wanneer weer zwanger worden

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door sanja, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje1603

    Kaatje1603 Fanatiek lid

    21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Hallo allemaal,

    Ik hoop dat ik me hier ook aan kan komen sluiten... Ik ben nog niet in verwachting, maar hoop dit in de toekomst wel weer te worden!
    Het is allemaal nog te vroeg en te vers (ben nog geen week verder) dus zit nog volop in een achtbaan van emoties en gevoelens!

    Maar jullie verhalen over wel weer zwanger zijn geven me ergens wel hoop en kracht! Hoop dat het bij ons ook de volgende keer goed gaat...
    Emma heeft ons ouders gemaakt maar helaas mogen we niet voor haar zorgen... Al die liefde en zorg kan ik nu niet kwijt! En dat doet best pijn. Daarom hoopt mijn hart ergens dat ik me snel bij jullie " aan kan sluiten " als is het daar nu nog wat te vroeg voor...

    Alle meiden die zwanger zijn: gefeliciteerd!! En meiden die (nog) niet in een academisch ziekenhuis onder behandeling zijn: DOEN!
    Ik ben van Emma begeleid en bevallen in het Erasmus MC en als hun hulp bij een volgende zwangerschap net zo is als bij Emma dan ga ik daar nooit meer weg!!

    Groetjes Karin
     
  2. Gizje

    Gizje Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    linnie: Gefeliciteerd!! Wat een leuk nieuws. Hier ook afwisselend de gyn en klinisch vk, is toch wat luchtiger idd dan alleen de gyn (telkens een ander)

    denice: Wat jammer dat het weer slechter gaat met je broer. Woont hij nu op zichzelf of begeleid wonen?
    Leuk he die peuterpubertijd, hier ook echt een meisje met een eigen willetje. Ik lig af en toe echt in een deuk, ze kletst nogal en begint al te discussieren enzo, haha. Zo van, kom pyjama uit en dan gaan we een boterham eten. Nee mama, ikke wil pyjama aan, wil geen kleertjes.
    Ik vind het gewoon heerlijk dat ze een eigen willetje heeft, haha. Alleen driftbuien komen natuurlijk net altijd wanneer het niet uitkomt, ach ja.

    Hier alweer 35 wk, het gaat hard. We kunnen bijna de spullen van uk verhuizen naar haar nieuwe kamer. Gister de plinten etc weer op zijn plek in haar nieuwe kamer. Vanavond het bed en de kast in elkaar zetten, dan kunnen de spullen erin en kan ze in haar nieuwe bed slapen. Dan kunnen de baby spullen weer in haar oude kamer en dan schiet het eindelijk op met alle zooi weg ruimen. Heb niet echt nest drang, maar het is wel prettig als ik niet overal meer tegenaan stoot als ik naar bed wil, haha.
     
  3. denice

    denice Actief lid

    13 jul 2010
    423
    0
    16
    Gizje gefeliciteerd met je meisje!
    En is het kamertje af? Wat voor bedje hebben jullie een eenpersoons of peuterbedje? Mijn broertje woont op zichzelf nu 2 jaar, hij kreeg 1 juli de sleutel heb daar toen staan witten en poetsen en 13 juli van Devi bevallen. Het gaat al iets beter nu zijn medicijnen zijn verhoogd.

    Linnie hoe voel je je?

    Patatje hoe gaat het met jullie? Alweer echo's gehad? Hoop dat alles goed gaat.
     
  4. Linnie82

    Linnie82 Actief lid

    14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gizje gefeliciteerd 2 jaar alweer gaat zo snel!! Ik las op fb dat je oma is overleden gecondoleerd. Dubbele dag zo. Kamertje klaar leuk hoor. Wij laten de situatie even zo. De baby komt toch bij ons op de kamer met een co sleeper en zodra dat niet merr hoeft gaan we de kamer voor de baby ws op zolder doen. Lastig.... heb je een duo wagen of een stepje?

    Denice ik voel me eigenlijk nu weer goed maar ben afentoe erg misselijk. Dit had ik bij die meiden een stuk minder. Gaat t beter met je broer?
     
  5. Gizje

    Gizje Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    @denice: Fijn dat het weer wat beter gaat met je broer. Je maakt je toch altijd zorgen om je naaste familie.
    We hebben een meegroeibed van de ikea gekocht (met spijltjes en krullen), kon echt niets leuks vinden voor een schappelijke prijs, haha. Over 2/2,5 jaar kopen we wel een groot bed en kan deze weer door naar haar zusje.

    @linnie: Ik vind het ook nog steeds zo raar dat zwangerschappen zo verschillend kunnen zijn. 3 keer een meid hier (daar ga ik nog steeds vanuit iig, haha) en 3 verschillende zwangerschappen. Eerste keer vreselijk misselijk, 2e keer een stuk minder maar veel minder eetlust enzo. En nu nergens last van gehad qua eten/misselijkheid.
    Ben wel klaar met het zwanger zijn nu, het is zoveel zwaarder met een uk erbij. Ben al blij als ik iets in het huishouden gedaan krijg en de tv is mijn trouwe oppas geworden (echt erg he) Maar ja, verder mag ik niet klagen, geen zwangerschapssuiker, nog geen pre eclampsie iig.
    We hebben een duo inzet gekocht via marktplaats voor de huidige wagen. Uk loopt nog niet vlot lange stukken, maar vind het zonde om een nieuwe duowagen te kopen. Het meerijd plankje hadden die mensen ook, dus die hebben we voor een prikkie ook maar gekocht. Even kijken hoe het gaat, kunnen altijd nog zo'n plankje met zitje erop kopen mocht het nodig zijn.
    Hier komt mini uk ook de eerste paar maanden bij ons op de kamer. Maar het is toch wel zo handig om een commode te hebben in een aparte kamer, bij ons past dat er niet bij en om dan telkens uk haar kamer in te gaan is ook niet handig. Dus uk is gewoon doorgeschoven en we hebben niets veranderd aan de babykamer. Moeten alleen wat aankleding kopen aangezien ze alle muziekdoosjes etc mee heeft genomen naar haar nieuwe kamer, haha.
    En er moet nog een mdf boom komen in haar nieuwe kamer en andere dingen aan de muur, maar dat heeft geen haast.

    Hier dus heerlijk aan het aftellen en morgen uk haar verjaardag vieren. Nu dus maar aan de schoonmaak, want daar heb ik nu de hele dag voor nodig ipv 1,5 uur, haha
     
  6. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Linnie, gefeliciteerd!!! Hoe gaat het nu met je? Ik ging ook om en om naar gyn en vk. Ik vond de vk zoveel fijner, menselijker. Al had ik ook wel heel fijne gyns hoor. Maar ik vond het best wel een gedoe om elke keer helemaal naar het LUMC te moeten gaan. Hoe was je echo? En wanneer is de volgende?

    Patatje, hoe gaat het met je? Hoe ver ben je nu? Ik hoop dat alles goed met je gaat. Of beter gezegd: met jullie :) Ik ben erg benieuwd naar dit kindje :D

    Denice, blijft moeilijk met je broer he. Ik ken het helaas :( Ik moet echt afstand nemen, anders word ik er gek van. En de peuterpuberteit, leuk he :D Hier is ZL2 ook volop aan het peuterpuberen incluus zich brullend op de grond gooien, boos kijken (waar ik altijd erg hard om moet lachen!) en heel ondeugend zijn.

    Sanja, die dagen he pfff ze blijven echt zwaar k.u.t :(

    Helaas welkom hier kaatje, ik hoop dat je snel zwanger bent van een gezond brusje van Emma*.

    renatepeter, jij helaas ook welkom hier. Ik wens je een gezond brusje toe voor Gijs*

    Gizje wat gaat het hard alweer zeg! En nog gefeliciteerd met uk haar verjaardag!
     
  7. Linnie82

    Linnie82 Actief lid

    14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

    Vannochtend eerste echo gehad en alles ziet er tot zover goed uit. Ben nu 9 weken zwanger over 2 weken termijnecho. Combinatietest twijfel ik nog over... maar denk het niet.

    Gizje hoe is het met jou?
     
  8. denice

    denice Actief lid

    13 jul 2010
    423
    0
    16
    #1888 denice, 7 okt 2013
    Laatst bewerkt: 7 okt 2013
    Linnie fijn dat je een goede eche hebt gehad! En nog gefeliciteerd met je meisje!

    Gizje en hoe gaat het?

    Vlinder ja moeilijk he maar ik kan er geen afstand van nemen. Als ik mijn broertje ergens mee kan helpen doe ik dat heel graag. En gelukkig weet hij dat en komt hij ook bij mij als het niet gaat of gewoon zomaar. Hier gaat het nu weer beter de peuterpuberteit merk echt dat consequent zijn heel veel vruchten af werpt.

    Patatje hoe gaat het met jullie?

    Zo wij zijn net terug van vakantie. We zijn vorige week naar Sunparks De Haan geweest aan de kust in Belgie. Het was echt super leuk we hadden mooi weer, het was lekker rustig in het park en heerlijk gezwommen. Devi vond het ook helemaal geweldig! Afgelopen zaterdag weer show gehad met de hondjes Jessy is 1e geworden en Nena 3e hebben ze weer 2 bekertjes erbij! Helaas ook een wat minder bericht mijn opa is vandaag overleden hij is 90 geworden.
     
  9. Linnie82

    Linnie82 Actief lid

    14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Denice he wat een dubbel nieuws zeg. Gecondoleerd met je opa!
    Sunparks de Haan is toch in Panne? Lekker hoor zo'n weekje weg, beetje zwemmen is voor die kleintjes vaak 1 groot feest leuk is dat. Gefeliciteerd met je hondjes, leuke hobby vooral als het zo lekker gaat. Verder ook alles goed met je?

    Sanja alles goed met jullie?

    Morgen de officiële termijn echo. En besloten geen combinatie test te doen. Die kansen kunnen me gestolen worden...
    ben ook een stuk minder moe en misselijk.

    Meiden ik ga lekker luieren vandaag doe geen stap buiten met dit weer.
     
  10. Gizje

    Gizje Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    he meiden,

    Voor degene die het niet op facebook hebben gelezen.

    Ik ben inmiddels bevallen van een gezonde dochter afgelopen vrijdag avond. Toch weer ingeleid omdat mijn bloeddruk te hoog was donderdag en ik klachten had. Mocht dus niet naar huis na de controle en ctg.

    Het is allemaal goed gegaan, alleen het laatste half uur een weeen storm door de ruggenprik heen en dus de laatste 4 cm in iets meer dan een kwartier en max 2 min geperst :$
    Maar het was het waard, want we hebben er een heerlijk meisje bij.

    We doen het rustig aan, dus de kaartjes zijn de deur nog niet uit, die krijgen jullie van de week ;)
     
  11. denice

    denice Actief lid

    13 jul 2010
    423
    0
    16
    Gefeliciteerd Gizje! Zo 2 min persen en een ween storm phoe. Fijn dat alles goed gaat. Doe lekker rustig aan en geniet ervan!
     
  12. Linnie82

    Linnie82 Actief lid

    14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe is het met iedereen? Wat een rust hier. Patatje hoe gaat het met kou hoe ver ven je nu? Hopelijk gaat alles goed met je.

    Sanja hoest met jou? En je meiden?

    Hier gaat alles zijn gangetje J. gaat naar de psz sinds een week. Ze moet heel hard huilen als ik weg ga maar als ik dan na een half uurtje bel is ze lekker aan het spelen. Dus gaat wel goed komen. Ze heeft veel praatjes als ze thuiskomt en zingt alle liedjes dus dat is een goed teken. Inmiddels alweer 15 weken zwanger en voel me beter dan ooit!
     
  13. Linnie82

    Linnie82 Actief lid

    14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gizje vind je t leuk als we op kraamvisite komen? Of zullen we afspreken als Patatje is bevallen?
     
  14. Patatje

    Patatje Bekend lid

    1 jan 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Hoi meiden!

    Wat een nieuws allemaal :). Ik heb wel mee gelezen hoor ;).

    Linnie; gefeliciteerd! Wat fijn dat je je goed voelt! Oh zo herkenbaar met die peutertjes, tranen met tuiten als mama erg gaat maar gelukkig snel afgeleid ;). Ik zeg ook altijd tegen de ouders dat ze mogen bellen, dan boren ze vanzelf dat het al weer over is ;).

    Gizje; nogmaals gefeliciteerd! Snelle bevalling zo te lezen... Hoe is het nu met jullie?

    Denice; das dubbel nieuws... Gecondoleerd... Wel een mooie leeftijd mogen halen! Mijn oma gaat over een maand als het goed is ook 90 worden. Lekker ff naar de kust geweest en mooie prijzen die honden van jouw :).

    Vlinder; stekte met je peuterpuber ;).

    Nou hier al weer 19 weken zwanger! Ben volop aan het genieten en voel me weer fit. Was erg moe en had een slijmbeursontsteking in mijn heup, maar volgens mij is tie over :). Dinsdag naar de fysio, dus dan hoor ik meer. Inmiddels werk ik, preventief en door de ontsteking, wel minder en doe ik geen lichamelijk belastende werkzaamheden meer. Dat geeft me wel rust moet ik zeggen. Ook gestart met progesteron tabletten om herhaling te voorkomen, maar de Gyn is sowieso optimistisch en vermoed dat ik niet nog een keer te vroeg zal bevallen. De angst komt langzaam wel, maar het overheerst gelukkig niet. Inmiddels boel ik me zo fit dat ik volle bak met de afronding van m'n studie bezig ben, hoop mijn onderzoek in maart in te kunnen leveren :D.
    Oh ja, en we krijgen een meisje!
    Willen jullie je Facebook namen pb'en? Lijkt me leuk om elkaar ook zo te kunnen volgen :).

    Liefs Patatje
     
  15. Gizje

    Gizje Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    linnie: Wat gaat het hard zeg, 15 weken alweer. Hier mag grote uk na de kerstvakantie naar de psz gelukkig. Heb mini uk maar gelijk ingeschreven zodat ze over 2 jaar niet op de wachtlijst staat, haha. Ze gaat nog 1 ochtend naar het kdv en daar is het ook steeds drama als wij weg gaan, schijnt binnen 5 min over te zijn. En als we haar ophalen zegt ze in de autoal, was leuk bij de kindjes. En dan gaat ze vertellen wat ze gedaan heeft en hoeveel boterhammen ze op heeft met wat erop, dus zal de leeftijd wel zijn.
    Jullie zijn welkom om op kraamvisite te komen hoor, altijd gezellig en misschien leuk om elkaar idd weer eens te zien en spreken.

    Patatje: 19 weken al weer, gelukkig dat je goed in de gaten wordt gehouden. Logisch dat je toch wat angst hebt, was hier beide keren ook angstig hoor. Je wilt het niet nog eens meemaken wat je al meegemaakt hebt.
    Wat goed dat je studie bijna klaar is! Snel gedaan dan toch?
     
  16. Gizje

    Gizje Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Hier alles zijn gangetje trouwens, het is drukker dan met 1, maar omdat het niet nieuw is ben ik een stuk relaxter
     
  17. denice

    denice Actief lid

    13 jul 2010
    423
    0
    16
    Hoi meiden!

    Linnie zo dat schiet op! Weet je al wanneer je de 20 weken echo hebt? Lekker dat je je zo goed voelt. Leuk he als ze liedjes gaan zingen enzo. Mijn moeder is helemaal verliefd op Devi, ze vind het echt leuk dat hij nu zo aan het praten en zingen is.

    Patatje leuk een meisje! Minder van die ontstekeing hoop dat het beter gaat. Goed dat je het rustiger aan doet en goed naar je gevoel luisteren. Tot wanneer moest je die pillen ook alweer nemen? Zo he een ook aan het afstuderen knap hoor dat doe ik je niet na. Heb helaas geen facebook.

    Gizje lekker druk. Lijkt mij ook een stuk relaxter, omdat je weet hoe het allemaal moet en gaat. Geef je bv? Geniet er lekker van, want de tijd gaat echt snel!

    Sanja hoe is het met jullie?

    En Vlinderhoet gaat het bij jullie?


    Ja dames ook ik mag weer zwanger zijn! Heb maandag de eerste echo gehad en ben nu 9 weken. Ben erg misselijk geweest, maar het gaat nu beter.
     
  18. Linnie82

    Linnie82 Actief lid

    14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo Meiden,

    Denice gefeliciteerd meid!! Hoe was de echo was alles goed?
    Ben je nu minder misselijk? Heb jij nu een phil en ted wagen? ik zit daar naar te kijken en dan als dubbele wagen. Ik vind Jolie net nog te jong om flinke stukken te lopen dadelijk. Ik heb 19 december de 20 weken ik hoop heel erg dat alles goed is, maar mijn gevoel zit goed dus hopelijk klopt dat.

    Gizje Hoe is het nu met jullie? beetje ritme te pakken? Gaat de borstvoeding weer goed. Fijn om te horen dat jullie grote uk dat nu ineens ook heeft dat uitzwaaien. inmiddels gaat het erg goed en zwaait ze mij zonder te huilen uit. Zo trots op dr. We moeten maar snel een datum prikken dan. Zal daar van de week even naar kijken goed. Moeten opschieten want patatje gaat al snel.

    Patatje bij jou gaat het ook alweer opschieten fijn dat de echo goed was. heb je al wat meer rust en vertrouwen nu? ik hoop het zo voor jullie. Ik vond jullie taart zo leuk ik denk er nu ook aan om het te doen en dan met kerstavond te onthullen en dan ook aan mijzelf. Ik heb 19 december de echo dus kan hopelijk nog een paar dagen wachten dan. Leuk dat je ook op fb zit.

    Ik ga maar weer werken nu. Voel me kiplekker en heel afentoe voel ik wat kriebelen in mijn buik. Mijn placenta ligt voor en ben nu 17 weken dus logisch dat ik het dan nog niet veel voel. Psz met J. Gaat erg goed ze vind het erg leuk.
     
  19. denice

    denice Actief lid

    13 jul 2010
    423
    0
    16
    Linnie gister weer een echo gehad en alles zag er goed uit en zit ik op 10,2! Hij/zij was flink aan het bewegen dus was moeilijk om te meten. 9 december heb ik de termijnecho. Ja ik ben gelukkig een stuk minder misselijk. Nee heb niet die wagen wij hebben de easy walker. Hier ga ik geen dubbele kopen, scheelt dat Devi nu al niet graag meer in de kinderwagen zit. Wel ga ik zo'n meerijdplankje kopen. Spannend 19 december ja als je gevoel goed voeld dan moet het goed zijn. Bij Lano lag de placenta ook voor en kon ik hem ook pas laat voelen. Fijn dat alles goed gaat bij jullie. Geniet revan!
     
  20. sanja

    sanja Actief lid

    8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo daar was ik ook weer eens!

    Denice, gefeliciteerd... Wat een leuk nieuws. Was je bij je jongens ook zo misselijk?? Of zouden ze een zusje krijgen... wij hadden ook voor een plankje gekozen. Dit is ons wel goed bevallen. En als we nu weggaan zit onze oudste meestal in de wagen en de jongste wil lopen of op het plankje..

    Gizje, fijn dat alles goedgaat. zit je al lekker in een ritme. t is best pittig he met 2? straks met de psz erbij heb je misschien iets meer rust. Wel lekker dat M ook naar het kdv gaat, best luxe als je geen werk hebt. Of had je nou toch iets en heb je lekker verlof?

    Patatje, fijn dat alles goed gaat en over de helft!! FF afstuderen nog... En klaar voor de bevalling. Komt vast goed met die bevalling, je gaat vast over de 40 heen!!

    Linnie, best vlot al vind ik hoor de psz. Zitten er meer kindjes die net 2 zijn? Toen B op de psz zat was er ook een meisje van net 2 en ik vond haar toen zo klein in die groep, de meeste waren toen al 3 en dan is het best een verschil. Jij ook opweg naar de 20 weken. spannend hoor!! Ga jj weer voor een geplande ks?

    Hier een drukke periode achter de rug. 2 weken geleden tante geworden en de verjaardagen van de meiden achter de rug. met onze oudste gaat het gelukkig iets beter op school, ze lijkt meer op haar gemak en kan zich steeds beter concentreren. Wel is ze thuis voortdurend de grens aan het opzoeken, zegt lelijke woorden die ze buiten of op school hoort. vooral de oma's krijgen ervan langs. best moeilijk hoor... Hoe je daarmee om moet gaan! En met onze kleine prinses is het echt genieten, is lekkere aan het kletsen en zingen. Merk wel dat hier ook de peuterpubertijd begonnen is krijsend op de grondin de supermarkt gebeurt regelmatig.. ik twijfel of ze wel naar de psz gaat misschien kiezen we voor een dagdeel extra kdv hoeft ze niet opnieuw ergens anders te wennen en naar mijn idee van het zelfde soort activiteiten.
     

Deel Deze Pagina