Zo Patatje wat een goed nieuws en idd een mooie dag om gevraagd te worden! Wij waren bij bruinisse op een vakantieparc. Het kindje woog bij de geboorte ruim 1400 gr en is nu inmiddels 2 weken oud. Hij lijkt het goed te doen maar dat zegt natuurlijk nog niks zo weet jij als geen ander! Ik weet niet presies wat de reden is van het vroegtijdig bevallen. Linnie, vakantie was heerlijk maar toch ook weer heel dubbel. Ik had het vooral de eerste dag heel zwaar vond het echt eng om van huis te gaan. Ik ben daarom ook blij dat we voor de zomer nog niks vast hebben staan en gewoon kunnen kijken hoe ik me op dat moment voel. Misselijk ben ik helemaal niet, heb wel wat moeite met naar de wc gaan en ga mijn rug ook wel voelen. Mn bloeddruk was tot nu toe nog netjes. Ik ben benieuwd naar morgen dan moet ik weer naar de gyn. Ben echt weer bloednerveus en doodsbang. Ik kan niet wachten op het moment dat ik kan zien dat ons knipperende boontje is verrranderd in een spartelend minimensje.
Sanja sterkte morgen! Maar ook genieten he als je t hartje ziet knipperen. Het blijft spannend maar dat heb ik ook nog steeds. Er komt een dag.... Pff waren we alvast maar daar.
patatje: gefeliciteerd met je aanzoek Hopelijk heeft de clomid geholpen en zie je een mooi eitje volgende week. Sanja: succes met de gyn vandaag! linnie: Fijn dat moederdag mee is gevallen. Hier was het ook dubbel. Ben zelf niet naar m'n moeder geweest (hebben voor deze week afgesproken), maar wel naar m'n schoonmoeder. Werd een beetje boos op d'r toen ze zei dat ze tegen een vriendin had gezegd dat ze oma wordt. Ik dacht bij mezelf, je bent al oma :x (maar ja, schoonmoeder blijft schoonmoeder en gelukkig niet m'n eigen moeder ) We hebben afgelopen zaterdag een babykamertje besteld, ze hadden bij de babypark nog 10% korting tot maandag. Voor een kamer vonden we dat nog wel interessant qua korting. Anders hadden we nog eventjes gewacht met bestellen. Krijg steeds meer het gevoel dat er nog van alles fout kan gaan. Echt geruster wordt ik zelf niet. Ben ook druk met vacatures zoeken, vind het alleen erg moeilijk. Je weet gewoon dat je over 4 maanden, als het goed is, weer met verlof moet. De uitzendbureau's zijn positief totdat je zegt dat je 18wk zwanger bent, haha. Ach ja, we gaan gewoon door en ik ga van de week denk ik een cursus bestellen. Kan nooit kwaad.
Net terug uit het ziekehuis en alles zag er goed uit. Ben nu wel weer wat bijgesteld en morgen 11 weken. Wat ik wel appart vind is dat er nu maar heel kort gekeken is bij de echo even gemeten en gekeken of het hartje klopt en dat was het. Bij een echobureau lig je toch minimaal een half uur naar je kindje te kijken. Was dit bij jullie ook of hadden jullie ook nog een apparte echo voor de 12 weken??
Linnie; Hihi! Wat zo'n ijsje al niet kan doen . We hebben nog geen datum. Het liefst trouwen we wanneer ik zwanger ben, maar daar geen we maar niet op wachten aangezien we al een jaar bezig zijn. Dus ws plannen we de bruiloft volgend jaar zomer en dan zien we wel of we de datum bij moeten gaan stellen . Gizje; jammer hè, dat "oma" dat zo niet zag... Pff, vacatures... Krijg je nu wel een uitkering oid? Leuk een kamertje besteld! Kan me voorstellen dat je er niet geruster op word... 18 weken al weer! Dat gaat echt snel . We gaan uit van het beste! Sanja; wat fijn dat de controle goed gegaan is! Hoe ver dacht je eigenlijk te zijn? Wat ik me kan herinneren is dat alleen de 20 weken echo een half uur duurde, de andere duurden heel even. Het nieuws over dat babytje klinkt wel veel belovend hoor . Al weer 2 weken oud en 1400 gram met 28 weken is echt goed! Nou, duimen dat het allemaal voorspoedig zal gaan! Hier vandaag m'n laatste Clomid ingenomen en nu 8 dagen wachten tot de folikelmeting... Verder vandaag de kennismaking gehad voor m'n opleiding, heb er zin in! En tussendoor plannen maken voor de wedding . Allemaal leuke dingen dus . Fijne avond! XXX
Gizje jammer zo'n opmerkinv van je schoonmoeder ind fijn dat t niet je eigen moeder was. Zo kreeg mn zus ook de opmerking dat ze nu tante werd ook zij werd boos en zei dat ze al tante is, fijn dat je eigen familie het wel begrijpt. Ja lastig die banen zoeken jaja over 4mnd al verlof krijg je dan een andere uitkering? Ik heb besloten om dit keer 6 weken van te voren te stoppen. Voordeel is dat t kindje eerser gehaald zal worden dus dan houd ik die weken over. Ik herken je gevoel heel erg goed denk dat we echt niet kunnen geloven dat het nu wel goed gaat ik denk ook weleens het zal wel weer fout gaan. Dan probeer ik mezelf gerust te stellen xoor langs een schoolplein re fietsen en al die levende wondertjes te zien bewegen dan denk ik waarom zou ik t niet kunnen. Het blijft moeilijk we weten ook teveel maar ik geloof echt dat het ons gegunt is. Hopelijk helpt de 20wk echo ons om meer vertrouwen te hebben. Pff ben blij als ons kindje is geboren... Maar goed dan heb je weer andere zorgen dat hoort allemaal bij t ouderschap ben ik bang. Leuk zeg een kamertje het word steeds echter dan he. Hier staat alles nog steeds gewassen en compleet klaar. Sanja ja ook mijn echos zijn niet lang bij 12wk had ook een echo maar dat was niet zo uitgebreid hoor. Bij mijn dochter toen ook niet dat is echt pas met 20wk gedaan. He fijn dat t goed was weer bijzonder he zo'n wezentje. Ga je de combitest doen? Patatje he wat klink je lekker positief heerlijk!! Nu hopen op een mooi ei. Enne leuk trouwen als je zwanger bent het heeft allemaal zo zijn voordelen. Denice hoe ist? Wanneer is je verloftijd aangebroken? Bijna toch?
Sanja 11 weken alweer het lijkt bij een ander altijd veel sneller te gaan dan bij jezelf. fijn dat alles goed gaat en je zelf even niks verplichten voor de zomer dat komt wel weer. Linnie jij schiet ook al op naar de 20 weken toch? oh je man en zijn ijsje vind het heel lief dat hij er ook bij stilstaat dat het moederdag was. Patatje ja trouwen wat leuk daar kan je vast veel energie en aandacht in kwijt om even afgeleid te zijn. Ga voor je duimen dat de clomid is aangeslagen. Gizje hmm zo'n opmerking zou bij mij ook verkeerd vallen. Leuk de babykamer besteld zo wordt het allemaal nog echter. Denice hoe gaat het meis moeilijke week nu lanotje zijn verjaardag er aan komt? Waneer mag je met verlof? Hier gaat het goed lekker sporten en aan het genieten van het mooie weer.Het mooie weer was voor mij een kadootje van ons ventje voor moederdag ik heb namelijk het gevoel vorige zomer gemist te hebben. Vind het wel apart dat het nu al zo lang mooi is.Dochter was ook nog eens achter een vlinder aan het aanrennen die maar in de tuin bleef, ja je ziet hem niet maar hij is er wel. Oja madam is zo goed als zindelijk jeeeh bye bye luiers.
Sanja: Hier zijn de echo's allemaal kort, alleen de guo's duren 25-30min. Wij hebben geen aparte echo met 12wk gehad, omdat we de combitest lieten doen moesten we al voor een echo die week (die was wel wat uitgebreider omdat ze voor ons speciaal alles na ging kijken) wuppie: Wat lekker dat je dochter zo goed als zindelijk is. Al hoop ik eigenlijk voor je dat de luiers weer snel terug in huis komen bij jullie, maar dan wel de kleine maatjes natuurlijk linnie: Hopelijk helpt die 20wk echo ons idd om wat zekerder te worden. Al denk ik dat het gevoel niet helemaal weg zal gaan. Ben gelukkig niet constant aan het piekeren over alles wat mis kan gaan hoor. Maar ik had ons allemaal wel een wat rustigere zwangerschap gegund. Dan hebben we allemaal al een kindje verloren en dan kunnen we niet voor de volle 100% van deze zwangerschap genieten. Wat betreft de uitkering, ik heb een jaar recht op ww, en zodra je met zwangerschapsverlof gaat krijg je gewoon een zwangerschapsuitkering (die normaal naar je werkgever gaat). De ww wordt dus 16 weken onderbroken en dan gaan ze weer verder met tellen. Hopelijk heb ik iig in januari weer een baan, nu zal het toch iets tijdelijks worden als ik wat vind. patatje: Lekker hoor al die leuke dingen in het vooruitzicht, geniet er van Ga zo maar eens verder met schoonmaken. Ondanks dat ik thuis zit, doe ik niet veel extra's dan anders
Leuk hoor Gizje een kamertje gescoord, nog even en dan kan je ook al lekker behangetjes gaan kijken! Best saai zo thuis of is het wel even lekker? Beetje lezen, lekker buiten. Jammer dat het de komende periode weer wat minder weer wordt. Snap ook wel dat je geen zin hebt in die rotklusjes in huis hoor. Ik word zelf alleen maar lui van thuis zitten. Nou he wuppie, ik vind het wel fijn hoor als het lekker opschiet. Heb ook in mn achterhoofd dat ik waarschijnlijk tog niet de 40 vol ga maken dus reken me al helemaal rijk. Hoe staat het er bij jou voor???? Wil er eigenlijk niet om vragen maar kan me niet beheersen! Nee linnie, geen combitest voor ons dit keer. Wij hadden de vorige keren nog zoiets van als het kindje iest zou hebben kunnen we de zwangerschap afbreken maar nu zou ik dit nooit meer zelf kunnen beslissen. Op naar de 20 weken echo dus! patatje, tot nu toe elke keer naar voren bijgesteld. Nu zijn er weer 4 dagen bij gekomen. Ik blijf hier bezorgd om omdat als ik nu 11 weken ben was ik bij de eerste afspraak ruim 7 weken en dan zou het hartje toch al moeten kloppen? pff al die onzekerheid....
Zo dames daar ben ik weer even. Merk aan mezelf dat het best zwaar is nu de verjaardag van Lanotje dichterbij komt, mijn broertje die door drugs gebruik nu op de besloten afdeling zit, mijn moeder die heel oppervlakkig doet en nog 5 weken werken ga ik alweer met verlof op 17-6. Heb vandaag een taart besteld voor Lanotje. Sanja fijn dat alles er goed uit zag op de echo en 11wk alweer zeg wat gaat dat hard. Wuppie knap dat je dochtertje zindelijk is! En wat mooi dat ze met een vlinder speelde. Elke keer als ik een vlinder zie zeg ik "hoi Lanotje". Wanneer heb jij ook alweer die wedstrijd? Linnie ik zit nu op 29wk en ga 5wk ervoor met verlof op 17-6. Wat lief van je man! Ivo heeft op moederdag gewerkt en we zouden gaan uit eten bij de griek, maar we hebben het maar afgehaald en lekker thuis op gegeten. Gizje snap precies hoe jij je voelt, alleen is het bij mij dus wel mijn eigen moeder. Leuk he spulletjes kopen voor de beeb. Patatje wat orgineel van je vriend om jouw op moederdag te vragen echt heel speciaal! Leuk hoor al die trouwplannen voor bereiden. Hoop echt dat de clomid geholpen heeft en de eitjes geen hoogtevrees meer hebben. Polly nog gefeliciteerd! En geniet ervan! Vlinder nog 2wk en dan is het alweer juni! Sorry als ik nog iemand vergeten ben. Verder hebben we afgelopen zaterdag nog wel een licht puntje gehad. Nena is op de Staffordtimes show 1e geworden in de open klasse en daarna beste teef van de amstaffs. Ook had Nena de hoogste scoren op de A-frame.
Sanja toevallig dat je het vraagt werd gisteravond net ongi op naar ronde 10. Wist het al tijdens het harlopen gister ging veel te goed,heb me tijd verbeterd.. Denice Wat goed van je meisje en van jullie natuurlijk want ze ziet er natuurlijk ook zo goed uit door al dat lopen. 29 weken begint nu echt op te schieten hoop dat tegen die tijd de familie weer een beetje beter gaatt. 29 Mei is de wedstrijd. Gizje geniet jij eerst maar zover het gaat in ieder geval geen werkstres volgend jaar maar weer.
Wuppie wat balen voor je... Wij starten nu met ronde 20...pffff lang hoor! We hebben wel besloten ons serieus te orienteren op pleegzorg dan wel adoptie. Dat is dan wel weer spannend! En volgende week maandag afspraak bij de internist en dan donderdag infoavond over pleegzorg en dan vrijdag de eerste check up bij het Geertgen. Drukke dagen dus! Voor alle meiden hier een dikke knuffel!!
Lobi Jeetje dat is wel weer een hele andere stap knap hoor als je dat kan. Pff druk weekje heb je voor de boeg als er dan maar een positief resultaat komt is het niet erg. Ga morgen eindelijk eens bellen en ov testten bestellen. Weet jij trouwens welk hormoon je lichaam aanmaakt vanaf je ei? Heb zo last van kwaaltjes vanaf ei en heftige ongi. lijkt wel of ik daar teveel van heb.
Wuppie, wat vind je precies knap? Pleegzorg/adoptie? Het lijkt mij juist een heel mooi iets! Na je ei maak je als het goed is HCG aan. Maar als je niet zwanger bent, volgens mij niks. Ik geloof wel dat dit deze symptomen zouden kunnen wijzen op endometriose. Maar zouden kunnen he, ik zeh absoluut niet dat je dit hebt!
Het is ook heel mooi maar ik vind het ook heel knap dat je de stap kan zetten om te zeggen wij willen sowieso nog een kindje een huis geven al is het niet van ons zelf. Weet namelijk niet of ik dat zou kunnen, al zou er nu iets met bekenden gebeuren en een kind kan nergens heen zeg ik gelijk ja. Hmm word gewoon echt tijd om het ziekenhuis te gaan bellen loop gewoon 2 weken met gespannen boobs wat vlak voordat ik ongi word ophoud weet gewoon dat het er dan aan komt nu ook last van me rug niet normaal.
Wuppie ik zou ook bellen meid... Ik snap dat het moeilijk is, maar misschien is het wel een goed idee..
Hoi meiden, ben ik ook weer eens. Denice, wat ga je hard zeg! De tijd lijkt bij een ander altijd te vliegen en bij jezelf gaat het dan toch zo laaaaangzaaaaaam. Lanotje is bijna jarig, ik hoop dat het een bijzondere en mooie dag wordt, met Lanotje dicht bij jullie. En ik hoop ook dat het met je familie snel beter gaat, dit kun je er echt niet bij hebben nu. Denk je goed om jezelf? Jij bent even het belangrijkst nu hoor Wuppie, verdrietig dat je weer ongesteld bent geworden meid Ik gun het je toch zo. Ik hoop dat dit jullie maand is. Lobi, voor jou geldt hetzelfde natuurlijk! Mei is een prachtige maand om zwanger te worden, dus ik ga heel hard duimen dat iedereen binnen nu en 4 weken een posi test heeft. En wat boeiend dat jullie gaan kijken naar pleegzorg/adoptie. Wij denken daar ook wel eens over na. Heel mooi lijkt het ons, maar ook heel heftig. Sanja, wat een onzekerheid he meid? Moeilijk hoor. Wij hebben ook geen combitest laten doen, dat zou ons misschien wel een schijnveiligheid of schijnonzekerheid geven. Op de 20-wekenecho kunnen ze ook veel zien. Hopelijk is alles gewoon goed met jullie kleintje, al snap ik dat het moeilijk is die onzekerheid los te laten. Dat is toch iets wat er voor ons vlindermama's bij hoort he... Patatje, wat romantisch! Wie weet trouwen jullie wel met een kleintje op je arm, dat zou geweldig zijn! Een klein jongetje in een net pak of een klein meisje in een jurkje. Zie het al helemaal voor me Ik hoop dat de clomid je eitjes een goede schop geeft richting eileider. Springen eitjes! Gizje, wat leuk een nieuw kamertje. Die koopjes zijn altijd het leukst En rot van je schoonmoeder zeg, dat ze zich niet (voldoende?) realiseert dat ze allang oma is. Jullie zijn immers ook allang papa en mama! Nog 2 weken tot juni, maar moet nog 4 weken wachten. Mijn vorige ei is net geweest en we moeten nog 1 ei laten gaan en dan gaan we er weer voor. Gok dat ik rond 16 juni ongesteld ga worden. En da's ergens best heftig, aangezien mijn cyclus bij onze dochter begon op 15 juni, dus als ik dan zwanger zou raken zou de zwangerschap bijna gelijk lopen met die van onze kleine meid. Ik heb overwogen om een maandje te wachten, maar vind het ergens ook wel bijzonder en wil ook gewoon echt niet langer wachten. Ben er wel klaar mee met al dat gewacht Ik ben inmiddels begonnen met sporten om af te vallen en stevigere spieren te kweken. Hopelijk kan ik de bekkeninstabiliteit die ongetwijfeld op de loer ligt, dan onder controle houden. Maar eerst maar eens gezond zwanger zien te worden. Oh that reminds me, ik moet naar de huisarts, even een B12 shot halen. Ben er hard aan toe En daarna naar de tandarts, lekker een gaatje laten vullen... Wish me luck! Fijne dag dames!
Het is alweer een jaar geleden dat de bevalling van Lanotje is begonnen. Vorig jaar om deze tijd kwam ik in het ziekenhuis aan. Beleef alles weer opnieuw. Denk dat ik niet veel zal slapen.
Denice ik wil je een hele dikke knuffel geven. Vorig jaar braken waarschijnlijk de mooiste weken van je leven tot dan toe aan en dan nu wetend hoe het is geëindigd slik. Doe het rustig aan en denk even extra aan jezelf en lanotje's broertje. Er zal hier ook een kaarsje branden voor jullie mooie mannetje.