wanneer weer zwanger worden

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door sanja, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Tis ind een beetje stil hier. Ik heb het afgelopen week een beetje druk gehad op het werk maandafsluiting dus helaas moeten overwerken, Ivo was jarig, Devi heeft zijn 3e prikje gehad etc.

Vlinder merk dat het zo naar de feestdagen iets erger is het gemis. Wat leuk dat je zoontje er ook zo mee bezig is. Hoop voor je dat het steeds minder wordt die misselijkheid en zo te lezen kan je zoontje zeker gaan voetballen met zijn broertje;)

Patatje wat een goed nieuws dat het geen cyste was! En wat fijn dat het allemaal goed is gegaan. Zijn je smurfen billen al weg:p Ook ik zal voor je duimen dat je snel zwanger mag raken! Ritme is hier weer even zoek volgens is Devi toe aan iets anders dan melk, want hij komt weer om de 2a3uur ook snachts, hij sabbelt de hele tijd op zijn handjes en brengt alles naar zijn mond. Ga van het weekend denk ik beginnen met rijstenbloem.

Wuppie leuk om weer wat van je te lezen! Orgineel om zo te vertellen dat jullie zwanger zijn. Snap dat het nog best lastig is, probeer je wel te genieten meid;) Ja het gemis blijft en is zo met de feestdagen iets meer. Hopelijk voel je je weer wat fitter.

Sanja hoe gaat het bij jullie? Ritme is hier weer een beetje zoek, maar ik ga zeker af en toe na gtst naar bed zodat ik nog een paar uurtjes pak.

Gizje lekker dat ze al af en toe door slaapt. Meisjes doen dat ook sneller dan jongens, want zit hier nu momenteel weer met 2 of 3 nachtvoedingen phoe. Balen dat je niks hebt kunnen vinden hopelijk komt er snel een leuke baan voor je. Jeetje nu al 68, Devi heeft nu hij 5mnd is nog steeds 62 en soms 68

Linnie hoe gaat het met jullie? Heeft Jolie al haar prikjes gehad?

Druk druk druk met werk, verjaardag, Devi, Kerst, hondjes etc. Zit momenteel weer in een dipje met bv, want Devi lijkt niet verzadigd te krijgen phoe. Volgens mij is hij toe aan vaster eten. Ga maar naar bed want hij zal zo wel weer komen.

2. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tja ind. wat is het stil hier, dat was vorig jaar wel anders rond deze tijd. Maar dat is een goed teken ind.

Gizje auw lijkt me erg pijnlijk die pezen, wist helemaal niet dat dit iets is wat na een bevalling kan optreden. Lijkt wel of we iedere keer weer door nieuwe dingen heen moeten. Jullie de mouwen wij nu het hoofd! Pff als ze al ziet dat we dat gaan doen gaat ze huilen pff echt niet leuk. Zou zo graag eens een dagje geen huiltje willen zien maar dat is natuurlijk onmogelijk en buiten dat niet normaal. Het hoort erbij. Maar mouwen tja die hebben we hier ook afentoe. Daar is de zomer dan weer een voordeel. Hoe gaat het nu met de BV? Hopelijk vind je snel een leuke baan, alhoewel thuis bij je kleine meid zijn ook heerlijk is he. Vind je ook niet dat het steeds leuker en makkelijker wordt. Wat bizar dat jullie meisje alweer maatje 62/68 heeft hahaha ze gaat ind. snel zeg. Heb jij slagroom in je borsten?? Onze meid heeft nog maatje 56 hopelijk ook snel maatje 62 want daar heb ik heel erg veel van. Maar ind. het gaat al snel genoeg.

Sanja heb je, je draai al een beetje kunnen vinden zo in je eentje overdags. Jij kan dat vast super goed, wat je zegt er zijn meer moeders die het doen. En geef je ook bv of niet?

Denice ja dat missen lijkt ind. steeds meer te worden he. Heb er hier ook last van. Kan me herinneren dat je zei dat je oma ook een kind is verloren en dat die zei dat het nooit over gaat. Nou ik begrijp goed wat ze bedoeld. Van het weekend weer zo'n dag gehad met gemis en gehuil. Dan voel je, je weer net zo rot als vorig jaar. Wel altijd weer gek dat ik me een uur later dan weer goed kan voelen. Dus ja... het zal bij ons leven horen vrees ik.
    Wow ben jaloers op je ritme, ben benieuwd wanneer ik een ritme kan creeeren of krijg. Ik vind het moeilijk om er een ritme in te krijgen. Balen he zo'n bv dip. Heb eigenlijk nu ook weer een terugslag en zit er zelfs over na te denken om te gaan combineren maar gaat zo tegen mijn gevoel in. Vind dat bv best wel een klus eigenlijk maar ja je wilt het beste voor je kind. Ik heb mezelf vandaag voorgenomen om in ieder geval tot 06 02 2011 vol te houden en dan zie ik wel weer. Het is ook niet fijn om iedere keer een jengelend kind te hebben omdat ze neit genoeg heeft. Buiten dat kunnen mijn borsten het avond clusteren niet aan dus moet ik afkolven, nu lijkt ze de borst steeds vaker te weigeren. Pfff gedoe vind ik het maar we zetten nog even door. Knap dat jij het al zo zolang volhoud ondanks je terugloop iedere keer. Heerlijk dat Devi zo vrolijk is!

Vlinder he balen dat je nog steeds misselijk bent en dan ook nog zo'n heup die niet meewerkt. Hopelijk kan de pijn verminderd worden. Fijn zeg dat je, jullie kindje zo goed voelt dat moet een geruststelling zijn. enne echt respect dat jij de bv al zo lang volhoud ik snap niet hoe je dat doet, vind het best zwaar namelijk.

Patatje wat een goed nieuws zeg dat je operatie zo is meegevallen. Het resultaat is nog veel positiever. OW meid hoop zo dat je zwanger bent op je bruiloft zou zo fijn zijn!! Ind. heerlijk zo'n narcose.

Jolie heeft haar eerste prikjes gehad ow wat is dat zielig. Maar gelukkig heeft ze geen koorst gehad ofzo. Wel was ze 2 dagen erg hangerig. De bv vind ik maar zwaar en weet niet of ik het vol kan houden nog. Ik wil het wel erg graag maar Jolie wordt er erg onrustig van. Ze lijkt wel niet genoeg te krijgen, als ik dan kolf komt er wel uit maar geen sloten. Ws komt dit omdat ik nu 2 wk aan de pil ben. Jolie is een actieve baby die zich snel verveeld. Ze kletst de oren van je kop maar kan ook wel erg hangerig en huilerig zijn. Soms vind ik dat best pittig hoor. Zo kunnen we niet makkelijk ergens heen omdat ik niet wil dat andere last hebben van het gehuil maar ja het is een baby dat hoort er natuurlijk bij. Maar vind dat nog een beetje moeilijk. Ik heb nog 5wk verlof en merk dat ik het ook erg moeilijk vind om haar in andermans handen te geven. Mijn eigen moeder bijv. vind ik niet erg maar andere vind ik echt erg moeilijk. Volgens mijn moeder zou dit best door mijn rugzuk kunnen komen maar ik weet niet of dit daardoor komt. Ik probeer nu te oefenen om los te laten door booschappen te doen en mijn schoonmoeder te vragne om hier in huis even bij Jolie te blijven. Maar ik vind het neit fijn als andere zeggen waar ze last van heeft net ofdat ik mijn eigen kind niet ken. Het liefst zou ik me opsluiten in een grot samen met Jolie en mijn man hihihi. Ik hoop dat dit gevoel went en dat ik makkelijker wordt want Jolie vind het allemaal prima zolang ze haar eten en liefde maar krijgt. Ook merk ik dat je best vaak mensen moet teleurstellen en dat vind ik moeilijk. Zo vragne mensen of we gezellig in de avond langskomen (die hebben geen kinderen) en dan moet ik iedere keer zeggen dat dit niet gaat. Mensen zijn dan teleurgesteld en dat vind ik moelijk. Maar ja ik kies toch wat het beste is voor Jolie. Zo begreep mijn schoonvader niet waarom we niet langer bleven omdat hij net pizza had gemaakt. Hij was teleurgesteld, maar ja Jolie zat tegen haar slaap te vechten en dus wilde ik gaan zodat ze thuis een tukkie kon gaan doen. Als mensen dit dan niet begrijpen voel ik me een beetje bezwaard. Ach ja zal er wel bij horen. Nou ik ga maar eens lekker slapen Jolie ligt al een paar uur te slapen en ik verwacht haar vannacht rond 03.00 uur weer. Ik zal proberen wat vaker te reageren hier, maar geloof dat ik nu weer een pagina vol heb getypt :p

Slaap lekker!!!

3. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi lieve meiden

Het is idd rustig hier maar jeetje wel hele lappen tekst!

Linnie ik houd het lekker bij een flesje. Bij B is dit ook goed bevallen en nu ook weer. Ik heb echt respect voor vrouwen die borstvoeding geven want het vraagt wel veel doorzettingsvermogen vooral op de mindere dagen.
    B was ook een drukke baby en ook wij voelden ons snel opgelaten als we ergens waren en het gehuil hield niet op. Merk nu al dat S zoveel rustiger is.

Denice, nog gefeliciteerd met je mannetje! Pff 2 tot 3 keer per nacht is idd wel pittig hoor. kan goed zijn dat hij nu meer behoefte heeft aan vaster voedsel. hij heeft er de leeftijd voor. hopelijk helpt de rijstenbloem en slaapt hij er wat langer op!

Vlinder zo te lezen ben je heerlijk aan het genieten van je zwangerschap. gelukkig is de misselijkheid wat minder, geniet lekker van deze fase want voor je het weet gaat je lijf je in de weg zitten en kijk je uit naar je bevalling. 20 weken echo al in de buurt??

gizje, mocht in mijn vorige bericht nog wel schrijven dat ik de pijn in mijn pols ook gehad had. Nou inmiddels kan ik schrijven dat ik het ook heb! :x Misschien toch maar even naar de huisarts...

Wuppie, blij om te lezen dat het goed gaat..En idd wat een mooie manier om te vertellen dat er weer een kleintje onderweg is. zal ook wel een emotionbeel moment zijn geweest.

Patatje, hoe is het meid? Gebeurd er al wat in je lijf??

Hier is het echt razend druk. S is steeds langer wakker tussendoor en ik vind het best lastig om mn aandacht tussen de girls te moeten verdelen. Verder zit ik het ene moment vol energie en heb ik me in tijden niet zo lekker gevoeld maar ook ik heb al een paar dipjes gehad de tranen biggelen zo over mn wangen als ik even mn gedachten de vrije loop laat.

4. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    vlinder: Wat gaat het snel zeg, jij ook al weer op de helft :D En wat leuk dat je zoon er al zo mee bezig is, echt schattig. Hopelijk wordt je rug niet erger of heb je erg veel goede dagen :)

Denice: balen dat je weer een bv dip hebt, hoe is de rijstebloem bevallen? Is Devi al wat meer verzadigd als je rijstebloem gebruikt? Ik wil hier ook wachten tot 6 maanden met iets anders dan bv, maar jah, je wilt ook je kleintje tevreden hebben dus we wachten hier ook gewoon maar af hoe het loopt.
    Ja gaat hard met de kleding hier, maar er klopt ook geen bal van die maten hoor, Ze heeft gewoon nog 62 maar er zitten pakjes bij de 68 die gewoon 5-8 cm korter zijn dan die van 62 ;) Dus die trek ik haar dan maar gewoon aan. Ze past ook nog wat broekjes van 56, alleen de shirtjes probeer ik niet meer, vind de kleertjes van de grotere maten ook wat leuker;) Maar ga echt meer letten op de lente van dingen wat sommige merken vallen echt heel klein.
    Hier moeten we volgende week voor de 2e prik, vind het ook zo zielig.

linnie: Haha, misschien zit er idd slagroom in. Ik heb iig een voldaan meisje na het voeden. Het is nog wel steeds een natte boel door het tepelhoedje, ik probeer tussendoor dat ding wel eens weg te halen en dan trapt ze er af en toe in en neemt ze een paar slokken, maar helemaal zonder lukt dus niet helaas. Maar verder gaat de bv hier goed, ik moet toegeven dat ik er nu pas echt handigheid in heb en er echt van kan genieten. Het was even doorzetten.
    Het lijkt me een moeilijke beslissing bij jou om misschien te combineren, ik zou ook verdrietig worden als je kindje niet voldaan is door de voeding. Je wil ze zo graag te een tevreden gevoel geven, maar je wilt ze ook geen honger laten lijden. Gewoon doen wat goed voelt voor jullie.
    Ik begrijp je heel goed met het uit handen geven, er zijn ook gewoon weinig mensen die ik vertrouw door dingen die ik mee gemaakt heb. ben benieuwd hoe het kdv straks gaat, denk dat ze volgende week een keer moet wennen ze zullen wel bellen. 3 jan is de eerste echte dag. Als ik geen werk heb ga ik haar geen 2 hele dagen daar heen brengen hoor, maar misschien wel halve zodat ik me kan storten op de sollicitaties.
    En wat het niet begrijpen van schoonvader en vrienden, ik herken het ook hoor, maar vooral met m'n schoonmoeder. Die snapte niet dat ik 2030 voor de kapper een tijd is dat ik de deur niet meer uit ga omdat die kleine dan al in bed ligt meestal.

sanja: Groot gelijk dat je het bij een flesje houd, ik heb ook altijd gedacht dat ik dat zou doen hoor.
    Ondanks dat het erg druk is voor jullie nu, lijkt het me wel heerlijk 2 van die ukkies in huis, kan hier eigenlijk niet wachten voor een volgende (doen we wel hoor :p).
    Jij ook al weer last van je polsen, zwaar irri he, zeker als je die uk nog zo veel moet tillen. Ik heb 2 braces gehaald en draag er vooral rechts 1 nu. Het helpt wel iets, maar over gaat het helaas niet. Hopelijk trekt het bij jou ook snel weg, en anders een spuit of niet?

Ik heb nog 5 sollicitaties lopen die ik de afgelopen 2 weken verstuurd heb. Hopelijk komt er wat uit voort en anders, we zoeken gewoon door :)
    Verder gaat het lekker, nog 2 weken officieel verlof.
    Heb hier ook af en toe nog een dipje hoor, mijn verjaardag en oud en nieuw komen eraan en dat was de periode dat ik vorig jaar uitgerekend was. Toch gaan we m'n verjaardag denk ik weer eens vieren, en oud en nieuw gaan we toch niet weg ivm de katten (die zijn zo bang voor het vuurwerk), dus toch een rust momentje voor ons samen.

5. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

ga de stilte een beetje verstoren :p

Wat een kutweer zeg, word er gek van, geef mij maar een pak sneeuw hoor. Kan ik iig met B naar buiten, ze stuitert al weer dagen door het huis.
    Gister even heerlijk tijd voor mezelf gemaakt. Boodschappen gedaan en daarna even richting winkels, helaas pastte ik nog niet in een broek of een rok dus dat was minder :x Toen ik etrug kwam was manlief aan het eind van zn latijn de meisjes hadden hem lekker bezig gehouden ;) Kon ik mooi even mn gelijk halen en begreep hij beter dat ik de afgelopen week niet stil had gezeten.

Merk toch wel dat ik toch weer op zie tegen de feestdagen hoor, word al emotioneel als ik er aan denk. hebben jullie dit ook?

Gizje, ik was vandaag uitgerekend en heb S vandaag een pakje van haar broer aangedaan.T blijft gewoon lastig. Hoop dat je succes hebt met je sollicitaties!

6. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sanja nou heerlijk hoor dat je de rust komt verstoren heb jullie deze tijd harder nodig dan anders pff heb het erg moeilijk deze ''feest'' dagen. Had niet verwacht dat het dit jaar weer zo moeilijk zou zijn. Gaat het verdriet nou nooit over. BAH, wat doet het pijn he.
    Dus ja ben blij dat jij het ook hebt en dat het dus niet aan mij ligt, gelukkig! Dacht echt dat ik weer terug bij af was/ben. Hopelijk is het na deze maand weer over dat ''rouw'' gevoel.
    OW heerlijk dat je man nu toe kon geven dat het zwaar is, hier mis ik ook afentoe wat waardering heb het gisteren maar eens besproken. As. zondag ga ik samen met mijn vader naar de musical droomvlucht dus staat manlief er alleen voor, hij kan dit perfect maar denk dat het wel goed is voor hem en mij om het begrip te krijgen. Dankzij jou zie ik in dat dit goed is om te doen, dus thanks!!

Gizje hopelijk zit er wat tussen die 5 misschien moet je dadelijk wel kiezen, dat zou leuk zijn. Voor jou ook al moeilijke dagen, ja ik vermoed dat we dit allemaal hebben voor jou natuurlijk extra zuur ivm je uitgerkende datum. Weet nog zo goed hoe we vorig jaar tegen elkaar spraken hier op het forum. De tijd vliegt echt. Fijn joh dat je BV zo lekker loopt. Hier ben ik gisteren achter gekomen dat ik puur doorzet omdat ik het voor E. niet heb kunnen doen, dit heeft mij toen zoveel pijn gedaan vandaar dat ik nu perse door wil zetten. MAar het gaat me echt opbreken. Daarnaast zie ik mijzelf ook niet echt door gaan met kolven als ik weer moet werken over 4 weken dus ga ik vanaf morgen rustig aan afbouwen. Ik hoop wel de nachtvoeding door te kunnen zetten want die is echt heerlijk. Verder kolf ik nu al iedere andere voeding. J. is te onrustig met de tepel pakken en daarnaast drinkt ze niet voldoende waardoor ik iedere twee uur met haar aan de borst zit. Dit breekt me op. Ben wel blij dat ik het in ieder geval heb kunnen doen. Ik ga heeeel rustig afbouwen dus dan zou ik als ze 4 mnd oud is ongeveer gestopt zijn of alleen nog nachtvoeding geven. Klinkt trouwens heerlijk oud en nieuw met je gezinnetje.

Zo ik ga maar eens een wijntje drinken dat helpt vast tegen de pijn in mijn hart bluh voel me zo rot. Gisteren samen met mijn man zitten janken, lucht wel op maar door deze feestmaand blijft het moeilijk vind ik hoor. Trouwens is het misschien een leuk idee en een leuk vooruitzicht om elkaar en natuurlijk de kinderen te zien in de maand maart bijvoorbeeld?? Misschien kunnen we dan afspreken in bijv. diergaarde Blijdorp ofzo of misschien dat jullie een andere leuke plek weten. Als we nu al afspreken voor die maand dan kunnen we vast allemaal. Nou hoor wel of jullie dit wat vinden. Dit ivm het kraambezoek van mij, Gizje en Sanja.

7. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Sanja ook ik ben momenteel een emotioneel wrak. Denk echt heel veel aan Lano. Bij alles wat we nu doen. Vorig jaar hadden we geen kerstboom gezet en nu wel nou met tranen in mijn ogen heb ik dat ding opgetuigd. Bah het is zo oneerlijk. En dan gaat het bij mij op het werk ook niet lekker. Zit soms als een zombie voor me uit te kijken en vraag me dan af waar heb ik dit aan verdiend. Maar als ik Devi dan weer hoor en hem ga halen dan wordt ik weer gelukkig, want als ik zijn kamer op loop begint hij te lachen.
    De mannen moeten het eerst zelf mee maken voordat ze begrijpen wat je bedoeld. Hier ook Ivo is altijd helemaal kapot als hij met Devi alleen is en vraagt dan hoe doe jij dat de hele dag.

Gizje ik heb nog geen rijstebloem gegeven. Wacht er denk ik toch maar mee tot na de jaarwisseling. We gaan eerst nog lekker op vakantie tussen kerst en oud en nieuw naar landal. Ja die maten zijn echt heel verschillend. Hier past just small, name it en noppies goed. Wij gaan ook niet weg met oud en nieuw. Ben wel benieuwd hoe Devi erop reageerd hopelijk slaapt hij er doorheen. We kopen weer vuurwerk in de vorm van een hart net zoals vorig jaar. Ik duim voor je sollicitaties!

Linnie lekker genoten van het wijntje? Ik heb op het werk(na flink gekolfd) een paar hijsjes genomen:) Ik had ook niet verwacht dat het zo moeilijk en emotioneel zou zijn als vorig jaar pfff. Leuk naar Droomvlucht en het is zeker goed voor je man;) Als de bv niet meer gaat dan gaat het niet meer. 4 maanden is toch super! Je moet je niet druk maken over wat een ander van jouw vind/denk en je al helemaal niet bezwaard voelen ze moeten maar begrijpen dat het nu wat minder is met uitjes en bezoekjes dat komt wel weer.

Devi heeft iets nieuws ontdekt gillen joepie. Verder gaat het super goed met Devi hij kan al heel goed pakken, wil alleen maar rechtop zitten, rold van buik naar rug, begint te schater lachen en is steeds langer wakker. Nog 3 dagen werken en dan een weekje vrij! Vind het een goed idee van Linnie om ergens af te spreken met z'n allen.

8. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    sanja: Het blijft idd lastig, ik ben wel blij dat we toch allemaal enorm van deze kleintjes nu kunnen genieten ondanks dat het verdriet bij iedereen weer opspeelt met de feestdagen.
    Gelukkig heeft je man nu door dat het best druk is met 2 meiden, haha. Ik moet ook eens een dagje voor mezelf inplannen. Vind het alleen een beetje moeilijk met de bv als ik echt een dagje weg zou gaan ofzo, dan moet ik al een poos van te voren de voedingen kolven om genoeg te hebben en sta ik ws zelf op klappen omdat ik niet genoeg kan kolven die dag, haha. Zo mogen we op een leuke lokatie in het land zingen net na de kerst (buiten), maar ja zit met de voedingen ;) En ga d'r niet de hele dag mee nemen, dus ik ga maar niet mee. Komt over een paar maanden wel weer :p

linnie: Pittig hoor alle voedingen kolven en dan ook nog het voeden zelf daarna. Kan me voorstellen dat je gebroken bent.
    Ik weet ook niet of ik volledige bv kan blijven geven als ik straks werk, beetje lullig om gelijk naar een kolfruimte te vragen en 2 of 3 keer te kolven ;) Dus misschien 1 of 2 flessen kv als ik eenmaal werk heb op het kdv, even kijken hoe het loopt, er staat al een voorraadje ha kv op de zolder, die m'n zus mee genomen had.
    De nachtvoedingen zijn idd heerlijk, hier heb ik ze niet elke dag meer. Maar doe nu ook de ochtend en avondvoeding lekker met z'n 2'en in bed, echt zo'n heerlijk momentje.

Vanmiddag moet ik naar Breda voor intake voor een vacature van 20 p/w (duo baan) waar dus uitdaging in zit. Meeste parttime vacatures zijn toch een stap terug en deze ziet er goed uit. Geloof dat ze me al voorgesteld hebben, ik voldoe iig aan de eisen. Dus duimen maar.

Ons meisje is vandaag al weer 3 maanden, wat gaat de tijd tochv reselijk hard. Ze heeft zaterdag avond/nacht voor het eerst in d'r eigen kamer geslapen, was moeilijker voor mij dan haar, haha. Had haar het liefst nog een paar maandjes naast me gehouden, maar we vonden het wiegje te klein worden en de ledikant past er niet. Maar ze slaalpt goed, ze sliep overdag al in d'r eigen kamer, dus was al gewend aan het bedje. Vanacht heeft ze zelfs al doorgeslapen van 2015 tot 0630, gebeurt niet iedere dag hoor, maar geniet van de dagen dat het wel gebeurt :p

9. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    was gelijk aan het typen met jou denice, zie je nu staan (was tussendoor aan het voeden, haha)

Moeilijk die kerstingen hoor, hier heb ik eigenlijk helemaal niets staan wat met kerst te maken heeft (behalve de kerstkaarten). De kerstboom pas niet meer in huis nu de box in de kamer staat. Vind het eigenlijk niet erg, want ben dit jaar ook nog steeds niet echt in kerststemming.
    Ben ook benieuwd hoe het gaat met oud en nieuw, we zullen het zien. Tis hier iig nog zo'n mega herrie in de straat, dus hopelijk dit jaar ook niet.

10. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hey huh, ik had laatst een heel verhaal geschreven en zie het er niet tussen staan :$ Zonde zeg, was echt een lap tekst... Nou even kort dan, want ik zit in een megadrukke bubbel jungle (overdekte speeltuin) en zoonlief is even in de touwen geklommen dus heb tijd voor jullie ;)

Wat vind ik het verdrietig voor jullie allemaal dat kerst zo beladen is, en oud&nieuw. Ik begin het naarmate de maand vordert ook steeds meer te voelen. Het had zo anders moeten zijn :( Gisteravond heeft manlief met zoonlief eindelijk de kerstboom opgezet (schaambloosschaam) want ik had er gewoon de puf niet voor, er echt geen zin in. En toen vond ik de kerstballen met de namen van de kinderen. En zoonlief pakte de bal van zijn zus en gaf die een mooi plekje. En als bij toeval (of niet...) hing hij er een witte vlinder naast. Dat was mooi, maar ook moeilijk. Ze had 'm er zelf in moeten hangen.

En vanmorgen was spannend voor ons, de 20-weken echo. Ik was erg gespannen, maar alles is goed met onze kleine vent :) Ik ben echt opgelucht, maar dat begrijpen jullie wel natuurlijk. Oh zoonlief is gevallen, doei! xx

11. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vlinder wat em ik blij voor je dat alles er goed uitzag moet voor jou extra spannend zijn geweest ook weer. Maar fijn dat je dit nu hebt gehad. Nu genieten!! Mooier kan niet zo voor deze dagen.

Op de rest reageer ik later J. Slaapt dus ga ik snel haar kledingkast opruimen. Kleine maatjes wegleggen niet leuk!! Maar ach ben blij dat ze goed groeit.

Patatje alles goed meid?

12. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo heb gewoon even een hele zak chocotof op en het gevreet van de kerstdagen moet nog beginnen!

Linnie, ik vind dat het moet hoor...Laat die pappa's maar inzien dat we niet de hele dag op onze kont zitten. ik ken genoeg stellen waar de vaders de eerste 1,5 tot 2 jaar nun kind haast nooit in bad of naar bed doen wat dus betekend dat als moeders van huis is, het een groot drama is. Ga van hetw eekend ook maar eens proberen hoe de wijn me smaakt, heb er tot nu toe niet echt behoefte aan gehad. Ben alleen bang dat de trek in een peukkie daarmee ook terug komt!

Denice, wat een heerlijk vooruitzicht om er lekker tussenuit te gaan. hopelijk geeft het jullie wat rust. Heerlijk he iedere morgen die lag op het gezicht van zo'n kleintje. De ontwikkeling van Devi gaat nu echt in grote stappen iedere keer kan hij weer wat meer....Nog even en hij kruipt jullie hele huis door

Gizje, lekker doen hoor wat tijd voor jezelf, lekker winkelen ofzo of wat eten met vriendinnen even Gizjetijd...Komt ook vast wel weer.

Vlinder, poeh die rotecho achter de rug, fijn dat alles goed is!

Patatje en Wuppie alles ok?

Hier was het de afgelopen dagen flinke stres. S had koorts, moest veel spugen en zit nog steeds helemaal vol met slijm. Vooral gister was ik echt over mn toeren (ze is 5 weken nu dus jullie snappen het vast!!) Ik moest me vooral niet druk maken volgens manlief en ouders maar bij iedere hoest en spuugbui schoot ik vol zo zielig. Gelukkig zakte de koorts gisteravond en is het niet meer terug gekomen, wel is ze nog benauwd en geven we haar een zoutopklossing voor de verstopte neus en twijfel ik nog of ik iets voor het hoesten moet geven. ben niet zo van de drankjes en de pilletjes maar als het helpt??? wat zouden jullie doen??

Verder nog steeds de emoties niet onder controle hoor lijkt wel of dit weer een stukje verwerking is ofzo. kan het ook zo moeilijk verwoorden...heb ook weer een heleboel zwangere in mn omgeving die fluitend door de zwangerschap heengaan, jongetje meisje krijgen...Niet dat ik niet zielsveel van dat kleine grietje houd....Maar toch ergens knaagt het toch blijkbaar, misschien toch nog een derde!!!! ;) Hihi

Nou meiden ik wil iedereen toch hele fijne dagen wensen....

13. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Phoe wat is het toch weer moeilijk zo die kerstdagen.

Gizje 3mnd alweer! Ja de laatste keer dat hier de kerstboom stond was ik zwanger van Lano. Zo die slaapt al lekker en op haar eigen kamertje. Dat zie ik hier nog lang niet gebeuren, want Devi komt deze week weer om de 3 uur snachts;) Jongetjes slapen over het algemeen later door, maar ik hou het nog vol.

Vlinder fijn dat de echo goed is! Toeval geloven wij niet meer in toch;) En viel het mee met zoontje?

Sanja wat zielig dat je kleine meisje ziek was/is. Ja snap het helemaal dat je bij die 5 weken even stress hebt, omdat je weet wat er is gebeurd bij Patatje en mij. Ik heb die nacht dat het mis ging in de stress gezeten bij Devi en dacht de hele tijd als hij nu maar niet gaat overgeven. Als ze veel hoest zou ik gewoon een klein beetje hoestdrank geven toch. Ik heb het ook niet zo op pilletjes en drankjes, maar ja als ze er zo'n last van hebben.

Patatje meid hoe is met je? Ik zag dat je een nieuwe foto van je meisje had geplaats. Wat een leuk dekentje! Ik wil je heel veel sterkte wensen deze dagen! Hele dikke knuffel!

Zo kerstavond is aangekomen. Heb een kaarsje branden voor al onze kindjes. Morgen 1e kerstdag de hele familie komt zal wel moeilijk worden want dit wilde we vorig jaar doen, maar omdat Lano er niet meer was hebben we het niet gedaan.

Hele fijne kerstdagen meiden!

14. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Denice; ja dat dekentje, schattig hè :), die hadden ze in een ziekenhuis gemaakt voor d'r. Het is een hydrofile luier met van dat plaktextiel met haar naam erop. We hebben 'm meegeven aan d'r.
    Dit jaar zag ik toch ook wel op tegen de kerst... Hoe is het bij jullie eerste kerst verlopen? En wat gaat Devi hard zeg :).

Sanja; heerlijk zo'n zak chocotof! Geniet ervan ;). En wat zielig voor je kleine meisje... Jeetje, geen idee wat ik zou doen...

Linnie; en hoe was de musical? Hij lijkt me echt super! De kleine meid groeit lekker zo te lezen ;).
    Lijkt me leuk om met z'n allen af te spreken in Blijdorp!

Vlinder; wat fijn dat de echo goed was! Heerlijk gevoel moet dat zijn :). En wat bijzonder van die kerstbal en vlinder! Ach ja, beter laat dan nooit die kerstboom en al zou je 'm niet opzetten, nog niet erg toch ;).

Gizje; hoe is je sollicitatie gegaan? Kan me wel voorstellen dat dat even wennen is om een dagje voor jezelf te plannen in combinatie met je borstvoeding. Ik vind het wel knap dat je al zo lang borstvoeding geeft!

Wuppie; hoe gaat het met je?

Hier is het lekker rustig met de kerstdagen. Zat de afgelopen week niet zo erg lekker in m'n vel, slecht en weinig slapen, snel gestrest en ik maakte me druk om niks :(. Ik denk dat het te maken had met kerst, ik mis m'n kleine meisje ook zo erg... Vanacht goed en lang geslapen (10 uur :$), dus ik hoop op een betere week komende week ;).
    Vandaag komen er vrienden gezellig gourmetten en gister zijn we lekker met z'n tweetjes uit eten geweest :). Voor herhaling vatbaar op eerste kerst!
    Hoe verlopen jullie kerstdagen?

XXX

15. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hai meiden, ik hoop dat jullie ondanks al het verdriet en gemis toch een fijne kerst hebben. Wij zijn vandaag lekker thuis, we zitten zelfs nog in pyjama :D Lekker kerstfilms kijken onder een dekentje met z'n drietjes, heerlijk. En vanavond gaan we gourmetten. Gister met familie lunch en diner gehad, was ook gezellig.

Oh patatje toch, zoveel stress is niet fijn :( en tien uur slapen! Ik hoop dat je er wat van opgeknapt bent? Of ben je er juist nog gaarder van? Idd lekker rustig aan doen deze dagen. Met jullie mooie meisje in jullie hart, maar wat zullen jullie haar missen...

Denice, de eerste kerst met Devi maar de tweede zonder Delano*... Ik hoop dat het toch een beetje gezellig was met de familie? Praten ze al wat meer over Delano*? Ik hoop zo dat mensen juist met kerst even stilstaan bij al onze engeltjes.

Oh Sanja toch, arme S! Ik hoop dat het nu beter gaat? Wat is het toch vreselijk als je kindje ziek is, maar als ze zo klein zijn is het nog veel erger. Ik ben ook niet zo van de pilletjes enzo, maar vaak helpt een paracetamolletje wel om ze te helpen slapen, waardoor ze toch wat sneller aansterken heb ik het idee. En koorts gaat ermee omlaag wat ook belangrijk is. Ik geef dus zelf alleen iets als ik het echt noodzakelijk vind. En verder lekker veel kroelen :)

He word ik weer gestoord, familie is er. Haha altijd als ik iets wil schrijven hier word ik gestoord :cool: Nou ik schrijf later wel verder!

16. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    vlinder: Wat fijn dat de 20wk echo goed is, ik denk hoeveel kindjes er nog mogen komen, elke keer dat er een goede echo is al een opluchting is.
    Lekker zo'n pyjama dagje, had ik ook wel gewild ;)

sanja: Heerlijk toch een keer zo'n zak leeg eten :p
    Kan me heel goed voorstellen dat het flink stress is met zo'n kleintje met koorts en aan het snotteren. Hier is zo ook voor het eerst verkouden en had wat verhoging afgelopen 2 dagen. Zo zielig, ik gebruik ook alleen de zoutoplossing, durf verder niets te geven en zo lang ze niet overstuur raakt dan is het goed te doen. Ik heb met de prikken wel beide keren de allerkleinste zetpil 60mg gegeven omdat ze echt flink last had van de prikken 'savonds en niet te troosten was. Hopelijk knappen beide dames snel op.

denice: Ik had haar ook het liefst nog lekker naast me gehad hoor, vond het helemaal niets de eerste paar dagen. Als ik haar dan terug legde na een nacht voeding dan was is dus klaar wakker terwijl ik normaal nog eerder in slaap viel dan zij, haha.
    Ik sta er nog steeds versteld van dat ze hier zo lang al slaapt achter elkaar, had ook verwacht dat er meer nachtvoedingen zouden zijn. Afgelopen week heeft ze zelfs 3 keer klokje rond gedaan :$ De afgelopen 2 nachten niet hoor toen ze ziekig was.
    Het schijnt ook dat het periodes zijn en dat ze over een poosje weer kunnen gaan spoken snachts. Dus ik zal het nog wel mee maken de slapeloze nachten denk ik. Misschien gaan Devi dan juist lekker wat uurtjes pakken achter elkaar

patatje: Wat balen dat je niet zo lekker in je vel zit de laatste dagen. Hopelijk voel je je snel beter. Wel fijn dat jullie 1ste kerstdag lekker met z'n 2'en zijn geweest en 2e lekker met vrienden. Hier vind ik het altijd nog een beetje een familie verplichting en aangezien de ouders van m'n man gescheiden en beide onregelmatig werken vind ik het altijd een drama ;) Het liefst zou ik lekker beide dagen thuis door brengen of iedereen in 1 keer gehad hebben zodat de rest vrij is, haha.
    De soll is niets geworden, ben te jong, nou ja, onze uk eigenlijk. Die man mag het niet zeggen en de recruiter was ook echt woedend want ik ben een geschikte kandidaat. Er loopt er nog 1, maar dat is een erg gewilde vacature dus heel veel kandidaten.

Hier is de kerst anders gelopen dan we dachten. Mannetje heeft bij de HAP gezeten eerste kerstdag, hij was snotverkouden en had het enorm benauwd (beide astma medicijnen hielpen niet meer), dus kuurtje gekregen om sneller op te knappen. Dus alleen een brunch gedaan met schoonm(L)oeder en scharrel en m'n eigen ouders afgezegd omdat ukkie ook verkouden werd en ik niet 2,5 uur met een ziek kind wilde rijden. Gister zijn m'n ouders dus hier heen gekomen en hebben we gegourmet met schoonvaders erbij, was wel gezellig.

Oud en nieuw zijn we wel lekker met z'n 3tjes hier, misschien komt m'n schoonvader nog een bakkie koffie doen, maar dat is het :)

Verder gaat het lekker hier, alle 3 dus wel flink verkouden en ik ben druk vacatures aan het zoeken. Uk gaat dinsdag voor het eerst een paar uurtjes naar het kdv. Ik ga de dagen die ik heb dus maar voor soll gebruiken. Vind het onzinnig om haar hele dagen te brengen terwijl ik thuis ben. De wachtlijst is er inmiddels niet meer dus we gaan opzeggen en omzetten naar flexibele opvang. Scheelt een hele hoop geld per maand.

17. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Denice heerlijk een paar trekjes, smaakte ze ook of niet? Hopelijk niet al te lekker? Heerlijk dat Devi nu meer zijn stem heeft ontdekt. Gaat het goed op het KDV? Veel plezier in Landal, ga je ook zwemmen daar met Devi? Op dit moment doe ik nog steeds de nachtvoeding en de ochtendvoeding, de rest kolf ik af. Als ik dan niet voldoende heb vul ik dit aan met flesvoeding bevalt me prima eigenlijk.

Gizje he gatver lijkt me ind. moeilijk je meisje in haar eigen kamertje. Om dezelfde reden als jij hebben wij besloten om J. ook vanaf het nieuwe jaar in haar eigen kamer te gaan leggen. Ik vind het ook heerlijk hoor haar naast ons in haar wieg. Maar ja ook zij begint te groot te worden voor die wieg. Ik zal haar ook gaan missen hoor. Gelukkig zit er maar 1 heel dun muurtje tussen ons in. Bizar he dat ze al 3 maanden is tijd gaat zo snel. Ow heerlijk he die voedingen in bed. Wel goed idee om die laatste ook in bed te geven, dat is hier rond 7 uur. Probleem is dat ik dan zelf ook meestal in slaap val, is niet echt gezellig voor mijn man haha. Hoe is je solli gegaan? He gatver jullie allemaal zo ziek hopelijk knappen jullie snel op. Ik begrijp wel dat je niet direct naar de kolfruimte vraagt, ook al is het een verplichting je wilt natuurlijk niet tot last zijn. Ik kijk nog hoe lang ik dit vol ga houden tot nu toe lukt het aardig. Zit op 3 kolf momenten per dag dus is goed te doen. Als ik weer moet werken (over 3 weken) zie ik wel hoe ik het doe.

Sanja hoe was je wijntje? heb je een trekkie genomen of niet? Ow ik ben zo bang iedere keer dat J. ziek wordt kan me goed voorstellen dat je flink in de stress zat hoor. Vooral omdat het ook rond 5 weken was, ik weet echt niet wat ik zou doen. Zou denk ik mijn moeder bellen om advies en de dag daarna de dokter bellen, daar weten ze ook van mijn rugzakje af dus ja.... maar toch blijft erg moeilijk hoe is het nu? Kan me zo goed voorstellen hoe je, je voelt omtrent de zwangeren vrouwen om je heen en dat zij een jongentje krijgen. OOk al heb ik nu weer een meisje dan toch blijft het steken als ik hoor dat vrouwen een meisje krijgen, gek he. MAar goed als ik nu geen meisje zou hebben dan zou het nog meer steken. Dat is echt niet gek hoor dat je, je zo voelt. Wat je zegt misschien toch een derde dan ;). Die emoties hebben denk ik alles te maken met deze dagen denk je niet? Of wat je zegt miss. ind. nog een stukje wat je verdrongen hebt ofzo. Blijft gewoon K&$!!

Patatje mooi zeg dat dekentje! Hoe ben je de dagen doorgekomen? Doet ind. vreselijk pijn he. Ik hoop dat er betere tijden voor je aankomen met je meisje in je hart en altijd om je heen. De musical is erg leuk een aanrader, zit 1 heel zielig liedje in en alle kindjes in de zaal zijn zo schattig. Maar goed dan probeer ik maar aan leuke dingen te denken en niet aan wat ik mis. Gaa het goed met je opleiding en de voorbereiding van je huwelijk??

Vlinder heerlijk zo'n pyama dag klinkt erg gezellig! Volgend jaar allemaal bij jou in pyama :p

Kerstdagen waren hier gezellig, druk en emotioneel. MAar de aanloop er naar toe was voor mij moeilijker dan de dagen zelf. Heb bij E. dr plekje kaarsjes gebrand ook voor jullie kindjes. Vandaag ben ik vogelvoer gaan brengen en toen stond ik weer te janken het ergste is dat ik nu weet wat ik moet missen en dat doet zo'n pijn. Ik stop dat gevoel weg maar het komt steeds terug. Nou ja hopelijk waait het over. MEt oud en nieuw blijven wij ook thuis met zijn 3-en. GAan net als vorig jaar eerst bij E. dr plekje 4 hele grote sterren aansteken rond 6 uur en daarna hier thuis gewoon knus voor de buis hangen en om 00.00 uur steken we wat vuurwerk af voor onze meiden. Hopelijk slaapt J. gewoon door, we zullen zien. Leuk dat jullie blijdorp zien zitten. Zaterdag 3, 10,17, 24 of 31 maart kunnen jullie dan??? en nemen we onze mannen mee? Of willen jullie een andere dag of maand nou hoor het wel. Gizje, Sanja en vlinder vinden jullie het ook leuk of hebben jullie een ander voorstel??

18. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Denice, leuk geweest met de familie? Jullie zijn nu lekker even weg. 't is niet al te best weer maar gelukkig wel droog. Hoop dat jullie lekker genieten!

Patatje dat klinkt als heerlijke dagen, jammer dat het gemis op die dagen dan weer zo naar boven komt. Jullie hadden ook zo'n ander leven moeten hebben nu. Ik hoop echt dat er volgend jaar bij jullie ook een wondertje geboren mag worden.

Vlinder dat klinkt ook als een gezellige kerst. 2de kerst zag er bij ons net zo uit als bij jullie lekker niks.

Hihi Gizje schoonm(L)oeder moest er om lachen maar eigenlijk is het helemaal niet zo leuk 't was leuker als het wel gewoon allemaal normaal zou gaan. Hoe vond M het op het kdv? Alles goed gegaan?

Linnie, wijntje smaakte niet echt. moet zeggen dat we hier in huis ook allemaal nog steeds niet fit zijn en door alle zorgen om de meisjes kon ik er niet echt van genieten.

kerstdagen hier zijn ook gezellig geweest kerstavond bij mn ouders en eerste kerst bij mn schoonfamilie. De meisjes en ik zelf ook zijn nog steeds niet inorde. vannacht weer een bed onder de spuug en dus een zielig hoopje tussenin, slaap je net weer komt de kleine voor de fles. 't is maar goed dat manlief ook vrij is...

kom straks nog even terug heb nog meer te schrijven maar moet nu even door de avondspits heen hier in huis!

19. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Even snel een berichtje

Wat een jaar hebben we achter de rug, vorig jaar was er nog zoveel intens verdriet en wilden we allemaal zo graag weer zwanger worden (behalve Denice, die was al weer zwanger)
    Voor de meeste is een grote wens al weer uitgekomen en er zijn ondertussen al 4 gezonde kindjes geboren en 2 onderweg. Hopelijk kunnen we daar 3 van maken binnenkort (ik hoop het zo voor je patatje).

Dat het een fantastisch 2012 mag worden voor ons allemaal en dat al onze dromen uit mogen komen!

Een hele fijne jaarwisseling allemaal!

Ik ga vanacht sterretjes aansteken voor al onze kindjes die niet bij ons mochten blijven, maar nog zo aanwezig zijn in ons hart.

20. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gizje wat ontzettend mooi gezegd. Tranen in mijn ogen hihi. Emobonk ben ik toch. Ind wat een jaar! Vind het ook nog erg bijzonder dat we allemaal nog contact hebben hier op het forum. Een bewogen jaar vol geluk en helaas ook het verdriet van gemis dat bij ons hoort. Maar toeval bestaat echt niet zoals we allemaal weten. Ons engelkindjes zijn er gewoon voor altijd bij. Een dikke kus voor hun. Vanavond ga ik net als vorig jaar grote sterren afsteken bij het plekje van E. Dit jaar 4 die zien onze kindjes echt niet over het hoofd. Iedereen een hele fijne jaarwisseling en een gelukkig en vruchtbaar 2012.

Deel Deze Pagina