Gizje wat mooi geschreven! Ik hoop voor jouw dat je een leuke baan vindt! Linnie onze engelkindjes zullen er altijd zijn ind! Wij hadden vorig jaar vuurwerk in de vorm van een hart en dit jaar de vorm van 2 harten. Onze kindjes gaan vanavond overal op bezoek De trekjes smaakte niet zo ik moest hoesten. Op het kdv gaat het super goed hij lacht de hele dag, vanaf nu gaat hij 2 dagen ben benieuwd. We hebben niet gezwommen want Devi is vanaf dinsdag ziek geworden helaas. Super toch als je de bv zo kunt blijven geven! Patatje ik hoop voor jouw een heel vruchtbaar 2012! Sanja zijn de meiden alweer iets beter? Hier is het nu raak Devi hoest de longen uit zijn lijf Het was geslaagd 1e kerstdag! Vlinder lekker zo'n pyamadag hebben wij ook wel eens heerlijk! Wuppie alles goed? Jeetje wat gaat de tijd toch snel. Ben blij dat ik jullie heb gevonden, heb echt zoveel steun van jullie gekregen. Kijk uit naar onze 2e ontmoeting in 2012. Ik wens iedereen een fijne jaarwisseling en een geweldig 2012!
Hallo meiden, Ik lees dat jullie elkaar al een lange tijd kennen. Ik was dan ook niet echt van plan om mee te schrijven hier. Wat ik eigenlijk alleen zeggen wil is dat het mij oplucht om te zien dat sommigen van jullie weer opnieuw een kindje gekregen hebben. Wat fijn. Het geeft mij een beetje hoop.
Fijn dat onze ervaringen je een beetje hoop geven meid. Ik heb het verhaal van Fay* gelezen en de tranen liepen weer over mijn wangen. Wat verdrietig dat ze niet kon blijven. Maar ook gefeliciteerd met jullie dochter, ze heeft van jullie immers trotse ouders gemaakt! We schrijven idd al een tijdje samen hier, maar ik kwam er ook pas halverwege ingerold hoor en voel me hier thuis. Dus wat mij betreft schrijf je mee en ik hoop dat je hier steun en herkenning zal vinden.
Ten eerste allemaal een heel mooi, liefdevol jaar gewenst, met hopelijk een stel gezonde baby's en onze engeltjes altijd in onze harten. Denice, klinkt mooi die harten. En soms heb ik ook zo'n trek in een sigaretje. Maar als ik dan een heis neem (niet nu ik zwanger ben hoor) dan vind ik dat zo vies! En ik ben ook blij dat ik jullie ontmoet heb. Linnie en ik krijg van jou weer tranen in m'n ogen Ja, ze horen er altijd bij... De dood heeft ons veel afgenomen, maar feit blijft dat ze ook daar onze kinderen blijven. Daar kan zelfs de rottige dood niets aan veranderen. Gizje, jij ook al zulke mooie woorden en wensen. ben het helemaal met je eens! Sanja, gaat het beter met je meisjes? Ik hoop van wel! is zo zielig als zo;n kleintje ziek is En voor jezelf is het ook pittig. Ik denk vaak: ga nou slapen, dan ben je veel sneller beter! maar nee, hij gaat hele nachten liggen huilen als hij ziek is. Zielig, maar zooo vermoeiend. Patatje, hoe gaat het? En Wuppie, hoe is het met jou? Oh wat betreft de nieuwe meet. Ik vind blijdorp een super idee! Maar ik vrees dat ik in maart nog minder mobiel ben dan nu Sowieso zijn verre afstanden me nu al teveel (en dan te bedenken dat ik deze maand nog naar zuid afrika moet boehoe) tenzij ik in de rolstoel ga en dat vind ik een beetje moeilijk. Jullie moeten gewoon gaan hoor, dan zie ik jullie wel bij het volgende kraambezoek Nou meiden, het nieuwe jaar. Ik heb het gevoel achter te lopen, is het echt al januari?! Komt het door het weer misschien? Ik heb sowieso het idee veel te missen, lig veel op de bank en val steeds in slaap (met peuter die op mijn hoofd bonkt met zijn zandkasteel, die niet echt van zand is zoals hij volhoudt maar van keihard plastic ) Gister was een goede dag, had bijna geen last van m'n bekken en ook niet misselijk. vandaag is het weer bal. Doe dan toch teveel op zo'n dag dat ik me goed voel en moet vandaag weer boeten. Maar de kleine jongen schopt en beweegt zoveel, dat ik steeds aan het glunderen ben. En steeds mijn man roep: kom voelen, hij schopt, snel, snel! En als hij dan voelt, stopt ie met bewegen. Apekop
Sanja hoe is het nu met de meiden en de rest van het gezin? Zie je een combi kraambezoek ook zitten of heb je liever dat we gewoon gezellig bij je thuis komen? Of dat we bij Gizje of bij mij langs gaan?? Denice dat moet rust geven dat Devi het zo naar zijn zin heeft. Jammer dat je niet hebt kunnen zwemmen. Beter hoor dat die trekjes niet smaakte zou zonde zijn om er weer aan te beginnen maar ja het is ook wel weer lekker als je eenmaal door die eerste vieze trekjes heen bent. Ik zelf heb altijd trek (na 2 en half jaar roken) bij ieder wijntje. Maar goed ik wil niet weer verslaafd raken. Mooi zeg dat vuurwerk, is het net zo mooi bij het afsteken geweest? Enne we hebben aan jou ook heeeeel veel steun hoor, ben ook blij dat we elkaar hebben. Helaas begrijpen we elkaar als geen ander. Grijpt Devi al naar speeltjes??? Aloe he meid wat rot dat je, je hier moet melden. Gefeliciteerd met de geboorte van jullie tweede kindje en helaas ook gecondoleerd. Je bent echt van harte welkom hier om mee te schrijven geen enkel probleem hoor. Fijn dat we je wat steun kunnen bieden. Snap zo goed hoe je, je voelt. Ben dus net bevallen van ons tweede wondertje. Ik dacht te zien dat je al best weer snel zwanger bent geworden?? Nou fijn zeg maar dat geeft ook een hoop dubbele gevoelens of valt het mee? ik zelf ben augustus 2010 bevallen van onze dochter die ik 2 dagen later los heb moeten laten. Februari 2011 was ik gelukkig weer zwanger al duurde het voor mij al heel erg lang, maar achteraf zie ik in dat het toch ook best snel was. De zwangerschap heb ik heel beschermend geleefd. Zo heb ik onbewust en achteraf gezien een hoop mensen op afstand gehouden omdat ik mezelf groot wilde houden. Ik heb echt wel genoten maar ik was natuurlijk ook wel angstig. Na iedere echo was ik weer opgelucht gelukkig mocht ik bij de gyn komen wanneer ik wilde kan jij dat ook? Heb je extra steun van je verloskundige of gyn? DAt heeft mij er doorheen geholpen namelijk. Toen ik ons kindje ging voelen was ik wat meer opgelucht maar ja doordat ik nu weet wat er allemaal kan gebeuren was ik ook erg dubbel aan het denken. Zo zei ik tegen iedereen ''mocht het kindje levend geboren worden dan..... dit was puur zelfbescherming. Ik kocht geen spulletjes omdat ik eerst wilde zien voordat ik het kon geloven dat er echt een kindje kwam. Het kraampakket heb ik ingepakt gelaten en in de kast gestopt ik moest maar zien of ik het echt kon gebruiken. Misschien heb je hier niets aan maar misschien ook wel. Iedereen kan wel zeggen wat je moet doen en hoe je het moet doen. MAar ondertussen loop jij toch met je gevoelens en gedachten. Moeilijk hoor maar wat mij hielp waren de extra controles maar ook iedere beweging van ons kindje en ook hield ik mezelf iedere keer voor dat er meer levende kindjes geboren worden en dat er meer gezonde kindjes geboren worden. De kans is zo enorm groot dat het ''gewoon'' goed gaat. Maar zoals je ziet hebben we nu ind. bijna allemaal alweer een levend en gezond kindje. We hebben 1x het lot uit de verkeerde loterij gewonnen de kans dat dit nog een keer gebeurd is erg klein. Nou heel verhaal ik hoop dat je er wat aan hebt en dat ik je niet onnodig rot heb laten voelen ofzo, anders moet je het gewoon zeggen. Dikke knuffel. Ow wat fijn dat je weer zwanger bent, dat is ook al een wonder en niet voor niets. Mooie naam trouwens Fay. Vlinder Tja ind. jij loopt in maart natuurlijk best hoog zwanger alweer. Heerlijk ''probleem'' toch hihi. Nou dan meeten we je jou lekker op het volgende kraambezoek hopelijk in de tuin of heb je die niet? We zouden ook bij mij thuis af kunnen spreken hoor geen probleem, alleen kan ik dus niet van zulke lekkere cakjes maken als die Denice heeft gemaakt . Hahaha moet wel lachen hoor om je zandkasteel, zie het helemaal voor me. Rot zeg dat je, je zo voelt dat is niet fijn en lijkt me best zwaar. Ja waarom doen die kleintjes dat toch altijd he stoppen met schoppen als papa komt. Zo stop J. nu met lachen als ik de camera pak net zoiets. Zo nog anderhalve week en dan moet ik weer werken bah! Aan de eene kant ben ik wel weer toe aan een normaal ritme en dagbesteding. Het is maar 3 dagen maar ow wat zal ik mijn meisje missen. De eerste twee weken vangt mijn man de dagen op die ik werk. Zo kan ik er rustig aan wennen. Daarna staan de oma's met smart klaar. Ach dat is wel erg lief. J. is dan 4 maanden en dat geeft mij rust. J. moest gisteren weer voor de controle van haar niertje de uitslag krijg ik volgende week. Maar op het echo scherm zag ik dat de verwijding niet erger is geworden dus wat mij betreft een goed teken. HAndig dat ik nu zelfs die echo's kan lezen hahaha mag ook wel na zoveel echo's te hebben gehad. Ik heb besloten de bv af te bouwen en daar ben ik nu mee bezig. Met mijn werk is het niet handig. Zo moet ik natuurlijk langs bij klanten en kolven onderweg of bij een klant zie ik niet zitten. Ook ben ik bang dat ik dan doorlek nou zit ik daar lekker charmant bij mijn klant hahaha. Daarnaast is het ook een hoop werk om te kolven en te voeden. MAar ik hoop de vroege ochtend voeding er in te kunnen houden want die is zo fijn. Al met al ben ik trots op het feit dat ik 3 bijna 4 maanden borstvoeding heb gegeven. Het was een flinke battle maar ik heb het wel gedaan. Meiden ik ga lekker slapen. Fijne avond! Owja laten jullie even weten welke datum in maart of april jullie kunnen en of jullie het zien zitten. Vooral Sanja en Gizja omdat het ook jullie kraambezoek is natuurlijk. We kunnen ook ergens in een kindvriendelijk restaurant brunchen ofzo. Nou ik hoor het wel.
Oh getsie verkeerde knop hele lap tekst weg...Grrr. dan maar even kort. Aloe, ook namens mij welkom hier en meeschrijven is gezellig toch? het doet mij iig goed om te lezen dat er andere zijn die steun en hoop vinden bij het lezen van andermans ervaringen. En dan even over onze date. Ik vind Blijdorp best ok hoor maar zie ook wel wat beren op de weg. Kindjes zijn natuurlijk nog best klein dus hebben er niks aan, B rent en vliegt overal heen en wil wel weer alles zien. Ik weet dus niet of ik er dan wel aantoe kom om jullie kindjes te bewonderen en om lekker te kletsen enne... verder zijn we ook afhankelijk van het weer. Ben dus meer voor thuis of idd ergens wat eten ofzo, maar heb voor een geschikte plek dan weer geen idee?? kan B natuurlijk ook thuislaten.... Nou misschien vanavond nog wat tijd, lees energie om op jullie te reageren.
Allemaal de beste wensen voor 2012!! Denice: De tijd gaat echt hard idd. Als je bedenkt dat Devi ook alweer bijna 6 maanden is, gaat echt snel allemaal. vlinder: haha, zie het al helemaal voor me dat zandkasteel, tok tok. Heel veel plezier alvast in zuid afrika, je gaat voor een bruiloft toch? linnie: Over een dikke week al weer werken, wat gaat de tijd hard. Kan me goed voorstellen dat je er moeite mee hebt, maar er ook aan toe bent. Dat heb ik hier ook hoor. Vind het heerlijk zo thuis met de uk, maar het wordt een erg klein wereldje zo aangezien m'n familie ook niet in de buurt woont en vrienden ooik verspreid over het land zitten. Ben wel toe aan een nieuwe baan. Kan me voorstellen dat het kolven niet handig is voor je werk, wees trots op hoe lang je het wel hebt kunnen geven Hopelijk is de uitslag goed van de niertjes. Oh ja, het maakt mij niet uit waar en wanneer we ergens afspreken. Maar ergens zitten is misschien wel handiger met een paar ukkies zodat we kunnen kletsen zoals sanja zegt. sanja: Volgens mij heb je het lekker druk, geniet er van! Dinsdag is onze uk voor het eerst een paar uurtjes naar het kdv geweest, zodat ik wat soll brieven heb kunnen maken en even naar de kapper geweest (was erg hard nodig,haha). Ze heeft het grootste deel geslapen, dus geen idee wat ze ervan vond. Was minder moeilijk dan ik dacht, mannetje had het er moeilijker mee. Ik vind het eigenlijk makkelijker dan het idee dat opa of oma oppast, best erg he.
Bijna weer werken, Linnie. Lijkt me idd ook heel dubbel. Aan de ene kant lekker natuurlijk, weer even jezelf zijn en andere kant ook moeilijk om je mooie meisje even los te laten. En kolven zla idd lastig zijn. Maar hey, je hebt een mooie tijd borstvoeding mogen geven, super! Oh Sanja, da's zo frustrerend. Ik type ook wel eens een hele lap, ben er veel tijd aan kwijt en dan ineens is alles weg grrr Ik vind ergens eten of bij iemand thuis een goed idee. Moet alleen even kijken wanneer ik kan. Manlief gaat namelijk in mei 2 weken naar Griekenland voor studiereis. Maar weet nog niet precies wanneer. Dus wacht vooral niet op mij met iets plannen. Ik zie dan wel of ik erbij kan zijn of niet (hoop van wel!) Gizje, lekker even rustig naar de kapper. Ik had het vorige week ook hard nodig haha Fijn dat je kleine meisje het zo goed deed op het kdv! Ik duim met je mee dat de sollicitaties een mooie baan opleveren. We vertrekken pas over een paar weken naar Zuid Afrika hoor. Maar eerst even afrijden volgende week donderdag, wahwah Vind het doodeng en voel een hoop druk om in 1 keer te slagen. Want daarna natuurlijk de vakantie en dan gaan er zo weer twee maanden overheen voor je weer af kunt rijden en ik vrees dat ik dan al niet meer achter het stuur pas En ik zou graag m'n papiertje hebben voor de bevalling, is heel wat praktischer.
Hey meiden, de beste wensen voor 2012! Ik ben ook zo blij met jullie . Heerlijk om met jullie te kletsen en elkaar door alle fases van verwerking en geluk te babbelen . Aloe; wat verdrietig dat ook jij dit mee moet maken... Gefeliciteerd en ook gecondoleerd... Ook ik heb 2 jaar geleden mijn dochter verloren. Ze was met 29 weken geboren en kreeg complicaties aan haar darmen, na 5 weken moesten we haar laten gaan... Nu al weer 19 maanden bezig voor een brusje, maar helaas werkt mijn lichaam niet helemaal mee. Pas geopereerd aan mijn eileiders, dus nu weer in de trein naar zwangerschapsland . Als je zin hebt klets je toch gezellig mee! Ik rolde er ook halverwege in en voel me ook helemaal thuis . Maar als je alleen mee wil lezen is dat natuurlijk ook prima! Fijn om te horen dat je steun hebt aan het meelezen . Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens! Hoe voel je je? Linnie; wow! Al weer werken... Dat gaat snel zeg! Knap hoor van de borstvoeding! In al het medische gedoe worden we wel gedreven hè... Wat de echo betreft wel fijn misschien, dan weet je alvast dat het goed is met 'r niertjes. Vlinder; jeetje wat vervelend dat je van die ups en downs hebt... Ow en naar Zuid-Afrika, gaan je daar op vakantie? Ik wil mee . Gizje; weer een nieuwe fase voor jou! Dat herken ik wel hoor van kdv's en opa's en oma's... Er zijn best wat ouders die dat hebben weet ik uit ervaring. Lekker even wat tijd voor jezelf! Denice; is Devi inmiddels al beter? Zielig als tie zo hoest... Kunnen je weer lekker gaan zwemmen als hij beter is. Fijn dat jullie eerste kerst zo goed was! Wuppie; hoe is het met je? Hoeveel weken ben je nou al weer? Rond de 16 toch? Sanja; Ik vind het ook gezellig om bij iemand thuis te komen hoor of idd ergens brunchen, zullen we anders ff een datumprikker opzetten? Als jullie me je e-mail adres even mailen dan zal ik 'm rondsturen. Gister het leuke nieuws gekregen dat m'n zusje in verwachting is van een zoontje! Dus ik krijg een neefje . Verder echt mega druk met school, over 3 weken moet er van alles ingeleverd worden van verslagen enzo... Maar daarna is het als het goed is even rustig . Kan ik me weer op de bruiloft storten . As maandag naar de gyn, ben benieuwd wat er allemaal nog gaat en moet gebeuren voor een zwangerschap... Hoop niet te veel poes pas, maar wat moet dat moet .
Patatje maandag naar de gyn, best spannend weer hoop zo dat het er allemaal goed uitziet. Vlinder, is het de eerste keer dat je af moet rijden? Proberen niet al te zenuwachtig te zijn hoor..'t is idd balen die tekst weg. het duurt bij mij ook altijd klang hoor zoeken naar de juiste woorden, even terug lezen... Gizje, heb het idd echt superdruk. Al die rare dagen mn aandacht die ik wil verdelen over de meisjes en al ik dan 's avonds op de bank plof heb ik zo weinig puf meer vandaar dat het van mijn kant wat stiller is. lekker even tijd voor jezelf he? ben ook hard toe aan een bezoekje aan de kapper maar weet nog nioet wanneer dat er van gaat komen. Denice, S. is nog steeds erg aan het hoesten. Zo sneu. Daardoor slaapt en drinkt ze ook niet echt lekker, blijft een beetje tobben. Linnie, heb het ook hoor die trek in een peukkie. Vooral nu ik zwaar op rantsoen ben. lijkt mij ook een tikkie genant zo,n natte plek Kan weer mn verhaal niet afmaken meisje meld zich al voor t flesje, ga ff lekker knuffelen want heb haar de hele dag bijna niet gezien had een vriendinnendagje en dat was ook wel weer eens leuk. lekker de stad in en hapje gegeten.
Aloe fijn dat je wat hoop uit onze ervaringen kan halen. Nog gefeliciteerd met je zwangerschap! Schrijf gerust of lees gerust mee! Vlinder minder dat je zo'n last hebt, maar dat getrappel maakt alles weer goed. Ik zal heel hard voor je duimen donderdag! Linnie de trek in een siegaretje neemt steeds meer toe nu het minder op mijn werk gaat. Ik heb 15jaar gerookt Het vuurwerk was super mooi we hebben het iets eerder afgestoken gelukkig heeft Devi overal doorheen geslapen. Devi pakt al een tijdje speeltjes en stopt alles in zijn mond Ja werken hoort erbij 3dg is precies goed. Fijn dat de echo goed ging hoe is de uitslag? 4 maanden bv is echt super toch! Sanja vind ergens lunchen of bij iemand thuis ook goed hoor. Balen dat S nog hoest. Hier gaat het weer beter gelukkig. Als Devi naar het kdv gaat dan zien we hem ook bijna niet, want hij zo moe als thuis zijn dat hij gelijk naar bed gaat. Gizje ja vrijdag is hij alweer een half jaar Ik moet ook nodig naar de kapper ben al een jaar niet geweest. Fijn dat het op kdv goed ging. Ik vind het ook fijner dan mijn schoonouders. Patatje hoe was het bij de gyn? Devi is iets beter gelukkig. Vorige week was ik ook ziek bah. Devi vind rijstebloem niet lekker van het weekend gaan we beginnen met fruit en groente ben benieuwd. Verder gaat het goed met ons Devi lacht nog steeds en heeft een hele leuke schaterlach. Ik ben ook op zoek naar een andere baan, ben toe aan een nieuwe uitdaging.
Gizje wat goed dat de wen dag is mee gevallen. Is een grote stap. Misschien wel waar ja wat je zegt over oma´s en kdv. Ach ik zal er ook aan moeten gaan geloven met de oma´s. Heb in ieder geval al een boekje voor geschreven met tips en tricks dat geeft mij rust. Verder is het maar drie dagen waarvan er 2 bij mijn eigen moeder en dat is een stuk makkelijker. Hoest met de solli´s al een uitnodiging? Hoest met jullie meisje als het gaat om pakken? J. lijkt daar helemaal nog niet mee bezig te zijn. Wel probeert ze alle mogelijken woorden en klanken uit. Vlinder spannend afrijden heeeeel veel succes. Probeer een klik te krijgen met de examinator dat heeft mij ook geholpen. Ik werd relaxter en de gun factor van de examinator was ook groter . Zou fijn zijn als je, je papiertje haalt voordat je kleintje er is. Patatje hoe was het bij de Gyn??? Lukt het je goed met je opleiding of valt het zwaar? De bruiloft komt nu wel heel dichtbij he. Leuk een neefje. Denk dat het voor je zus ook wel extra spannend is nu na alles wat er bij jullie is gebeurd of valt het mee? Denice spannend een nieuwe baan. Volgens mij heb je aardig lang gewerkt toch waar je nu werkt? Wat zoek je voor een baan? Fijn dat ook Devi er doorheen heeft geslapen dat scheelt weer. Ja ook ik heb ong. 15 jaar gerookt ik blijf er vanaf want wil echt niet meer verslaafd raken. Leuk dat Devi zo'n actieve baby is heerlijk!! Spannend zijn eerste hapje. Ga je deze zelf maken of uit een potje? IK heb nu net namelijk die stomer/blender van philips aangeschaft zodat ik zelf hapjes kan maken. Lijkt of J. al eerder aan hapjes toe is. Denk dat ik vanaf 4 maanden een poging ga wagen. De uitslag van de echo is binnen. Er is niets veranderd, nu gaat de arts de resultaten voor de zekerheid doorsturen naar het sofia kinderziekenhuis om te voorkomen dat we later zeggen ''hadden we maar'' nou prima. DAt het hetzelfde is gebleven is wel een goed teken. Ik vroeg wat het doemscenario zou zijn als de arts uit het Sofia zou bellen. Dit zou kunnen betekenen dat er alsnog een nierscan moet komen. IK heb besloten als dit zo is dat ik dit in het Sofia laat doen. Dit geeft mij meer rust. Hier zijn ze toch meer gewend aan het behandelen van kinderen en dan zit ik direct bij de juist arts. Verder geniet ik van de laatste verlof dagen. Maar ik realiseer me ook dat het maar 3 dagen is. Met J. gaat het erg goed ze weegt nu 5700 gram en is 59 cm. Ze loopt qua gewicht op het gemiddelde lijntje en qua lengte loopt ze er iets boven. Ze lacht steeds meer. Op dit moment heeft ze wel de fase dat ze vecht tegen haar slaap. Ik hoop maar dat dit een fase is . Fijne avond. Owja ons uitje. We kunnen het ook gewoon bij iemand thuis doen. Hier zou kunnen hoor, zou buiten de MAC geen plek weten om makkelijk af te spreken met baby's.
Hallo meiden, Bedankt voor jullie reacties. Het is idd prettig om anderen te lezen die hetzelfde meegemaakt hebben. Ondanks dat je het niemand toewenst. Ook er prettig om te lezen hoe jullie de volgende zwangerschap beleefd hebben. Ik begrijp ook helemaal wat Linnie bedoeld? Ik durf ook echt nog niet naar babydingetjes te kijken en de babybladen die ik krijg durf ik niet goed te lezen. Wil ik ook niet trouwens want het maakt mij een beetje boos, dat roze gedoe allemaal. Slaat nergens op natuurlijk maar goed.
Patatje hoe was het bij de gyn, hopelijk goed nieuws. Zou leuk zijn om het nieuwe jaar mee te beginnen. Denice, jeetje wat gaat de tijd hard zeg. Een half jaar alweer, groot zijn ze dan alweer he? Leuk om hem binnenkort weer eens te zien. Gizje, ik vond/vind het kdv ook nog steeds makkelijker hoor. Ben heel blij dat de oma's oppassen maar t geeft ook wel gedoe. Iedereen weet het beter, zou je nou niet zo of zo doen. pff om gek van te worden soms Linnie, komt vast allemaal goed met de niertjes. Mocht er al iets zijn is het prima te behandelen toch? Mooi voornemen hoor om de maaltijden zelf te maken. b kreeg 9 van de 10 keer een potje en at al snel gewoon met de pot mee beetje prakken en hup... voordeel van een potje vond ik dat alles er in zit tenminste dat zeggen ze aloe, ik had hetzelfde hoor. Wij hadden tot een dag voor mn bevalling nog geen beschuit met muisjes en versierseltjes in huis, alles wat voor een meisje was hadden we weggegooid toen we hoorden dat we een zoon zouden krijgen. Zoals je misschien gelezen hebt imoest ik met 24 weken bevallen door hellp en pe. Ook hier dus niet echt voluit kunnen genieten van een volgende zwangerschap, maar zoals Gizje zo mooi schreef ook dit kindje verdient het wel. En vlinder???? geslaagd?? Zo heb me gisteren af laten matten door een personal trainer op de sportschool (kadootje van mn ouders) Nou nooit doen kan niet meer lopen zitten of wat dan ook echt niet meer normaal. Verder hoest S nog steeds heel naar maar het wordt gelukkig wat minder. Lijkt ook of ze 's nachts iets langer gaat slapen, hopelijk blijft dit zo want ik ben met de korte nachtjes wel klaar. door de weeks is het wachten op de laatste voeding zo tussen 10 en 11 dan rond 3 uur er uit en dan om half 7, 7 uur voor de oudste. In het weekend neemt manlief wel heea over en kan ik een beetje bijslapen.
Wat leuk dat je tante wordt van een ventje, patatje! En hoe was het bij de gyn?? Sanja, oei een personal trainer! Moet er niet aan denken haha. Ga je nog een keer of vond je het wel genoeg zo? Aloe, herkenbaar hoor. Ik vind het ook best vervelend om al die blije verhalen te lezen. Nou niet zozeer blije verhalen, maar wel die naïeve verhalen. Of als ik lees over de 'magische 12-weken grens' bwuh. Linnie, is rapley niks voor jullie? Hier kreeg zoonlief vanaf 6 maanden een worteltje, stukje broccoli of komkommer in zijn handen en dat was me een pret! En lekker makkelijk voor ons, konden wij ook rustig eten. Nu eet hij alweer een jaar met bestek en lust hij eigenlijk alles. Gaan we met deze kleine zeker weer doen, zo leuk! Ik hoop dat de echo de volgende keer helemaal goed is. Denice, vervelend dat het op je huidige werk niet lekker loopt. Spannend een nieuwe baan zoeken, hopelijk kom je snel een leuke baan tegen. En roken pfff. Ik heb ook lang gerookt en heb er soms ook trek in. Maar als je dan een hijsje neemt is dat zo goor. Gelukkig word ik er nu vooral misselijk van, dat scheelt weer. Oh en ja, ik ben geslaagd! Pfoeh hey, dat is weer achter de rug. Was leuke examinator en er was ook wel een klik, maar reed ook gewoon goed Wel een beetje roekeloos af en toe (ik gooi het op hormonen ) maar ik deed het verder keurig dus yay! Verder wel een beetje ingekakt vanmiddag want drukke, emotionele week gehad. Mijn vader heeft vrijdag een hartinfarct gehad en gelukkig is er heel snel gehandeld en was hij 3 uur later gedotterd en wel. Maar poeh hey, we zijn ons rot geschrokken. En nu mag hij niet mee vliegen naar Zuid Afrika (mijn ouders zijn ook uitgenodigd voor de bruiloft van schoonzus) dus mijn ouders kunnen nu helaas niet mee. Had het hen juist zo gegund na alle ellende die er al geweest is in de familie de laatste tijd Maar hij knapt goed op, al is hij nog wel heel erg moe en mag hij voorlopig ook niks. En mijn chiropractor kan niks meer voor me doen. Ben nu 4 keer geweest en geen enkele verbetering. Fysio geprobeerd en dat helpt wel iets, maar de pijn verplaatst zich steeds. De fysio heeft er een hard hoofd in en zei dat het (de bekkeninstabiliteit) ernstig was en dat ik maar alvast een rolstoel moest gaan regelen voor in elk geval de reis. Voor nu red ik me redelijk met krukken (lees: ik kan dan 50 meter lopen en moet dan weer plat, schiet niet op dus) maar wie weet ga ik me beter voelen als de rolstoel er is. En toch, de reacties die je dan krijgt van mensen. Iedereen staart naar je, vliegt voor je opzij, lacht naar je of je een of andere gek bent (ervaring van toen ik eerder in rolstoel zat met de zwangerschap van zoonlief). Onwijs irritant Maar ja, ik word ook gek van de hele dag binnen zitten...
Vlinder; jeetje wat schrikken zeg van je vader... Gefeliciteerd met je rijbewijs! En balen van de chiropractor... Wat een heftige week heb jij gehad zeg, van de ene emotie in de andere... Ik hoop dat het deze week wat rustiger is voor je, fijn dat je pa in ieder geval opknapt en dat je dat "ding" in de pocket hebt! Sanja; wat leuk een personal trainer! Ga je vaker? Spierpijn vind ik altijd lekker , het idee dat je wat gedaan hebt . Wat fijn dat de kleine meid wat langer gaat slapen! Nu hopen dat ze snel van dat hoestje af is... Aloe; ik ben nog niet zwanger, maar ik ervaar het ook al wel een beetje. Bij bevallingen en 20 weken echo's denk ik bijvoorbeeld alleen maar "is 't gezond, is 't gezond?". Terwijl velen liever willen weten wat het geslacht is... Linnie; jeetje nog maar een paar dagen, wat gaat dat snel . Jouw meisje groeit ook als kool zeg, goed hoor . Mijn zusje is inderdaad nogal bezorgd nu, ze heeft blaasontsteking en verloor daardoor vocht. Meteen naar de huisarts die erachter kwam dat ze een lichte blaasontsteking heeft, dus geen medicatie. Wel moet ze even rust houden. Ze was meteen in de stress en ging de volgende dag toch ook maar naar de VK om te kijken of het toch geen vruchtwater was. Maar dat was het niet gelukkig. Ik denk dat ze (onbewust misschien) best wel last van heeft van het gebeuren met ons poppie, ze is ook niet zo vrolijk. Heb haar nog niet zien lachen sinds ze zwanger is. Ze zit ook midden in een verhuizing terwijl ze eigenlijk lekker moet rusten tussendoor. Gelukkig hebben ze veel hulp. Denice; wat heerlijk lijkt me dat als Devi zo schaterlacht! En al weer een half jaar . Fijn dat ie wat beter is en balen dat je ook ziek was . Spannend een nieuwe baan! Is er wat in de aanbieding? Wuppie; hoe is het met je? Ik heb volgens mij van iedereen de e-mail adressen, behalve van Gizje, Wuppie en Vlinder. Maar Gizje kan eigenlijk altijd, Wuppie? en Vlinder ziet het niet zo zitten voor de bevalling toch? Dus dan zal ik snel de datum prikker rond sturen! Wuppie zullen we jou laten weten welke datum het is geworden, zodat je kan kijken of je ook wilt komen? Bij de gyn was het goed, hij zei dat niets meer een zwangerschap in de weg staat, behalve een missende eisprong. En dat ik nu eigenlijk zelfs een hele goeie kans heb, omdat we al een zwangerschap gehad hebben. Dus de komende 6 maanden mag ik aan de medicatie voor de eisrpong. Ben ik na die 6 maanden nog niet zwanger dan gaan we over op ingewikkeldere methoden. Vandaag moesten we een potje zwemmers wegbrengen , die worden voor de zekerheid ook ff gecheckt. Maandag de uitslag... Wat school betreft is het nu echt mega druk , maar gek genoeg vind het nog leuk ook . Ik krijg er een soort kick van als ik weer iets op tijd af heb gekregen . Over 2 weken is de drukte even voorbij en dan is het weer tijd voor de voorbereidingen voor de bruiloft. XXX
Sow, daar ben ik ook weer eens vlinder: Gefeliciteerd met je rijbewijs!!! Is denk ik wel handig met 2 ukkies straks als er eens wat is. Wat is dat schrikken met je vader zeg, m'n moeder is ook aan het kwakkelen met d'r hart en heeft al 2 keer op de hartbewaking gelegen afgelopen jaar. Dan merk je toch dat ze ouder worden. En wat balen van je bekken, wel handig dan dat je nu je rijbewijs hebt of niet? Dan kan je net even wat verder zonder veel te lopen. Anders zit je zo aan huis gekluistert. patatje: Fijn dat allles goed was bij de gyn, hopelijk slaan de medicijnen snel aan. Lekker hoor dat je het zo naar je zin hebt met je opeleiding, dan ga je er toch wat makkelijker doorheen. Het is toch best zwaar werken en leren en een sociaal leven. Lekker hoor om straks even met je bruiloft bezig te zijn! sanja: Ben blij om te horen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt met opa's en oma's. Dacht echt dat het aan mij lag, haha. Wat een orgineel kado van je ouders Was van de week begonnen met de crosstrainer, maar heb er pas 2 keer opgestaan, morgen ochtend maar weer. Denice: Devi al weer 6 maanden vandaag, het gaat echt hard, nog een weekje en onze uk is 4 maanden. Wat jammer dat hij rijstebloem niets vind, maar je mag idd beginnen met groente en fruit, ik kijk er ook naar uit hoor. Wacht hier ook tot 6mnd. Is het zo erg op je werk dat je wat anders wilt? Of gewoon toe aan wat nieuws? linnie: Ze is hier al behoorlijk aan het pakken/grijpen, leuk hoor. Is ook nog niet zo heel lang hoor. Het rollen zijn we aan het oefenen, met een vinger van ons lukt het d'r om te rollen, maar alleen kan ze het nog net niet. Ben benieuwd hoor. Qua klanken is ze hier ook lekker bezig, nu zijn het de hoge tonen Wordt net als d'r moeder een hoge sopraan, haha. Spannend hoor weer aan het werk, fijn dat je eigen moeder de meeste dagen doet, is altijd makkelijker dan schoonmoeder denk ik. Nou, het is komkommer tijd met vacatures. Lopen nog een paar dingen, hopelijk komt er iig een gesprek uit. Uk is nu 3 keer naarf het kdv geweest voor een paar uurtjes. Ik vind het zo geweldig dat als ze me ziet, ze helemaal gaat stralen, echt heerlijk, ik smelt dan helemaal vanbinnen
Linnie ik werk er bijna 4jaar. Zoek een baan als administrateur dat ben ik nu ook. Heb er al een aantal lopen ook in Duiven en hoop dat ik daar een gesprek krijg. Ik probeer alles zelf te maken. Vanmiddag gaan we beginnen wortel ben benieuwd. Wat goed dat ze een second opinion (schrijf je dat zo?) laten doe in het sofia. Sanja ben ook heel benieuwd naar alle meiden. Grappig in het weekend gaat Ivo 'sochtend met Devi naar beneden zodat ik wat langer kan blijven liggen. Want Devi komt nog steeds 1a2 keer s'nachts. Vlinder GEFELICITEERD! Knap hoor in 1x! Das schrikken van je vader, jammer dat hij niet mee kan. Hopelijk keerd de rust weer een beetje terug. Kan jouw het schelen wat een ander van denkt/vind als jij daarmee overal komt goed toch. Patatje heb nu nog 2 sollicitaties lopen en al 3 afwijzingen gehad helaas. Fijn dat alles er goed uit ziet. Hopelijk slaan de medicijnen aan! Gizje ik ben toe aan een nieuwe uitdaging. Fijn dat het op het kdv verblijf goed gaat en ind ik word ook helemaal wamr van binnen als ik Devi ophaal bij het kdv. Vandaag voor het eerst wortel proberen ben benieuwd.
Aloe hahaha lijkt wel of ik mijzelf hoor praten. Ik had ook zo'n vreselijke hekel aan die bladen. Dan lees je ''nou mijn bevalling was zo zwaar'' dan denk ik nou wees nou maar blij dat je, je kindje levend en gezond in je armen hebt. PFf werd daar ook zo boos om. Of dat gemeut over spullen pff lekker belangrijk eerst maar eens zien of het kindje het uberhaupt wel aan kan. Ja ik herken het echt. De ''blije'' doos ook zoiets. Een doos vol troep!!! Ik had echt bij alles eerst zien en dan geloven. Dat was mijn zelfbescherming. Nu J. er is geniet ik ook gelukkig weer van de Roze gedoe hhaha. Kadootjes die ik kreeg pakte ik niet uit. Ik had dus echt een hele grote stapel kadootjes uit te pakken toen ik was bevallen. Soms maakte ik ze wel open maar meestal zei ik, ik maak het pas open als het kindje er is. Ja joh dit heeft allemaal met pijn te maken. Hoe verloopt je zwangerschap nu eigenlijk gaat het goed? Sanja ja met haar niertje komt het vast goed. Het is inderdaad goed te behandelen en puur preventief. Ja potje zal hier ook weleens te voorschijn worden gehaald hoor. Maar denk dat ik gewoon ons eten voor haar klaar maak in dat ding. Dus een beetje brocoli apart een aardappen en een klein beetje vlees. NEt zo makkelijk ind. of niet we zullen zien. wanneer ben jij begonnen met hapjes bij B. ? leuk kado zeg!! Had je dat gevraagd of was het echt een verassing? Kan je alweer lopen hahaha. Vlinder Oe wat schrikken zeg met je vader, dat zijn enge dingen! Dan ben je ind. wel een tijd uit de roulatie. Wat een geluk bij een ongeluk dat het nu in ieder geval weer beter gaat. Gaat hij revalideren onder begeleiding? GEFELICITEERD!!!!! Zo dat moet een heerlijk gevoel zijn. LEkker zeg!!! Heb je ook al een autootje op het oog? Rapley kende ik nog niet ga eens lezen. He zonde dat je,je zo rot voelt. Dan wil je nog zoveel en dan kan het niet waardeloos! Nou wat een dubbele tijd vol emoties zeg voor je zo. Je zal wel kapot zijn al was je dit toch al dat scheelt. Slaap lekker! Patatje dat je zus zich zo voelt is ook niet meer dan logisch ind. Fijn dat de VK haar serieus neemt en direct kijkt. Je zus is ook niet meer onbevangen zwanger helaas. PRaat je er wel over met haar? OW MEID wat klinkt het verhaal van de gyn positief, als nieuwe start en volgens mij gaat het gewoon erg goed lukken!! Lekker dat je nu een stappenplan hebt en medicatie. LAat dat ei en de rest maar komen . GA heeeeel hard voor je duimen. Gizje lekker he dat ontwikkelen van die baby's. J. lijkt nu ook meer te gaan oefenen met grijpen heeft de hele tijd haar vest vast of andere stoffen. OF mijn haar dus het begin is er. Hopelijk heb je snel een baan, is toch wel lekker om iets voor jezelf te hebben een paar daagjes in de week. Denice ow hoe was de wortel gevallen?? heb je het gefilmd of foto's gemaakt?? Of is hij meer een zoete kauw? Heb je ook een apparaat of prak je het gewoon? Wat is de reden dat je met 6 maanden bent begonnen met hapjes? Ik twijfel namelijk nogal. kan wel wat tips gebruiken. Ja best fijn ja van die second opinion (volgens mij schreef je het goed) Heb erg veel zin in ons uitje/meeting. Ga zo eens kijken patatje naar je prikker. Zo morgen weer werken! Mijn fietsbanden zijn opgepompt, mijn toegangspasje is afgestoft en in mijn WERKtas gestopt pfff het gaat allemaal weer beginnen. Ben een beetje zenuwachtig maar dat heb ik ook al na een vakantie . Heb zin om mijn collega's weer te spreken en voor de rest zie ik het wel. Het helpt om aan vorig jaar te denken. Toen ging ik om andere reden met lood in mijn schoenen aan het werk. Nu ook maar als ik thuis kom is de box gevuld met een lachebekkie en dat helpt wel heel erg!! Nou geniet van jullie avond nog verder.
Linnie de wortel zat overal behalve in zijn mond Zondag en maandag wortels en dinsdag t/m donderdag bloemkool en op donderdag at hij alles op! Vandaag t/m zondag broccoli proberen. Ik kook het eerst en doe het dan effe in de blender. En als de groente smiddags goed gaat dan gaan we beginnen met fruit en savonds groente en vanaf 7mnd gaan we stukjes proberen. We hebben foto's gemaakt, moet echt meer gaan filmen Wij zijn pas met 6mnd begonnen, omdat dan de darmen rijp zijn. Volg je gevoel dan zit je altijd goed. Hier was Devi ook echt niet eerder aan vast voedsel toe(hij vind de bv nog het lekkerst). En hoe is je werkweek verlopen? Wuppie hoe gaat het met je? Je schiet al aardig op toch? De groente gaat aardig goed merk echt dat hij eraan moet wennen en geef dan ook 3dagen achter elkaar het zelfde. Er gaat meer naast zijn mond dan erin, want wat je in zijn mond stopt komt er net zo hard weer uit. Volgende week dinsdag heb ik een sollicitatie gesprek en ben best wel zenuwachtig. Onze meeting komt ook steeds dichter bij kijk er ook erg naar uit om jullie weer te ontmoeten!