Jaaa Sanja!!! Laat eens een foto zien van dat streepje dan! Wow meid, wat ben ik blij voor jullie! En wat spannend is het he? Hoe voel je je? En wat verdrietig dat jij toch weer ongesteld bent geworden, Marjolein Ik vind het zo hard en oneerlijk... Ik hoop zo hard met je mee dat het deze maand dan raak is! Polly, welkom terug, klinkt als een heerlijke tijd! En spannend nu alle onderzoeken, hopelijk ben je daar snel vanaf en kun je echt gaan genieten. Wuppie, waar zit je in je cyclus? Ik vind de tijd tot een paar dagen voor mijn ovulatie het makkelijkst, hoef ik nergens aan te denken. Maar zodra ik vruchtbaar slijm spot beginnen alle radartjes te draaien, zo vermoeiend. En idd, na 5 dagen kan het ook nog raak zijn, maar ik ga er idd niet teveel op rekenen. Bij zowel onze dochter als zoon hadden we maar 1 keer onveilig geklust die maand, dus wie weet is dat bij ons de sleutel en moet de rest van de maand dat rubbertje weer om
Kan het nog steeds niet geloven hoor. Ben net wezen fietsen en zat het ene moment met een big smile op die fiets en het andere moment in tranen. Ben nu al bang dat het weer misgaat! En dan even wat anders, Wat hebben jullie veel geschreven zeg. Gezellig... Linnie, het streepje stond er echt daar twijfel ik niet aan. Ga tot het weekend niet meer testen en zie wel wat er gebeurd. Marjolein, heb ook even gespiekt op jullie site, mooi hoor! leuk om bij jou ook een gezicht te hebben. Wat zei de huisarts? Peet, droevig he, al die mooie sites. Ik zit regelmatig met natte oogjes achter de laptop. En heb me vanmiddag rot gelachen over je schapenjaloezie..Zag in het andere onderwerp dat je ook voor de klas staat? Leuk ik ook. Maar jeetje zeg al weer aan het werk. Het is echt niet raar als je nog wat tijd neemt hoor! Aan de andere kant moet je doen waar je je lekker bij voelt. Denice, wat fijn dat Ivo jullie kindje ook al heeft gevoelt en zien bewegen. Ik vond dat zo'n bijzonder moment. Dat duurde bij mij wel lang hoor, voordat het door mn speklaag heen kwam! Vlinder, Ik vind je een sterke meid hoor. Even rust in de tent, wellicht een sprankje hoop (; en je zult zien dat het dan zo juni is. Met dit mooie weer zou het er al mee door kunnen. Heb geprobeerd om een foto te maken. Maar het resultaat is teleurstellend. Wuppie, goed bezig meissie lekker actief in de (heerlijke) buitenlucht. Mijn dochter heeft ook echt genoten van het mooie weer. Ze was niet naar binnen te slaan. En helemaal versleten. Polly, lekker zeg even er tussen uit geweest. We gaan gewoon duimen dat het meevalt voor je moeder. Voor de andere meiden ook nog een fijne avond en tot morgen.
Sanja, gefeliciteerd Nu hopen dat het streepje in de loop van de week dikker wordt. Wat is er veel geschreven zeg, heb even geen tijd om uitgebreid te reageren. Tot nu toe is zaterdag de enige keer geweest dat ik echt misselijk was, valt dus ontzettend mee M'n buik begint wel enorm te groeien, nu ben ik een enorme jojo qua gewicht, maar je ziet nu echt een zwanger buikje. Verhullende kleding de aankomende 2 weken
Vlinder ik zit nu op dag 14 en ga uit dat de ongi pas na de 40 dagen gaat komen. Ik voel het precies hetzelfde deze weken gaat het super met me kan alles aan lekker sporten op me eten letten en heb momenten dat ik er niet aan denk heerlijk. Maar inderdaad zodra er slijm te zien is en het libido omhoog gaat ja daar merk ik het ook aan. Dan gaan de radartjes weer en de laatste dagen op de wachtbank gaan de dagen zo langzaam. Hier ook juist zwanger als we het minder deden en er minder aan dacht. Er is nu ook weer geen pijl op te trekken de eerste keer na mk duurde het 8 rondes en de tweede keer was ik gelijk zwanger. Polly fijn dat je even heb kunnen uitrustten succes donderdag met de onderzoeken. Sanja Gefeliciteerd heel herkenbaar die wisselende gevoelens je komt er wel bij mij was streep ook streep.
sanja ja hoor meid een streep is een streep moeilijk he al die bijkomende gevoelens, moet zeggen dat t bij mij nu wel minder is maar had t net als jij ook na de test. denk dat een eerste echo je wat meer vertrouwen zal geven. echt heel leuk voor je ben super blij voor je wat zei je man? gizje ik neem mijn woorden terug ben nu ook echt heel erg misselijk opstaan in de ochtend is echt een ramp maar mag niet klagen. leuk dat je begint te groeien merk hier ook wat meer groeipijn en draag ook wijde kleding. weet echt niemand het nog bij jou?
linnie: Het misselijk zijn nemen we voor lief he, het is voor een goed doel En niemand weet het hier idd (alleen onbekende bij het uitzendbureau en uwv enzo, voor het praktische gedeelte), m'n ouders waren vorige week wel enorm aan het vissen of ik nu zwanger ben of niet. Wat dat betreft ben ik blij dat ik ze niet wekelijks zie, over de telefoon is het makkelijker geheim te houden. Ze leven wel mee hoor, maar hebben geen idee hoe bang we zijn dat er weer iets mis is. Dus na de vakantie gaan we het pas vertellen.
Gizje, fijn dat de misselijkheid afneemt. Mijn ouder passen op dinsdag op en zo ook vandaag. En zo ongeveer het eerste wat mn moeder vroeg was of ik al ongi was, heb haar toen de test maar laten zien. Ze moest er van huilen. Ik ben ook bang dat het misgaat maar ik heb de steun en de geruststellende woorden zo nodig. ik wil het liefst even ieder uur horen dat het goed komt, al kan niemand dat voorspellen natuurlijk. Moest vanmiddag ook nog aan je denken. kwam erachter dat ik mn foliumpje vergeten was en dacht laat Gizje het maar niet horen!! Linnie, toen manlief thuiskwam, duwde ik die test onder zn neus. We moesten allebij huilen en hielden elkaar even stevig vast. Mn dochter zat in bad en die had echt zoiets van wat gebeurd hier allemaal... Ik merk wel dat hij het ook moeilijk vind om te vertrouwen op een goede afloop.
Linnie jakkie toch misselijk geworden hoop dat het senl weer over is. Je mag best klagen hoor ook al ben je blij zwanger zijn vergt gewoon een hoop van je en je heb er vorig jaar ook een helemaal uitgedragen vergeet dat niet, lief zijn voor je lijf. Sanja Leuk dat je moeder zo meeleeft hier vertel ik het iets later omdat ik niet wil dat ze in de stress zit maar achteraf heeft ze het toch altijd wel door gehad en houdt ze rekening met het eten als ze donderdag bij ons eten. even voor vandaag komt goed komt goed komt goed komt goed komt goed . Ik duim met je mee. Voor de mannetjes is het helemaal moeilijk omdat ze niks voelen en het weg kunnen stoppen. Deed die van mij ook maar hield daardoor ook geen rekening met mijn vermoeidheid ed heb ik hem toen wel even verteld.
Wuppie, thanx he! Ik hoor het graag Het besef is er nu wel hoor. Ik ben gewoon weer zwanger, ( hoe ging dat ook alweer ) vanmiddag langs de apotheek voor de medicijnen die ik moet gaan slikken. Ik ben benieuwd of het mee gaat vallen met de bijwerkingen. kan helaas niet zo goed tegen die rommel en heb erg snel last van mn maag. Vanavond vis op met menu, want dat is gezond en al de hele dag met mn hoofd in de wolken en nieuwe batterijen in mn bloeddruk meter. Kom maar op in ben er klaar voor... Meiden geniet van het zonnetje, ga ik ook doen! Heb een vrije middag dochterlief op het kdv en op het werk eens een keer geen vergaderingen, besprekingen, huisbezoeken of wat dan ook!
Sanja goed zo dat je heb alles helemaal goed voor mekaar de rest gaat vanzelf. Geniet van je middagje in de zon niet in slaap vallen he want de zon is al aardig fel heb ik zondag gemerkt
Gizje die misselijkheid is duidelijk op zijn piek, zelfs in de avond heb ik er last van. Hopelijk is het over een week over, liever eerder nog. Wat zei het uwv en het uitzendburo? Jammer dat het begrip er niet volledig is bij je ouders, gelukkig heb je, je man die het wel begrijpt en ons natuurlijk. Ben benieuwd wat ze zeggen, dan ben je al aardig ver toch na je vakantie week of 15? Laatste werkweek toch ook nu? Sanja ach wat lief toch dat hij ook moest huilen. Ik hoop echt dat er manier is om het vertrouwen te winnen. Merk wel hoe misselijker ik me voel hoe meer vertrouwen ik heb. Ik weet ook als ik dadelijk het kindje kan voelen dat het makkelijker wordt. Misschien dat dit voor jou anders ligt omdat er bij jou natuurlijk meer aan de hand was tijdens je zwangerschap. Maar ik hoop echt voor je dat je ook kan genieten. Dat je straalt is een goed teken! Wat een mooi moment zo met de lente! Sanja gek idee is dat het dat je weer zwanger bent, hahaha hoe moest dat ook alweer, zo herkenbaar. Wanneer ga je op controle? Wuppie je hebt gelijk, ik stel mijn lijf natuurlijk best op de proef. Nog geen 7 maanden geleden was ik nog hoog zwanger. Respecteren doe ik mijn lijf wel enorm! Echt meer dan anders. Vandaag weer even een dipje gehad. Ik stond in de winkel en zag al de leukste meisjes kleding in de rekken hangen. Ik probeerde de gevoelens en gedachten te negeren. Aan de kassa dacht ik best jammer dat ik die kleertjes nu niet kan kopen voor mijn dochter, maar ja ik ben gelukkig weer zwanger. De gedachten van weer zwanger zijn beurde me op. Maar ja toen draaide de vrouw voor mij zich om en die zei '' Jammer ik heb MAAR twee jongens en ik zie zoveel leuke meisjes kleding. Zo die hakte erin, die vrouw maakte natuurlijk een totaal onschuldige opmerking maar die reactie hakte er bij mij enorm in. Ten eerste mag ze blij zijn dat ze twee gezonde jongens heeft! En ten tweede moest ze eens weten wat er op dat moment bij mij door mij hoofd heen spookte. Ik neem de vrouw natuurlijk niets kwalijk, maar dit was weer zo'n onverwachts moment met emoties. Die zullen naar mijn idee echt nooit ophouden. Mijn man zei dat ik heus ooit wel kleertjes kan kopen maar al snel zei ik dat ik het nooit voor onze dochter kon. Toen begreep hij wat ik bedoelde.
Sanja, heeft je dochtertje het allemaal bewust meegekregen? Linnie, ik herken het wel. Dat gevoel. Ik had laatst iemand die ook een opmerking maakte, ik kon wel door de grond zakken. Een mama bij het kdv, zwanger van de derde. De leidster vroeg wat het werd en toen zei ze "weer een meisje", Ze trok er een vies en treurig gezicht bij. Tja zegt ze we moeten echt even slikken, maar ik vind het zo erg en jammer dat we geen zoontje krijgen... Brrr ik kon wel door de grond zakken. Had het liefst gezegd hoe gezegend ze wel niet was met drie gezonde kindjes... Maarja, heb mn tong er maar afgebeten.
Hihi, heb mn middagje goed besteed hoor Wuppie, boekje gelezen in het zonnetje en idd ik werd daar wel slaperig van heb dus ook nog een uurtje getukt! Linnie, ik denk wel dat er een tijd gaat komen dat ik kan genieten hoor. Al zal het echt gepaard gaan met periodes van angst. Heb vandaag gebeld want moest een afspraak maken voor week 8 bij mn gyn (je weet wel die botte lul!) Nou wat denk je.... heeft ie pas half mei plek, ik kon die telefoniste wel door de hoorn heentrekken. Ze deed echt moeilijk dus ik zeg dan ben ik al 12 weken en dat lijkt me wat aan de late kant voor een eerste afspraak. Nou zegt ze dan kan je half april komen maar dan wel bij een assistent. Ik was er vanmiddag behoorlijk door van slag maar nu vind ik het eigenlijk toch wel fijn. Misschien is meneer of mevrouw de assistent uiteindelijk meer betrokken bij de situatie en in het begin is het toch allemaal maar afwachten. het wordt pas echt spannend rond de 20 weken. Zit wel heel erg te twijfelen aan de combitest, beide keren hebben we die gedaan en de tweede keer dus een uitslag van 1op57, gevolg vwp, gevolg gebroken vliezen in week 17. het heeft regelmatig door mn hoofd gespookt wat er gebeurd zou zijn als dit niet gebeurd was. Misschien was het breken van de vliezen wel de oorzaak van alle ellende. Jullie gaan die wel doen toch? Linnie en Gizje? Marjolein, ik geloof niet dat ze het heel bewust mee gekregen heeft. We hebben haar er wel bij betrokken en het was voor haar volgens mij vooral vreemd dat ik in het ziekenhuis lag. Heb er toch 2 keer ruim een week gelegen. Nu zou dat wel anders zijn vrees ik. ze wist bij mn schoonzus echt dat er wat ging gebeuren en is helemaal druk met haar nichtje als we daar zijn. Ze mocht van de week kijken bij het in bad doen. Het was zo schattig, ze mocht de sokjes aan doen en de zwitsal smeren. Ik ben halverwegen weggelopen met de smoes dat ik moest plassen maar ondertussen had ik natte oogjes van het hele tafereel!
Sanja, ik kan me heel goed voorstellen dat je daar moeite mee had. zo ontzettend lief. Het was zo mooi geweest als ze zo betrokken zou zijn geweest bij jullie kindje. Hoop zo dat deze zwangerschap goed mag gaan! Ik kan me voorstellen dat je twijfelt aan de combitest. Wij hebben toen afgesproken dat we het wel gingen doen, maar alleen bij een hele grote kans een vwp zouden doen: bij een kans van 1 op 3. Moeilijke keuzes he meis... Hoop dat jullie eruit komen!
Pff ik vond die 1 op 57 ook echt wel hoog. maar als ik zo op het forum rondlees is er meestal bij slechtere uitslagen ook niks aan de hand. Mijn gedachten voor nu zijn, wel doen ( want ik zou bij een goede uitslag echt enorm gerustgesteld zijn..) en daarna maar weer verder zien!
Even een snelle reactie. SANJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!! GEFELICITEERD!!!!!! Echt super gaaf!! En ook weer een hele eer om het te mogen weten!! Heb het heel druk op het werk en heb dus al 3 avonden overgewerkt.
Sanja: Heerlijk en onrealistisch gevoel he dat weer zwanger zijn Wij laten de combitest idd wel doen deze keer. We hebben al recht op een VWP maar willen die liever niet doen. Als de combitest nu echt slecht zou zijn is dat misschien net het zetje om de vwp wel te doen. Als de combitest goed is en de eerste guo ook, dan doen we geen vwp waarschijnlijk. Ben zo bang voor iets dergelijks wat bij jou dus gebeurt is. marjolein: Vreselijk van die opmerkingen idd. Ik denk dat mensen die ons kennen wel rekening houden met wat ze zeggen, maar bij "vreemde" kan je het helaas niet voorkomen. Helaas kwetst het wel, zonder dat ze het zo bedoelen. linnie: Hopelijk is je misselijkheid snel over. Heb er hier ook de hele dag last van hoor, alleen heb geleerd van de vorige keer. Eet van die volkoren crackers tussendoor of een liga. Elke 2 uur wat en dan heb ik bijna nergens last van. Als ik te weinig eet ben ik kotsmisselijk Als we het gaan vertellen ben ik idd al meer dan 15wk zwanger, een week later hebben de de eerste guo dan al. Zie onze ouders toch nog max 1 keer voor de vakantie, dus dan trekken we wel wat wijds aan En ja idd m'n laatste weekje. Moet nog 4 dagen met vandaag erbij. Ik denk trouwens ook dat die opmerkingen altijd hard zullen aankomen zoals bij jou in de winkel gebeurde. Ook al zou je weer een dochter krijgen, het is geen vervanging. wuppie: Hoe gaat het met je? Heb je al een afspraak bij het ziekenhuis voor onderzoek? Zo maar eens naar werk toe, ben iemand aan het inwerken, maar m'n motivatie om dingen goed over te dragen is echt weg. Het is echt anders of je vrijwillig of niet vrijwillig weg gaat. Van de week was er een bijeenkomst op werk, alle tijdelijke contracten worden niet verlengt (zou er dus toch uitliggen) en er zijn er dus een heleboel ontslagen met vaste aanstellingen die dag.