wanneer weer zwanger worden

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door sanja, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sanja ja lijkt me heel moeilijk, het leven tussen hoop en vrees is echt zo vermoeiend en moeilijk. Onze maatschappelijk werker toendertijd zei toen tegen ons, '' beter dood dan vermist''. Misschien een beetje een harde verwoording maar ik vond het wel precies omschrijven hoe wij ons toen voelde. Ik kan me een beetje voorstellen dat dit ook zo voelt voor jou. Wanneer moet je precies weer naar de gyn? Als je maar snel weet waar je aan toe bent, dit is niks!

Denice heel veel sterkte, het is niet niks om je broertje zo te moeten mee maken. Als zus kan je ook al niet heel veel betekenen in zo'n situatie.... Heeft je broer wel de juiste begeleiding? Hoe lang denken de artsen dat hij in deze psychose zal blijven? Of kan hij er ook in blijven hangen? Laten we hopen dat het allemaal beter gaat!

2. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Lobi mijn broertje is donderdag 29 geworden. We zijn toen naar hem toe gegaan. Ik had taart en bordjes mee genomen en heb een mooi vest en tshirt voor hem gekocht. Zal eens kijken naar het progamma. Het is gekomen door dat hij zijn medicijnen 2 weken niet meer had genomen. Hij begon er heel erg van te kwijlen. Ze willen hem nu minstens 3mnd opnemen en krijgt hij de medicijnen via een injectie.
    Tja in de brief stond wel dat ze het heel erg vonden en dat er genoeg aan gedaan is, maar dat vinden wij niet.

Vlinder ik vind het ook heel moeilijk om mijn broertje zo te zien:( Ben wel blij dat mijn vader nu stappen heeft ondernomen, want de vorige keer stond ik er alleen voor en dat een week na het overlijden van Lanotje. Vind het wel heel apart dat het weer precies rond zijn verjaardag gebeurd. Fijn he al die mensen die je zogenaamd steunen. Heb het even helemaal gehad met mijn moeder. Mijn ouders zijn 5 jaar gescheiden en mijn broertje woont bij onze vader. Maar mijn moeder kijkt niet meer om naar m'n broertje zelfs nu niet. En daar heb ik het een beetje moeilijk mee, want ik denk dan had ik nog maar een kind!

Sanja wanneer krijg je weer een echo? Mijn 1e zwangerschap is met 6wk mis gegaan. Ik ging voor een 12wk echo, maar het was niet groter dan 6wk. Het was heel raar, maar na de eerste echo begon ik te vloeien. Wij gingen toen gewoon op vakantie naar Spanje met de auto. Op de heen reis begon ik steeds meer te vloeien en toen we aan kwamen moest ik door iets lachen en kwam het eruit. Het deed helemaal geen pijn. Maar hoop echt dat het een late eisprong is bij jouw!

Linnie ze denken dat het nu 3mnd gaat duren. Maar bij de vorige keer ging hij zelf na 6wk weg, omdat hij niet op een gesloten afdeling zit kan hij zo weer weg gaan. Dus daar ben ik nu ook weer bang voor dat als hij zich weer een beetje goed voelt hij weer weg gaat. Maar ze gaan hem nu de medicijnen via een injectie geven om de 2wk dud die heeft hij dan in ieder geval wel.

Heb het op dit moment even met iedereen gehad. Mijn moeder maakte gister weer een opmerking. We hadden het over mijn neven en nichten die ook al allemaal kindjes krijgen/hebben. Ze was aan het tellen en zegt dat opa en oma al 7 achter kleinkinderen hebben. Nou ik dacht dat ik van me stoel viel en zei heel hard 8!
    Sorry hoor dames voor mijn verhalen maar moet het even kwijt:(

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh Denice, je eigen moeder :( Hoe kan ze Lanotje nu niet meerekenen als kleinkind :( Jeetje, wat moet jij je rot voelen. Wat zei je moeder toen je 8 zei? Ik hoop dat ze dit soort dingen niet meer zegt of doet en zich meer om je broertje en jou bekommert. Ze weet niet wat ze mist! Dikke knuffel meis!

Sanja, ja ik heb een curettage gehad bij onze dochter. Ik ben geheel onder narcose geweest dus heb van de ingreep zelf niets gemerkt. Daarna had ik wat buikpijn, alsof ik heel erg ongesteld was. Maar het viel lichamelijk best mee. Ik kan me voorstellen dat je heel bang bent om te gaan bloeden ofzo. Bah wat een onzekerheid zo... Ook voor jou een knuffel!

En nee, ik had idd niks te doen :p Ben al een paar dagen niet lekker (verkouden, keelpijn, oorpijn, misselijk algehele malaaaiiiissseee ;)) en zoonlief ook. Dan wil ik wel eens gaan klagen :)

Mijn ei is eergisteren geweest en vanavond gele afscheiding. Begin een patroon te zien, want steeds 2 dagen na m'n ei gele afscheiding is wel apart. Hopelijk heb ik dat over een paar maanden juist niet :D Is het al bijna juni?? Schiet es op!

4. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Denice wat naar dat nou net je moeder zo'n opmerking maakt schrok ze toen je het zei?
    Wat vervelend van je broertje heb in de familie ook wat psychische problemen meegemaakt en het is zo moeilijk ten eerster om het te begrijpen en dan het systeem dat ze zelf mogen zeggen wanneer ze met de behandeling willen stoppen. dat mijn tante iemand neersloeg in een kliniek was haar redding want toen moest ze naar de gesloten afdeling.
    Hoop dat je je weer snel met jezelf kan bezighouden en met jullie wondertje natuurlijk.

Vlinder ook ik heb me een beetje in de B12 ed verdiept en ook ik kreeg er rillingen van wat als het verkomen had kunnen worden wil er niet aan denken. ga nu ook zelf b12 slikken onder het mom baat het niet dan schaad het niet en D omdat die echt te laag was.

Lobi hier ook moeite met loslaten van de voor ons ideale leefdtijdsverschil maar het begint te komen wil deze zomer is even lekker genieten en er niet mee bezig zijn.

Sanja ik blijf voor je duimen heb zelf nooit een curratage gehad kwam elke keer spontaan.

Linnie hoe gaat het met jou hoe ver ben je eigenlijk .

Vlinder voor je het weet is het juni vind het jaar al weer heel hard gaan nu het lente is. Nog evne en je mag weer voor het echie;)

5. Lieve meiden, gisterochtend gehoord dat mn buurvrouw zwanger is van de tweede. Tweede ronde raak. Zelf ben ik gissterochtend weer ongesteld geworden. Zit er ff doorheen:(

6. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Lobi wil je even een hele dikke knuffel geven dit soort berichten blijven moeilijk helemaal als .je net zelf weer ongi ben geworden. Ga vandaag wat leuks doen voor jezelf even de gedachten verzetten. Je afspraak voor geertens komt inl ieder geval dichterbij en die gaan je gewoon helpen dat moet

7. Dank je wuppie voor je lieve woorden!! Het gaat wel weer een beetje. En zelf proberen we gewoon positief te blijven!
    Daarnaast zijn we ons nu aan t verdiepen in pleegzorg, dat lijkt me ook heel mooi!

Hoe gaat het nu met jou?

8. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sanja zo wat gemeen he zo'n opmerking van je moeder. Begrijp heel goed dat je er klaar mee bent en goed van je dat je dit ook aangeeft. Wat een zorg zeg om je broertje kan me voorstellen dat dit niet makkelijk is. Gelukkig zet je vader zich nu meer in. Ben blij dat je zo'n lieve man hebt is toch je steun en toevlaat. Enne ook jij mag hier je ei kwijt hoor.

Lobi het valt niet mee alles iedereen die zo makkelijk zwanger word en jij weer ongi. Ik hoop dat je snel goed nieuws mag horen. Wauw pleegzorg dat is mooi.

Wuppie hoest met jou?
    Ik ben nu 14 weken vrijdag had ik nog een echo en het kleintje had de hik was e ht leuk om te zien weer. Over twee weken mag ik weer

vlinder mooi zo'n herkenbaar patroon dat is handig voor in juni. Enne juni is al over 6 weken. Dat gaat heel snel!!! Let maar op!

Gizje ben je nog op vakantie??

9. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje Denice, wat een klap in je gezicht zeg zo,n opmerking van je moeder. Denk je wel een beetje aan jezelf, hoe moeilijk ook in deze kl*te tijd. Lekker van je afkletsen hoor, zeker als je het even moeilijk hebt.

Wuppie, Het is ook echt genieten vind ik. Ben vandaag de hele dag met mn dochter en alle andere kindjes uit de buurt buiten geweest. En vind het zo heerlijk dat ze nu zo lekker aan het spelen is. Misschien is het zo gek nog niet om een wat groeter leeftijdsverschil te hebben. De een al lekker zelfstandig en dus alle tijd voor de ander.....Om onzelf even wat moed in te praten ;) En zo zijn er nog wat voordelen....!

Vlinder, juni....Nog 1 ronde wachten en aan de slag :D

Lobi, dikke knuffel!

Ik heb lekker besloten dat ik deze week niet ga werken, neem even tijd voor mezelf. Heb dus 3 weken vakantie en dta is best een leuk vooruitzicht!

10. Sanja, wanneer heb je nou precies de echo?

11. Vlinder84

Dat vroeg ik mij ook af, Sanja, wanneer de echo is. Ik hoop zoooo dat je goed nieuws krijgt! En verstandig van je om niet te gaan werken. Je kunt je energie wel beter gebruiken. We moeten trouwens nog twee rondes wachten en misschien 3. Dit omdat je tot 34 weken mag vliegen en ik anders net een paar dagen langer zwanger zou zijn als mijn cyclus net even anders loopt ;) Dus hoop dat mijn cyclus wat langer is de komende weken, zodat we nog maar twee rondes hoeven te wachten.

Linnie, krijg je om de 2 weken een echo? De gyn gaf aan dat ik zo vaak mocht komen voor een echo als ik wilde. Bij mijn zoontjes zwangerschap heb ik ook veel echo's gekregen. Aan de ene kant vond ik dat heel stressvol, ik moest altijd vreselijk overgeven de dagen voor de echo. Daarna was er dan weer even opluchting tot de zorgen weer opkwamen. Ik denk dat ik de volgende keer om de twee weken echo's krijg, vooral tot de 20-weken echo. Daarna mag het wel minder, al kan ik dan nog niet geheel zonder vrees ik ;)

Lobi, wat rot dat je weer ongie bent geworden. En dan hoor je net dat heuglijke nieuws van je buurvrouw. Tuurlijk gun je het haar, maar jezelf net even meer. Jullie wachten al zolang!

Wuppie, neem je smelttabletten B12? Of een multivitamine? Als je een ernstig B12 tekort hebt/had, schijnen alleen B12 spuiten echt goed te werken. Maar als je de smelttabletten goed opneemt, kunnen ze dat ook in je bloed zien. Wanneer is het voor het laatst getest? Ik vraag het omdat een B12 tekort ook miskramen kan veroorzaken :(

Ik ben vannacht zo ziek geweest meiden blegh. de hele nacht op de wc gezeten en overgegeven, brrrr. Deed me zo denken aan mijn zwangerschappen. Dan geheugensteuntje maakt dat ik niet uitzie naar die vervelende lichamelijke ( en geestelijke) aspecten van een zwangerschap. Maar de rest wel hoor, bring it on. Ik vind de tijd idd ook snel gaan!

12. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Hoi meiden,

Jeetje wat een verdriet hier... Tja, en die medici... Ik ga in het vervolg ook een stuk assertiever zijn...

Denice; oh wat moeilijk dat het niet goed gaat met je broer en dat je moeder zo omgaat met jou en je broer... Dikke knuf!

Sanja; fijn dat je vandaag genoten hebt met je dochter en de buurtkindjes! Wanneer heb je weer een echo?
    Ik heb een vriendin die bewust 5 jaar tussen de eerste 2 heeft laten zitten en dat is idd super! Tussen de tweede en derde zit 3 jaar en dat is ook leuk ;).
    Geniet van je 3 weken vakantie!

Linnie; 14 weken! Gaat snel zeg! Fijn dat je over 2 weken weer een echo hebt :).

Lobi; ow ja, dat is moeilijk... Sterkte ermee... Pleegzorg, heftig...Maar mooi!

Wuppie; zeker genieten van de zomer! Tis mischien makkelijker gezegd dan gedaan... Maar een goed voornemen :).

Vlinder; das handig zo'n patroon! Komt mooi uit vanaf juni ;). En dat is idd al over 6 weken :D.

Hier tot nu toe nog steeds aan het genieten :). Kan het zwanger worden nog steeds redelijk los laten. Ben nog steeds bezig met sporten en daardoor aan het genieten van de lekkere buitenlucht. Tis echt heerlijk om buiten te zijn en gezond bezig te zijn. Zeker als de cm'ters er af blijven vliegen :D. Er is nu al 8 cm af! Woensdag naar de dietist en dan hopenlijk ook minder kilo's op die weegschaal zien ;). Ik zie het nu in ieder geval wel in de spiegel. Verder zit ik wel te azen op m'n ei dmv temperaturen, maar meer omdat ik op een regelmatige cyclus hoop. Dan komt een zwangerschap van zelf :p. Hoop dat ik nog ff in deze flow blijf... Heb wel pendels terug voor mei, juni en juli, ben benieuwd of er een bij zit die uitkomt ;).

Truste voor straks en voor de meiden die het nodig hebben... Sterkte! Ik denk aan jullie!
    Dikke kus!

13. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Vlinder mijn moeder zei dat ik slecht contact had met mijn opa en oma. Ik hoop ook dat mijn moeder zich meer bekommert om mijn broertje en mij. Ze is nog steeds niet bij hem geweest. Ivo zei dat als hij mijn moeder te spreken kreeg hij gaat vragen waarom ze nog niet is geweest. Ivo heeft de vorige keer ook al mijn vader en moeder hard aangesproken dat wij alles voor mijn broertje deden terwijl Lanotje net een week was overleden. Mijn vader heeft het begrepen, maar mijn moeder is alleen met zichzelf bezig. Balen dat je zo ziek was. Hoop dat je je weer wat beter gaat voelen.

Wuppie ze schrok niet echt. We hebben ons dit weekend lekker met ons gezinnetje bezig houden en verder helemaal niks. Vandaag lekker bij een plas gezeten, hondjes laten zwemmen en daarna lekker wezen uit eten daar. Hoe was de verjaardag?

Lobi kan begrijpen dat het nieuws van je buurvrouw even wat minder is nu je ongi bent geworden. Maar ooit komt er een dag dat ook jij zulk nieuws aan je buurvrouw kan vertellen, echt waar!

Linnie ben ook heel blij dat mijn vader zich zo goed inzet voor mijn broertje. Ivo zei ook al tegen mijn vader dat hij trots op hem was. Wat een mooie echo heb je vrijdag gehad. Ik had vrijdag ook een echo en alles zag er goed uit.

Sanja wat goed dat je tijd neemt voor jouw en je gezinnetje. Het wordt deze week super weer dus geniet daar lekker van.

Patatje wat goed zeg alweer een cm! Dat duurt niet lang meer denk ik;)

14. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Meiden ik moet donderdag pas terug voor de echo en dan ook nog eens laat in de middag. Het wordt dus een lange week, heb geen vertrouwen meer hoor. Voel me ook niet zwanger ofzo, nu had ik de vorige keren ook geen last van heel veel kwaaltjes maar voel nu echt niks.
    Hoop ergens dat het maar snel uit zichzelf begint, lijkt me het beste voor mn lichaam.

15. Vlinder84

Pfff Sanja, donderdag pas :( Wat duurt dat nog lang! Ik hoop zooo dat je alsnog kwaaltjes krijgt. Normaal wens je mensen dat niet toe, maar nu even wel hoor.

Denice, stoer van Ivo dat hij je ouders erop aanspreekt. En goed ook. Hopelijk luistert je moeder dit keer ook.

Patatje, dit goede werk van jou moet gewoon zijn vruchten gaan afwerpen. Je klinkt zo fit en actief, wil ik ook :D Maar vanavond een vieze, vette pizza opgegeten. Is de schuld van mijn vriend, hij wilde pizza ;) Yugh! Maar eet wel braaf elke dag mijn portie groenten en fruit, dat dan weer wel. En er is 2 kg af door de buikgriep en volgens mij is die vieze pizza ook niet goed gevallen, dus die kom ik straks vast nog een keer tegen :)

16. Sanja, donderdag pas... Nog 2 nachtjes slapen meis. Ondertussen blijf ik heel hard voor je duimen!!

Patatje, heerlijk he sporten! Ik ben ondertussen ruim 4 kilo kwijt, dat is mooi meegenomen!:) Gisteren was het wel heel pittig. Ik had op een gegeven moment het gevoel dat mn hart oversloeg en alsof ik m soms in het midden voelde. Dat was wel een beetje eng. Maar rustiger aan doen is zo moeilijk vind ik.

Vlinder, is de pizza binnen gebleven?;)

17. Vlinder84

Nee! Bah! Dat was geen plezant weerzien ;) Maar 4 kg, wat goed zeg! En jij bent al best slank volgens mij :)

18. Nou slanke den wil ik niet zeggen hoor;) Maar t voelt goed zo, kan weer broeken van voor Luna* aan! Wie had dat verwacht haha

19. Vlinder84

Volgens mij ben jij heus wel een slanke den :p Welke sport deed je ook alweer? Fitness? Ik moet eigenlijk ook nog steeds gaan sporten maar heb geen ziiihiiiin!

20. Ik doe spinning. Heel zwaar maar echt super lekker!!

Deel Deze Pagina