Leuk Gizje de ierse pub, Ging ik ook regelmatig heen (Rotterdam). Lekker mee zingen met een leuke band. Gek he dat we nu al denken wat gaan we doen als?? Waar bevallen, Wie vertellen, welke onderzoeken daar denken wij ook over hoor. (en nog niet eens zwanger)De vorige keren bij een week of 9 verteld. nu misschien wat langer wachten. Bij Britte moest ik ook in het zkh bevallen omdat ik langer als 24 uur gebroken vliezen had. MIjun moeder is toen ook bij de bevalling geweest. Zij is me daar heel dankbaar voor. Mijn vriend heeft het als iets minder ervaren die voelde zich een beetje ongemakkelijk. Wij zijn ook al bijna 14 jaar samen en hebben een paar stelletjes vriendschappen. Daar gaan we mee op vakantie weekendjes weg dat soort dingen. Ik heb een paar vriendinnen en hele lieve collega's ook vriendinnen eigenlijk. Maar bij elkaar genomen zijn er maar 2 of 3 waar ik echt alles meedeel! Denice ik keek vandaag naar buiten en het was gewoon wat lichter als anders. Volgens mij was jij het die aan het stralen was. Ik kijk ook graag naar de Voice.
Denice wat zal je moeder blij zijn voor jullie zeg. Ze zal ook wel wat ongerust zijn. Alhoewel jij ook gewoon een goeie zwangerschap heb gehad toch? Ik zou ook niets kopen hoor als ik zwanger ben, nou ja niet zo heel erg veel. Daarnaast heb ik alles al. Gewassen en gestreken en klaar om te gebruiken. Ik heb zelf in de buurt van Arnhem gewoond. Ik ken dat ziekenhuis ind. maar het is al lang geleden. Ik vind dat als je zoiets mee hebt gemaakt dat je alles mag wat je wilt. Dus je zal vast in goede handen komen, dat moet gewoon. Kan me heel goed voorstellen dat Zevenaar het niet meer wordt i.i.g. Ja ik ga om de dag klussen vanaf nu en mocht ik mijn ei voelen dan extra. Hopelijk is het deze ronde raak, dan kan ik de verjaardag van onze dochter vieren met ons kindje erbij. Zou prachtig zijn! Ik heb afgelopen ronde ook mijn ei gevoeld, maar dan ben je toch al te laat? Het moet er toch voor? Denk ind. dat alleen wij elkaar begrijpen, mijn moeder begrijpt het gelukkig ook. Maar er zijn een hoop mensen ongerust of mensen die het helemaal niet snappen. MAar ja dat moeten zij weten! En als je verliefd bent dan is het kindje toch uit pure liefde gemaakt. Mooier kan niet hoor! Gizje eet smakelijk vanavond en ben erg benieuwd. Ik ga vanavond uit eten. Net even lekker gefietst in het park. Het is prachtig weer! Ik wil zo goed mogelijk voor mijn lijf zorgen. Dus vanaf nu 3x per week sporten en gezond eten. Op dond. ga ik naar Zumba, zaterdag met mijn man fietsen,wandelen of zwemmen (ligt aan het weer) en dinsdag in mijn eentje hardlopen of fietsen. Goed he?, nu nog volhouden . Sanja ik ging vroeger ook weleens naar de ierse pub in R'dam. Tegenover Bed daar. Wie weet heb ik je daar weleens gezien. Ben er allang niet meer geweest. Mijn vriendin is nu bevallen dus gaan we binnenkort even goed stappen in R'dam. Gewoon een leuke meidenavond. Maar verder zijn wij ook bankhangers geworden en dat vind ik prima. Ik vind het heerlijk om nu al bezig te zijn met een aankomende zwangerschap. Het oog op de toekomst! Ik had het vorige keer al heel snel verteld, maar wacht daar nu zo lang mogelijk mee. Ik werd aardig snel rond dus kon het niet meer verbergen. Maar ga er dit keer meer mijn best voor doen om t te verbergen. Volgens mij is het voor de man sowieso geen pretje zo'n bevalling, hij kan eigenlijk niet veel, terwijl ze dat wel willen. Mijn man en ik zijn nu bijna 10 jaar bij elkaar. Wuppie wanneer is jouw NOD nou ook alweer?
Zo ik zit eindelijk! Het is vandaag 5 mnd geleden dat Lanotje is overleden. Oh mooi mannetje ik mis je zo! Gister de hele dag in de tattoo shop gezeten. Ivo heeft een tatto laten zetten en de mijne is bijgewerkt. Gizje met Lanotje wist ook alleen mijn moeder het met 4wk en de rest met 13wk. En zo gaan we het nu ook doen. Dank je Sanja! Mijn moeder vond het echt heel mooi om bij de bevalling te zijn. Ze zei dat ze het heel bijzonder vond om haar kind een kind zien krijgen. Linnie ik heb inderdaad een hele goede en makkelijke zwangerschap gehad. Hoop dat het nu ook zo gaat, maar elke zwangerschap is anders ben benieuwd. Ik ben nu soms alleen een beetje moe, maar het is nog pril. Wij hebben ook alles, alleen de wieg(familie wieg van tante) en kleertjes die Lanotje heeft aan gehad ga ik niet gebruiken. Die eipijn is bij iedereen anders, ik heb eipijn voor de eisprong, sommige tijdens eisprong en andere na de eisprong. Maar als je klust na de eipijn ben je altijd op tijd, want na de eisprong "leeft" het eitje nog dacht 24 uur. Zo jij bent goed bezig met sporten! Ik zou zeggen volhouden meid! Ik sport niet, maar loop ongeveer 3 uur per dag met de honden. Wuppie hoe gaat het met jou?
Heb ik vanmiddag een behoorlijk verhaal geschreven, viel de webbrowser weg :x @linnie: ik dacht dat een ei nog 12 uur te bevruchten viel na de eisprong. Maar ik weet het ook niet zeker. Maar klussen kan geen kwaad En lekker dat je zo aan het sporten bent. Vorig jaar heb ik ook Zumba gedaan. Het is de enige sport die ik ooit leuk heb gevonden. Ik moet ook weer eens wat gaan doen. Misschien wat vaker op de crosstrainer thuis. Voordat ik verhuisde fietste ik vaak naar werk (20km enkele reis). Dat was echt heerlijk, met de motor of ov deed ik er net zo lang over in de randstad, dus pakte ik de fiets gewoon lekker. Nu ik met de auto naar werk ga ben ik weer enorm aan gekomen. Gelukkig ben ik door de zwangerschap veel kilo's kwijt geraakt, en we zijn nu ook veel bewuster aan het eten. Veel rijst en groente, niet te veel klaarmaken, zodat je geen 2e bord kan pakken etc. Het is iig goed te merken aan m'n kleding, dus hopelijk kunnen we het zo doorzetten en val ik met een nieuwe zwangerschap ook weer af . Oh ja het etentje gister was een succes, alles smaakte heerlijk @Denice: Het blijft moeilijk toch, die data. Mijn man wil ook een tattoo laten zetten. Hij wilde dat al heel snel, maar hij is helemaal niet van de tattoos. Nu is hij toch maar eerst even aan het bedenken wat het precies moet worden. Je wilt toch dat zoiets speciaal wordt. @Sanja: Wij gingen af en toe naar de pub in Antwerpen. In Rotterdam ben ik nog nooit in de pub geweest geloof ik. Vind een pub altijd erg gezellig. Lekkere ongedwongen sfeer Vergeleken met jullie allemaal zijn wij nog niet zo heel lang samen. Over een kleine 2 weken 6 jaar. Afgelopen september zijn we klein getrouwd (was makkelijker om alles te regelen met kinderen vonden wij, verder hebben we niets met trouwen).Beetje een rare trouwdag geweest dus. Moet even wennen dat het m'n man is, vind het zo oudbollig klinken
He meiden, Heerlijke avond vind ik de zondagavond altijd. Lekker weekend gehad en gewoon lekker nog 2 daagjes vrij! Ik ben er achter dat ik zo veel beter slaap als ik de dag erna niks hoef. Linnie, Lekker geklust? druk weekje voor jou? hihi... ik ben ook al heel lang niet geweest vind de stad ook niet zo leuk meer. Misschien word ik oud! Ik ga binnenkort wel weer een keertje met de meiden op stap. Een beetje borrelen op de vrijdagavond dan kan ik er weer een maand of 9 tegen.. Ik moet ook echt gezonder eten en meer bewegen en ook volhouden. Ach Denice wat een rare dag dan weer he en elke maand komt hij terug. Wuppie, jij op de wachtbank toch? we gaan weer duimen. Gizje, heb jij deze week de afspraak in het zkh? Wat zou het fijn zijn als dat ook weer achter de rug is. Gister had mn vriend echt een slechte dag. mn schoonzusje had de pretecho gehad en kwam ons de dvd en foto's laten zien hij wilde er niet naar kijken dus hebben we alleen de foto's gezien. Toen we het er later over hadden kreeg hij het zo moeilijk. Ik deed natuurlijk vrolijk mee. Mmm en dan moet het kleintje nog geboren worden.
ben ik weer Was even een heftig weekend begon jammer genoeg niet zo leuk heb vrijdag konijntje weg moeten brengen. 4 weken geleden had hij al een dip daar hebben we hem bovenop gekregen en nu ging het donderdag weer slecht vrijdag was het zo zielig om aan te zien hij was gewoon op. Zoiets hakt er wel in nu. Verders wel heel trots op mijn meisje ze heeft de hele zonder luier gelopen en zelf aangegeven als ze naar de cee moest. Alleen vlak voor ze naar bed ging had ze een foutje,maar dan snapt ze het mischien ook wel beter. nog even doorzetten dan zijn we van de luiers af. Koken ja ik vind het ook leuk maar dan wel aparte gerechten die normale prakies vind ik ook een hele opgave. Gister ook lekker stoofvlees gemaakt jammie. Linnie ja ik ben blij dat ik de ervaring van thuis bevallen heb meegemaakt. Wilde het vooral om dat ik opzach tegen het ziekenhuis leek me zo onpersoonlijk. Maar na de bevalling van ons mannetje is mijn mening wel veranderd vond het heel goed geregeld en toch ook heel prive, wil de volgende keer dan ook naar het ziekenhuis omdat daar alles bij de hand is zoals morfine oh wat is dat geweldig spul 8). Voor de mannen is een bevalling killing want ze kunnen gewoon niks. Sophie is dus bijna wel zonder vk geboren en dat met de navelstreng om haar nek ja doe mij maar ziekenhuis. Wij zijn ook huismussen en op 5 december 12 jaar bij mekaar denken erover om volgend jaar met 12.5 jaar te trouwen. NOD ja ik zit op de wachtbank 29 November is de dag. Volgens mij had nog iemand deze datum de volgende is voor mij ook rond oud en nieuw. Denice geweldige reactie van je moeder fladder maar lekker naar de 3 maanden toe. Wij willen ook graag een tattoo maar weten nog niet wat weet wel waar ik hem wil laten zetten op mijn buik net boven me heup zeg maar. oh 5 maanden alweer vanaf nu kan je in ieder geval ook ergens anders een maandje bij optellen.knuffel Sanja Ik snap dat je vriend het er moeilijk mee had en hij de foto's niet wilde zien en wel goed dat hij zich daarna even liet gaan beter dan opkroppen wat mannen goed kunnen. Knuffel voor jullie beide. Sporten ik loop hard het langste wat we nu gehaald hebben is 7.5 km in 52 minuten helemaal trots alleen daarna begon me rug moeilijk te doen dus niet meer geweest. Ik hoop vanavond te kunnen lopen. Liep tijdens me zwangerschap ook nog en ben eigenlijk niet aangekomen was 5 kilo lichter dan ervoor hoop dat het de volgende keer weer zo gaat beter dan 30 kilo aankomen zoals bij mijn dochter. Achter in de sonja bakker boekjes staan ook lekkere recepten met normale ingredienten en op de AH site staan ook leuke ideen. Gizje bij ons betekent het trouwen ook niet zoveel en gaan het ook klein doen. Gelukkig was alles lekker met het etentje altijd maar afwachten. Hier ook een crosstrainer boven maar die moet ik even uit mekaar slopen denk dat die gesmeerd moet worden. Vandaag weer werken ondanks snothoofd en meisje die wakker word 'snachts(lagen we gezellig samen op het logeerbed) ook door het gesnotter,voel ik me wel fit gister ook een hoop gedaan in huis en tuin geeft een goed gevoel.
Hai, Gizje ik denk dat we tegelijk aan het typen waren. 6 jaar is toch ook al een hele poos. Ligt er ook een beetje aan hoe oud je bent toch? Wij zijn ook niet getrouwd, hebben er ook niks mee maar ik vind het bijvoorbeeld heel gek dat mn dochter een andere achternaam heeft en ik vind het juist vreemd klinken als ik het over mijn vriend heb. Zielig wuppie van je konijn. En wat fijn zou het zijn om van de luiers af te zijn. Is toch een tientje pw! Hier af en toe een plasje op de wc. Maar dat is meer als ze nog droog is en ik zet haar erop dat ze dan een plasje doet. Aangeven nog niet hoor. maar goed, het is een begin. Mannen kunnen idd goed opkroppen en de mijne is al helemaal geen prater. Soms als ik zomaar ineens als we in de auto zitten ofzo een paar traantjes heb. Vraagt hij altijd "wat is er"? Ja duhh wat denk jezelf wil ik dan altijd zeggen. Doe dat dan niet maar vertel even kort welke gedachten er door mn hoofd spookte...Ja zegt hij dan weer. ik kan er ook niks aan doen!... Ik was de eerste keer 25kg aangekomen en daarvan is er 8 aan blijven plakken. Afgelopen keer maar 5 en nog 2 blijven zitten. Ik barst dus uit mn kleren....Zucht Zou mooi zijn Wuppie, trouwen met een mooi rond buikje. Wacht je tot je officieel gevraagd wordt of hebben jullie het daar dan gewoon over. Zo van wordt het niet eens tijd. Ik heb namelijk zoiets van wil best trouwen maar wil wel echt gevraagd worden.
Denice sterkte meid, 5 maanden wat vliegt de tijd toch! Iedere maand is weer een mijlpaal. Ja even afwachten wat deze maand gaat doen die eipijn. Ik heb alles uitgerekend dus aan ons zal het niet liggen. Fijn dat je tot nu toe alleen moe bent. Ook mijn zwangerschap ging prima. Ben een klein beetje misselijk geweest tot 14 weken. Ik wil het ook echt bij 14 weken pas vertellen aan iedereen. Vooral nu met onze voor geschiedenis. Wandelen met de honden heb ik vandaag ook gedaan. Mijn ouders hebben twee honden en mijn moeder loopt moeilijk ze is gevallen op haar knie. Dus zondag zat ik de hele dag bij de SEH. Heel toevallig liep de kinderarts van onze dochter langs. Dus was weer een goeie therapie. Gizje goed om te horen dat je eetentje geslaagd was. Ga de recepten onthouden. Zumba is ind. erg leuk om te doen. Vooral die muziek erbij, heerlijk. Ja zo'n zwangerschap hakt goed in op je lijf. Maar ja als dat alles is. Grappig, wij zijn ook heel klein getrouwd. Zelfs gratis op woensdag ochtend. Al met al was het toch wel errug leuk. Wij vonden het zonde om een hoop geld uit te geven, we zijn wel lekker op reis geweest. Ook wij trouwden voor dezelfde achternaam, belasting, en het kopen van een huis. 6 jaar is toch ook lang. Sanja Zo'n pretecho valt niet mee! Dat snap ik best, die van onze dochter heb ik ook niet meer bekeken. Daar was ze nog vrolijk aan het trappelen en duimen. pfffff doet gewoon veel te veel pijn. Snap heel goed dat dit moeilijk is. Goed dat hij zijn emoties in ieder geval toont. Mannen weten alleen niet zo goed wat ze moeten zeggen. Ze willen je graag helpen maar kunnen het niet. Ik praat dan meestal maar de woorden vol voor mijn man zodat hij het alleen maar hoeft te bevestigen. Klussen gaat goed hoor! Ben erachter gekomen dat ik nu toch al voor de derde keer ongi was geworden. De eerste twee keren waren zo licht dat ik dacht dat het nog vloeien was van de placenta. MAar na het uit rekenen, kwam ik erachter dat ik tot twee keer toe een cyclus heb gehad van 34 dagen. Dus ja iets minder maar nog geen ramp. Voor de zekerheid klussen we gewoon lekker door om de dag. Afgelopen keer had ik door wanneer mijn ei er was dus daar vertrouw ik nu ook maar op. Vorige keer kon ik alleen nog niets omdat ik toen aan de medicijnen zat. Ik was ook 17 kilo aangekomen. Er hangen er nu nog 5 aan. Die moet en zal ik er af krijgen. Ik had dit graag dmv borstvoeding geven gedaan maar helaas. Wuppie Wat zielig zeg je konijn, is niet leuk vooral niet als je al verdrietig bent. Wat goed dat je meisje al zelf aangeeft wanneer ze naar de cee moet. Meisjes zijn in het algemeen wel sneller dan jongens hiermee geloof ik. Een foutje bestaat dan gewoon nog even niet. Ik was altijd voor thuis bevallingen, maar eerlijk gezegd denk ik daar nu ook heeeeel anders over. Eigenlijk is het gewoon veel te riskant. Er gaat veel te veel mis. En in het ziekenhuis wordt je toch erg goed in de gaten gehouden, dat is maar goed ook. Daarnaast is het heerlijk dat je bed voor je verschoont word en je prakkie klaar staat. Als je kleine dan gezond naast je ligt te trappelen dan maakt het al helemaal niet meer uit. Nee hoor zou bijna campagne voeren tegen thuisbevallingen. Bizar he hoe je dan radicaal om kan slaan van gedachten. Het is natuurlijk ook niet niets wat we allemaal mee hebben gemaakt. Leuk trouwen met 12,5 jaar! Oe je NOD is bijna, spannend meid. Mijn nod is 19 dec. duurt nog effe maar heb ook wel zin om nu voor de eerste keer in 15 jaar eens te weten waar ik sta in mijn cyclus en daar dan wat mee te doen. Ik waardeer mijn lijf enorm sinds ik ben bevallen. Echt prachtig dat er zo´n klein mensje in je groeit en dat je lijf ook zo snel hersteld. Lekker zeg dat sporten en wat knap dat je het zo lang kan volhouden. Geeft ind. een goed gevoel een opgeruimde tuin en huis. klinkt een beetje als nesteldrang . Ik moet zo voor het eerst naar de psych ben erg benieuwd of het werkt en of het klikt. Het is midden in de stad dus moet eerst even mijn chip opladen. Zo irritant! Maar goed we gaan voor een goed doel. De huisarts raden eerst een zwangerschap af omdat mijn emoties zorgen voor een hoge bloeddruk. Maar toen hij hoorde dat ik hulp ging zoeken vond hij het geen probleem meer. Had hij dit wel gevonden dan had ik nog niet geluisterd hoor. Eigenwijs he .
@wuppie: ik geloof dat wij inderdaad gelijk oplopen. Volgens mij moet ik 29/11 ongesteld worden. Dat is dus ook de dag van de hystroscopie. Mijn nod wordt dus hopelijk eind dec. Tis nooit leuk als huisdieren wegvallen. Ik weet nog dat ik enorm heb zitten janken een jaar of 4 geleden. Toen woonde ik nog bij m'n ouders en overleed de kat die we al 19 jaar hadden. Je kon me echt opdweilen die week. Dus kan me goed voorstellen dat het erin hakt. En wat leuk dat jullie aan trouwen denken. @Sanja: Lekker he, als je niets hoeft te doen. Ik geniet nu ook echt nog even lekker van m'n vrije middagen. Het is niet raar toch dat je vriend van slag is als hij echo's krijgt te zien. Het is nog maar 3 maanden geleden voor jullie. Hier zou het ook erg verkeerd vallen als iemand daar mee aan komt zetten hoor. Kan wel blij zijn voor ze, maar je hoeft niet alles te trekken op het moment vind ik. Dat met die naam was voor ons ook 1 van de redenen om te trouwen. Ik wil dat de kinderen dezelfde naam hebben als ik. En als hij dat ook wilde moesten we toch iets regelen, haha. Verder is inderdaad gelijk handig om bijvoorbeeld je pensioen te regelen en erfrecht etc. Maar 6 jaar vind ik al een eind inderdaad. Ben bijna 28 @linnie: Succes bij de psych. Hopelijk klikt het en heb je er wat aan. Het kan iig geen kwaad.
Sanja trouwen word hier heel klein met de belangsijkste familie en mischien een borrel na de hand of receptie. Wilde het altijd heel uitgebreid doen maar er was eigenlijk nooit geld voor nu hoeft het voor mij niet meer zo dus alleen voor het gemak. Met buikje trouwen lijkt me nu wel leuk hiervoor echt niet wilde slank trouwen. We hebben het er gewoon over als ik moet wachten tot hij het vraagt duurt het nog 12.5 jaar Ik was 5 kilo lichter dan voor de zwangerschap merkte het tijdens de zwangerschap al aan mijn polsen en kuiten die werden opeens dunner, en het kwam niet door het weinige eten . Gizje oja jij moet dan naar het ziekenhuis hoop dat het bloeden dan snel ophoud en dat jullie ook een knallend oud en nieuw hebben. Linnie ik wil wel met je mee hoor actie voeren nemen we ook gelijk het doorlopen tot 42 weken mee goed? vind ik namelijk ook belachelijk. oh een droom het ziekenhuis uitlopen met kindjeen niet met lege handen...... He onverwachte terapie en geslaagd zo te horen mooi zo. 19 december schiet ook al op en je heb tenminste weer een kans deze ronde dat is ook al fijn. Hmm nesteldrang tja ik heb er in het begin ook altijd last van.....maar is nu wel heeel vroeg. Denk wel dat het een goed teken is want als ik begin te ruimen heb ik ook rust in me hoofd. Slaap ook veel beter de afgelopen dagen, zelfs met me meisje in een eenpersoonsbed zaterdag werd ik zondag fit wakker. Ben nu zo verkouden maar voel me wel actief en fir echt gek. Ik hoop dat ons meisje nu door zet met naar de cee gaan. af en toe een plasje doet ze al vanaf maart maar de afgelopen tijd wilde ze er gewoon helemaal niet meer op dus maar even zo gelaten en nu is ze weer enthousiast. Mannen en emoties hm de laatste keer 4de keer dat ik posi testte kon hij al bijna niet blij zijn dat duurde echt even en heb ook gezegdhallo doe normaal ik kan er niet omheen dus jij ook niet ben benieuwd hoe het nu zal gaan..
Zo kleine mop in bed, kan ik even lekker schrijven! Linnie hoe was het? Flink van je af kunnen praten. het is ook echt niet niks wat wij allemaal mee hebben moeten maken. De film van mijn zwangerschap speelt ook nog regelmatig in mijn hoofd. Nu is het bij jou vooral de film van de bevalling die speelt. Gizje ik ben ook echt wel blij dat ik starks een nichtje krijg. Tante worden is ook een heel wat. Alleen elke keer weer spookt de gedachten door mn hoofd dat ik nu ook nog die dikke buik zou hebben en lekker mee zou kunnen kletsen over 't kamertje, de uitzet of de bevalling. Ben ook al weer verder aan het rekenen hoor en hoop toch eind december nog een poging te wagen als de uitslag van het onderzoek goed is. Mn schoonzus wil dus ook thuis bevallen. Maar ik vind dus ook echt dat ze naar het zkh moet. laat van die subtiele steekjes vallen. zo van heb je laatst nog op het nieuws gezien ovre die thuisbevallingen...Ik vertel haar maar niet over alle ellende die ik op internet gelezen heb. Wuppie, je bezorgde me een glimlach...Ik vrees dat ik ook nog jaren kan wachten op een aanzoek hoor. maar voorlopig fantaseer ik nog maar even over een romantisch aanzoek op een bijzondere plek! Slaapt je kleine meid al in een groot bed? Moet bij ons ook gebeuren maar weet niet zo goed hoe ik het aan ga pakken. ze slaapt namelijk ook nog alleen in een slaapzak. Het is zo'n wiebelkont dat ze er nooit in blijft liggen denk ik. Denice, hoe is het?
He meiden, Moet over een uurtje bij de gyn. zijn. Ze gaan zo een echo maken, omdat ik het idee heb dat het stukje placenta gister eruit is gekomen uit zichzelf Hopelijk is alles eruit Weet zeker dat het iig een stukje is, zal niet in detail treden waarom ik dat denk Zal zo een update geven...
Gizje dat zou heel mooi nieuws zijn!! Dat zou echt heel fijn zijn. Als het goed is zit je er nu. Zal voor je duimen. Als het zo is kan je direct aan de klus toch?? Ik gun je positief nieuws, zal niet twijfelen of doorvragen over het stukje geloof je meteen. Wuppie ik ga eens kijken op internet of er al iets bestaat van campagne's tegen thuis bevallen. Alhoewel ik zelf ook heel eigenwijs was hoor om thuis te bevallen. Misschien dat ik dan mijn verhaal als voorbeeld kan geven. Doorlopen tot 42 weken is ind. ook idioot. Alhoewel ik soms weleens denk dat sommige kindjes beter iets langer kunnen blijven zitten ivm gewicht en groei etc etc. Klein trouwen is echt het mooiste als je het mij vraagt. Vaak zitten er mensen op een bruiloft die je al jaren niet meer ziet. Nee zoiets kun je als je mij vraagt ind. lekker bij je directe vrienden en familie houden.Ja als we op de mannen moeten wachten dan kan het ind. wel even duren . Mijn man heeft mij ook niet gevraagd hoor, we zaten op te bank te praten over verhuizen. Toen zei ik, dat ik dat pas wilde als alles op papier in orde was. Dus moesten we maar gratis trouwen. Al met al een hele mooie dag geworden. Die kan grijp ik met beide handen aan, heb alles al uitgezocht op internet en zal klussen tot ik er bij neer val, . Fijn dat je merkt dat het beter met je gaat. JA een vroege nesteldrang, wie weet. Ook mijn man ging eerst drie keer de gebruiksaanwijzing doornemen voordat hij uit zijn dak ging. Het is natuurlijk ook onwerkelijk. Denk dat onze mannen het nu wel direct aan nemen. Ook mijn man kan niet wachten, heeft jouw man dit ook? Sanja moeilijk is dat het al die dagen die je, je zo anders had voorgesteld. Het is gewoon iedere dag weer jezelf herpakken om door te gaan. Merk wel dat het makkelijker wordt. De bevalling heeft er ind. flink op ingehakt. Al moet ik zeggen dat we pas na de bevalling de klap kregen, omdat we toen hoorde dat ze werd gereanimeerd. De grootste angst zal ik dan ook hebben op het moment dat het kindje geboren zal worden, zolang het hard huild zal het wel goed zijn. MAar dat wordt een spannend moment. Thuis bevallen, het is helaas nog steeds mogelijk in NL. Je kan niet meer doen dan je mening geven en de mening van een ander respecteren. Hopelijk gaat alles goed! Wij weten inmiddels (helaas) wel beter. Gisteren ben ik dus naar de psych geweest. Het was een intake dus nog geen behandeling. Maar zelfs bij de intake ging ik al los met mijn tranen. Er zit echt nog een hoop verdriet en angst die ik niet heb toegelaten. Dit gaan we nu behandelen dmv trauma verwerking. Aanstaande vrijdag krijg ik mijn eerste behandeling. Daarnaast zal ik in het nieuwe jaar onder behandeling gaan bij een haptonoom. Die gaat mij leren weer te vertrouwen op mijn lichaam. Nou ben benieuwd. Ik ga alles aanpakken, zodat ik met een gereset lijf de volgende zwangeschap in mag gaan. Twijfelen jullie nog of dat je nog wel zwanger kan worden? Ik heb dit gehad, maar gelukkig heb ik dit niet meer. Hier heb ik gelukkig wel vertrouwen in.
Whoehoeeeeeeeeeeeeeee, het is helemaal weg M'n baarmoeder zag er verder ook goed uit. Ik heb ook de hele dag nog niet gevloeid Dat is wennen zeg als je dat al bijna 3 maanden wel doet Nu wachten op m'n ongi (volgende week neem ik aan) en dan is het over een week of 3 beginnen met voor het echie klussen @linnie en wuppie: Mijn zus is kraamverzorgster geweest en die wilde dus echt niet thuis bevallen. Het gaat inderdaad zo vaak niet goed, en dan moeten ze hals over kop naar het ziekenhuis. Ze is uiteindelijk wel thuis bevallen, maar dat was omdat de bevalling enorm snel ging en er geen tijd was om naar het ziekenhuis te gaan. De vk was er nog net bij. Ik ben het er ook helemaal mee eens dat het niet meer van deze tijd is thuis bevallen. Het kan wel prettig zijn qua omgeving, maar waarom zou je enig risico nemen? Dus als er een campagne tegen thuis bevallen zou ik hem steunen @linnie: Echt goed dat je hulp gezocht hebt. Je kan je er alleen maar beter door gaan voelen. Het is al een enorme opluchting als je je gewoon kan uiten bij iemand die niet dicht bij je staat. Ik merk toch ook vaak dat je je familie en vrienden niet te veel wil belasten met je verdriet. Dan kan het lekker zijn om af en toe lekker bij een vreemde te huilen . Ik zit nog te twijfelen over of ik hulp wil. Even rondkijken wat er allemaal mogelijk is. @wuppie: Hier ook nestdrang en niet zo'n beetje ook als ik er over na ga denken. Gister middag ben ik spontaan het keukenplafond en de muren gaan verven. Ik ben alle niet afgemaakte dingetjes zo zat opeens dat ik overal aan begin, haha. Komt misschien ook omdat ik al een poos thuis zit (de middagen dan). En wat fijn dat jullie dochter zelf naar de wc wil. Toch weer een grote stap voor zo'n kleine meid @sanja: Wat zou dat leuk zijn he een romantisch aanzoek. Ik ga voor je duimen Wie weet krijgt hij de kolder in z'n kop en komt het er nog eens van.
Gizje wat een mega goed nieuws!!!!!!!!!!! Ben erg blij voor je. Jeetje dat scheelt gelijk even een paar weken. Fijn dat je baarmoeder er verder ook goed uit zag. Zou wat zijn als we dadelijk allemaal tegelijkertijd zwanger zijn en dezelfde uitreken datum hebben 8).
Hallo allemaal, Had het gister zo druk. Werken, boodschappen, hondenuitlaten enz. En zat ik gister avond eindelijk op de bank belt een collega. Gizje dat is echt geweldig goed nieuws!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hoop voor je dat je snel ongi wordt! Grappig ik heb ook net van al dat soort klusjes gedaan zoals deurposten verven, trap verven, verwarming verven etc. Wuppie wat zielig van je konijntje het blijft toch een gezinslid. Wat knap dat je dochtertje al zelf naar de cee gaat. Dat zal niet lang meer duren. Trouwen is niks voor ons, misschien straks als we een kindje krijgen en dat hij/zij een jaar of 5 is. Mooie plek voor een tattoo. Ik heb er 2. 1 op mijn pols de naam van Ivo in het chinees en 1 op mijn voet/enkel van Lanotje(effe showen) Hou je het vol met testen tot je nod? Linnie fijn dat het klikte bij de psych. Je bent echt goed bezig zeg. Zowel lichaamelijk als geestelijk! Ga zo door! Ik ben ook in het zkh bevallen en ben er ook echt voor. En dat door laten lopen kan ook echt niet. Hoorde laatst weer dat ze iemand te lang hadden laten door lopen en het kindje heeft het niet gered. Wij hebben ons ook wel afgevraagd of we nog wel zwanger konden raken, maar dat hoeft nu niet meer Ik was bij Lanotje 16kg aangekomen. En omdat ik borstvoeding gaf is alles er ook weer af! Sanja het gaat goed met me! Heb vandaag op het werk de uitnodiging van de Sinterklaasborrel gehad en omdat Plus een klant van ons is kregen we die kartonnen schoen die je in de winkel mag zetten erbij. Het was wel weer even moeilijk, want bij ons doen ze altijd kadotjes voor de kinderen en ik moest gelijk weer aan Lanotje denken. Maar ik heb toen ik thuis kwam die schoen heel mooi ingekleurd en in elkaar gezet voor Lanotje!
Zo Gizje dat scheelt weer!! Laat die ongi maar komen... Mooie tattoo, denice. Dat zou ook de enige plak zijn waar ik er eentje zou willen. Morgen meer, ga lekker bankhangen!
Gizje jaaaa je bent je stukje kwijt Geniet van je ongi vrije week. Volgens mij hebben we allemaal mooi opgeknapte huizen ook ik ben bezig geweest toen ik nog niet werkte heb de trap geschilderd en toen we het net te horen kregen hebben we Sophie haar grote bed geschilderd was goede terapie. Bevallen als er hier iets begint ga ik ook heel snel aan de bel trekken want Sophie kwam snel bijna zonder vk. en ons mannetje was er ook heel snel ze zeiden dat je in de middag wat zou gaan voelen van de medicijnen nou de eerste verschijnselen kreeg ik al een half uur na de eerste medicatie toen we met de honden gingen lopen. Linnie inderdaad sommige beebs halen ze wel heel snel gelukkig kiezen de meeste gyns ook echt voor de kindjes en reageren ze niet zo snel op de kwaaltjes van de mama. Het gaat mij vooral om de gevallen die pas tegen de 42 weken worden overgedragen aan het ziekenhuis. ik ben met 40,5 bevallen en had nog geen gyn gezien en geen test (eiwit ed) gehad. Van mannetje krijg ik niet echt hoogte hij heeft vooral zoiets van als het nu maar goed gaat hij wilde er nu ook pas echt aan denken of over praten toen de 3 maanden in zicht waren. Moest ook echt tegen hem zeggen hallo thuis kan je er toch echt niet helemaal omheen ik moet me ei kwijt en was ook gewoon moe en kon niet gewoon maar doorgaan. Hij durft zich niet te verheugen op iets wat weer van hem afgenomen kan worden. Sanja mischien ooit als iemand hem stiekem op een idee brengt dat ze het nog eens vragen. Ze slaapt sinds augustus in haar grote bed en we hebben geen problemen gehad. sinds het voorjaar dus toen ze net 2 was hebben we de slaapzakken uitgelaten, dekentje had ze altijd al, en dat ging ook goed,sinds begin dit jaar heeft ze ook een kussen. Ze is wel wat vroeger wakker omdat ze zelf haar bed uit kan. Denice wat een mooie tattoo heb je van je mannetje wij hebben geen naam dus denken meer aan een symbool maar zijn er nog niet uit wat. Wat goed dat je het schoentje in mekaar heb gezet voor lanotje,blijft moeilijk dit soort momenten. Vind je in ieder geval super sterk overkomen je komt er wel. Testten ik denk dat ik wel kan wachten ben mezelf nog niet gek aan het maken8)
Denice mooie tattoo zeg! Ook zo symoblisch die vlinder die naar boven gaat. Wat heb jij mooie slanke voeten . Fijn he die borstvoeding. Ik wilde het zo graag geven, maar helaas kon het niet. Mijn melkproductie was in volle touren en wilde het dolgraag aan mijn dochter geven. Maar die twee dagen dat ze ''leefde'' kreeg ze voeding via infuusjes. Moet eerlijk zeggen dat ik dit wel een moeilijk onderwerp vind hoor. Jeetje wat doet dit weer pijn. Maar goed we werken eraan en hopelijk helpt de psychische hulp ind. Leuk dat je die schoen hebt gemaakt voor Delano, hij zal hem vast prachtig vinden! Knap van je hoe je er mee omgaat. Sanja lekker bank gehangt? Vanavond weer paranormale kinderen en groeten uit de rimboe. Vind ik altijd zo leuk om te kijken. Vorige week was er ineens dat lompe voetbal :x op mijn tv avond . Wuppie ja ik vind dat we in NL echt het 1 en ander moeten aanpassen als het gaat om zwanger zijn en bevallen. We hebben helaas niet voor niets het hoogste sterfte cijfer. Dat je man zo reageert is wel heel herkenbaar. Deze manier van reageren is voor ons heel moeilijk, ik weet alleen niet hoe een volgende zwangerschap zal zijn. Man mijn verheugt zich er enorm op. Ik heb hem gisteren dmv vruchtbaarheids tooltje een cyclus uitgelegd. Hij snapte het goed en gaat het allemaal onthouden. Vind het wel lief dat hij zo met mij mee doet. Wat gaat jouw dochter snel zeg! Nog maar 2 en een half en nu al in het grote bed! Kruipt ze dan lekker bij jullie in bed als ze vroeg wakker is of is ze dan echt klaar wakker? Knap dat je er rustig onder blijft bij het niet testen. Denk dat het scheelt dat je weet dat het nu toch niet zo heel veel zin heeft. Alhoewel ik een week voor mijn NOD positief teste toen ik zwanger was van onze dochter. Dus soms kan het wel. Maar ja dan kan je beter even wachten. Mits je al heel veel last hebt van verschijnselen natuurlijk? Net nog even op de begraafplaats geweest. Helaas zijn er nu alweer twee nieuwe plekjes gemaakt. Morgen liggen er weer twee nieuwe kindjes bij!! pffffff wat is het leven toch hard!
Zo de werkweek zit er weer op. Gister was ik zo kapot ik kon niet meer op of neer. Wuppie dat is zeker een goede therapie klusjes in huis doen! We hebben beneden alles gedaan en nu de zolder nog dan is het hele huis weer "spik en span". Ik probeer overal het positieve van te zien om zo weer de draad op te pakken. Mijn mannetje vind het heel spannend en heeft er weer zin in om voor een beebje te zorgen. Wat knap van je om nog niet te testen! Ik duim nog steeds hoor! Linnie ik ben heel tenger gebouwd ben ook half indisch (ben1.68 en weeg 52kl) iedereen vond Lanotje ook heel fijntjes. Sorry voor het onderwerp kan begrijpen dat je het daar moeilijk mee hebt, maar misschien is het ook wel weer goed om er over te praten. En wie weet praat je volgend jaar over de nadelen ervan(tepelkloven, ontsteking) Jeetje weer 2 erbij het leven is zeker heel hard.