niet door dat jullie ook al zolang bezig zijn... Ik vind het knap dat je je leven weer zo goed op de rit hebt kunnen krijgen. Daar heb je ongetwijfeld heel hard voor moeten knokken! En jij gaat goed met afvallen! Hier gaat dat echt weer bagger Ben zo moe de laatste tijd, kan er gewoon d epuf niet voor vinden. Sanja, he jakkes een nega test is zo teleurstellend Toch blijf ik voor je hopen dat je te vroeg getest hebt en dat je toch zwanger bent. Denice, wat fijn dat alles zo goed gaat met jullie buikzoon! En wat goed dat je extra kraamzorg kunt krijgen. Gaan jullie daar gebruik van maken? Wij hebben dat toen wel gedaan en achteraf kwam dat heel goed uit omdat ik ook veel lichamelijke klachten had na de bevalling. En toen kwam het einde van de pagina en kan ik niet meer terug lezen wat er allemaal is geschreven en mijn geheugen is prut dus sorry als ik op de rest niet reageer! Over mijzelf: we hebben min of meer de knoop doorgehakt deze maand. We hebben 1 keer de gok genomen en onveilig gevreeën en als daar een zwangerschap uit voortkomt: geweldig! Zo niet, dan heeft dat zo moeten zijn. En ik denk van niet, want mijn ei kwam 2 dagen later en dus was die vrijsessie 5 dagen voor mijn ei en da's net iets te vroeg geweest. Maar ja, vriendlief was ziek en die kon van de koorts niet meer op of af, dus we hopen een klein beetje op die ene keer. En zo niet, dan niet. Dan gaan we er vanaf juni weer voor. Overigens heb ik een paar dagen geleden opeens veel helder bloed verloren en stolsels, een week nadat mijn menstruatie over was. Het bevestigt voor mij he tgevoel dat er wel een zwangerschap is ontstaan vorige maand, maar dat het mis is gegaan bij de innesteling. Was daar even erg verdrietig om, maar bedacht toen al snel dat als het dan toch mis moet gaan, dat beter maar meteen kan. En toch, het is wel weer even funest voor mijn zelfvertrouwen en is misschien voor mij ook extra reden dat we het deze maand niet actief geprobeerd hebben. Normaal zou ik vriendlief ondanks zijn koorts toch overgehaald hebben om een baby te maken Dus we zien wel. Ik zie liever dat het deze ronde bij jullie allemaal raak is, onze tijd komt dan nog wel
Sorry Frenzy, jouw reactie stond er dus niet meer bij toen ik reageerde, maar wil ook jou welkom heten, helaas. Meelezen is idd prima en als je iets kwijt wil, dan mag dat ook
JFrenzy sorry dat ik niet eerder gereageerd heb hier ook. Hetzelfde als bij vlinder. Toen ik hier postte stond jouw stukje er nog niet. Allereerst wil ik jullie ook ontzettend veel sterkte en kracht wensen met jullie verlies. Was t jullie eerste kindje? Meelezen hier is inderdaad prima. En als je er behoefte aan hebt kun je altijd een berichtje plaatsen. Vlinder fijn weer wat van je te horen! Wie weet is t deze ronde raak en anders vanaf juni dus weer. Kan me voorstellen dat dat ook wel wat rust geeft.. Al zal t niet makkelijk zijn. En dan ook het bloedverlies. Het zit allemaal niet mee he meis Peet bij ons duurde de uitslagen van de obductie ook zo lang. Mss moeten ze wel dingen op kweel zetten ofzo? Ik hoop iig dat er geen gekke dingen uit zullen komen.. En ja de lente is heerlijk! Jij ziet lammetjes en ik overal waar ik kijk dikke buiken. Nou woon ik wel in een heel kindvriendelijke buurt. Maat als je dan meiden hoort kletsen dat een tweede zo snel gaat en makkelijk dan heb ik daar wel moeite mee. Of een zwangere van de derde die ik hoor zeggen dat ze het zo jammer vindt dat t wéér een meisje wordt, dan moet ik me echt inhouden.. Maarja ieder huis zn kruis probeer ik dan maar te denken. Hoe om te gaan met het verlangen naar nog een kindje terwijl je nog zo in rouw bent... Wij zijn pas weer met zwanger worden begonnen toen we er echt klaar voor waren. We zijn de eerste alleen maar bezig geweest met ons meisje en toen we weer gingen proberen hadden we t gevoel er echt klaar voor te zijn. Mss vind je t leuk eens te kijken op de site van mijn dochtertje: www.onzeluna.vlindersite.nl. Het was ooit een betaalde site. Nu niet meer, dus veel plaatjes enzo zijn weg helaas. Hier helaas toch ongesteld geworden vannacht. Kan er al vanaf half 5 niet van slapen. Straks naar de ha en dan vanmiddag maar eens bellen met t ziekenhuis. Ben benieuwd...
who wat hebben jullie veel geschreven en dat met dit mooie LENTE weer. Zit nu op me werk en kan niet heel uitgebreid reageren. Peet gecondoleerd krijg rillingen als ik je gevoelens lees zo herkenbaar en al weer 8 maanden geleden de tijd vliegt. Ook hier wilde we er gelijk weer voor gaan kon het niet over me hart verkrijgen om de pil te gaan slikken. De ups en downs en dubbele gevoelens blijven nog even al worden ze wel anders. Frenzy ook jij gecondoleerd lees lekker mee en als je wat kwijt wil schrijf het neer dat lucht op. Marjolein ik heb nog steeds niet gebeld naar het ziekenhuis zie er tegenop om die knoop door te hakken, zo stom. Hoop dat ze je willen helpen in het ziekenhuis, balen van de ongi. Vlinder dus toch wat voelen we dat zelf dan goed aan he? Snap dat het even slikken was maar dat je het beter kan redeneren gebeurd bij mij ook.MIschien is 1 keer wel genoeg en anders even rust ( zou ik ook wel willen maar durf niet) en an weer verde in Juni. Sanja er is nog hoop. ik test ook altijd eerst met kruitvat. ik duim voor je. Denice fijn dat alles goed gaat en wat goed dat je extra kraamzorg krijgt nu lekker pronken met je buikie. Gizje Ik hoop dat dit de enige innige omhelsingen waren met de pot en je minder misselijk word. MOg even en dan mag je het van de daken schreeuwen. Patatje zo jij weet ook van aanpakken lekker hardlopen erbij. Inderdaad rustig opbouwen ook even wennen aan de goede schoenen. Linnie Moeilijk nu een naam verzinnen. Bij ons loopt er iets als een rode draad door al het zwangerschap gebeuren heen en daar is zowel een jongens als meisjes naam van te maken. Kwamen we achter op een van onze nachtelijke gesprekjes vorig jaar. Zo hier heerlijk genoten van het mooie weeken ben gister alleen maar buiten geweest. Hardgelopen met de buuf die was 3 maanden niet geweest oh wat had ze spijt . en in de middag geskeelerd met schoonzus. We waren daar op visite en Sophie heeft de hele dag buiten kunnen spelen, kapot was ze. Ik zit in me goede tijd kwa cyclus hoef nergens aan te denken en dan gaat het ook wat beter. Weet ook niet wat ik aan moet houden deze maand we doen dus gewoon gezellig als we er zin in hebben en zien wel.
SODEJU.... dat is snel gegaan zeg, 3 pagina's vol in 1 dag . Nou gezellig hoor! Frenzy wij hadden tegelijkertijd getypt dus vandaar nu pas mijn reactie. gecondoleerd en tegelijkertijd ook gefeliciteerd, is altijd zo dubbel. Je bent mama geworden en daar mag je trots op zijn! Wat erg ook weer zeg! Dat lijkt me ind. niet makkelijk op die manier bevallen. Als je mee wilt lezen zonder te reageren prima hoor, hopelijk kunnen je we wat hoop en steun geven. Zal je afentoe de groetjes doen . Sanja nog niet ongi??? Heb je wel netjes om de dag gevreeen ook nadat je dacht je ei te hebben gehad?? Ik wil alles weten natuurlijk, de details hoeft niet hoor . Eten was eigenlijk niet zo lekker, niks smaakt me op het moment. Daarnaast had ik erg last van een hormonen bui, echt zo zielig voor mijn familie, gelukkig snappen ze het wel. Maar schaam me kapot . Marjolein he jammer joh! Nu hopen dat je snel hulp krijgt dat verdien je wel nu en eigenlijk al eerder. Patatje leuk zeg SPH daar kan je alle kanten mee op, zou ik ook wel willen, maar ach misschien later. Je klinkt positief en opgewekt dat zal vast wel helpen bij je kinderwens. Hopelijk heeft de dietist ook mooi nieuws. Benut je ei maar goed! Peet ik herken je gevoel ook hoor! Toen ik een positieve test in mijn handen had, dacht ik een week later owjee ik ben mijn dochter aan het vervangen. Nu is dat gelukkig weg maar dat gevoel had ik wel. Ik zie haar nu als grote zus en ons oudste kind. Het geslacht maakt me niets uit. Zolang het maar leeft, gezond is en ouder mag worden dan ons! Doordat deze zwangerschap anders loopt zie ik het ook niet als vervangen maar als een tweede zwangerschap. Denice zo je vloer weer lekker schoon. Mooi zo'n grind vloer dat is echt strak ook. Maar ind. wel een klus om schoon te maken. Lekker dat het nu weer is gedaan. Mooi dat de naam met jullie allemaal te maken heeft, ben erg benieuwd. Was de kraamhulp nou al bij jullie geweest? Vlinder ik sluit 5 dagen voor ei nog niet uit als kans hoor, het is mogelijk. Je hoort mensen die hierdoor echt zwanger zijn geraakt. En als het zo moet zijn dan kan het echt wel zo zijn. Gewoon nergens op rekenen dan valt het altijd mee. Wel moeilijk natuurlijk. Ach jee ja je gevoel van zwanger zijn was zo sterk, zie je nou wel dat je op je gevoel kan vertrouwen. Jammer dat het niet goed is gegaan, 1 troost beter nu dan dat het een paar weken ouder is. Maar vervelend blijft het natuurlijk wel. Wuppie goeie instelling joh, zo kom je er wel! echt heel fijn dat je dit kan! LEkker zeg skeeleren en hardlopen, vooral met dit weer. Heb je nog een afspraak bij de gyn?
Hai ladies, net terug van een weekendje in de omgeving van Oosterbeek. Heerlijk in een hotel gehangen en vandaag naar Burgers Zoo gegaan. Even wat ontspanning na het nieuws van mijn moeder. Donderdag gaan we naar het ziekenhuis en zullen de onderzoeken starten. @ Peet en Frenzy - gecondoleerd! Wat een verdriet he. @ all - er is echt veel geschreven in die paar dagen dat ik weg was . Ga eens rustig alles lezen!
Joehoe....met een ode aan het kruidvat!!!! een heel voorzichtig roze streepje, kan het niet geloven maar het staat er echt
Marjolein, bedankt voor het delen van je site! Zeer mooi en natuurlijk moest ik ook wel weer huilen, maar beter even eruit dan inhouden.. En gelukkig las ik daarna het goede nieuws van Sanja, super! Ik kan me voorstellen dat je helemaal in de Gloria bent!
SAN..... JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Is het echt een streepje??????????????????? OW laten we hopen dat je morgen of overmorgen een dikker streepje heb. MAar je weet wat ze zeggen he, een streep is een streep. Meid het zou zo leuk zijn! Ik wil je snel horen hoor met een overtuigende test!!! Heel erg leuk!!!