wanneer weer zwanger worden

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door sanja, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Sanja; die arme mannen ;). Ik heb hem gister ook gevraagd of hij de alcohol wil laten staan voorlopig, althans de grote hoeveelheden... Dat schijnt de kwaliteit van de zaadjes geen goed te doen en ben als de dood dat m'n vliezen weer vroegtijdig breken...
    Ik heb goeie hoop dat je je binnenkort weer beter gaat voelen! En als je eerder moet stoppen met werken dan is dat maar zo toch... Gezondheid gaat idd voor! Nog 4 weken voor de 20 weken echo dus.. Heb je al een afspraak? Mischien dat je je daarna in 1 klap beter voelt ;).

Gizje; hè balen van je sollicitatie, te HOOG opgeleid... Het is ook nooit goed :(. Dan ben je zeker te duur... Wat voor werk zoek je eigenlijk?
    Wow! 40 km per dag! Ja, dan willen die kilo's wel ;). Goed voornemen voor je volgende zwangerschap :). Zo denk ik er ook over ;). Na m'n zwangerschap wil ik een "echt" dieet gaan volgen, nu kan dat weer niet omdat dat ook weer niet bevorderlijk is om zwanger te worden...

Ik ben nu op m'n nichtje aan het passen, ze ligt nu te slapen. Ze is al de hele ochtend in de ban van m'n dochter... Dan kijkt ze naar haar foto's en zegt ze; (naam) slapen, (naam) is weg, schommel van (naam). Er staat nl een ingeklapte babyschommel achter de kast in haar kamer ;).
    Vanmiddag gezellig op de fiets naar de Intratuin! Dan zegt ze "Pietsje in!". Leuk kind :).

Fijne middag!

XXX

2. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gizje ja ind. even schrikken met dat eiwit, goed dat de VK direct reageert. leuke spullen hebben ze he bij de Ikea. Mijn moeder gaat oko het een en ander kopen voor het kamertje bij mijn ouders thuis voor die kleine. Zo kunnen we toch nog wat shoppen. Staan de spullen al in het kamertje? Merk je nu trouwens verschil met de zwangerschap van je eerste dochter? He jammer joh van die afwijzing, misschien maar weer een poging wagen als je bent bevallen zodat je nu even helemaal kan richten op je zwangerschap of kan dat niet?

Patatje Leuk hoor zo'n ordi feestje heerlijk!!! Ik hou er ook van. Misschien als we dadelijk allemaal zijn bevallen wel een leuk moment om met zijn alle uit ons dak te gaan :D
    Ja bij babyboom volgen ze ind. dat jonge stel, dat valt dan ind. nog mee. He wat een heerlijk nieuws zeg binnenkort je eisprong, nou meid ga maar goed oefenen dan!! Fijn zeg zal vast een last van je schouders vallen nu? Heerlijk zo'n nichtje fijn dat kinderen gewoon vrij over onze kinderen praten he.

Sanja ik reed toevallig langs de afrit bij Ikea delft. Wij waren van die mensen net als ook 100 andere die naar de intratuin gingen. Maar bij Ikea was het ook lekker druk zeg. Ben je geslaagd? Had jij nou al een kamertje of nog niet? Ja die ballon komt wel als ze levend en gezond en wel geboren mag worden. De medicijnen doen precies wat ze moeten doen. Onderdruk blijft boven de 85 en word niet hoger dan 93 tot nu toe. Dus dat is wat de gyn wilde bereiken. Een te lage bloeddruk dus lager dan 85 is voor mij en het kindje niet goed omdat hij inziet dat dat bij mij hoort en blijkbaar het kindje dit ook nodig heeft. Mijn controles zijn allemaal in het IJsselland daar zal ik ook bevallen bij dezelfde gyn. Bij 34 wk gaan we kijken wanneer de keizersnee plaats gaat vinden. Ws bij 38 wk. Dus dat is best spannend allemaal. Ga jij bevallen in het Sophia?

Denice ja de vakantie was echt heerlijk, ben helemaal bij gekomen. Heb even zitten rekenen maar hoef eigenlijk ook niet zo heel erg lang meer te werken, best lekker vooruitzicht. Al blijft het onrealistich. Fijn dat het met je broertje beter gaat als hij aandacht krijgt.
    Ja het scheelt ind. wel dat mijn zus er nu wat meer rust bij heeft en er een weg in heeft gevonden.

Vlinder ow sorry heb alles door elkaar gehaald. Spannend joh dat de tijd voor jou nu ook gaat beginnen. Het klopt wat je zegt, ik heb ook zoiets van eerst zien dan geloven. Mensen om mij heen zeggen dan ja maar je moet wel genieten hoor. Dat doe ik best wel alleen bescherm ik mezelf en ben ik niet meer onbevangen. Ik ga er niet eens op in omdat ik heel goed begrijp dat andere mensen het toch niet snappen. Hee balen zo'n behandeling. Is best even een moeilijke beslissing aangezien je natuurlijk zit te poppelen op een zwangerschap. Ik zou het denk ik voor de zekerheid nog even aan mijn gyn of VK vragen of het echt geen kwaad kan. Als zij zeggen dat het geen kwaad kan zou ik er gewoon voor gaan. Ik geloof ook heel erg in dat sommige dingen zo moeten zijn. Dus als jullie kindje klaar staat om te komen dan komt het hoe dan ook of je het nou plant of niet. Dus als de doktoren zeggen dat het geen kwaad kan zou ik er gewoon voor gaan. En wat je zegt vertrouwen houden hoe moeillijk het soms ook is.
    Zo werd ik tijdens mijn vakantie ineens onzeker ik dacht ''he ik heb haar nog helemaal niet voelen bewegen deze ochtend. normaal heeft ze een vast ritme en ze was al een half uur stil. Ik werd onzeker en bang, totdat ik haar een uur later goed en duidelijk voelde. Toen wist ik ineens weer dat het in Griekenland een uur later is :). hahaha zij heeft natuurlijk geen horloge. Ik kreeg direct weer het seintje dat ik vertrouwen moet hebben.

Heb weer jankend babyboom zitten kijken, kan het niet laten hoor.
    Slaap lekker allemaal! Het is alweer bijna weekend!!

3. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Sanja: Ja, we denken vooruit hier ;) Manlief zou het liefst de volgende gelijk erachteraan willen. Heb maar even duidelijk gemaakt dat we na een half jaar wel gaan kijken hoe het dan bevalt :p
    Maar we willen het niet hierbij houden als alles goed gaat, manlief is zelf enig kind en dat willen we zelf niet voor ons kind (ook al heeft ze al een zus*, maar die is natuurlijk niet hier).
    De mannen hebben het zwaar idd, ook al hoeft hij niets in huis te doen (behalve tillen enzo). Manlief wordt gek van mijn hormonen en hij is ook nog steeds bang voor alles wat mis kan gaan.

patatje: Ja leuk he, het is nooit goed met die sollicitaties. Net weer een afwijzing in de mail gezien. Maar dat was ook wel een enorm leuke vacature, had de gewenste diploma's maar geen jaren ervaring in die richting. Zoek iets in de financiele richting of toerisme/evenementen voor 24 uur.
    Lekker he zo'n dagje oppassen. Moet wel zeggen dat toen ik vorige week op m'n neefje aan het passen was echt dacht van: oh oh, hoe moet ik dat nu zelf doen straks :$ Maar komt vast wel goed, haha

linnie: Moet blijven solliciteren tot m'n verlof ivm de ww uitkering. Dus iig 1 sollicitatie per week. Maar solliciteer alleen nog maar parttime functies die ik na het verlof echt zou kunnen doen.
    Merk hier wel verschil met de eerste zwangerschap, maar zit nu in een periode die ik niet eerder mee gemaakt heb. Ben vorige keer bevallen in week 23 en ben nu 24wk. Merk wel dat deze veel meer beweegt, dan denk ik wel eens dat haar zus* echt al verlamt was en ik dus eerder alleen haar armen heb gevoeld oid. We zullen het nooit weten natuurlijk. Merk jij veel verschil?
    De spullen staan er nog niet hoor, alles wordt in juli/aug bezorgd. Als het goed is komt m'n zus volgende week helpen met behangen. Dan kunnen we iig alle kleine dingen die we gekocht hebben daar neer zetten. Er ligt nu overal wat in tasjes enzo.

Zo maar weer eens aan de cursus, best leuk eigenlijk.
    Had eigenlijk gehoopt dat ik zin zouy hebben om met stofjes aan de gang te gaan en zelf dingen te maken voor de box/babykamer, maar ik heb er helemaal geen inspiratie voor.

4. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Vlinder het tuinhuisje staat en ging allemaal soepeltjes. Zit nu op 34wk en moet nog 3dg werken. We hebben allebei volgende week vrij genomen op de dag van overlijden van Lanotje. Baal wel een beetje, want vandaag zou eigenlijk mijn laatste werkdag zijn. Omdat volgende week de 21e de dag van overlijden is en de 23e de dag van de crematie:( en al ongi geworden?

Patatje dat gaat helemaal goed komen met de medicijnen. Veel oefenen hoor! We gaan het allemaal mee maken. Straks "piets" je met je eigen kindje naar de Intratuin. Leuk he dat kinderen alles zeggen. En mooi dat je nichtje lekker over je dochtertje kletst. Ga je nog op vakantie?

Sanja dat is meestal bij de Ikea dat je met meer thuis komt dan dat je nodig hebt. Ze hebben ook best handige spullen voor weinig. 16wk alweer wat gaat de tijd toch snel.

Linnie kon het ook niet droog houden hoor bij Babyboom. Wat grappig in Griekenland, je zal wel in een deuk hebben gelegen toen je er achter kwam dat het een uur later was.

Gizje onze mannen hebben het niet makkelijk. Merk dat Ivo ook veel sneller bezorgd is. Laatst met die ehec bacterie mocht ik geen rauwe groente eten van hem;) 26wk alweer dat gaat snel. Welke cursus volg je?

Wuppie hoe gaat het met je of ben je op vakantie?

Had veel meer, maar alles viel weg toen ik het verstuurde.

5. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Linnie; o lache met dat uurtje :). Maar op dat moment wat minder... O ja, dat zou leuk zijn na alle bevallingen uit ons dak gaan! Of een groot baby feest met al onze baby's erbij ;).

Gizje; wat fijn dat je al voorbij de 23 weken bent! Zag je erg op tegen die 23 weken of viel het mee? Het gaat wel snel zeg... Leuk hoor, lekker cursussen ;). Wie weet komen je stofjes nog wel, je hebt nog 16 weken te gaan ;).

Denice; bij jou gaat het ook al zo snel... 34 weken al weer... Je laatste 3 werkdagen gaan al weer in... Hoe komt het dan dat je nu nog 3 dagen moet? Moeilijke datums komen er weer aan...
    Hihi, oefenen doen we zeker :D. Ben benieuwd wanneer ik de gyn weer mag bellen :). Hoop echt dat die medicijnen aanslaan... Nee, ga niet op vakantie. We willen volgend jaar naar Indonesië :).

Wuppie en Lobi; hoe is het met jullie?

Vanochtend lekker hardgelopen en verder een dagje gechilled met m'n lief :). Het regende dus hij kon "helaas" niet werken :p. Morgen richting Limburg voor de bruiloft, lekker 2 nachtjes logeren in een hotelletje. Hoop dat dat m'n eitje goed doet :D.

Truste!

XXX

6. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Ben ik ook weer heb wel met jullie meegelezen maar had de moed niet om te reageren. Gaat zo goed bij jullie dat ik dat niet wil komen verpesten.
    Gaat inmiddels weer iets beter naar een dalletje te hebben gehad. Weer ongi geworden en nu ronde elf ;-( klinkt misschien heel naïef na alles wat we hebben meegemaakt maar dit had ik echt niet verwacht vorig jaar.
    Ook al deden we het wat voorzichtiger aan deze maand er was wel een kansje grrr.

Oké genoeg geklaagd heb wel genoten van alle verboden dingen de laatste tijd en dat beviel me goed 12,5 jaar samen zijn gevierd op de boot met champagne en aardbeien was super weer en een super dag.
    Mannetje begon vanavond eindelijk eens zelf over en gaan we nog trouwen deze zomer, morgen dus gelijk maar eens doorzetten :)

Denice gelukkig gaat het beter met je broertje. Zal aan jullie denken volgende week oh wat vliegt de tijd toch.

Gizje wat een gedoe met solliciteren er is ook altijd wat. Hoop dat je nog wat vind voor je verlof begint. En over de 23 weken helemaal goed lucht het op?

Sanja Doe je rustig aan kan je anders niet wat minder gAan werken tot je de 20 weken echo heb gehad zullen ze wel begrijpen toch.

Patatje mooi dat je de medicijnen mee heb gekregen en even niet terug hoeft. Geeft ook weer een beetje rust.

Vlinder jij ook weer begonnen laten we dan maar met zijn drieën tegelijk zwanger worden deze maand.

Linnie klinkt als een fijne vakantie die jullie hebben gehad voor je het weet ben je met verlof. Hoe het hier ook niet droog bij babyboom al vind ik wel dat ze alleen maar mensen met problemen laten zien zo lijkt het alsof niemand meer gewoon zwanger word of blijft.

7. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Wuppie! Fijn om van je horen!
    Nee joh, je verpest niks hoor... Klagen mag! Hier gaat het ook niet van een leie dakje... Heb niet echt een dalletje, maar maand 13 is wel een beetje jammer :(. Denk dat ik nu pas echt in ronde 2 zit, gezien de eisprong die maar weg bleef... Zou leuk zijn met z'n drieën zwanger :).
    Leuk van de zomer trouwen! Wordt een hoop geregel :). Gaan jullie het groots doen? Klinkt trouwens erg gezellig boot, champagne en aardbeien ;).

8. Lieve meiden, ik lees wel alles mee, maar heb niet altijd iets te melden... Hier gaat t wel oke. Ik ben begonnen met hormonen spuiten, maar woensdag echo gehad en helaas helemaal niks te zien, niet eens een beginnend eitje. Dus morgen moet ik terug. Als er dan niks te zien is, gaan we deze poging stoppen omdat ik morgen op vakantie ga. Dan is t heel hard duimen dat een volgende ronde meer geluk mag brengen.

Wuppie ik snap je gevoel helemaal... Had ook echt nooit verwacht dat t zo lang zou gaan duren...:(:(:(

9. Patatje wil nog even tegen je zeggen dat ik je een heel sterke vrouw vind!! Ook al ronde 13 en nog zo positief!! Knap hoor meis!!!

10. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    #1230 Patatje, 17 jun 2011
    Laatst bewerkt: 17 jun 2011
    Correctie... Met z'n vieren zwanger worden deze maand :).
    Bedankt Lobi :). Ik heb wel zo m'n baal momenten, maar ja ben nog jong en weet dat het ooit wel weer zo ver zal komen. Tot die tijd genieten we gewoon lekker van de tijd met z'n tweeën... We moeten er het beste van maken hè, het leven is maar kort ;).
    Wel fijn dat je mocht beginnen met spuiten! Jammer dat het nog geen effect heeft :(. Wat spuit je als ik vragen mag? Ik hoop dat je vandaag een mooi ei mag zien op de echo :).

11. Patatje, ik spuit gonal-f. Jij spuit toch ook? Morgen heb ik weer een echo, niet vandaag.

Maar nogmaals, ik vind het bewonderingswaardig hoe je hiermee omgaat en ik vind het heel knap van je!

12. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Nee, ik slik Clomid 50 mg. Op dag 3 t/m 7 van m'n menstruatie.
    Gonal-F zijn dat ook hormonen? Heb jij daar "last" van? Ik werd echt moe en chago van die Clomid hormonen... Gelukkig trekt dat nu een beetje weg ;).
    Maar jeetje ronde 21... Daar zou ik ook moedeloos van worden hoor... Hoop dat het niet zo ver hoeft te komen... Een jaartje is niet eens zo lang... Maar gezien het verleden verlang ik er zo extra naar... Ik heb "het" moedergevoel, maar kan mijn moederliefde niet uiten...
    Nou, ik hoop voor je op een mooie echo morgen! Laat die eitjes maar groeien :).

13. Ja gonal f zijn ook hormonen, maar die moet je dus spuiten. Ik had er inderdaad ook wel last van, hoofdpijn, moe en wat neerslachtig. Nu lijkt dat gelukkig wat weg te trekken. Hebben de hormonen bij jou gewerkt? Ik hoop morgen iig op 1 mooi eitje bij mezelf.

En ik snap je gevoelens zo ontzettend goed. Ik hoop dat het jullie heel snel gegund is!!

14. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Ja, bij mij werken ze! Had de eerste keer meteen al een eisprong. Nu de tweede ronde en er was weer een ei op komst :). Dat maakt de kwaaltjes dan weer een beetje goed ;). Omdat m'n lichaam goed reageerd op de medicijnen heb ik een voorraadje voor 6 maanden meegekregen en hoef ik in die tussentijd niet meer terug naar de gyn. Tenzij het niet goed gaat of ik zwanger ben ;). Hoop dat ik zo ook minder met het zwanger worden bezig kan zijn...

Ja, vervelend hè die bijwerkingen... Maar dat spuiten lijkt me ook geen pretje... Doet dat zeer? En hoe vaak moet je dat doen?

15. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Patatje, ik hoop ook dat ik me daarna beter ga voelen. op 13 jul heb ik de echo.

Linnie, wel fijn hoor dat je met 38 weken mag bevallen. Ik ga idd in het sophia. Hoop in eerste instantie dat ik de 38 haal en hoop dat ik dan ook mag bevallen. Die laatste loodjes zijn toch niet grappig meer. Op die bloeddruk doet mijn lichaam het kennelijk ook het beste. Als ik me rot voel schiet het toch omhoog of omlaag. Zaterdag de herdenkingsdienst sta nu wel achter de keuze om niet te gaan. Verheug me erg op de bruiloft.

Gizje, wat fijn dat je nu zo,n verschil voelt met het getrappel in je buik. Al is de gedachten aan een kindje in je buik wat verlamd is natuurlijk wel verdrietig.

Denice, had het al eerder geschreven maar jij gaat echt opschieten nu. Ben benieuwd wanneer het gaat gebeuren. fijn dat je toch lekker vrij bent op die "bijzondere" dagen. Het is al vervelend genoeg allemaal.

Wup meid, had het je zo gegund (iedere keer weer opnieuw hoor) Snap ook dat het niet altijd leuk is om te lezen over de ontwikkelingen bij ons in de zwangerschap. Je mag altijd je geklaag opschrijven hoor.... maar ben ook blij om te lezen dat je lekker geniet van je gezin. enne..... trouwen wat leuk. ga vanavond maar weer eens een stille hint geven!!

Lobi, hopen op een ei morgen enne jij bent ook sterk hoor!

16. Patatje fijn dat t bij jou zo goed werkt! Dan weet je waar je t voor doet!

Ik moet iedere dag spuiten, tot ad eisprong. T doet yeen pijn, dat scheelt.

Zo nu ga ik mn koffer pakken voor de vakantie!!

17. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Fijn van je te horen, Lobi! En ook super dat er nu eindelijk hulp is, al hoop ik dat het meer effect heeft dan dat jullie nu hebben gezien. Vandaag had je de echo? Hoop op een mooi ei!

Wuppie, het is ook zo moeilijk meid :( Ik zou het ook niet verwachten als het bij ons lang zou duren. Dat zou me erg onzeker en vooral heel verdrietig maken. Kan me voorstellen dat het dan moeilijk is om hier mee te doen. Juni/juli gaan onze maanden worden, 4 zwangerschapsmeldingen met 4 prachtige bengels als resultaat!

Sanja, ik hoop ook dat je de 38 weken mag halen. Liever zelfs nog de 40 weken! Met een bloeddruk waar jullie je allebei goed bij voelen. Hopelijk voel je je snel beter.

Patatje, die bijwerkingen klinken vervelend zeg. Ik heb altijd al snel last van mijn hormonen, dus van dat soort medicatie zou ik echt een razend hormonster worden denk ik. Hopelijk heb je ze na deze maand niet meer nodig! Wij gaan zooo tegelijk zwanger zijn :D

Denice, moeilijke weken voor jullie... Ik zal aan jullie denken meis!

Ik ben de 16e ongesteld geworden, eerder dan ik verwacht had (cyclus van 24 dagen). En ik vind het dubbel. Van onze dochter werd ik op 15 juni ongesteld, dus als ik nu zwanger zou raken, zou ik echt bijna gelijk oplopen. Ik schreef al eens dat ik dat ergens heel mooi vind, maar ergens ook heel pijnlijk. Toch gaan we deze maand beginnen. Ik hoop zo erg dat ik zwanger ben wanneer we trouwen (begin augustus) en dan al minstens 1 echo heb gehad. Wie weet ben ik dan wat geruster op de bruiloft. Vandaag de ringen uitgezocht, ben er zo blij mee! Vanmiddag nog de uitnodigingen maken en bedenken wat we allemaal gaan doen die dag. Low-budget tips zijn welkom ;)

18. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Vorig jaar om deze tijd hadden we een gesprek met de artsen dat Lanotje verder achteruit gegaan was en dat geen behandeling meer zou helpen:( Oh Lanotje ik mis je zo wat is het toch oneerlijk.

19. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lieve denice, wat een verdriet...Woorden zijn hier niet voor maar ik denk aan jullie!

20. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Sterkte Denice... Ik denk aan jullie!
    Dikke kus

Deel Deze Pagina