wanneer weer zwanger worden

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door sanja, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Gizje wat balen had nog even gegoogeld omdat er eerst 1 ouder moest werken,maar dat is dus niet meer zo:(.
    Wat doet je man voor werk? werkt hij toevallig voor zichzelf? Dan kan je namelijk opgeven dat jij de administratie doet en dan werk je dus.

In princiepe ga ik er wel van uit dat jij werk vind volgend jaar maja dan zul je wel de eerste tijd zelf moeten betalen lukt dat ?

2. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Hoi gizje, toevallig zaten vrienden van mij in hetzelfde schuitje. Dit is opgelost. Mocht je er nu niet uitkomen, kan ik altijd even vragen hoe zij dat hebben gedaan! Succes!

3. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Polly; nogmaals gefeliciteerd! Wat is een cerlage?
    Geniet van het zwanger zijn en welcome back :).

Gizje; he getsie wat zuur van de kinderopvang... Ik werk zef in de kinderopvang en er zijn best wat ouders die helemaal geen werk oid hebben... Hoe dat geregeld wordt weet ik niet precies, soms met de sociale dienst geloof ik.

Gister idd bij de gyn geweest. Ze was niet tevreden met m'n cyclussen, nog te onregelmatig. M'n eierstokken zijn dus gewoon lui ;) en de cyste zat er ook nog, maar dat zou zwanger worden niet belemmeren... Nu mag ik aan de Clomid vanaf de derde dag van m'n volgende cyclus, dus dat zal binnenkort zijn :). Die pilltjes zorgen dat m'n eierstokken weer gaan werken en goeie eitjes op tijd laten springen. Dus ik ben benieuwd ;). Jammer dat het nodig is, maar goed dat het kan. Ben wel tevreden eigenlijk :).

All; fijne avond!

XXX

4. Polly76

Polly76 Actief lid

8 dec 2010
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel allemaal!
    @ Patatje - kort gezegd is een cerclage een bandje dat om de baarmoedermond wordt aangebracht om te voorkomen dat het open gaat staan en een bevalling op gang komt. Ze vermoeden dat dit de oorzaak is van mijn bevalling bij 21 wkn. Het bandje is niet zaligmakend, maar kan helpen.

5. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Polly meid wat een goed nieuws!!! Jeetje wat ben ook jij rijk he om zo snel weer zwanger te mogen zijn. Heerlijk geniet ervan! Snap heel goed hoor dat je afstand hebt genomen van het forum geen enkel probleem.

Vlinder ja die droom die in duigen is gevallen dat doet erg veel pijn! Gelukkig weten de meeste mensen het wel maar ook een hoop niet. Zo was ik laatst bij de kapper en die vroeg of ik zwanger was en of het mijn eerste is. Ja toen moest ik zeggen dat het mijn tweede is en dat mijn eerste is overleden kort na de geboorte. Mensen schrikken zich een hoedje. Mijn man zei nu dat ik het best gewoon kon zeggen nee het is mijn tweede en dan punt. Vaak vragen ze niet eens door. Als ze vragen hoe oud ze is dan zeg ik ze zou nu 9mnd zijn. Leuk om te horen dat je zo'n heerlijke dag heb gehad in Duinrell het weer is ook zo lekker nu voor dat soort dingen.

Wuppie het valt allemaal niet mee he, het blijft toch een onderdeel van ons leven. Aan de eene fijn maar aan de andere kant pijnlijk.
    Hopelijk mag jij ook snel weer genieten van een nieuw leventje in je buik.

Draak ik heb ook ovu van zwanger en kids gebruikt ik ben direct begonnen tot aan mijn nod, mijn cyclus was nl. vrij onregelmatig. Maar ook hier een goed resultaat!

Gizje ow wat fijn dat je het kindje al zo goed voelt!! Ik moet eerlijk zeggen dat ik al een paar ''plopjes had gevoeld. Maar ik twijfelde nog. Nu merk ik iedere avond steeds meer. Bij mij ligt de placenta ook voor, toevallig zeg. Bij Evi kon mijn man het rond 24 weken voelen ong. Dus hopelijk nu ook. Geeft wel rust he het kindje voelen, ik ben echt verliefd op mijn kindje. Ga er steeds meer van genieten merk ik. Iedere echo is weer een geruststelling. Vandaag nog geweest en het kindje is erg gegroeid. Het hield de beentje bij elkaar dus dat is nog een verassing. Maar denk echt een jongen.. heb jij een voorgevoel? Die emo buien komen met vlagen en ik uit ze gewoon goed want daarna gaat het een stuk beter. Mijn 20wk echo is op 31 05 wanneer mag jij? Kan me voorstellen dat het pijn doet dat je man het bij Maaike niet goed voelde, dat blijft toch een pijnlijk gemis, helaas. Hopelijk kan hij harde schoppen voelen, niet te hard natuurlijk! He jammer zo'n tegenslag met het KDV maar als je werk vind dan kan je toch gewoon alsnog teruggave aanvragen? Enne zolang je niets tekent bij het KDV zit je nergens aan vast hoor. Dus ik zou je kindje gewoon inschrijven.

Patatje ja die gedachten gaan ind. vanzelf daar doe je niets tegen. Leuk trouwen, ik zelf ben ook voor het papiertje getrouwd meer niet. Al met al had ik er iets meer aan gedaan dan alleen even trouwen maar duur en groot is het nooit geweest. Romantische vriend zeg, nou ik zou zeggen afwachten maar dan. Ik merk wel dat jij een goeie gyn hebt zeg, hij/zij neemt je wel serieus. Fijn dat je clomid krijgt dan hoor ik een hoop goeie verhalen over. Misschien wel een meerling dan :D.

Denice fijn dat het beter met je gaat en je broertje! Jammer van je moeder, echt niet leuk! Moederdag staat mij ook enorm tegen, hier heb ik erg veel verdriet van. Kan me voorstellen dat het bij jou nu dubbelop is zo met je eigen moeder, sterkte zondag! ik ga denk ik chocola ''vreten'' misschien helpt dat. Ben wel blij dat ik weer zwanger ben dat helpt toch wel. Mooi die foto op het beeldscherm van Evi heb ik een foto in mijn portomonnee iedereen mag haar zien! Ben zo trots, ind. mensen schrikken wel als ze horen wat er is gebeurd maar ja het is nou eenmaal de waarheid en mijn kind! Ik verheug me enorm op het lopen met die kinderwagen!! Verheug me er zo enorm op dat ik bang ben dat ik droom! Maar iedere dag ga ik het meer geloven dat er toch echt een kindje in mijn buik groeit, ik ben zo trots en blij en zooooooooo verliefd op dit kindje. Ik laat het gevoel steeds meer toe en dat is fijn.

Lobi fijn zeg dat je nu serieus wordt genomen en dat er een plan is opgesteld, gelukkig dat geeft rust!

Hier vandaag weer naar de gyn geweest en ow wat ben ik verliefd op mijn kindje! Wel heb ik veel last van mijn banden maar dat is een geod teken zegt de gyn. Ik heb weer een lading foto's meegekregen en dat is altijd leuk. OVer twee weken weer en over 4 weken de 20wk echo. Ik ga steeds meer geloven dat ik dadelijk echt een kindje mag krijgen, ik kan het niet geloven maar gelukkig ga ik er steeds meer van genieten, dat het kindje zich goed laat voelen helpt wel. Met koninginnendag, nou ja die week, had ik het erg moeilijk ik heb weer heel hard moeten huilen. Maar na die huilbui voelde ik me een stuk beter, gelukkig. Na de 20wk echo maar eens shoppen en het kamertje stukje bij beetje in orde maken.

6. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Owja....
    Een vriendin van mij zat op haar gemak te klagen over dat je zoveel tijd kwijt bent als je kindje er is en dat het zoveel werk is en dat ze zo moe is. Haar kindje is van Nov. Ik werd echt boos!! Ik zei tegen haar dat ik graag met haar zou willen ruilen. Ze schrok en gaf aan dat ze het niet negatief bedoelde. Ik gaf aan dat ik verlangde naar slapeloze nachten, poepbroeken, huilbuien etc etc, als ik daar mijn kind mee terug kon krijgen. Sommige mensen (zelfs goeie vrienden) snappen er niets van! Ben blij dat ik mijn hart direcht heb gelucht anders zou ik daar weer mee zitten. MAar ik zeg het tegenwoordig direct als mensen me onbedoeld kwetsen pffff.

Moest ik even kwijt aan mijn lotgenoten :)

7. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    linnie: Leuk he, die plopjes :p Ik kan er ook enorm van genieten.
    Wel fijn hoor dat je zo vaak op controle kan. Bij mij doen ze het ook iets meer en ze doen heel makkelijk een extra echo. Vind het wel fijn dat de gyn en vk ons allemaal zo gerust willen stellen:)
    Wat jammer dat goede vrienden soms ook tactloos kunnen zijn. Gelukkig heb je gelijk je hart hebt kunnen luchten.

patatje: Wat fijn dat je met de clomid mag beginnen. Het schijnt bij heel veel vrouwen echt goed te werken, hopelijk werkt het voor jou ook goed en kun je ons snel goed nieuws vertellen :)

wuppie: Kan me voorstellen dat je nog in dubio zit om verder onderzoek te laten doen. Zou er zelf ook even over na moeten denken. En die onzekerheid met de vakantie enzo, heel berijpelijk.
    Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen, dat is het belangrijkste.

lobi: Wat geweldig dat je nu wel onderzoek krijgt. Wat is het toch belachelijk dat je daarvoor een uur moet rijden terwijl er 2 ziekenhuizen in de buurt zitten. Maar onderzoek komt er iig :D

Wat betreft de opvang, we gaan maar gewoon inschrijven voor 2 dagen zoals we van plan waren. Die vrouw zei, hoe weet ik dan welke dagen, ik zeg dat is een gok we moeten toch iets van dagen vast leggen mocht ik aan werk willen komen. Ze zei dat er nog voldoende plek was voor een baby nu, maar ik ga niet afwachten tot januari. Krijg ik straks ook geen uitkering als ik geen opvang heb, want dan ben je niet beschikbaar.
    We kunnen altijd nog 2 maanden van te voren annuleren, dus dat is voor eind okt, voor die tijd hebben we het wel uitgezocht.
    Volgens bepaalde fora en websites heb je gewoon recht op de toeslag als je allebij in dat jaar inkomen uit werk hebt gehad, of het nu begin of einde van dat jaar is. Ik hoop volgend jaar toch echt wel weer aan een baan te komen. De markt trekt aan en ze hadden al genoeg functies in mijn werkgebied, alleen zwanger zijn helpt nu echt niet mee. En anders kan ik altijd nog schoonmaak werk doen in de thuiszorg oid :p Tot die tijd betalen we het zelf wel/
    Wat maken ze het toch moeilijk zeg :x

8. Gizje, ze gaan inderdaad onderzoek doen, dat heb ik ook wel al gehad, maar niet deze specifieke onderzoeken naar mn eisprong.

Maar wat nog veel belangrijker is, ze gaan ons helpen dmv IUI, eindelijk... In het Radboud zeggen ze we gaan nu niet helpen en de komende 2 jaar ook niet. Hier zeggen ze gewoon een jaar na een laatste eventuele zwangerschap of miskraam kom je ervoor in aanmerking. wat een verschil...

En wat een gedoe zeg met de opvang...

Wupje...al gebeld of een keuze gemaakt? Moeilijk he..

9. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Gizy, wat een gedoe! Maar inderdaad je kunt het beter zo doen, dan kun je het altijd nog afzeggen. En dan heb je in ieder geval iets geregeld...

Ben een beetje jaloers als ik jullie verhalen lees over de plopjes in jullie buiken, maar geniet ervan meiden! Het lijkt zo lang geleden dat ik Loek voelde, het voelt alsif het jaren geleden was dat ik 'zwanger was' en hem voelde.

Vandaag ben ik ongesteld geworden, waar ik natuurlijk wel een beetje van baal, maar van de andere kant weet ik nu ook weer goed waar ik aan toe ben. Nu op naar de volgende ronde. Bij Loek was ik gelijk in ronde 1 zwanger, ben bang dat ik hierdoor een beetje verwend ben :(

Van het weekend gaan mijn man en ik lekker er even tussenuit. Ik wil moederdag dit jaar graag aan mij voorbij laten gaan :)

10. Frenzy, die gevoelens herken ik wel... Maar bij deze meiden hier wens ik ze extra hard heel veel geluk toe! Ik gun veel mensen het zwanger worden, maar de meiden hier toch altijd een heel stuk meer!!

En ik snap dat je moederdag aan je voorbij wilt laten gaan... Maar vergeet niet dat ook jij mama bent he!! Ik hoop dat jullie toch een speciale dag mogen krijgen, met lieve Loek* in jullie harten!

En dat je amper meer weet hoe het is om zwanger te zijn..heel herkenbaar.
    Ik was de eerste zwangerschap 1e ronde raak, de tweede zwangerschap 3e ronde, de derde zwangerschap de 2e ronde, de 4e zwangerschap de 6e en nu alweer ruim een jaar niet... Hoe gek kan het toch lopen...:(
    Ik hoop iig dat de volgende ronde je veel succes mag brengen!

11. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Ik gun het hier alle meiden ook echt ontzettend hoor! En jou ook hoor! Maar toch is het dubbel, maar mijn/ onze tijd komt ook nog wel denk ik dan!

Tja jij hebt ook al genoeg mee gemaakt wat betreft zwangerschappen en toch drie keer best snel raak, Ik ben blij voor jou dat je gaan helpen en ik hoop dat je snel zwanger mag raken en blijven!

12. Dank je Frenzy, lief van je! En tuurlijk herken ik je gevoel wel hoor. Het is een uiting van je eigen allerdiepste wens, het gemis, de leegte... Ik hoop dat het bij jullie heel snel mag lukken en goed mag gaan!

13. Polly76

Polly76 Actief lid

8 dec 2010
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Linnie - het zwanger worden is idd niet het probleem bij mij, maar de baby lang genoeg in mijn buik zien te houden wel :(.

14. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gizje ja fijn he die extra echos bij iedere echo word ik verliefder. Zonder het medeleven van de gyn weet ik niet of ik zo'n bevalling nog aan had gedurfd ook al is t een keizersnee.je hebt gelijk btreft de opvang gewoon twee gunstige dagen uitkiezen. Denk ind dat een baan na je zwsch. Makkelijker is maar ja geld is ook belangrijk natuurlijk.

Frenzy snap dat je jaloers bent hoor dat haddenn wij inm. Zwangere ook jou tijd komt echt waar.

Polly hopelijk kunnen de artsen je helpen je de zw volledig te voldragen en hopelijk geeft de arts je vertrouwen. Ga voor je duimen zo zie je we hebben allemaal ons eigen stuk waar we bang voorzijn

15. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ben ik weer terug van een weekje zeeland...

Polly, super om te lezen meid, wat een heerlijk nieuws om te lezen bij thuiskomst.

Pff hoor net dat een kennis is bevallen met 28 weken, weet er het fijne nog niet van maar schrok er weer zo van. Dit moest ik even snel kwijt. Verder ga ik wanneer ik tijd heb weer even uitgebreidt terug lezen en reageren. Nu maar eens aan de was!

16. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Hoi meiden,

Ik wens jullie een fijne Moederdag!
    Ik denk aan jullie!

Dikke kus

17. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lieve meiden deze moederdag had voor ons allemaal zo mooi en anders moeten zijn. Maar toch zijn we moeders en dat ook nog van dr mooiste kindjes ooit. Probeer er wat van te maken. Dikke knuf

18. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Podverdikkie en dan zeg ik het netjes!!! Zit ik hier een heel verhaal te typen, heb ik bijna op jullie allemaal gereageerd, echt een heel blaadje vol en floep springt zo mn beeldscherm weer naar de startpagina...Gromgrom!
    Ga ik niet nog een keer doen want mn dochter moet naar bed even heel snel dan maar!

Lobi en patatje, wat goed dat er nu iig wat gaat gebeuren. Ik ben benieuwd??

Linnie, goed hoor dat je er wat van hebt gezegt. Klagen is wel mens eigen he! ik kan er zelf ook wat van. Loop wel eens de hele dag op mn dochter te mopperen en plak haar het liefst achter het behang. Maar als ze dan met het leifste smoeltje iets grappigs of liefs zegt loopt mijn moederhart weer over van liefde.

Gizje, wat een gedoe zeg met het regelen van de opvang. Snap dat het zorgen geeft.

Wuppie, snap wat je bedoeld hoor. Wil niet klagen maar heb afgelopen week op vakantie vanalles gelaten vanwegen het (in mijn geval) zwanger zijn. geen wijntje, niet met mn dochter van de grote glijbaan, niet in de botsauto's, 's avonds vroegtijdig afhaken vanwegen de slaap en noem het maar op. Ik vind dat tegenover mijn dochter niet altijd eerlijk zij kan er natuurlijk al helemaal niks aan doen.

En dan voor jullie allemaal een dikke moederdag knuffel!!

19. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Hoi!

Sanja; o... erg vervelend is dat... Hoe was je weekje Zeeland? Lekker naar het strand geweest? Waar zaten je ongeveer?
    Hoe gaat het met het kindje dat te vroeg geboren is?

Linnie; heerlijk is dat om je kleine wonder te kunnen zien hè :). Fijn dat je zo'n lieve gyn hebt!

Frenzy; hoe was het van 't weekend? Beetje de dag door kunnen komen gister?

Lobi; fijn dat jullie nu wel verder geholpen worden! Gek dat er zo'n verschil zit tussen die ziekenhuizen...

Polly; o ja, daar heb ik weleens van gehoord ja... Is dat pijnlijk? Of merk je er niet zo veel van?

Denice; hoe is het met je? Delanotje z'n verjaardag komt al erg dichtbij... Sterkte!

Dit jaar heb ik moederdag beter ervaren dan vorig, toen voelde ik me zo alleen... En dat terwijl ik niet zo veel met moederdag had :). Gister voelde ik me een stuk beter *of gewoon goed*en als klap op de vuurpijl ben ik gister ten huwelijk gevraagd!!! Dat was zo super lief op moederdag :p. M'n vriendje was gewoon zenuwachtig *schattig*, ook al wisten we al dat we wilden gaan trouwen ;). Ben zo blij! De trouwplannen lijken nu veel echter ofzo :). Nu hebben we weer wat leuks in het vooruitzicht :). Kunnen we die babyperikelen hopelijk een beetje van ons afzetten, al lukt dat aardig op het moment.
    Verder morgen m'n laatste pilletje Clomid alweer en dan volgende week een echo om te zien of er een eitje groeit (en zo blijf je er toch mee bezig...).
    Affijn, zo maar is een lekker rondje hardlopen ;).

Eet smakelijk alvast!

XXX

20. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sanja balen is dat ja heb ik ook weleens gehad meestal kopier eerst met de rechtermuisknop voordat ik verstuur. Hoe was t in zeeland?? Ja klagen is menselijk maar bij haar is t karakter kan ik niet goed tegen negatieve mensen. Hoe voel je je verder nog misselijk?? En je bloeddruk?

Patatje gefeliciteerd!!!!!! Leuk joh zo'n vooruitzicht heerlijk. En mooi dat hij je op moederdag heeft gevraagd. Spannend zeg volgende week ei kjken. Hopeljk heeft de clomid geholpen. Klinkt als allemaal leuke dingen en mss wel een nieuwe fase. Heb je al een datum?

Moederdag viel hier ook mee. Midden op de dag vroeg mijnan of ik zin had in een ijsje voor moederdag en ja toen moest ik huilen. Maar ach later moesten we er om lachen. Hopelijk viel die van jullie ook mee.

Deel Deze Pagina