Hai meiden, ben ik ook weer eens Vandaag mijn eisprong (voel 'm nu!) en baal zo erg dat we deze moeten laten gaan. Maar helaas, het is even niet anders. Polly, wat rot dat het niet raak is We gaan samen met de anderen voor een 2012baby! wuppie, rot dat jij ook ongie bent geworden. Ik duim dat het voor jou toch al een januari of februaribaby gaat worden hoor. Hoe sneller, hoe beter! patatje, wat ben jij goed bezig zeg, wooowww! Ik hoop een voorbeeld aan je te nemen en ga nu echt actiever worden. Mijn vriend ook en die is nu al een maand gestopt met roken, dus ben blij en heb goede hoop dat dit ons die zo gewenste gezonde baby zal brengen Sanja, grpapig hoe dat kan verschillen he? Ik doe namelijk geen oog dicht als onze zoon niet bij ons slaapt. Dus voor ons aller nachtrust moet hij bij ons. Heerlijk dat warme lijfje tegen me aan. We liggen vaak helemaal om elkaar heen gekruld of hij dwars over ons heen. Hij neemt gerust het halve bed in beslag. Kleine eigenwijs Helaas welkom hier, mamavanMylo Gefeliciteerd met jullie zoon, maar tegelijkertijd ook gecondoleerd. Ik hoop dat je snel zwanger mag raken van een brusje voor Mylo. Denice, wat leuk dat Ivo zei dat jullie kindje lekker bij jullie komt slapen. Ik kan niet wachten om er een klein baby'tje bij te schuiven bij ons in bed. Lobi, hoe gaat het? En Gizje?
MamavanMylo jij ook helaas welkom hier. Nog gecondoleerd met het enorme verlies Ik snap heel goed dat jullie weer zwanger willen worden. Je hebt een kindje gekregen maar die mag niet bij jullie zijn en nu heb je zoveel liefde om te geven maar je kan het niet kwijt. Wij hadden voor ons zelf afgesproken dat we een half jaar zouden wachten. Volg je gevoel en als jij je er goed bij voelt geestelijk en lichamelijk. Linnie vrijdag mag ik weer naar de gyn kan niet meer wachten, want mijn buik is zo hard gegroeid! Wat leuk dat je omgeving zo met je mee leeft. We hebben het bedje bij zoombee gekocht en dan het aanschuifbedje van Troll, dit bedrijfje zit een dorp naast ons. Patatje heb ind flink geshopt Ze hebben nu spijkerbroek met elastiek aan de taile op de markt. Ze zitten echt super. Succes morgen bij de dieetist! Wuppie loop inderdaad nog steeds zoveel met de honden. Het gaat nog goed. Heb soms alleen aan het eind van de dag pijn aan mij stuitje Spannend joh een wedstrijd bereid je maar goed voor! Zondag wordt het mooi weer! Wordt vast een super leuke verjaardag zo te lezen veel plezier! Polly heel veel succes! Heb een beetje een dipje sinds de verjaardag van ons nichtje. Want daar durfde volgens mij niemand ons aan te spreken of te kijken. Vind het zo jammer dat bijna niemand het meer over Lanotje heeft Alsof hij er nooit is geweest. Zoals jullie weten praat ik graag over Lanotje, hij heeft toch 5wk bij ons mogen zijn. Ivo heeft het er ook moeilijk mee. Komt denk ik ook door zijn verjaardag die eraan komt.
Oh wat pijnlijk, Denice Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat mensen overleden kindjes kunnen negeren. Dat doen we toch ook niet als een ouder iemand overleden is? Of dan toch ook? Ik weet het niet, vind het zo triest voor jullie dat jullie dit extra verdriet te verwerken krijgen. Zo jammer dat mensen niet weten hoe ze ermee om moeten gaan, terwijl het toch niet zoveel moeite is om hem te blijven gedenken? Al denk ik dat ze wel aan hem denken hoor, maar dat ze bang zijn jullie te kwetsen. Terwijl ze jullie juist kwetsen door het niet meer over Lanotje te hebben... En moeilijk he, die eerste verjaardag. Pffff...
Nou meiden, ik zit stuk! Het hartje klopt niet, Ik kan het gewoon niet geloven dat we dit verdriet ook moeten meemaken. Volgende week wil de gyn nog een echo doen om te kijken of het dan wel klopt maar ik heb er geloof ik geen vertrouwen in. Dat zou betekenen dat ik dan nu 5 weken en een paar dagen zwanger zou zijn ipv 8. Dat lijkt me een te groot verschil en had dan nooit op 21 maart posi kunnen testen toch??
Lieve Sanja, Ik had net in het Prius topic ook al gereageerd. Wat ongelofelijk rot zeg dat je dit er nog bovenop krijgt,... Heb je altijd een regelmatige cyclus? Ik denk dat het dan nog net wel mogelijk zou kunnen zijn misschien. Maar kan me voorstellen dat je er (even) helemaal doorheen zit
Ben me al weer suf aan het googelen naar vergelijkbare situaties. Terwijl ik op de terug weg in de auto mezelf voornam om het niet te doen en af te wachten op wat komen gaat. Lobi, de gyn gaf idd ook aan dat het te maken kon hebben met een latere eisprong/innestelling of weet ik veel wat ze allemaal aan het kletsen was. Dat alles zou natuurlijk kunnen maar waar ik meezit is die test. 21 maart is 3 weken geleden, Kan je dan echt nog maar zo kort zwanger zijn als je positest....Ga ik mezelf dan toch weer hoop geven en de moed erin houden.....Zucht
Bah Sanja, kan me zo voorstellen dat je jezelf geen valse hoop wilt geven. Maar tegelijkertijd kan het natuurlijk wel. Ook als je een positieve test hebt gehad op de 21e, dan kan het zijn dat het vruchtje langzamer gedeeld heeft ofzo. Op deze termijn is alles nog zo onzeker... Ik hoop en duim voor je dat het toch goed mag gaan!!
Ow nee he Sanja hoe gemeen is dit zeg!!! Ik snap er helemaal niks van. Ach meid wat oneerlijk en ontzettend gemeen. Wat een klap...... Ik schrik hier echt van. Ik heb ind ook weleens op internet gelezen dat ze bij een tweede echo alsnog een klopend hartje zagen. Dat was dan te vroeg geweest met de echo bij 5 a 6 weken. Bij 7 weken zagen Ze het dan wel kloppen. Het zou kunnen dat je twee weken achterloopt. Maar heel eerlijk gezegd zou ik persoonlijk ook geloven dat het fout zit om mezelf te beschermen. Alhoewel ik heel goed begrijp dat je op internet zoekt om andere situaties te lezen. Je weet het nooit. Wat denkt de gyn ervan, qua kans? Nou ik ben ook helemal van slag dit is zo gemeen. Voel je je lichamelijk nog wel zwanger? Een wonder kan altijd natuurlijk. Ga voor je duimen meid. Je was toch niet alleen bij de echo?
Owja trouwens bij mijn dochter had ik geen idee hoe mijn cyclus in elkaar zat. Toen ik posi testen was ik achteraf gezien net 3 weken zwanger. Ik weet wel dat je toen alleen met die kv test posi testen en met die andere toen niet toch? Die kv test is heel gevoelig dus het zou heel goed kunnen dat je toen pas 3 weken was. Kan me ook nog herinneren dat je dacht dat je je ei al had gehad maar dat je later weer een ei dacht te hebben. Dus het zou natuurlijk kunnen. Maar ik wil je geen vals hoop geven. Jeetje... Echt niet leuk......
Linnie, ik testte idd met de kv, de cb was 2 dagen daarvoor nog negatief. Ik heb daarna ook geen andere meer gedaan. Weet het niet meer hoor 't wordt een lange week vrees ik. Mn moeder was gelukkig mee met de echo, ging echt stuk toen ik de vervolg afspraak moest maken. Had echt het gevoel dat het hele ziekenhuis zoiets had van ach moet je haar nou zien Ben echt nog nooit met een glimlach uit dat stomme ziekenhuis gelopen, zou die dag ooit nog komen?
Ach meid ik heb zo met je te doen. Laat die andere mensen lekker denken die snappen niets van jou verdriet. Natuurlijk komt die dag dat je blij het ziekenhuis uitloopt er dat weet ik zeker!!! Jij hebt dat zo enorm verdiend!!! Daarnaast weet je dat het zwanget worden voor jou gelukkig voorspoedig gaat. Maar goed daar heb je nu niets aan natuurlijk. Maar echt waar jouw geluk komt echt. Het zal ind een zware week worden wou dat ik wat voor je kon doen. Een dikke knuffel. Er komt een dag dat je terug denkt aan deze zware tijd met een baby in je armen let maar op.
Lieve Sanja, ik herken wat je schrijft zo goed... Ik ben ook al zo vaak (half)huilend die kamer uitgelopen, de wachtkamer met allemaal dikke buiken door, en dan nog het hele ziekenhuis. Ik hoop ook zo ontzettend hard voor je dat het toch goed mag zijn en dat de dag dat je stralend het ziekenhuis uit mag lopen heel snel mag komen, volgende week al! Heel veel sterkte meis en van mij ook een hele dikke knuffel!!
Sanja oh nee ik ga heel hard voor je duimen dat je volgende week toch een hartje ziet zoals het wel eens voorkomt late eisprong innestelling deling. Snap alleen wel dat je je een beetje voorbereid dat het niet goed is. Ik hoop in ieder geval dat je volgende week lachend het ziekenhuis uit mag. Knuffel.
Wuppie, heb je nou eigenlijk al actie ondernomen voor eventuele onderzoeken? Of zie je er toch van af?
Oh Sanja, wat vreselijk voor jullie... Ik weet niet goed wat ik erop kan zeggen... Ik ga in ieder geval heel hard duimen dat dat hartje alsnog zal kloppen volgende week! Dikke kus!
Oh Sanja wat schrik ik hiervan En wat hoop ik zo dat het een late eisprong is geweest! He wat balen zeg. Ik zal heel hard voor je duimen! Helaas hebben we deze week heel veel slecht nieuws te verwerken Mijn broertje heeft weer een psychose gehad en is weer opgenomen(hij heeft schizofrenie). En van de week de brief van het raad van bestuur gekregen over de klacht van Lanotje. Komt er in het kort op neer dat ze vinden dat er genoeg gedaan is en verder niks doen. Er is alleen een vergadering geweest hierover en ze hebben de patientenfolder aangepast. Er staat letterlijk in: De raad van betsuur gaat ervan uit dat door deze zaak alle betrokkenen zich het belang van goede communicatie tussen verpleging en dienstdoende kinderarts realiseren en hiervoor blijvenden aandacht zullen hebben. De raad van bestuur betreurt het wel zeer dat een trieste gebeurtenis als het overlijden van uw zoontje hiertoe de aanleiding was.
Sanja, hoe gaat het nu met je? Denice, wat een rot berichten zeg... Van je broertje: mijn moeder heeft tinnitus en dat schijnt eenzelfde oorzaak te hebben, namelijk door de hersenen zelf. Misschien kun je eens kijken op labyrint (uitzending gemist), dat gaat over tinnitus en chizofrenie. Wie weet dat het behandelplan dat daar besproken wordt je broertje zou kunnen helpen? Hoe oud is je broertje? Sterkte meid, hopelijk is ie er snel weer bovenop! En van de raad van bestuur. Ik heb er geen woorden voor. Zo zakelijk, zo nietszeggend, er spreekt helemaal geen meeleven of gevoel uit. Kan me voorstellen dat dit je rauw op je dak valt... Uiteindelijk houden ze allemaal de hand boven elkaars hoofd. Nogmaals sterkte!
Oh Sanja, ik ben er koud van Ik hoop zo dat het een late eisprong/vroege test was en dat jullie volgende week alsnog goed nieuws krijgen. Maar ook ik snap dat je vreest voor het ergste. Bah bah bah, wat zou dat vreselijk oneerlijk zijn Dikke knuffel voor jou! En Denice, wat zakelijk idd. Wat nietszeggend, wat hard, wat .... heb er geen woorden voor! En dan ook weer met je broer die problemen. Dat herken ik deels wel. Mijn zus is op dit moment ook opgenomen, al een tijdje. Heel moeilijk He jakkes, wat een rotberichten zo allemaal zeg. Ik zit zelf ook niet lekker in m'n vel. Ik kwam toevallig een bericht tegen over B12 tekorten en de relatie tot neurale buisdefecten. Misschien weet jij dat nog, Lobi? Dat ik toendertijd zoveel uitgezocht had over B12 deficientie en dat mijn arts mij eerst uitlachte 'B12 heeft niets te maken met de vorming van de neurale buis!' en mij niet wilde behandelen middels injecties. Inmiddels word ik wel behandeld omdat ik uitvalsverschijnselen kreeg en krijg ik om de twee maanden een injectie. Dit is echter pas na de zwangerschap van onze zoon geweest. En dan lees ik dus dat vrouwen met een ernstig tekort (een waarde van 127 bij een zwangere vrouw kun je ernstig noemen :x) 5 keer (!!!) meer kans hebben op een kindje met een nbd. Ik dacht twee keer, maar 5 keer! En weer laait die boosheid op, maar vooral ook dat schuldgevoel. Dat ik geen vlees eet (denk je ook goed te doen ) en dus een tekort had. Nu hebben mijn zusjes het ook en zij eten wel vlees, maar dat vergeten we voor het gemak van het schuldgevoel maar even... Maar de gedachte dat onze zoon.. en ik geen extra B12 had toen en... bah vreselijk Voel me zo betutteld, terwijl ik het toen al aangegeven had dat ik dacht dat B12 een hele grote rol had gespeeld bij de aandoening die P ip had. En dan dnek ik aan alle mensen die zogenaamd steun hebben gegeven de laatste jaren en dan ben ik helemaal depri. Las dat veel mensen dingen zeggen als (en het is cliché, ze zeggen het bijna allemaal) 'gelukkig ben je nog jong' of 'gelukkig waren ze er vroeg bij he dat het nog middels een curettage kon'. Ja jottem. Ik ben daar zooo blij mee! Ik heb niet eens afscheid kunnen nemen. Wat een geluk! Sorry hoor, slechte nacht gehad met zieke zoon en ben zelf ook niet lekker dus blegh.