wanneer weer zwanger worden

Discussion in 'Vlinder clubs' started by sanja, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linnie82

Linnie82 Actief lid

Oct 14, 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wuppie heftig hoor! En goed dat je gewoon naar huis bent gegaan is niet niks. Je hebt het nu in ieder geval gehad, ik merk dat het voor traject echt slopend is. BEn blij als haar verjaardag en sterfdag en dag van begraven er op zit. Alhoewel het toch haar geboorte dag is en ik me schuldig voel dat ik er dan zo over praat. He blijft allemaal dubbel he. Lekker hoor dat hardlopen het is nu ook echt mooi weer ervoor niet te warm en niet te koud.

Patatje, nou meid ik herken je gevoel heel erg goed!!!
    Ik was ook een tijd in de war ik dacht dat het normaal was om haar verjaardag gewoon te vieren met een klein groepje familie en dan ook taart enzo te regelen. Dit deed me erg veel pijn en ik wilde daar helemaal niet aan denken. Toen ik dit besprak met mijn moeder zij ze '' maar je bepaald toch helemaal zelf hoe je het doet''. Toen dacht ik ja inderdaad wij zijn haar ouders dus wij bepalen zelf hoe we dit doen. Dat andere mensen in dit geval jouw schoonmoeder er een traditie van willen maken dat hoor je vaak, zo vaak dat ik dacht dat dit zo hoort dan. Weten wij veel. MAar nee hoor meid, sinds ik het voor mezelf anders heb ingedeeld (heb dit ook al aangegeven aan familie) heb ik er meer rust bij. En een traditie gatvar daar zit je toch helemaal niet op te wachten. Misschien goed bedoeld maar wat je zegt echt een poppenkast en wij noemen het zelfs ''jezelf kwellen''. jullie gaan nu net zo lekker en dat begrijpen heel veel mensen helaas niet. MEnsen zien niet in dat wij als ouders heel veel kracht krijgen en erg sterk worden dit vinden ze altijd maar gek om te zien. Dit omdat ze het op zichzelf projecteren en zij verwachten dat de ouders van het kind als een hoopje ellende door het leven gaan. MAar het tegendeel is juist waar. Meid geef je grenzen aan en leg het uit. Het is helemaal niet egoistisch het is jullie kind en jullie bepalen hoe je dit viert, het is goed bedoeld. Maar als je dit niet wilt gewoon niet doen. Ik heb ook aangegeven dat wij vroeg in de ochtend samen bij haar plekje willen zijn om het te versieren dat we dan direct door gaan naar een weekendje weg en wij geen behoefte hebben aan steun of mensen om ons heen. Wij willen proberen er een fijne dag met herinneringen van te maken voor ons zelf ik denk dat mijn dochter dit ook zo zou willen. Helemaal niet gek hoor meid dat je zo reageert en denkt.
    Sterkte met je schoonmoeder ;)

2. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    1,817
    10
    38
    Patatje 2x 10 is niet aan te raden kon gister bijna niet meer lopen van de pijn in me benen vandaag gelukkig alleen nog behoorlijke spierpijn;)

Ben Maandag gewoon gaan werken had het later pas door dat ik echt emo werd rond de tijd van de geboorte heel gek.

Linnie dat had ik ook het ernaar toe leven is zo moeilijk en zo dubbel.
    Bij ons was het natuurlijk 1 dag bij jullie een paar dagen en ja hoe ga je daar mee om ik denk dat je het gewoon op je af moet laten komen en je voelt wat je op dat moment moet voelen.

Patatje Ik vind dat je niet overdreven reageerd ik zou zoiets ook niet willen inderdaad een poppenkast. net wat Linnie zegt het heeft een plekje in jullie leven en we leven verder als hele sterke mensen,want dat zijn we hierdoor wel geworden.
    Zou dus zeker er wat van zeggen tegen je schoonmoeder.

Ik heb nog een plantje gekregen in de vorm van een hartje met een hele lieve kaart erbij van mijn ouders en zusje Op de kaart stond heel kort wat er allemaal veranderd was het afgelopen jaar en dat is eigenlijk toch wel heel veel positief dan he ;).

Hoe gaat het met jullie nu eigenlijk kwa relatie?
    Ik verbaas me elke keer weer dat het steeds maar beter en beter wordt terwijl het al goed was heel gek hoe je naar mekaar toegroeid door zoiets.

3. Linnie82

Linnie82 Actief lid

Oct 14, 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wuppie wat je zegt ik laat de emoties maar op me af komen weet toch niet meer welk gevoel er wanneer komt. Snap dat het tijdens het uur van geboren worden heftig is maar kan me voorstellen dat je dat niet had verwacht. Nu weet jehet voor volgend jaar alhoewel we dan ook maar weer moeten zien hoe het loopt ach ja we zien het wel. Ach wat een ontzettend lief gebaar van je familie. Wat je zegt ook ik verbaas me over de groei in onze relatie die maar door blijft gaan erg bijzonder. En dat na 10 jaar. Fijn he.

Zo vandaag lekker vroeg naar huis gegaan. Zodra het kan doe ik dat lekker merk toch dat het zwaarder gaat worden. Maar heb nog niet veel te klagen voel me verder goed. Alleen wat sneller moe. Moet nu nog maar 6 weken werken nou kijk echt uit naar mijn verlof. De tijd gaat gelukkig heel snel. Zometeen maar eens zoeken naar een mooi stuk bloemen voor het plekje van evi voor als ze 1 jaar zou worden ook zoek ik nog wat mooie ballonnen die buiten ook redelijk mooi blijven voor een paar dagen iemand tips??

4. Patatje

Patatje Bekend lid

Jan 1, 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Wat fijn dat jullie daar ook zo over denken :). Ik zeg ook altijd tegen iedereen "volg je gevoel", dus dat moet ik zelf ook doen... Maar toch denk ik dan en het gevoel van onze naasten dan? Maar goed, ze is nou eenmaal onze dochter dus wij bepalen wat er gebeurd om het botweg te zeggen... Idd dat gevoel heb ik ook wel eens, wij zijn er heel sterk door geworden en anderen hebben soms het idee (denk ik) dat je er als een hoopje elende bij loopt ofzo. Maar niets is minder waar.

Wuppie; Wat lief van je familie! Dat soort kleine gebaren vind ik ook altijd fijn. Volgend jaar is je beleving mischien weer anders, gewoon aan toe geven.
    Hihi toch blijf ik het knap vinden van dat hardlopen :). Er wordt ook gedaviseerd om er een dag tussen te laten zitten toch?
    De dag van geboorte voelde ik me toch wel trots enzo, daarna herbeleefde ik de 5 weken erna weer van dag tot dag, ik wist precies wat er op welke dag gebeurde. De dag van overlijden voelde wel een beetje raar. Gelukkig waren we vrij en konden we onze dag invullen zoals we wilden. Het was eerste kerst en hadden met wederzijdse ouders afgesproken uit eten gegaan. De rest van de dag hielden we bewust vrij, zodat we konden laten gebeuren wat er moest gebeuren. Er gebeurde niks bijzonders, we waren ook niet emotioneel ofzo. Het was goed zo, maar ik was toch blij dat we aangegeven hadden alleen te willen zijn tot de avond. De dag van de crematie werkte ik wel, maar dat was oke.
    Ja, de band met vriendlief is hier ook super sterk geworden. We gingen nog maar net met elkaar toen ik zwanger werd na 8 weken :). Ik kende hem al wel langer. Dus toen het mis ging, ging het wel door me heen dat ik bang was dat onze relatie er ook door zou sneuvelen. Je weet maar nooit hoe je op de rouw reageerd allebei en we waren nog geen jaar samen... Gelukkig is onze band daardoor super sterk geworden en hebben we nu ook het gevoel al jaren bij elkaar te zijn :). Maar het is nog maar 2,5 jaar...

Linnie; jullie "eerste keer" moet nog komen... Het kan idd verrassend zijn hoe je je voelt die dag. En ja, niks is normaal. Er zijn geen gewoonten voor en al waren die er wel, dan gewoon lekker doen waar jullie behoefte aan hebben. Het is ook helemaal niet raar dat je er zo tegenop ziet... Je hoeft je er niet schuldig over te voelen, maar ik snap wel dat je dat een beetje zo voelt.
    Heerlijk nog 6 weken! Wat gaat dat ook weer snel ineens :). Voor we het weten worden we weer ZP tantes ;).

Denice; hoe is het met jullie? Lekker aan het genieten :). Al naar buiten geweest?

Fijne dag vandaag!

5. denice

denice Actief lid

Jul 13, 2010
    423
    0
    16
    Daar ben ik weer even. De kraamtijd zit erop en was echt geweldig heb lekker 8 dagen samen met Devi op de slaapkamer vertoeft en me lekker laten verwennen door de kraamverzorgster! Devi doet het echt super, hij komt 8x voor de voeding is dan even lekker wakker en valt dan heerlijk in slaap. Disndag was wel zielig we moesten naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken voor de onderzoeken. Ze deden het via een infuus op zijn handje er moest 2x worden geprikt en het bloed liep moeizaam. Devi heeft heel hard gehuild:( De arts vroeg of wij erbij wilden blijven Ivo zei gelijk JA want dan kan ik ingrijpen als het moet! Zo de toon was gezet, maar dat krijg je als je al zoveel hebt mee gemaakt.

Patatje we zijn echt aan het genieten! We hebben nog niet echt gewandeld buiten, maar ga vandaag denk ik wel even een blokje om want het is prachtig weer. Meid volg je gevoel en laat niemand je iets wijs maken. Wij zijn heel erg op onszelf altijd al geweest dus gelukkig laat iedereen ons eigen ding doen. Wanneer kun je testen?

Linnie zo dat gaat hard nog maar 6wk werken heerlijk! Wat goed dat jullie lekker met z'n vieren een weekend weg gaan.

Wuppie Devi heeft ind een eigen koppie alhoewel hij nu al zo veranderd is. Het was ind een super bevalling. Onze relatie is ook niet meer kapot te krijgen. We hebben nu 15jaar en heb echt het gevoel dat we nooit meer uit elkaar gaan. Ivo heeft de hele kraamtijd geroepen hoe trots hij wel niet is op Devi en mij!

Gizje wat je zegt we hebben allemaal zoveel mee gemaakt. Ik vind het echt fijn dat ik hier mijn verhaal heb kunnen vertellen en dat we elkaar hebben kunnen steunen!

Sorry meer kan ik niet lezen heb echt last van kort geheugen verlies.

6. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    Ben ik ook weer, was 2 dagen aan het oppassen en dus uit logeren.

Patatje: Schoonmoeders, breek me de b*k niet open.
    Als ik jouw was zou ik er idd gewoon over beginnen tegen haar dat je er echt anders over denkt. Dit moet ik zelf ook trouwens doen hoor, ik negeer m'n schoonmoeder al een aantal weken. Ze heeft hier iets geflikt waar ik echt woedend om ben.
    Manlief en ik willen een tatoeage laten zetten op termijn (iets met onze dochter). We hebben al gekeken eind vorig jaar, maar toen was ik snel weer zwanger en ik wil dit liever niet tijdens de zwangerschap doen. Onze ouders weten hier vanaf.
    Nu heeft m'n schoonmoeder opeens een tattoo laten zetten op haar pols (ze is totaal geen type voor een tattoo) een ster met de voorletter van onze dochter erin, zo'n 2,5 bij 2,5 cm.
    Ze heeft dus niets gevraagd aan ons en manlief dacht al dat ik enorm woedend/teleurgesteld zou zijn, en dit klopt dus. We hebben nog niets tegen z'n moeder gezegd, maar ik vind dit zoiets persoonlijks voor onszelf. Dit had ze gewoon nooit mogen doen en ik zou bijna eisen dat ze hem weg laat halen zo boos ben ik. Ik heb het er met m'n eigen familie over gehad en doe vinden het ook echt raar. Ik loop het gesprek met schoonmoeders dus enorm uit te stellen in de hoop dat ik minder boos wordt, maar het wordt alleen maar erger ;)
    Het lucht best op om het er hier even uit te gooien, wil m'n mannetje er ook niet teveel mee belasten het blijft z'n moeder.

linnie: lekker he, verlof over een paar weken. Ondanks dat ik liever werk zou hebben, geniet ik er toch wel van dat ik nu thuis zit.
    Heb je al bloemen gevonden voor haar plekje? Wat betreft de balonnen kan ik je helaas niet helpen. Misschien zo'n helium balon, zie zijn wat steviger dan gewone denk ik.

wuppie: Het zal moeilijk blijven die herinnerings data. En wat lief van je familie zeg!
    2 x 10km wat goed zeg! Ik ben hier na 5km wandelen al gaar, haha.
    Hier zijn we trouwens ook meer naar elkaar toe gegroeid. In het begin was ik bang dat het ons uit elkaar zou drijven, omdat m'n man echt een binnenvetter was. Maar hij zegt nu veel vaker gewoon wat hij denkt. Zo zei hij gister toen we in bed lagen, "zal ze veel op haar zus lijken" en hij is bang heel emotioneel te worden met de geboorte. Ik ben blij dat hij erover praat.
    Moet ook eerlijk toegeven dat ik m'n man echt mis als ik 2 dagen aan het oppassen ben ;)

Denice: Groot gelijk dat jullie je zo hebben laten verwennen :p Ik zou hetzelfde gereageerd hebben als Ivo hoor in het ziekenhuis. Vind het heel normaal idd na alles wat jullie meegemaakt hebben.

Heb het dieet advies van de dieetist gehad. Is niet veel bijzonders, moet eigenlijk eten zoals ik nu ook doe alleen meer (elke 2 uur wel iets) Enige wat ik echt moet laten staan zijn de sapjes/ijs thee/frisdrank etc. Dus het is niet veel aanpassen. Ze vond de waarden ook niet echt bijzonder die gemeten waren. Maar we gaan er braaf mee aan de slag, als het goed is voor de kleine doen we het gewoon.

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh denice, wat een plaatje! Wat fijn dat alles zo goed gaat. En moeilijk is dat he, als ze zoveel bloed afnemen? Hebben wij met onze zoon ook gehad toen hij pasgeboren was. Hij was geel en had een te hoog bilirubine gehalte en ze zijn wel een half uur bezig geweest met prikken en knijpen om er voldoende bloed uit te krijgen. Heel akelig dat gehuil en je voelt je dan zo machteloos. Zeker al na alles wat we hebben meegemaakt. Hopelijk kun je blijven genieten en hoeven ze hem niet meer te prikken.

Gizje, ooh dat je schoonmoeder een tattoo heeft laten zetten van jullie kind. Daar zou ik ook woest om zijn. Wat een aandachttrekkerij van haar en wat een manier om het verdriet toe te eigenen.

Patatje, dat zou ik ook niet accepteren van mijn schoonmoeder. Da's weer zo'n voorbeeld van het verdriet toe eigenen terwijl ze jullie dochter is. Jullie kunnen zelf wel bepalen wat je op die dagen doet en wat niet. En dat ze dan jou moeder belt en niet jullie. Alsof ze al weet dat jullie het niet willen en alvast een sterk front wil vormen met je moeder ofzo. Bah.

Linnie, je hebt van die papieren ballonnen die je aansteekt. Van die lampionnen. Die vind ik altijd mooi. Al blijven die niet een paar dagen goed vrees ik. Heliumballonnen anders? Moeilijk hoor, die eerste verjaardag die eraan komt. Dat vond ik zelf de moeilijkste... Maar de anderen hebben ook gelijk dat het vaak anders loopt dan je denkt en dat alles prima is.

Wuppie, jullie hebben de moeilijke dag net achter de rug. Bijzonder dat je zo emotioneel werd rond het geboortetijdstip. Dat had ik ook. Dan beleef je alles weer zo als het toen was he? Lief van het plantje en het kaartje.

Ik kan niet verder terug lezen en kan het allemaal niet onthouden, dus als ik iets vergeten ben, sorry daarvoor!

Nu even mijn nieuws. Ik heb gister mijn jurk gevonden voor de bruiloft. Zo chique met alles erop en eraan :D Terwijl ik dat in eerste instantie helemaal niet wilde. Nu heb ik echt het gevoel dat we gaan trouwen (over 10 dagen al waaah!) Alleen ging er e.e.a. mis, waaronder het graveren van onze ringen. De verkeerde datum stond erin. Dus hopelijk krijgen we de ringen nog op tijd.

8. Patatje

Patatje Bekend lid

Jan 1, 2011
    768
    0
    16
    Denice; ahhh, wat zielig... Dat gaat je dan ebt aan je hart hè... Het is uiteindelijk voor een goed doel, maar toch erg zielig bij zo'n kleintje :(. Was het lekker om buiten gewandeld te hebben? En wat heerlijk om de hele kraamtijd lekker in de slaapkamer doorgebracht te hebben :).

Gizje; jeetje dat gaat wel erg ver ja! Gewoon een tattoo laten zetten van jullie meisje zonder overleg... Ik zou ook woest zijn, mischien niet eens om de tattoo, maar meer om het overlegloos :(. Ze beseft duidelijk niet wat het met je doet om je kind verloren te hebben... Gaat ze je begrijpen als je me haar praat?
    Fijn dat je dieet niet zo veel voorsteld! Dan is het vast goed vol te houden :).

Vlinder; wat goed dat je een jurk hebt gevonden! Waar heb je 'm nog vandaan? En over 9 dagen al weer... Wat gaat dat snel! Ben zo benieuwd hoe het gaat zijn :).
    Wat betreft schoonmoeder, je haalt me de woorden uit m'n mond ;). Dat idee heb ik dus precies hetzelfde. Ze weet ons antwoord al en als ze m'n ouders mee heeft kan ze zeggen "je ouders en wij...". Maar ja, ookal zouden mijn ouders het ook graag willen, dan zouden we de boot nog afhouden... Dan nog snap ik het niet, want ze weet dat als we wel die behoefte hebben, dat we ze zelf allemaal wel vragen. Dat is wel vaker voorgekomen op ons initiatief... Maar goed, m'n boosheid is al gezakt. Tegen die tijd maken we haar wel duidelijk dat wij het niet willen.

Sanja; ben je al terug of nog steeds in het Zeeuwse? Het weer viel best nog mee toch? Geen strandweer, maar wel droog ;).

Linnie; heb je al mooie ballonnen gevonden?

Heb gister de gyn gebeld of ik bloed mag prikken of extra controle ofzo, want ik twijfel over ei... Ik verwacht rond 3 augustus m'n ongi, dus evt
    een testje.

Fijn weekend!

9. sanja

sanja Actief lid

Oct 8, 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    He meiden,

Weer terug van een weekje weg. Het was heerlijk, echt kunnen genieten. 't weer viel ook alles mee bijna geen regen gehad.

Linnie, de tips die ik gehad heb van de fysio is bij alle dingen die je doet zoals trappen lopen, opstaan en tillen enzo je bekken aan te spannen of te kantelen en zoveel mogelijk je benen bij elkaar houden bij het in en uit bed en in en uit de auto stappen. Het is idd een moeilijke periode waar we door heen gaan. Bij ons helpt het ook dat er een kleintje in mn buik zit.

Wuppie, wat verdrietig om te lezen dat het ook voor jou al een jaar geleden is en helaas wordt de pijn en het gemis bij jou niet verzacht door een kleintje in je buik. Ik hoop echt dat het niet lang meer duurt meid! Mooi gebaar van je familie hoor. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat er bij ons niemand iets doet. vraag me wel eens af of ze de preciese datum nog weten??

Denice wat een scheetje zeg. Volgens mij een heel ander ventje als zn grote broer. Goed om te lezen dat jullie zo aan het genieten zijn. Heerlijk, kan niet wachten op de dag dat wij met zn viertjes in het groete bed liggen.

oh Gizje wat een vreemd verhaal zeg van die tattoo dat doe je toch niet. Lukt het een beetje met de tips van de dieettist? Pff moet ook echt even op randsoen zo na een weekje vakantie. Jeetje heb mezelf net even op de vakantiefoto's bekeken en word er echt niet vrolijk van! Ben niet zo van de frisdrank dus dat scheelt, wat moet jij nou precies doen om de 2 uur iets gezonds eten? Binnenkort is het voor ons 1 jaar geleden he. 't is hard gegaan. Beleefde het de afgelopen week al hoor. Dat was voor mij de week dat mn vliezen braken en ik voor het eerst in het ziekenhuis belanden.

Patatje, we hebben het heerlijk gahd. Het weer viel mee dus we hadden niet echt uitjes nodig. het strand was op 5 minuurtjes lopen en ik vond het heerlijk, af en toe de zon niet bloedheet maar wel gewoon zonder jas. We zijn naar minimundo geweest en een dagje winkelen in Goes verder gewoon in de buurt van het park gewandeld en lekker naar het zwembad.
    Laat je niet gek maken hoor iedereen gaat op een eigen manier om met verdriet en verwerking, doen waar jij je goed bij voelt en wat bij jullie past.

Vlinder, spannend hoor de grote dag. Jurk gescoord, nu nog mooi weer en heerlijk genieten. met die ringen komt het vast goed en anders kunnen jullie daar later om lachen. is de jurk nog lila geworden??

zo dat was even een snelle reactie hoor moet nog even uitgbreid lezen wat jullie nog meer hebben meegemaakt maar eerst maar eens verder met het opruimen van de rommel

10. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    @vlinder: Wat lekker dat de bruiloft zo dichtbij komt. Wat balen van de trouwdatum in de ringen zeg. Hopelijk zijn ze op tijd klaar.

@patatje: Gister bij m'n schoonmoeder geweest en heb het onderwerp nog niet besproken. Had er geen zin in, en manlief ook niet. Hij weet dat het eraan zit te komen hoor, we hadden alleen geen zin in gedoen. Ze zit al lekker in een puberale midlife crisis, dus ze is al vervelend genoeg op het moment ;)
    Spannend, 3 augustus is al snel. Ik ga duimen voor je hoor.

sanja: Fijn dat je van de vakantie hebt genoten!
    Het enige wat ik eigenlijk qua dieet moet doen is veel volkoren producten eten (we doen al niet anders qua brood, crackers, rijst en pasta) niet meer dan 2 keer per dag fruit (zitten veel suikers in) en alle sapjes en frisdranken enzo vermijden. Dat zijn snelle suikers waardoor je waarden omhoog schieten. In de zomer ben ik nogal van de ice tea, dus dat laat ik maar even staan. Drink gewoon wat meer thee en water, en crystal clear zitten ook geen koolhydraten in dus dat drink ik ook af en toe voor een smaakje. Het is niet zo dat je niets meer mag, alleen moet geen reep chocola in 1 keer opeten (en dat ik erg moeilijk) enzo. Dus ik haal het gewoon niet meer in huis, kan ik het niet eten ook. Maar alles laten staan lukt niet hoor. s'avond pak ik ipv biscuitjes toch wel koekjes ;) Hopelijk gaat het met de dag beter om het te laten staan.
    Merk alleen dat ik door de zwangerschap juist enorm trek heb in fruit en zoet, dus het is echt afkicken. Maar je hoeft geen honger te hebben iig. Alleen lekker is wat anders.
    Ja voor ons is het binnenkort ook zover, een jaar geleden. Ik ben ingeleid op de dag dat jullie mannetje geboren is. M'n man heeft vrijgenomen. Nu even kijken of we nog wat speciaals willen doen die dag.

Eindelijk weer een zonnetje bij het wakker worden hier :D Vind een poosje herfstweer niet erg, maar had het gister ook echt koud.
    Hopelijk zet het door.

11. denice

denice Actief lid

Jul 13, 2010
    423
    0
    16
    Jeetje Gizje dat is zeker niet leuk van je schoonmoeder. Maar ga er wel met haar over praten, want anders blijf je ermee lopen. Ik had laatst toch ook problemen met mijn moeder en heb toen een heel goed gesprek gehad met haar en moet zeggen dat het echt geholpen heeft. Ze gaat 3x per week naar mijn broertje toe en gaat met hem mee naar afspraken. Dus dat geeft mee echt heel veel rust. Gister was mijn broertje er even en hij zag er echt goed en vrolijk uit en vertelde ook veel. Dat dieet ziet er goed uit en valt best mee of niet. Helaas zet het niet echt door he.

Sanja nog even wachten en dan liggen jullie ook lekker met z'n allen op bed te genieten. Devi is veel voller als Lanotje, maar dat komt omdat de bv gelijk op gang kwam en bij Lanotje pas na 4 dagen.

Patatje het was zeker zielig en ga dit ook echt niet om de 2 weken doen. Maar mijn gevoel zegt dat Devi kern gezond is en mijn gevoel is meestal goed. Misschien nog 1x als hij 5 weken is, want toeb was het mis gegaan met Lanotje.

Vlinder helaas zal hij nog geprikt moeten worden. Maar niet zo vaak als zij dat willen gaan doen. Jammer van de ringen. Zeker spannend hoor trouwen! 1 augustus is het toch?

Devi doet het echt super goed! Gister heeft hij voor de 2ex de gehoorscreening gehad en slaagde in 1x.(1ex was het rechteroortje niet geslaagd) Het consultatiebureau kwam thuis langs en hij weegt 3210gram en is dus over zijn geboorte gewicht! Morgen weer naar het ziekenhuis voor de uitslagen. Devi roept dus moet weer gaan!

12. Patatje

Patatje Bekend lid

Jan 1, 2011
    768
    0
    16
    Sanja; wat fijn dat je een droge vakantie hebt gehad! Minimundi lijkt me ook erg leuk :). Ik rij er wekelijks langs, maar nog nooit naartoe geweest :).

Gizje; moeilijk hè omdat te zeggen... Ik vind dat soort dingen ook echt lastig en moet dat altijd spontaan doen, dus niet te veel over nadenken... Maar wat Denice zegt, je kan het beter maar zeggen zodat je er niet meer mee hoeft te zitten...

Denice; gefeliciteerd met je zoon z'n eerste behaalde test :). Kan me voorstellen dat je hem niet wekelijks gaat laten prikken, wat adviseren de artsen?
    Wat voor reacties krijean jullie van de mensen uit jullie omgeving op de geboorte van Devi? Ben wel benieuwd hoe mensen reageren op een tweede kindje na een overleden kindje...

Hier verder niks bijzonders. Laatste week wachtbank, dus volgende week ongi of testen... En nog 1,5 week werken voordat mijn 3 weken vakantie ingaan :).

Fijne avond!

13. sanja

sanja Actief lid

Oct 8, 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gizje,dan is het idd beter om geen chocola in huis te halen. Ik kan dat ook niet hoor,als ie open is moet het op ook!

Denice, druk, druk, druk geeft niet hoor meid. Goed hoor dat je je gevoel volgt,geeft aan dat je het ook een beetje los kan laten en vertrouwen hebt in degezondheid van Devi. Als de artsen ook akkoord gaan lijkt het me ook prima.

Patatje het stelt niet zo heel veel voor hoor, voor kleine kindjes is het een paar uurtjes grappig maar vond het toch een hoop geld hoor.. Lekker hoor vakantie voor de deur. Wat zijn de plannen?

Gister weer op controle geweest. Alles was weer prima!!

14. Linnie82

Linnie82 Actief lid

Oct 14, 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Patatje goed dat je, je eigen gevoel volgt! Ow leuk vooruitzicht nu alweer bijna test moment, spannend. Nog maar even werken dan lekker vakantie heerlijk!!!

Denice lekker hoor relaxen met je kleintje op bed heerlijk, heb ik ook zo'n zin in. Vind het echt een leuke naam, het scheelt natuurlijk ook maar 1 letter heel erg leuk. Echt een mooi mannetje hoor een plaatje, ik heb even samen met mijn man vergeleken met een foto op je profiel van lanotje en je ziet wel dat het broers zijn maar het is ind. een heel ander mannetje, ook een stuk lichter of niet?
    Mooi hoor dat Ivo zo beschermd op treed en dat is alleen maar logisch na jullie ervaring. Misschien moet ik toch ook maar naar jouw advies luisteren om het uit te praten maar zit er wel erg tegenop. Heb zoiets dat als ik het doe als die kleine is geboren dat het dan beter is ofzo. Uitstel denk ik. :) fijn dat het met jou en je moeder en broertje een stuk beter gaat.

Gizje wat erg van die tattoo dat zou ik ook echt niet leuk vinden. Ik begrijp heel goed dat je het gesprek uitstelt ook ik heb sinds Evi spanningen tussen mij en vooral mijn schoonvader. Ik probeer er ook aan te werken en te denken ach hij weet niet beter maar toch zit het erg hoog bij mij me. Ook ik wil er niet over praten omdat ik dan bang ben dat ik explodeer en onredelijk wordt. Bizar dat we hier bijna allemaal zo'n nare ervaring hebben met onze schoonouders. Snap dat met dit soort ervaringen het ieder op zijn eigen manier verwerkt maar toch doet het je pijn. Ook ik wil die explosie niet toe laten omdat het toch de ouders van mijn man zijn. pffff. Moeilijk. Ja heerlijk verlof nu nog maar 4 weken werken, waarvan er nog maar 1 4 dagen de rest allemaal minder. JOepie kan niet wachten. Ga morgen bloemen uitkiezen hopelijk vind ik wat moois. Gelukkig valt je dieet mee. Lekker hoor zo lang verlof en gelukkig voor jou wordt het komende week volgens piet ook weer mooier weer joepie!!

Vlinder wij hebben ind. ook gedacht aan thaise ballonnen is ook wel een idee ja.Ja hopelijk valt het enigszins mee met haar verjaardag we zullen zien. Meid wat spannend je gaat echt bijna trouwen leuk een mooie jurk, ben benieuwd hoor mogen we een foto zien naderhand? Oe de verkeerde datum een goeie juwelier zorgt er wel voor dat het goed komt.

Sanja hoe is het nu met jullie? Ik zal de tips ook eens opvolgen. Alhoewel ik juist ook de tip kreeg om in kleermakers zit te zitten en met mijn benen wijd, is denk ik een beetje afhankelijk waar de pijn zit. Fijn dat je geen regen hebt gehad jullie weekie zit er weer op gaat nu ook snel voor jullie nu. Fijn dat de controle goed was, klinkt al een goeie zwangerschap op de bekken klachten na dan.

Hier gaat alles zijn gangetje ben wel erg moe de laatste tijd maar goed mag niet klagen. verder lijkt het erop of dat ze niet meer zo veel ruimte heeft. Tot nu toe 7 kilo aangekomen we zijn er nog niet maar toch ben ik zeer tevreden. Vrijdag weer controle en die keer hierna gaan we over de datum en andere afspraken praten, vind het allemaal zo snel gaan. Nou meiden vanaf mijn werk :), werkse, genietse en vakantie vierse.

15. Patatje

Patatje Bekend lid

Jan 1, 2011
    768
    0
    16
    Sanja; wat fijn dat de controles goed waren! Das waar ja, Minimundi is erg duur... Maar de kleine meid heeft 't naar haar zin gehad ;). Nog geen plannen voor de vakantie, de eerste 2 weken moet mijn vriend nog werken, dus dan ga ik is bijkletsen met vriendinnen en voor de 3e week ben ik vakantieveilingen aan het afstruinen voor een leuk goedkoop reisje :). Maar als het nog zomer wordt hier, dan vinden we het ook erg lekker om in het strandhuis van m'n ouders te vertoeven.

Linnie; wow, dat gaat idd snel zeg! Voor je het weet mag jij ook hier de foto van je kleine meid plaatsen :).
    En wat die explosie betreft, mischien zou het goed zijn dat hij dan ziet wat het met jou doet... Ik zou dat ook lastig vinden hoor, je stelt je dan kwetsbaar op... Zouden die problemen met schoonouders niet komen doordat we onze ware gevoelens niet durven/willen tonen, terwijl ze toch zo dichtbij staan? Appart iets dat schoonouders gebeuren ;). Ooit worden we ze zelf ook als het goed is :).
    Ik kan idd woensdag testen :). Maar ik wacht gewoon op een ongi, dan valt het hopenlijk mee ;).

Vlinder; laatste weekend voor je bruiloft :). Hoe is 't met de ringen?

Nou, ik heb een zomergriep oid te pakken :(. Voel me hartsikke beroerd, keelpijn, snot, bleh :(. Moet me nu tegen m'n principes in gaan ziekmelden... Dat is echt al jaren geleden... Afgezien van vorig jaar dan, maar dat was vanwege m'n dochter. Ik ga denk maar de hele dag in bed liggen en thee drinken ofzo...

Fijne dag allemaal!

16. sanja

sanja Actief lid

Oct 8, 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Linnie, het gaat hier eigenlijk gewoon zn gangetje. Ik merk ook aan mezelf dat ik me niet meer zo druk maak. Ben niet meer zo bang als in het begin en voel me ook wat fitter. Voel de kleine nu ook regelmatig bewegen en ga er dan echt even van genieten. Weet nog niet zo goed of we nog iets speciaals doen op de dag van de bevalling, merk wel dat als ik daar over na denk ik een beetje emotioneel wordt. Maar goed...dat overleven weook wel weer, toch??

He bah patatje, lekker onder de wol meid. Voel je niet schuldig hoor ziek is ziek! Enne een vakantiehuis aan zee klinkt prima.

Mijn schoonfamilie is juist heel zorgzaam en met mn schoonmoeder praat ik nog wel eens over mn verdriet. Mijn eigen ouders zijn niet zo van die praters, meer tot de orde van de dag. Wat me aan mn eigen moeder irriteerd is dat ze zo in de wolken is dat we straks 2 meiden hebben, dat ik af en toe denk hallooo....als alles was gegaan zoals de bedoeling was had er nu een mannetje rondgekropen.
    Met mn schoonmoeder heb ik wel regelmatig discussie over de opvoeding van mn dochter. Als ze daar is krijgt ze echt veel snoep, vette broodjes, cola en in alles haar zin. Als ik dan aangeef dat ik dat niet wil, doet ze het toch en dat is toch jammer!

17. Linnie82

Linnie82 Actief lid

Oct 14, 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    He patatje dat is rot beterschap. Lekker hoor zo'n huisje. Tijd gaat ind. Snel tja die schoonouders moeilijk blijft het. Ze hebben bij mij allemaal aannamens gedaan maar daar klopt geen ruk van als ze het nou gewoon vragen. Ook praten ze nooit over Evi en dat doet pijn. Maar wat je zegt mss is een uitbarsting juist wel goed alhoewel ik nu toch beschadigt ben....
    Meid je krijgt lekker weer!!! Hoor het net op de radio.

Sanja fijn hoor zo'n goeie zwangerachap. Heerlijk he dat getrappel in je buik dat geeft ind rust. En de moeilijke dagen komen we ook wel weer door. Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voel het feit dat je je mannetje nu moest hebben blijft toch moeilijk. Natuurlijk ben je blij dat er weer een kindje bij je groeit maar het missen van een knulletje blijft wel. Ik kan me dat heel goed voorstellen hoor heel eerlijk gezegd ben ik blij dat het weer een meisje is ze vervangt evi niet maar de droom van een meisje kan nu verder gaan. Meid wie weet mag je ooit een vierde kindje krijgen. Dat is wat ik altijd zei ik ga net zo lang door todat ik een meisje mocht krijgen.

18. denice

denice Actief lid

Jul 13, 2010
    423
    0
    16
    Patatje bah griep, maar wat Sanja zegt ziek is ziek. Goed uitzieken zodat je lekker vakantie kan gaan vieren, want het wordt beter weer! We gaan nog 1x bloed prikken 17-8 op de leeftijd van 5wk en we mogen altijd bellen en langs komen als we dat willen. Krijg leuke reacties van iedereen, ook omdat we op het kaartje een gedicht hebben gezet over Lanotje. Zal proberen het kaartje te scannen. Merk wel dat iedereen nu veel eerder op bezoek komt, want Lanotje had bijna niemand gezien.

Sanja artsen gaan gelukkig ook akkoord, maar die luisteren heel goed naar ons nu. Krijg er steeds meer vetrouwen in dat het allemaal goed gaat komen. Nog een keer bloed prikken en dan zijn we de 5wk voorbij. Geniet lekker van het getrappel in je buik, want ik mis het soms best wel.

Linnie zag het later ook dat het 1 letter scheelde. DE zijn de eerste letters van Delano en mij en VI zijn de eerste letters omgedraaid van Ivo. En Ivo heeft nu een tripple D. Ja je ziet heel goed dat het broers zijn. Delano was veel te geel(achteraf) en Devi is al een beetje meer aan het kleuren, hij heeft nog 3 pigment vlekken op z'n been en billen dus hij kan nog donkerder worden. Bij mij heeft het echt geholpen een goed gesprek, maar het is mijn eigen moeder en niet mijn schoonmoeder denk dat dat ook wel uitmaakt. Zo lekker voor uitzicht nog 14dg werken!

Gister was ik jarig(32) morgen komt de familie even langs. Verder gaat alles goed. Devi komt netjes om de 3 uur, dan zijn we 1uur bezig met voeden, verschonen en knuffelen en gaat hij weer 2uur slapen(soms niet hoor en komt hij sneller)

19. Linnie82

Linnie82 Actief lid

Oct 14, 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Denice mooi hoor de gedachten achter de naam zo. Gefeliciteetd meid! Je mooiste kado heb je al mogen ontvangen. Ik kan me voorstellen dat deze weken spannend Zijn voor jullie. Goed dat de artsen zo reageren zeg dat geeft denk ik wel wat rust. Wij horen wel wanneer wij langs mogen komen geef jij t maar aan ben erg benieuwd naar het kaartje. Ja denk dat ik het getrappel ook zal gaan missen vind het heerlijk.

Net terug van controle wat heb ik toch een lieve gyn. Over een week heb ik de groeiecho dat is nieuw voor me ben benieuwd. Zo nu even een tukkie doen

20. sanja

sanja Actief lid

Oct 8, 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pff nou...weet niet hoor Linnie, heb altijd gezegd 2 kindjes is goed. Maar wie weet?? Misschien gaat het ooit nog kriebelen! Ben iig heel blij dat het er nu goed uitziet en zie ook wel de voordelen hoor. Heb vandaag alle kleertjes van mn dochter uitgezocht die we nu weer kunnen gebruiken. We hebben best veel merkkleertjes en sommige echt maar een paar keer gedragen. Fijn hoor dat je zo'n goed gevoel hebt bij je gyn. Kan je je straks met een gerusthart voorbereiden op je bevalling. Het wordt bij jou sowieso een ks toch?

Denice, gefeliciteerd!! Ik ben ook heel benieuwd naar het kaartje. Ben zelf ook al een beetje aan het kijken wat we voor kaartje willen. En belangrijker nog wat er dan op moet komen te staan?? Netjes hoor al lekker in het ritme. Ivo is ook nog even thuis toch? inmiddels zijn wij het ook eens over haar naam, al ben ik zelf een echte twijfelkont!!

Share This Page